Gå til innhold

Noen gode "slanke" tips

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger å gå ned 2-3 kilo, er ikke overvektig i det hele tatt, men hos meg legger det seg på magen.

Har gjort en kjempe innsats med trening og sunt kosthold, men er det noen som har noen gode tips for shapt resultat for de siste gjenværende kg. :oops:

Må også tilføre at jeg er kjempe snopesyk fortiden, og er ikke så flink som jeg burde være. Har helt dilla på pinneis :hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går ned hvis jeg kutter ned måltidene til å bestå av: frokost - to knekkebrød mefd pålegg, 1 glass juice/melk, lunsj: tre knekkebrød(jeg liker rugsprø, nam nam) med pålegg, 1 frukt, te/kaffe/vann, hvis lenge til middag, mellommåltid - 1 frukt eller 1 liten lettyogurt, middag - liten/medium porsjon sunn mat, kveldsmat - som mellommåltid.

Du kan jo evt. gå på en pulverkur, spørs om du liker shake, da (ikke så veldig godt, jeg har prøvd men foretrekker vanlig mat). Prøv å tren enda litt hardere, evt. lengre økter. Hvis du ikke kan motstå ispinner ha en hver dag istedet for et mellommåltid/kveldsmat. Du trenger selvfølgelig ikke spise knekkebrød heller, ta f.eks en skive brød (grovt) istedet.

Dette funker for meg (når jeg holder meg til det...). Jeg er som deg - ikke overvektig i antall kilo men har litt ekstra rundt magen (og hoftene). Stapper i meg mye rart for tiden så det er et under at jeg ikke går opp i vekt! Men nå har jeg det som deg, vil gå ned litt. Hvertfall 3 kilo.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk Popelka

skal begynne fom i morgen :blomst:

Skrevet

He he...skal begynne i morgen jeg også, skal på ball og møte kjæresten min etter å ikke ha sett ham siden begynnelsen av oktober den 27. Så jeg har litt dårlig tid....men jeg skal få trent litt hver dag, så da bør jeg klare tre kilo (hvertfall to).

Det går nok bra bare motivasjonen er der, man venner seg fort til å spise litt mindre enn man pleier.

Krysser fingrene for oss begge!

Skrevet

Finnes ingen bedre motivasjon enn tanken på å være fin til bryllupet sitt. Jeg har sagt i mange år at jeg skulle begynne å slanke meg litt, men etter at det ble bestemt dato har jeg rast ned i vekt. Hehe!

Jeg bruker en kombinasjon av å spise knekkebrød, spise mye mindre enn ellers og følge en pulverdiett (drikker to "doser" av denne per dag og spiser to normale måltider per dag.) Tror det har veldig mye med motivasjon å gjøre. Har spist lite i mange år uten å ta av meg så mye som et gram, men nå når jeg har bestemt meg skjer det noe. :-)

Skrevet

Melder meg på her jeg, jeg begynner også intensiven i dag, og brudgommen også. Jeg vil ned ca 3-4 kg, men siden jula kommer snart kommer jeg sikkert til å gå opp igjen litt da. :oops: Brudgommen må ned litt mer, hels 8-10 kg, men det tviler jeg på at han rekker selv om han er motivert. (vi gifter oss 27 februar).

Skal vi ikke holde kontakten her? Gi hverandre tips og fortelle om pila går opp eller ned? Det kan jo være en ekstra motivasjon!

Vekta mi i dag viste 70,2 kg, målet er altså 66-67 kg. Pluss stramme opp litt da, så trening må til.

Vi dropper alt snop (untatt bitte litt på lørdag) og brus, unngår fete sauser, reduserer middagsporsjonen og satser på 5 sunne måltider om dagen, 2 av dem mellommåltider av lettyoghurt med havregryn m.m. eller knekkebrød. + drikke mye vann og gå lange turer/trene litt helst hver dag, minimum annenhver dag.

Skrevet

Jeg har tenkt å få skreddersydd ett treningsopplegg for meg på Elexia av en personlig trener. I tillegg skal jeg prøve å kutte ut karbohydrater, da dette har funket før!! Vi gifter oss i mai, så målet er å gå ned en 7-8 kilo!!!! :D evig optimist!!!!!!

Skrevet

Jeg gifter meg i juni og bør helst gå ned 15-20kg til! Har gått ned 5kg ved å følge Libra sitt kurs! Så jeg må nok bare fortsette med det..Jeg er ekspert til å utsette ting og det synes jo nå! Og motivasjonen er heller ikke helt på topp...Men jeg SKAL inn i kjolen min(har faktisk kjøpt kjole jeg ikke får helt på meg ja, jeg skulle jo ned i vekt uansett), så det er bare å fortsette :roll:

Gjest Popelka ulogget
Skrevet

Jeg veier 64 kilo og målet mitt er 59-60 til bryllupet. Men akkurat nå er målet 62 kilo. Jeg har allerede vært ute en halvtime på tur med hunden, og skal trene xycling (dvs. spinning) på Elixia klokken fem. Ellers spiste jeg ett knekkebrød pluss en liten skalk med Filadelphiaost (lett), et lite glass juice pluss kaffe til frokost.

Bra at vi er så mange, hvis vi støtter hverandre og tar i et tak selv så må det gå bra!

Skrevet

Jeg har skuret reint badet og jobbet som en helt.

Jeg skal trene aerobic på SATS etterpå.

Men tror du jeg mister så mye som et gram???

Jævla hormonsjukdom :evil:

Skrevet

Jeg trenger desperat råd om hvordan gå ned i livvidde? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre har gått opp 10 cm rundt magen, nei jeg er ikke gravid. Alt dette er kommet siden fødselen, som er over 1 år siden. Jeg vil få på meg klær og h liv igjen!

Skrevet

Jeg tror det er en dum ide å bruke slankeoulver ol. Forbrenningen har da en tendens til å synke, og man går da raskt opp igjen i vekt. Man får dessuten flottere (og sunnere) kropp ved å spise sunt og trene. Spør etter en personlig trener der dere trener. Disse skal kunne gi råd om hvordan man bør trene, hvilke muskler man bør jobbe med, hvor ofte man bør trene ol.

Skrevet

Jeg også slenger meg på, regner med at jeg bør gå ned 6-8 kg.

Jeg klarte faktisk og gå ned 4 kg de to første ukene etter det ble bestemt at vi skulle gifte oss, for da var jeg helt propell og glemte nesten helt hva mat og godteri var. :hoppe:

Jeg har kjøpt for liten kjole, men ikke noe voldsomt da, også fikk jeg beskjed om at den kunne syes ut en str, så hvis jeg ikke klarer det så går det bra, men jeg skal klare det.

Har faktisk vært og kjøpt trimsykkel i dag, som har fått fin plass i stua, sånn så jeg kan sykle og se på tv samtidig.

Så nå skal det trimmes og spise sundt.

:vinke:

Skrevet

Jeg har kjøpt for liten kjole

:o

Hørtes veeeeldig skummelt ut.......

Skrevet

Eg skal gå ned frå 57 til 55 kilo sånn at eg ikkje treng å sy ut kjolen. Men det er vanskeleg å verte kvitt magen. Dessutan bur eg på ein stad utan treningssenter og det er skikkeleg krise! :-? Veldig lite motiverandes å trene på eige hand. Har det problemet at magen kan sjå ganske slank og fin ut før eg eter, men når eg eter (og det må eg jo) så bular han ut! Usj.

Jaja, nok om mine problem :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Begynn å jogg dere som vil gå ned noen kilo!! Det er den beste treningen vil jeg påstå. Joggingen går på hele kroppen, hjelper også på magen.

Begynn først med korte turer på 15 min.. Etterhvert kan de forlenges til 30min. Veldig bra for å komme i form. Ta med mannen også på en tur i skogen!!!

Ikke innlogget LaCoste

Skrevet

Jeg har aldri vært noen stor slanker, men jeg har fått med tips fra andre som har prøvd.

Dersom man går en tur før man spiser vil man øke forbrenningen. Dermed vil det du spiser til dette måltidet forbrennes fortere (vel og merke hvis du da ikke spiser mer enn du vanligvis ville gjort).

Så - gå/sykle hjem fra skole/jobb når du skal hjem til middag. Ta en kveldstur/joggetur før du spiser kveldsmat.

Ellers vær i så mye fysisk aktivitet du kan. Dropp heis, kjøkkenmaskin og alle ting som er lagd for å gjøre livet lettere. Man får mye aktivitet av å være "gammeldags" husmor. (Jeg kan love at du kjenner det i armene om du dropper kjøkkenmaskinen)

Lykke til alle sammen!!

Skrevet

Tex!

Kjolen er bare litt for liten, også kan den syes ut en str, så selv om jeg ikke går ned et gram. så er det bare og sy den ut og kjolen vil passe.

:D :D

Skrevet

Hmmmm... Men blir kjolen fin når den må syes ut da...?

Blir det ikke sånne sømkanter?

Det er ihvertfall et av arumentene for at kjolesalongene har sluttet m utleie...

Men jeg regner med du har tenkt på alt..... :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kutta ut sukker en mnd før bryllupet og gikk en del tur. Men det som var det mest effektive var nok STRESS!!! Fortvil ikke jenter, mest sannsynlig går dere ned noen kilo uansett. Jeg tenkte å gå ned 2-3 kilo for da ville kjolen sitte pent men på en mnd gikk jeg ned 5 kg. Kjolen ble litt stor men ikke sånn at det ble stygt. Men det som var verre var at bh'n sklei ned for jeg hadde ikke stropper... :hoho:

Kjolen min måtte syes ut over hoftene og det ble ikke sømkanter som syntes der. De ble dampet og dermed ble de borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...