Gå til innhold

Noen gode "slanke" tips

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en veldig bestemt frøken, så hvis jeg har bestemt meg for og gå ned 6 kg, så går jeg ned 6 kg.

Jeg er et lite stabeist og får det som jeg vil.

Videoannonse
Annonse
Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Jeg har et lite tips til mellommåltid/sjokoladeerstatning! De nye Vital Bars! Fås i alle butikker med litt ok utvalg. En bar inneholder ca 100 kcal, smaker kjempegodt og metter faktisk veldig bra! De fås i esker med 8 stk. Jeg har en sånn stående på jobben nå, så tar jeg en sånn når blodsukkeret begynner å synke, og så slipper jeg å bli fristet av annet usundt! :)

Skrevet

Med masse feitande karbohydratar... :roll: Trur at eit eple er mykje betre eg då.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg begynner i dag på pulver, ikke fordi jeg vil spise men fordi jeg ikke kan spise. Får fra tid til annen voldsomme sår i munnen slik at det blir helt umulig for meg å få i meg noe annet enn flytende væske. I og med at pulverkurene inneholder vitaminer og alt det der, drikker jeg slike inntil jeg blir bra i munnen og oppnår samtidig å gå ned noen kilo samtidig. :sjarmor:

Skrevet

Green, så vidt jeg husker er det omtrent like mange karbohydrater i epler... Dessuten blir jeg bare mer sulten av epler, men disse metter og holder faktisk fint i et par timer.

Skrevet

kva? Er det mykje karbohydratar i eple? Trudde karbohydratar var sånn som var i brød og sjokolade og ris og sånn. Heilt feil?

Skrevet

Frukt består jo bare av karbohydrater og vann. Hørt om fruktsukker?!

Jeg har begynt å kutte ned karbohydratene i dag da jeg har mistanke om at jeg har lavt blodsukker (skal til legen på fredag). Håper jeg går ned litt også...

Skrevet
Oj sann :oops: Trudde det var sunt med frukt eg?

Joda, det er sunt, men i moderate mengder! For mye epler f.eks. tærer på tennene. De har nemlig en syre som sliter på tannemaljen hvis du får i deg for mye. Kosthold er ikke bare lett!! :lol:

Skrevet

Er så fornøyd, har gått ned 2 kilo allerede! Vekten viste 62 i dag tidlig! Men jeg føler meg ikke så veldig tynnere, må være mest vann...

Skrevet
Oj sann :oops: Trudde det var sunt med frukt eg?

Nå er jo ikke karbohydrater usunt da,

selv om mange får en slankende effekt av å kutte ned på dem!

Man trenger karbohydrater også!

*lister meg ut av slankediskusjonen, tror ikke jeg har så mye mer å bidra med...*

Skrevet

Det er jo forskjell på karbohydrater, da. de fleste har sikkert fått med seg glykemisk indeks. Jeg har kuttet ut sukker, hvitt mel, poteter, ris og pasta, men vi får se hvor lenge jeg holder ut. Gjør det ikke bare for å gå ned i vekt. Spiser litt frukt, men ikke de med høy glykemisk indeks (f. eks bananer).

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er jo forskjell på karbohydrater' date=' da. de fleste har sikkert fått med seg glykemisk indeks. Jeg har kuttet ut sukker, hvitt mel, poteter, ris og pasta, men vi får se hvor lenge jeg holder ut. Gjør det ikke bare for å gå ned i vekt. Spiser litt frukt, men ikke de med høy glykemisk indeks (f. eks bananer).[/quote']

Glykemisk indeks er et meget omdiskutert begrep.

Mange mener at idet man blander ulike typer mat endrer glykemisk indeks seg så mye at man ikke kan si på forhånd hva den vil være.

Det er også de som mener at glykemisk indeks er av mest verdi for de som har diabetes og relaterte lidelser, og mindre effekt på de med normalt blodsukker og insulinproduksjon.

Det er ikke bare å hoppe på Fedon-bølgen og tro på alt man leser!

Skrevet

Jeg sniker meg inn igjen, jeg...

Nesten som om jeg skulle sagt det selv (bortsett fra at jeg ville droppet den flåsete Fedon-kommenaren!)

Glykemisk indeks er omdiskutert (dette har vi hatt MYE om på studiet mitt...), men hvis noen opplever at det fungerer, så hvorfor ikke?

Skrevet

Tilbake til det opprinnelige innlegget. (Jeg gidder ikke lese igjenom alt.) Jeg har tatt av meg 2-3 kilo i det siste. Årsaken: trening hver dag, (stort sett) og spise regelmessig og sunt. Tror ikke på noe annet. :blunke:

Skrevet

Jeg har (sannsynligvis) litt problemer med for lavt blodsukker, derfor er det viktig å holde blodsukkeret stabilt. Jeg har lest mye om temaet (og også hva kritikere sier) og tipper at om noen år så er det opplest og vedtatt politikk....i Australia har de gått bort fra tidligere anbefalinger og anbefaler nå lavglykemisk kost. Men det er mye Fedon Lindberg er enig med offisielle myndigheter om, bl.a å begrense sukkerforbruket. Jeg hiver meg ikke på noe som helst, jeg ta informerte valg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, hvordan går det med dere andre "slankere" her??? Jeg er litt stolt, for på litt over 1 1/2 uke har jeg gått ned 1,5 kg!!!! Kjempefornøyd!! Har spist ofte, men små porsjoner og sunn mat, og trent eller mosjonert 4-5 dager i uka. (gått turer, trent innebandy m.m.). Og så skeiet jeg ut forrige helg og spiste ganske mye sjokolade... :oops:

Men den først kiloen går som regel greit, det er nå det blir vanskelig... Må holde meg knallhard i helga!!

Skrevet

TIPS SOM FUNKER !

Jeg har selv gjort dette ved flere anledninger ...

Følg deler av DR Atkins/lindberg kuren ...uten å gjøre det slavisk .

Da kan du spise det meste ... knekkebrød med smøreost til frokost og lunsj ... middag med saus og kjøtt og spis salat i stedet for ris,pasta og poteter ... Hold deg laaaaaaangt unna bananer ... men grønnsaker er bra...brokkoli og blomkål ... Druer kan du også spise...

Får du lyst på noe snacks kan du spise bacon svor ... og av brus kan du drikke tab og pepsi max...disse har 0 karbohydrater.

På denne måten føler du ikke at du slanker deg og kiloene forsvinner raskt !! Jeg gjorde dette selv , og unnet meg poteter eller ris i helgene og gikk raskt ned 8 kilo .

I mellom måltidene hvis man får lyst på noe snacks kan man spise macadamia nøtter uten salt ... disse binder fettet og øker fordøyelsen ..selges i alle slike " innvandrer " grønnsaks forretninger .

Jeg LOVER med hånden på hjertet at dere raskt vil merke resultatene !!

klem fra meg 8)

Skrevet

Selv har jeg spist kyllingfilet (uten noe form for tilbehør) til middag i snart to uker - og jeg kan love deg at det merkes på buksene!! Jeg er på min andre uke nå, og det både merkes og synes godt!! Særlig rundt livet, over rompa og i ansiktet ser jeg at jeg har tatt av et par kilo. Lykke til!

Gjest Popelka ulogget
Skrevet

Jeg har gaatt ned 1-2 kilo, mest fordi jeg har spist mindre og sunnere. Men det er vanskelig aa komme ned til 60! Naa er jeg hos kjaeresten min (derav mangel paa ae, oe og aa!) og det blir en del vin og gode middager. Men jeg farter rundt saa brenner vel av kaloriene. Men jeg har absolutt tro paa at man ikke boer spise masse pasta, brod og hvertfall ikke sukker. Naar jeg kommer hjem skal jeg folge Lindberg/Atkins-raadene noyere samt begynne aa svomme, da haaper jeg magen minsker (selvom jeg er tynn i livet, har jeg et lite "overheng" over livet som jeg proever aa bli kvitt!)

I kveld skal jeg paa ball, gleder meg!

Kommer sterkere tilbake til uken

Hilsen

Popelka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...