VesleBråka Skrevet 28. november 2003 #41 Skrevet 28. november 2003 Karbohydrater kommer vel i to formater - sukrose og fruktose. Dvs. hvitt sukker fra sukkerrør er ikke bra, fruktsukker er bra. Det har noe med hvor lang tid det tar å forbrenne dem, sukrose er sånn berg- og dalbane sukker, mens fruktose er langsomt sukker. Det eneste med atkinson er vel at man blir tynn i midjen og tjukk på innsiden av blodårene.. kolesterol er årsak til mye hjertesykdom.
Vendelin Skrevet 2. desember 2003 #42 Skrevet 2. desember 2003 Om man skal gå ned i vekt gjelder en hovedregel enten en følger fedon eller sverger til slanke-pulver. MAN MÅ forbrenne fler kalorier enn det man får i seg! Sure greier , men sånn er det. Bruker man slankepulver funker sikkert det,fordi det er få kalorier. Men det smaker jo kritt oppløst i vann synes nå jeg og koster like mye som en måned på treningsstudio. Jeg sverger uansett til trening (Stepmaskinen får svetten til å sile!!). Og jo mer muskler i kroppen (snakker da ikke om Bole-muskler,men sunne stramme muskler) jo fortere forbrennes kaloriene! Dessuten gjør det enormt stor forskjell dersom man kutter ut brus :fy: Men hvem av oss klarer vel det Trenger mine daglige sukkermolekyler jeg! Ønsker uansett alle sammen lykke til med kiloene sine
Gjest Marit ikke innlogget Skrevet 2. desember 2003 #43 Skrevet 2. desember 2003 Jeg har selv startet på herbalife jeg da, etter et totalt fiasko førsøk på Grethe Roede kurs Har nå gått ned 19 cm i kroppsomfang(6cm på maven, 4 rundt låra, 5 rundt hoftene og 4 rundt bysten)Og det på under 2 uker :o Målte meg i går og fikk helt sjokk og litt blod på tann da siden det gir så resultater! Har droppet å gå på vekta det skal jeg kun 1 gang i måneden! Med denne farta(stabiliserer seg sikker litt etterhvert da) Så regne jeg med å i alle fall gå ned de str- jeg skal gå ned i klær til brylluppet mitt:D Skal også fjerne den sprengte maven min i april og gleder meg som en unge!! Endelig skal jeg få kroppen min tilbake etter fødselene mine!!
hallingbrud Skrevet 2. desember 2003 #44 Skrevet 2. desember 2003 Jeg gikk inn og kikket, og gjett om jeg fikk sjokk! (Jeg liker ikke all skittkastingen inne på KG, men nå må jeg komme med en pekefinger her!!) Popelka: du har skrevet et annet sted at du er 174 cm. høy. Hvorfor vil du da helt ned i 60 kilo?! Du skrev at du er en str. 38, og det er da slettes ikke stort når man er såpass høy! Vær heller tilfreds slik du er!
Gjest Popelka ulogget Skrevet 2. desember 2003 #45 Skrevet 2. desember 2003 Eehh...stemmer nok det. Veier ca. 64 kilo (det gaar litt opp og ned) og jeg er ikke tjukk! Vet jeg burde vaere fornoyd saann jeg er - tror litt av problemet er at jeg er vant til aa tenke at jeg maa ned i vekt, da jeg var litt lubben da jeg var yngre. Jeg legger lett paa meg ogsaa, dvs. jeg kan noen ganger ha en litt stor appetitt paa soetsaker, saa jeg maa alltid passe meg litt. Tror kanskje ikke det har med antalll kilo aa gjoere, men hvordan de er fordelt. Skal derfor heller proeve aa stramme litt opp med trening enn aa bare slanke meg.
hallingbrud Skrevet 2. desember 2003 #46 Skrevet 2. desember 2003 God ide. Ekstra muskler er både sunt og flott. Men jeg tror jeg veier omtrent det samme som deg, og er 175 cm. Jeg ser på meg selv som tynn, og har faktisk ikke veid meg på flere år! (slanke meg er mao. det siste jeg skal gjøre :D )
Vendelin Skrevet 25. februar 2004 #47 Skrevet 25. februar 2004 Et tips til dem som mangler energi i treningen sin. Purpleburn (ny versjon av Thermo-X650)er tingen, Skikkelig fatburner som funker som bare det Den er uten ekle stoffer som f.eks efedrin..men pga høyt innhold av guarana må man til Grannlandet Sverige for å få tak i det, I norge er det jo nesten ikke lov til å drikke kaffe engang.. Et annet tips er å ta en kopp kaffe og en gåtur så fort man står opp om morgenen. Der setter fart på forbrenninga :-) Slitsomt men verdt det.
Siam Skrevet 26. februar 2004 #48 Skrevet 26. februar 2004 For å ta opp den opprinnelige tråden her, og for å skryte litt av meg selv. Siden jul har jeg gått ned 10 kilo!! Jeg har fulgt et Grete Roede-kurs og trent 2-4 ganger i uken. Nå har jeg ca 6 kilo igjen til jeg er helt fornøyd. Gleder meg til å sprade rundt i min nye bikini på Maldivene på bryllupsreisen!
Jens Skrevet 26. februar 2004 #49 Skrevet 26. februar 2004 så bra super c!!!!! Jeg har gått ned 6 kilo, endte opp i ett mini kurs hos grethe roede jeg også!!!!!og trener nesten hver dag! Er der jeg vil være nå!!!!!!!
Vendelin Skrevet 26. februar 2004 #50 Skrevet 26. februar 2004 Så bra Deilig å se at kiloene sakte men sikkert forsvinner ja .
Lullu Skrevet 26. februar 2004 #51 Skrevet 26. februar 2004 Så flinke alle sammen er.. Jeg har aldri i mitt liv slanket meg, men etter en fødsel der jeg gikk opp 24 kilo måtte jeg også begynne å tenke kalorier. De fleste kiloene forsvant helt av seg selv. Har nå 5 VANSKELIGE kilo igjen. Har lest noen av innleggene her, og skal nå prøve å kutte ned på ris, pasta og poteter. Koke masse grønnsaker til middag istedet. Drakk Cola tidligere, og kunne ikke forakte Cola light. Men nå funker sistnevnte bra. Drikker allikevel en del vann. Men elsker melk og sjokolademelk.... Fy, fy. Et lite tips: Har hørt at epleeddik skal hjelpe mot søt-suget. Har kastet nok penger ut av vinduet når det gjelder mnd. avgifter til treningsstudio. Er flink å gå turer, så jeg håper dette skal hjelpe på. Når jeg skal tilbake i jobb etter permisjonen, har jeg bestemt meg for å gå til toget istedet for bussen osv. Alle monner drar ikke sant ? Lykke til alle andre! Har veldig tro på Grethe Roede. En sunn og fornuftig måte å kvitte seg med noen kilo.
*Lene* Skrevet 26. februar 2004 #52 Skrevet 26. februar 2004 Gå turer er kjempebra trim det! Selv har jeg mistet 17 kg siden i høst :-) Har fulgt ett opplegg allà Grethe Roede. Trener 2-4 ganger pr. uke! Har np kun 6 kg igjen til målet :-) Mitt råd er: Spis ofte og lite ( 4-6 måltider) og tren!!!
Lisemor Skrevet 26. februar 2004 #53 Skrevet 26. februar 2004 175 og skal ned til 65 kilo. er nå 70kilo.5 kilo foooooooooor myyyyye og boksene passer ikke og og .......har håndtak i sidene og er baktong. :veldigsur: Har aldri slanket meg før-men det er VANSKELIGT :veldigsur:
Lisemor Skrevet 26. februar 2004 #54 Skrevet 26. februar 2004 Denne tråden burde vell vert på kropp,helse og trening? Hadde ikke vektproblem da jeg giftet meg :-)
Vendelin Skrevet 26. februar 2004 #55 Skrevet 26. februar 2004 Anbefaler ingen til å gå i fella å kjøpe CLA, epleeddik eller lignende.:fy: Annonsørene av disse produktene har nå fått smekk over fingeren(eller ville få) fordi ingen har blitt nok medisinsk bevist eller noe. (ifølge et medisinsk tidsskrift jeg fant hos legen+ det har stått en del i avisene. )Deres undersøkelser viste at færre enn 1 av 10 eller noe merket noe forskjell..for liten prosent for min del! Har testet både CLA og eppleeddik+++tidligere og det var penger rett i dass! Bruk heller pengene på trening. Det skjønnte jeg etter mye veiledning fra kostholdsekpert, treningsveileder og lege. Kun tre måter å gå ned i vekt på permanent! 1. forbrenne fler kalorier enn man tar inn. 2. Slanke tabletter på resept(en meeget ubehagelig opplevelse med store utgifter til toalettpapir.) :o 3. Noen pulverkurer.Men her er det best å bruke kuren som en "sjokk-start" for å miste noen kjappe kilo i starten av slankingen for å få motivasjon, deretter trene og spise sunt. Ikke bra for normale å miste 20 kilo i pulverkur, anbefales heller ikke, men det står forklart på det fleste pakker. Uansett det beste er en kombinasjon av God trening og endring i kostholdet. OG man må ha en dag i uka som man koser seg med mat uten å tenke altfor mye på kaloriene. Ønsker alle asmmen lykke til med kiloene inkludert meg selv :-)
Vendelin Skrevet 26. februar 2004 #56 Skrevet 26. februar 2004 Synes faktisk dette emnet skulle ligge under bryllup der den var :-( ..Var jo kommende bruder som ville ha tips!..eller hva!
Tusenfryd Skrevet 26. februar 2004 #57 Skrevet 26. februar 2004 Synes faktisk dette emnet skulle ligge under bryllup der den var :-( ..Var jo kommende bruder som ville ha tips!..eller hva! Det er mye bruder snakker om som kan angå andre også. Slanking er noe svært mange andre jenter også vil snakke og få tips om. Og det er lite sannsynlig at de som ikke skal gifte seg leter etter slanketips på bryllup... Så kan det jo også hende at bruder kan få vel så mange svar om tråden ligger der den faktisk hører hjemme, på kropp og helse. Hvis vi ikke deler forumet tematisk, blir det til slutt helt håpløst å finne tråder og får svar på dem fra de som er interesserte. Tusenfryd - moderator
Diva Skrevet 27. februar 2004 #58 Skrevet 27. februar 2004 Dere som sier at dere trenger å gå ned 2-3 kilo eller 4-5 kilo,- hvorfor ? MÅ dere være akkurat på "normalen" ? Synes forøvrig ikke det høres normalt ut å være 55 - 60 kg når man er 170 - 175 + heller da jeg, men det er jo egentlig en annen diskusjon. Er det egentlig så ille å være et par kilo "overvektig" ? Synes det er skummel lesing jeg... Fryktelig synd at mange som angivelig har en vekt rundt normalnivå eller under, slanker seg. Jeg skjønner at man vil stramme seg opp litt og være i god form, spes. før bryllupet sitt Men da går det vel heller an å legge om kostholdet, trene og spise lite og ofte, og ikke ta slike "pine-intensiv-slankeperioder" ? Det jeg vil fram til, er at det er fryktelig mange jenter som slanker seg, som ikke trenger å gjøre det! Er i allefall det inntrykket jeg har fått i en del slike tråder på KG. Det er ikke vondt ment, men jeg synes som sagt at det er rart at folk med "normal vekt" slanker seg. I det hele tatt er vi i et samfunn som er sykelig opptatt av slanking, vekt og kropp ( nå mener jeg samfunnet generelt, ikke KG ) Hilsen ei som må gå ned 20 25 kg.... :oops: og legger seg i hardtrening framover ;-)
Jens Skrevet 27. februar 2004 #60 Skrevet 27. februar 2004 Diva, Ja, jeg vil være slank, ja, jeg vil være normal, er det så rart?Jeg er 30 år, og ingen gammal kjerring i hodet mitt. Liker å gå i ungdommelige klær, liker å danse showe og se så bra som mulig ut!Etter jeg ble sammen med min kjære la jeg på meg en 6-7 kilo, de vil jeg kvitte meg med igjen, for jeg er ingen overvektig person, og vil gå inn i ekteskapet på mitt friskesete, fresheste, jeg kan være!Føler att hvis man allerede har begynnt å gi litt "faen"i utseendet FØR man går inn i ekteskapet, vil man lett forvandles til en grilldress brukende, husmor med ruller i håret og sneipen i kjeften(satt veldig på spissen). Og det har jeg INGEN planer om!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå