Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster

Haley

Anbefalte innlegg

Deilig med ferie høres det ut som ! Føler meg ganske reiselysten selv, til tross for den store magen.. lengter etter både sydligere strøk, og London :rodmer: . Jaja, får vel tidsnok sjansen til å reise litt igjen.

Halsbrann har virkelig økt på siste tida her... Ubehagelig!!

Det gjorde godt for kropp og sjel, særlig siden det har vært gråvær og regn i ukesvis (føles det ut som) her.

Jeg får vel bare forberede meg på litt ubehag hvis det skulle ende opp med halsbrann. Skal vel holde ut frem til fødsel, men blir jammen litt godt å få tilbake kroppen sin også ;)

Høres ut som om dere har hatt det fint! Og at du har fått litt brunfarge! Det kjenner jeg hadde gjort seg :fnise:

Lykke til med nattevakter og arbeidshelg :)

Pittelitt brunfarge ar jeg fått. Var stort sett ut og gikk i sola og satt litt på benkene i parken/ved stranda/på torget osv, men vi solet oss ikke aktivt.

Takk for det! :klemmer:

Deilig med ferie! Så bra at den var vellykket :) og velkommen hjem!

Sola du deg på ferien? Jeg har fått det for meg at det er stor sjanse for pigmentflekker hvis man soler seg i svangerskapet, så jeg vet ikke om jeg tør.. Men har veldig lyst da! Hadde vært deilig med litt farge ;)

Herlig med en sprellende frøken på reise da :rodmer:

Ja, det var herlig! Man kan lettere få pigmentflekker som gravid, men vi solet oss ikke aktivt. Vi var ute i sola og gikk, satt litt på benkene i byen/i parken/på stranda og sånn, så jeg har ikke fått så innmari mye farge da. Men nok til en glød og litt fregner :)

Velkommen hjem! :) Høres fantastisk ut med en ferietur til solfylte strøk... også sammen med resten av den lille familien da! :rodmer: Frøkna merker nok at mamman koser seg, ja! :Nikke: Lillegutt her er i alle fall tydelig mer fornøyd når jeg er fornøyd! Rart det der!

Håpr du får en fin opplading til nattevakter og annen hverdagskost, uten for mye halsbrann - det er kjempeslitsomt! Kan bare anbefale Gaviscon, selv om det smaker FORFERDELIG og har en GRUSOM konsistens som fester seg i tennene... (men det virker!)

Takk for det! Var utrolig deilig med sol og varme, ja!

Forløpig er halsbrannen fraværende, men er forberedt på at den kan dukke opp når som helst :gjeiper:

---

Ble lite søvn, men kroppen er vel uthvilt når den ikke klarer å gå inn i sovemodus etter 40 min med vriding hit og dit i senga. Merker at det blir mer og mer ubehagelig å ligge halvveis på magen/siden, så jeg må støtte opp litt med dyna eller en pute. Men foreløpig sover jeg ihvertfall godt når jeg sovner.

Var en tur i Oslo på lørdag (siden vi landet på Gardermoen og benttet sjansen til å besøke noen av mine slektninger østpå), og selv om jeg følte meg pittelitt finere enn til vanlig med gløden fra den lille solfargen jeg har fått, så kunne jeg ikke unnlate å glede meg til jeg kan ha på og shoppe vanlige klær igjen! Nå varierer jeg mellom ikke så altfor mange plagg og det blir litt kjedelig i lengden. Ikke gidder jeg å investere for mye i mammaklær heller, og ikke i vanlige klær som kanskje blir ødelagt av den voksende magen og dermed ikke kan brukes etterpå. Og så fikk jeg lyst til å farge/stripe/klippe håret og bruke fine sko med hæler.. Og jeg shoppet altså ingenting i verken Spania eller Oslo :sjokkert: Shopping-modusen er visst ikke helt der den pleier å være :ler:

Får heller satse på å bli en yummy-mummy til sommeren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hjem! Høres ut som om dere har kost dere masse, så moro! :)

Helt enig med deg forresten når det gjelder å bruke vanlige klær igjen! Jeg gleder meg så sinnsykt... Heldigvis så passer et par av buksene mine ennå (takk til den som fant opp hoftebukser), men resten er ryddet vekk. Tenk så deilig det blir å kunne shoppe litt igjen, og ikke minst så godt det blir å gå i fine klær uten å føle seg som en liten hval!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får heller satse på å bli en yummy-mummy til sommeren :fnise:

Da er vi to! Gleder meg til å kjøpe normale klær igjen, og planlegger å bruke en liten formue på shopping!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! Høres ut som en herlig tur! :sol:

Kjenner meg igjen i å se frem til "normale" klær igjen, ja. Jeg har shoppet litt til etter graviditeten, jeg... :sjenert: Ikke mye, da, en vårkåpe som jeg kan ha åpen utover nå uansett og litt sånt. Man blir definitivt lei av de samme klærne dag etter dag, ja. Men det er jo faktisk ikke så lenge igjen nå! :jepp:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som er litt lei av klærne sine Eirie, Mayami og Joyce!

---

En natt unnagjort og en igjen. Gikk utrolig fint i natt og var ikke trøtt før rundt 04-tiden, men med litt strikking så glemte jeg det også og tida gikk ganske fort.

Lille baby i magen er nok ikke noe nattdyr skal jeg tolke utifra aktiviteten i natt. Var et par ganger hun ga tegn fra seg om at hun var våken, men det helst på morgenkvisten og kvelden hun spreller fra seg. Får satse på at hun blir en sove-gjennom-natta-baby slik som jeg var ;)

Forøvrig er det tydelig at magemusklene har delt seg, for når jeg sitter i sofaen og tar i med magen for å komme opp så er det nesten som om det tyter litt mage ut midt på i en stripe oppover fra navlen cirka. Rare greier :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg også magemusklene har delt seg. Synes det er litt ekkelt egentlig, at man kan ta rett inn på innvollene (eller hva det er bak der) ;) situps er vel ikke noe poeng å ta lenger da vil jeg tro..

Kjekt at du kan strikke litt i nattevakten da! Hørtes jo litt koselig ut i grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selma: Koselig å strikke og skravle når man har tid til det på nattevakt, ja :) Ble så og si ferdig med teppet til venninnen min i går natt, og siden jeg liker å ha litt mer konsentrasjon når jeg skal begynne på noe nytt (teppe til vesla) så har jeg ikke med meg strikketøy i natt, men jeg koser meg med en bok, og grubler litt over permisjonsløsninger.

---

Er som sagt i permisjontanker-modus i natt, og tenkte å få en terminbekreftelse av legen på neste kontroll og snakke litt med sjefen og lønningskontoret ganske snart så vi får det unnagjort. Godt med alt man kan krysse av på lista :) Og Mannen spurte forøvrig etter utstyrslista i går, så jeg skal finne den fram så vi kan krysse av og planlegge de innkjøpene som gjenstår. Vogn skal handles inn etter påske, så innen den tid må vi bestemme oss 100% :jepp:

I løpet av de neste to dagene skal jeg få begynt på teppet til prinsessa og ta meg en tur i butikkene og se etter du brukbart album til hennes første år og milepæler. Og så hadde det ikke vært dumt å finne ut av hvilke klær vi mangler til den første tiden og se litt hva butikkene har :sjenert:

Men først 4,5t igjen på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i byen på utkikk etter album som jeg kan lage foto/scrappealbum til lille prinsessa, men det var umulig å oppdrive postbound-album i butikkene her i byen, så jeg kom hjem uten.

Men det jeg fikk tak i, var barnevogn!

:bond::bolledeig:

Mamma og pappa ville kjøpe til oss etter påske, men når jeg kom over den vi vil ha (Brio Happy Harmony Duo i brunt med kneleddschassi og lufthjul), inkl. stelleveske med 2000kr i avslag, så måtte jeg bare slå til! Tilbudet var egentlig over og det var den siste de hadde igjen i fargen vi vil ha. Ble så glad (og så skylder jeg litt på hormonene) at jeg ble blank i øynene :sjenert: når jeg kjørte hjem og tenkte på at om ikke mange månedene skal vi få trille lille babyen vår :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnevogn!! Ikke verst å reise på album-shopping og komme hjem med vogn! Må jo slå til når det er tilbud og greier! Veldig fin vogn, ser ut som den kommer til å passe en stund! Fikk forresten til å bruke litt penger på Hipporaffen jeg også, etter å ha lest ditt forrige innlegg... De snegle-klærne var veldig fine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med den vogna! :hoppe: Utrolig kult å finne det man har bestemt seg for at man skal ha på tilbud! :jepp: Gratulerer! :strix:

Og så nydelige ting fra Hipporaffen! Fiiine farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen feirer med et glass rødvin og jeg med sjokoladekake :fnise:

Selv om vi har bilstol, vippestol, ammepute, en del klær osv, så føles det plutselig ENDA mer virkelig når vogna er i hus :rodmer:

Likte veldig godt klærne fra hipporaffen nettopp pga alle de fine fargene :jepp: Gøy med noe annet enn bare rosa, rosa, rosa. Dessuten er jeg mer glad i sterke farger (gressgrønt, turkis, påskegult, ceriserosa, postbil-rød osv), enn i pasteller - type babyrosa og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken størrelse kjøper du på klær? Er redd for at str 50 blir for lite, men samtidig kan det jo hende at 56 er for stort i begynnelsen. Han må jo klær i begynnelsen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper et par skift i str. 50, men ellers er det meste i 56 eller 62. Jeg var 52 cm (men jeg kom nærmere 3 uker etter termin :sjenert: ) og Mannen like så, men aner jo ikke om babyen vår blir liten eller stor av den grunn. Ligger innenfor normalen på SF-målet så langt, men det er jo bare en slags indikasjon som ikke nødvendigvis stemmer så godt. Så jeg synes det er greit å ha et lite utvalg i str. 50, og hvis vi absolutt ikke får bruk for det, så får vi ta vare på det til nestemann eller noe.

Tror forøvrig jeg må skaffe meg en viss oversikt over hva i har og hva vi mangler i de ulike størrelsene snart. Sånn at jeg ikke ender opp med å kjøpe litt mye unødvendige greier :fnise:

Og så må jeg ikke glemme at butikkene er åpne etter fødsel også :gjeiper:

---

Lei av å feste tråder på babyteppet! :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger de få plaggene vi kjøpte i str 50 til Turnerose i kassa med dukkeklær. :fnise: Der gjør det faktisk veldig god nytte for seg, de passer perferkt til dukkene hennes og har blitt langt mer brukt der enn det hadde blitt til Turnerose selv! Hun passet aldri inn i str 50, var jo rundt 55 cm da hun ble født (ca to uker over termin). Hvis vi får en minibaby denne gangen får jeg bare fiske dem ut og vaske dem. ;) Men utfra SF-målet tviler jeg på at det blir nødvendig, gitt. :ler: Følger målingene fra Turnerose nesten til punkt og prikke!

(Men jeg ser på bildene at en del av klærne til Turnerose var romslige nok i starten - særlig ulla i str 60 (fra Joha/Janus), så jeg lurer på å kjøpe en ull/silke-body i str 50 denne gangen. Sånn til turen hjem fra sykehuset og sånt...)

Festing av tråder er kjeeeeedelig... Hvilket teppe er det du har strikket? Jeg holder på med sokker til hentesettet nå (Mosters babystrømper fra Nøstebarn-boka), og har vært så dum at jeg har strikket med striper og farget hæl, så jeg ender opp med en gasilion tråder å feste. Det ble nemlig ikke jevne striper, siden jeg hadde så lite igjen av det turkise garnet... Men de blir fine, da. Bare foten igjen på sokk nr 2 nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke dumt å bruke det til dukketøy hvis det blir for lite :Nikke:

Jeg har strikket Frisk bris babyteppe, i petrolblått, lysblått. grønt og grått. Bilde kommer sikker på Ravelry når jeg har fått festet alle trådene ;) Må Google en smartere løsning til nste gang jeg skal bruke så mange ulike farger. Må jo finnes en måte å gjøre det på underveis på :klo:

---

Gårsdagen begynte med tårer over et realityprogram hvor feil person måtte reise hjem :roll: og endte med et aldri så lite anfall som begynte med gråt pga kortvarig smerte, og som gikk over i litt latter, og tilbake til gråt igjen osv. Og det hjalp jo ikke at TV2 hjelper deg handlet om små søte valper som ble dårlig behandlet heller. Og i dag sitter tårene løst pga de fem militære som har styrtet i Sverige :trist: Skylder på hormonene.. :sjenert:

Så da starter jeg fredagen med noe langt koseligere, nemlig en gul solskinns-smoothie (mango, banan, appelsin og litt melonyogurt) og et magebilde tatt tidligere i uken :rodmer:

post-43368-0-58555700-1331892325_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Alabama! :klemmer:

---

Har vært en produktiv formiddag, og det er så godt å kunne starte helga med et rent og ryddig hjem - selv om man skal jobbe :Nikke: Og ikke minst er det sol, sol, sol ute! Deilig vår/påskefølelse :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...