frkmammatil3 Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #261 Del Skrevet 14. juni 2012 I morgen er det veiedag Jeg er superspent... HÅPER på 0,5 kilo, samme som sist gang, skuffet om det er mindre, overlykkelig om det er mer :D Jeg har ikke vært så aktiv denne uka, men et par lange turer har det jo blitt. Ikke har jeg vært så flink som jeg burde til å drikke vann heller, men synes kosten har vært ganske grei. En liten utskeielse i dag da... etter 2 1/2 time med møter, som krevde mye fokus. (JA... vet det er unnskyldninger, men det smakte himla godt da!). :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 14. juni 2012 #262 Del Skrevet 14. juni 2012 Lykke til på veie dag i morgen! Jeg har forresten en lite tips til hvordan du kan drikke mer vann, det er litt tungvint, men det hjelper for meg.. Rydd av fast plass i kjøleskapet til 2 tomme halvannenlitersflasker. Disse fyller du med vann fra springen før du legger deg. Dagen etterpå er målet å tømme begge flaskene innen du går og legger deg. Du skal ikke fylle på flaskene igjen, bare se dem tømmes sakte, men sikkert i løpet av dagen Da vet du at du får i deg ca 3 liter vann i løpet av dagen Det hjelper for meg, værtfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkmammatil3 Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #263 Del Skrevet 15. juni 2012 Jippi :) 1,7 kilo ned! :D Overlykkelig :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aviccii Skrevet 15. juni 2012 #264 Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) Jippi :) 1,7 kilo ned! :D Overlykkelig :D Såååå bra!!! Kjempebra jobba!! Endret 15. juni 2012 av aviccii 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkmammatil3 Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #265 Del Skrevet 15. juni 2012 Lykke til på veie dag i morgen! Jeg har forresten en lite tips til hvordan du kan drikke mer vann, det er litt tungvint, men det hjelper for meg.. Rydd av fast plass i kjøleskapet til 2 tomme halvannenlitersflasker. Disse fyller du med vann fra springen før du legger deg. Dagen etterpå er målet å tømme begge flaskene innen du går og legger deg. Du skal ikke fylle på flaskene igjen, bare se dem tømmes sakte, men sikkert i løpet av dagen Da vet du at du får i deg ca 3 liter vann i løpet av dagen Det hjelper for meg, værtfall. Tusen takk for tips, en flaske er fylt opp Har kjøpt litt Bris med smak i det siste, så når den ene ble tom, fylte jeg den med vann, og satte den inn, så det er klart til i morgen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkmammatil3 Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #266 Del Skrevet 15. juni 2012 Såååå bra!!! Kjempebra jobba!! Tusen takk Ja, det hjalp veldig på motivasjonen. Er kommet forbi delmålet mitt nå, som var å komme under 123, siden det var der jeg stoppet opp i fjor høst. Så det var ned 5 kilo jeg faktisk strevde for å gå ned i fjor... utrolig dumt, men sånn ble det. Heldigvis er de av igjen nå, og jeg kan fortsette veien. Neste delmål er selvsagt å komme seg under 120. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjosa Skrevet 15. juni 2012 #267 Del Skrevet 15. juni 2012 Hei Lykkelitenen! Jeg har samme problem som deg... sjokoalde bare roper og roper, den VIL at jeg skal fange den. Jeg bare MÅ ha når jeg stresser, og bruker det ofte som belønning. Jeg ønsker egentlig ikke å kutte det HELT ut heller, men det handler jo om å begrense seg, og faktisk holde det til lørdager.. Du kan klare det! Helt klart Kjempefint å ville ned i vekt, men at du har råd til sjokolade og ikke sunn mat stusser jeg over. Jeg har det veldig trangt økonomisk for tiden, og har definitivt ikke råd til hverken godteri, chips eller brus. Det er jo svinedyrt. Sunn mat spiser vi dog nesten hver dag. Følger med på tilbud i butikkene rundt og spiser masse grønnsaker. Det er snakk om vilje og prioritering. Mener ikke å være slem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkmammatil3 Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #268 Del Skrevet 15. juni 2012 Kjempefint å ville ned i vekt, men at du har råd til sjokolade og ikke sunn mat stusser jeg over. Jeg har det veldig trangt økonomisk for tiden, og har definitivt ikke råd til hverken godteri, chips eller brus. Det er jo svinedyrt. Sunn mat spiser vi dog nesten hver dag. Følger med på tilbud i butikkene rundt og spiser masse grønnsaker. Det er snakk om vilje og prioritering. Mener ikke å være slem Jo, det kan jeg fortelle deg.. som du sier handler det om vilje og prioritering. Når man er sliten, og i en negativ spiral, er det ikke lett å velge fornuftig hele tiden. Så kommer man inn i en vond sirkel, og det er vanskelig å se hva man burde gjort, selv om man innerst inne vet det. Nå er vi en familie på 4 (ofte 5 pga vennebesøk), så klart vi lager sunne middager, men jeg gjør det ikke hver dag, både pga energinivå og økonomi. Jeg er veldig prisbevisst, og handler der det er tilbud, her har vi alle butikkjedene med gåavstand i mellom, så jeg handler gjerne på 3 forskjellige butikker for å få det billigst mulig. At det blir litt sjokolade og snacks velter ikke budsjettet, for vi overdriver ikke. FØR når jeg spiste masse sjokolade, spiste jeg jo ikke mat, men det betyr ikke at det var slik for alle i husstanden. Jeg spiste middag sammen med dem, men ofte sjokolade i stedet for brødmåltider feks. når de var ute av huset. Dette kan jeg skrive mye om, men stopper her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aviccii Skrevet 16. juni 2012 #269 Del Skrevet 16. juni 2012 Tusen takk Ja, det hjalp veldig på motivasjonen. Er kommet forbi delmålet mitt nå, som var å komme under 123, siden det var der jeg stoppet opp i fjor høst. Så det var ned 5 kilo jeg faktisk strevde for å gå ned i fjor... utrolig dumt, men sånn ble det. Heldigvis er de av igjen nå, og jeg kan fortsette veien. Neste delmål er selvsagt å komme seg under 120. :D MOtivasjonen har alt å si. Jeg starta også på 130+ når jeg begynte i september. Og nå er jeg nede i 106 Det føles helt herlig. Du må ALDRI gi opp selv om vekta nesten ikke rører seg på uker, før eller senere begynner den å gå nedover igjen!!! Det er best om det går sakte, og det er viktig å ha laaangsiktige mål, så ikke skuffelsene gjør at man gir opp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkmammatil3 Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #270 Del Skrevet 16. juni 2012 MOtivasjonen har alt å si. Jeg starta også på 130+ når jeg begynte i september. Og nå er jeg nede i 106 Det føles helt herlig. Du må ALDRI gi opp selv om vekta nesten ikke rører seg på uker, før eller senere begynner den å gå nedover igjen!!! Det er best om det går sakte, og det er viktig å ha laaangsiktige mål, så ikke skuffelsene gjør at man gir opp! Åh så flink du har vært da!! Det er jo imponerende Har du blogg, eller skrevet dagbok her inne kanskje? Artig å se hvordan andre har gjort det. Jeg SKAL ikke gi opp denne gangen, vet jeg har sagt det før.. men med så god oppfølging av lege, er det nesten umulig å feile denne gangen. MEN det føles jo veldig uoverkommelig, når det er snakk om så utrolig mange kilo... Jeg prøver å ha langsiktige mål, jeg har innstilt meg på at jeg skal være fornøyd om jeg går ned 0,5 kilo i uka, og det blir jo bare 2 kilo pr mnd. Resten får være bonus Det kommer til å ta tid, og det er jo mange forandringer som skal på plass i hodet. Men jeg er i alle fall på god vei nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aviccii Skrevet 16. juni 2012 #271 Del Skrevet 16. juni 2012 Åh så flink du har vært da!! Det er jo imponerende Har du blogg, eller skrevet dagbok her inne kanskje? Artig å se hvordan andre har gjort det. Jeg SKAL ikke gi opp denne gangen, vet jeg har sagt det før.. men med så god oppfølging av lege, er det nesten umulig å feile denne gangen. MEN det føles jo veldig uoverkommelig, når det er snakk om så utrolig mange kilo... Jeg prøver å ha langsiktige mål, jeg har innstilt meg på at jeg skal være fornøyd om jeg går ned 0,5 kilo i uka, og det blir jo bare 2 kilo pr mnd. Resten får være bonus Det kommer til å ta tid, og det er jo mange forandringer som skal på plass i hodet. Men jeg er i alle fall på god vei nå Ja du har allerede kommet langt. For min del tok det lengst tid å få opp motivasjonen og å komme igang! Det var vanskelig! Jeg har ingen blogg eller dag bok nei. Jeg kjøpte meg vekt i mars nå. Jeg turte ikke veie meg i starten i frykt for å føle at det var uoverkommelig. Jeg veide meg for 3 år siden da jeg ble gravid, da veide jeg 130 kg. Jeg vet at jeg var større enn det da jeg starta i høst! Etter at jeg begynte å veie meg har det gått i rykk og napp. HAr tatt av 7 kilo siden 24. mars. Noen uker har jeg ikke tatt av noe, noen uker 200 gram og andre uker nesten en kilo. Har til og med gått opp etter ferie ol, men det har kommet fort bort igjen. Hvis jeg har skeiet ut, har jeg vært flink til å ta meg inn igjen med en gang etterpå. Jeg var hos legen i forbindelse med skulderen min i vinter. Da snakka vi om at jeg slanker meg, og han sa av kondisjonstrening er viktigst sammen med kostholdet. Jeg trener minst 4 ganger i uka. Jeg blir ikke oppfulgt av lege, men det er sikkert lurt!! Stå på, dette går rette veien!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkmammatil3 Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #272 Del Skrevet 16. juni 2012 Ja du har allerede kommet langt. For min del tok det lengst tid å få opp motivasjonen og å komme igang! Det var vanskelig! Jeg har ingen blogg eller dag bok nei. Jeg kjøpte meg vekt i mars nå. Jeg turte ikke veie meg i starten i frykt for å føle at det var uoverkommelig. Jeg veide meg for 3 år siden da jeg ble gravid, da veide jeg 130 kg. Jeg vet at jeg var større enn det da jeg starta i høst! Etter at jeg begynte å veie meg har det gått i rykk og napp. HAr tatt av 7 kilo siden 24. mars. Noen uker har jeg ikke tatt av noe, noen uker 200 gram og andre uker nesten en kilo. Har til og med gått opp etter ferie ol, men det har kommet fort bort igjen. Hvis jeg har skeiet ut, har jeg vært flink til å ta meg inn igjen med en gang etterpå. Jeg var hos legen i forbindelse med skulderen min i vinter. Da snakka vi om at jeg slanker meg, og han sa av kondisjonstrening er viktigst sammen med kostholdet. Jeg trener minst 4 ganger i uka. Jeg blir ikke oppfulgt av lege, men det er sikkert lurt!! Stå på, dette går rette veien!! Takk Ja, det må det nå Jeg har vært til legen for overvekt mange ganger, klart å gå ned, men så har det snudd igjen.. men denne gangen er jeg mye oftere innom, og når motivasjonen daler snakker vi mye om hvorfor. Det har vært en utrolig hjelp Kunne du tenkt deg å skrive her hvordan kostholdet ditt en vanlig dag er? Jeg har den innstillingen at jeg ikke kan være helt nazi, fordi det da ikke vil vare. Og når motivasjonen er ok, er det ikke noe problem å hente seg inn etter en utskeielse... men når motivasjonen er fraværende er det lett å bare følge på med feil kosthold når man først har skeiet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aviccii Skrevet 16. juni 2012 #273 Del Skrevet 16. juni 2012 Takk Ja, det må det nå Jeg har vært til legen for overvekt mange ganger, klart å gå ned, men så har det snudd igjen.. men denne gangen er jeg mye oftere innom, og når motivasjonen daler snakker vi mye om hvorfor. Det har vært en utrolig hjelp Kunne du tenkt deg å skrive her hvordan kostholdet ditt en vanlig dag er? Jeg har den innstillingen at jeg ikke kan være helt nazi, fordi det da ikke vil vare. Og når motivasjonen er ok, er det ikke noe problem å hente seg inn etter en utskeielse... men når motivasjonen er fraværende er det lett å bare følge på med feil kosthold når man først har skeiet ut. Frokost: En porsjon Vita hjertego musli med ekstra lett melk eller to rugsprø med magerost eller skinke. lunsj: to rugsprø med makrell, ost eller kjøttrester fra middagen dagen før (laks, kylling...) eller salatrester fra dagen før mellommåltid: frukt eller lett yoghurt. middag: laks med salat og lett rømme eller fullkornspasta med tomatsaus og karbonadedeig. Woker eller koker masse grønnsaker til. Kvelds: sjelden ettersom middagen ofte er litt sein,men noen ganger litt nøtter eller et knekkebrød, rester fra middagen, frukt. Aldri mye, men litt for å holde forbrenninga oppe. Spiser minimalt med pasta, poteter og ris (spiste STORE porsjoner før!!) Spiser stor mengde grønnsaker og kjøtt. Er mye mer bevisst på hva slags kjøttprodukter jeg putter i meg. Spiser karbonadedeig, kylling (som jeg også spiser som pålegg dagen etter), laks... Følger ingen slags kur, men har kuttet mye på karbohydratene, og velger kalorifattig. KOser meg i helgene med taco og pizza, litt godis osv, men i mindre mengder enn før og kun den ene dagen. Sjelden alkohol, men skeier ut med en fest av og til! Jeg har måttet øve meg på å si "nei takk" eller bare ta en liten bit. Det er tøft, men jeg sier til meg selv at en liten smak er nok, og jeg føler meg ikke noe bedre etterpå når alt er fortært. Jeg drikker aldri brus, kun vann, melk eller farris. Brus er fy!! Jeg har alltid litt nøtter og en kokesjokolade liggende i et skap. Det tar jeg noen biter av innimellom hvis jeg blir fysen eller hvis jeg er kjempesulten før middag istedet for kjeks osv. Jeg kjenner kjempegodt etter om jeg virkelig har lyst på noe hvis jeg kan ta meg noe ekstra. feks i går var sønnen min og jeg på butikken , og jeg sa at vi kunne kjøpe oss en is. (Jeg skulle unne meg det) men når vi stod ved isdisken kjente jeg etter, og jeg hadde egentlig ikke så lyst på, så da lot jeg være 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkmammatil3 Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #274 Del Skrevet 17. juni 2012 Frokost: En porsjon Vita hjertego musli med ekstra lett melk eller to rugsprø med magerost eller skinke. lunsj: to rugsprø med makrell, ost eller kjøttrester fra middagen dagen før (laks, kylling...) eller salatrester fra dagen før mellommåltid: frukt eller lett yoghurt. middag: laks med salat og lett rømme eller fullkornspasta med tomatsaus og karbonadedeig. Woker eller koker masse grønnsaker til. Kvelds: sjelden ettersom middagen ofte er litt sein,men noen ganger litt nøtter eller et knekkebrød, rester fra middagen, frukt. Aldri mye, men litt for å holde forbrenninga oppe. Spiser minimalt med pasta, poteter og ris (spiste STORE porsjoner før!!) Spiser stor mengde grønnsaker og kjøtt. Er mye mer bevisst på hva slags kjøttprodukter jeg putter i meg. Spiser karbonadedeig, kylling (som jeg også spiser som pålegg dagen etter), laks... Følger ingen slags kur, men har kuttet mye på karbohydratene, og velger kalorifattig. KOser meg i helgene med taco og pizza, litt godis osv, men i mindre mengder enn før og kun den ene dagen. Sjelden alkohol, men skeier ut med en fest av og til! Jeg har måttet øve meg på å si "nei takk" eller bare ta en liten bit. Det er tøft, men jeg sier til meg selv at en liten smak er nok, og jeg føler meg ikke noe bedre etterpå når alt er fortært. Jeg drikker aldri brus, kun vann, melk eller farris. Brus er fy!! Jeg har alltid litt nøtter og en kokesjokolade liggende i et skap. Det tar jeg noen biter av innimellom hvis jeg blir fysen eller hvis jeg er kjempesulten før middag istedet for kjeks osv. Jeg kjenner kjempegodt etter om jeg virkelig har lyst på noe hvis jeg kan ta meg noe ekstra. feks i går var sønnen min og jeg på butikken , og jeg sa at vi kunne kjøpe oss en is. (Jeg skulle unne meg det) men når vi stod ved isdisken kjente jeg etter, og jeg hadde egentlig ikke så lyst på, så da lot jeg være Det høres ut som en sunn, og bra måte å gjøre det på. Vi gjør en del likt ser jeg, men jeg spiser nok mer enn deg. I følge myfitnesspal skal jeg ha ca 1970 kcal for å gå ned 0,5 kilo i uka, og det er utrolig mye mat egentlig, så fremt jeg holder meg unna snacks, godis og tullmat selvfølgelig. Så flink du er, som klarte å kjenne at du ikke hadde lyst på isen... jeg tror nok at jeg hadde kjøpt en uansett, dersom jeg hadde bestemt meg på forhånd for å unne meg en. Men jeg er blitt flinkere til å tenke at jeg heller vil bruke kcal annerledes, dersom jeg får tilbud om kake/kjeks som jeg egentlig ikke synes er supergodt Takk for at du tok deg tid til å skrive dette, det er motiverende å se hva andre gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 17. juni 2012 #275 Del Skrevet 17. juni 2012 Gratulerer med massivt bra vektnedgang! Skikkelig motiverende! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pivo Skrevet 17. juni 2012 #276 Del Skrevet 17. juni 2012 Så flink du er Jeg heier på deg Virker som du er inne i et godt spor nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkmammatil3 Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #277 Del Skrevet 17. juni 2012 Tusen takk til dere alle Så koselig at dere er innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 21. juni 2012 #278 Del Skrevet 21. juni 2012 Takk for svar begge to Masse flotte tips. Jeg jobber kontinuerlig med slike endringer, men det glipper ofte pga manglende energi, og som sagt økonomi. Jeg kjøper karbonadedeig når det er på tilbud, og jeg prøver å handle sunne ting når det er på tilbud, så det er ikke umulig å få til, det krever bare litt mer planlegging :)For å få til planleggingen, er jeg også avhengig av den forsvunnende energi... hehe. Så jeg håper jeg kommer meg litt ovenpå snart. Jeg har en del økonomiske utfordringer også, så prøver å presse matbudsjettet til minimum, og her burde jeg altså planlegge enda mer enn jeg gjør, for vi kaster altfor mye mat, og det er jo helt idioti, når man har så lite penger. Nå skal jeg jammen meg sette opp en ukesmeny! Igjen, takk for innspill Og Nanne Klart jeg husker deg Du hadde masse flotte kommentarer på bloggen min, så veldig koselig å "se" deg igjen Hadde du blogg? Det husker jeg nemlig ikke.... hehe. Veldig koselig å høre at du likte kommentarene mine:) Jeg hadde en blogg som het "En sunnere hverdag", men jeg mistet inspirasjonen så jeg avsluttet den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkmammatil3 Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #279 Del Skrevet 22. juni 2012 Opp 400 gram i dag, men tar det knusende med ro. Jeg har vært mye i aktivitet, og spist relativt sunt, men har fått mensen, og da går jeg alltid opp Hvordan går det med dere andre? God helg til alle som leser Jeg er spent på kostholdet i helgen, jeg har barnefri, og ei venninne kommer for å hjelpe meg å male. Heldigvis er hun også på slanker'n, så vi skal i alle fall få spist ganske regelmessig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. juni 2012 #280 Del Skrevet 25. juni 2012 Hvordan går det med deg? :> 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå