Diddles Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #4561 Del Skrevet 10. mai 2017 19 minutter siden, Tennessee skrev: Ok, så er 14 dager kanskje litt i overkant da, men jeg står fortsatt på at du kan bestille deg flybilletter og ta noen dager sammen med meg når jeg ikke lenger får lov til å jobbe. Så kan du være bare deg og få overdose samvær, så kan du dra tilbake når du savner gjengen for mye! Det er ikke greit å kjenne på den identitetsløsheten, men det er nok dessverre vanlig for mange. Det er en balansegang det der altså, å finne nok tid til å ha igjen litt følelse av å være seg selv, samtidig som det skal passe inn i en hektisk hverdag. Gjett om jeg kommer til å få prøve meg på akkurat det! Men da kan du gi meg råd DET gleder jeg meg til, en overdose oss Det blir fint det!! Identitesløshet er vel vanlig blandt småbarnsmødre tror jeg..du kommer nok dithen du også ja..men så har jeg en følelse av, at siden dere blir to mammaer - så kommer dere til å klare å dele ting litt bedre enn vi gjør Når det er sagt, jeg kan gjerne komme med råd - men det er ikke sikkert de er gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 14. mai 2017 Forfatter #4562 Del Skrevet 14. mai 2017 Idag er sånn skikkelig dagen derpå, uten at jeg har vært det grann på fylla Men vi hadde konfirmasjon for Storesøster igår, og det kjennes skikkelig!! Det var hektiske dager i forveien, med mye mentalt stress..men det ble altså en veldig veldig fin dag Det var en lang dag da (som startet med at Lillebror våkna kl fuckings 05.30 ) med masse følelser, inntrykk og en haug med folk jeg aldri hadde møtt før! Men samarbeidet mellom de to hjemmene og familiene - om å skape en magisk dag for Storesøster - synes jeg gikk over all forventning!!! Og belønningen? Det var å se hvordan Storesøster stråle over å ha alle sine rundt seg Dette her var viktig for henne, å se at vi kunne omgås og samarbeide, prate og le og klemme hverandre, ta bilder sammen og bare rett og slett ha det fint Men det kjennes, i hele meg, jeg er trøtt som en dupp, vondt i hodet og sliten..har brukt meg helt opp Så idag har jeg hvilt med lillebror intet mindre enn to ganger - og enda går jeg bare rundt og himler med øynene Igår bikket nevnte lillebror 10 mnd også, det går så vilt fort dette her Han er så knall denne lille gutten vår! DET glimtet i øyet, bøttevis av sjarm og humor og så sosial som han er, han kan smelte en gråstein altså Han krabber i racerfart rundt på gulvene, tøyser og tuller, later som han ler, smaker på alt han kommer over, gjemmer seg og skrattler hver gang vi "finner" ham (han popper opp som troll i eske 3 nanosekund etter han gjemte seg ) Han er komplett umulig å skifte bleie på, hater å kle på seg - elsker å dusje og bade, og har begynt å vise ganske tydelig hva han vil; hiver seg ned på gulvet og griner/ hyler - for så å kikke opp og sjekke om det funker Luringen! Han elsker alt som er laget av papp og papir, det går ned på høykant..når jeg tenker meg om så elsker han alt som spises kan, og øverst på lista står pupp Matvraket Han sover ganske godt på natta, våkner somregel og vil oppi senga til meg - men det er liksom helt greit Vi har hatt noen grytidlige morgener i en periode her, jeg aner konturene av morgenfuglperioden og gruer meg som en hund ...men det går jo fint, bare vi står opp - da er det ikke så ille likevel! Hjelper jo på å komme seg i seng på kveldstid også Nå har han fått 4 tenner; to oppe og to nede..ikke helt uten å lage krøll, når han får tenner blir han kjempeforkjøla og verken sover eller spiser Til de som sier de "plutselig bare oppdager en tann"; jeg tror dere lyver, sånne babyer finnes ikke På fredag var vi på helsestasjonen og fikk skryt, sånn liker vi!! To be continued...hodet funker ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. mai 2017 #4563 Del Skrevet 15. mai 2017 Å, det høres ut som en helt fantastisk feiring! Så utrolig fint å høre at samarbeidet er tipp topp. Lillebror, ass. Han er en fining. ...og velkommen inn i morgenfuglens rekker. Sitat A sånn annenhver morgen: ''I dag har eg sove lenge! '' Klokken er 6:30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 15. mai 2017 #4564 Del Skrevet 15. mai 2017 Så deilig å lese at alt gikk fint (slitsomt er det jo uansett, men så lenge Storesøster var fornøyd er det verdt det!) Nydelige bilder av både hovedpersonen og småsøsknene hennes på Insta også Håper du har anledning til å trekke pusten i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 16. mai 2017 #4565 Del Skrevet 16. mai 2017 Ååh, så godt å høre at det ble en fin dag! Det er så viktig i sånne settinger tror jeg, at familiene klarer å sette konfirmanten først og la alt annet som eventuelt måtte være ligge. Godt jobba! Men det er neimen ikke rart man er utlada etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 18. mai 2017 Forfatter #4566 Del Skrevet 18. mai 2017 ...og akkurat idet vi hadde landet etter helgas konfirmasjon var det duket for en ny dagen-derpå Vi hadde en veldig fin feiring igår! Som i de fleste hjem var starten på dagen så som så, med lett stress for å rekke å kle og stelle seg før barnetoget men avslutningen på dagen var kjempefin Etter å ha sett siste del av barnetoget (vi rakk bare den delen av toget som inneholdt tantebarn ) tuslet vi oss ned i gågata og kjøpte knall, is og de obligatoriske heliumballongene (jeg vet, det er egentlig ikke greit å kjøpe de ref. de siste dagers oppslag - men jeg orket ikke kampen med Liten igår! Neste år får hun ikke altså nå har vi ett år på å forberede henne!!) så var vi med opp på skolen der søs har kidsa sine, der enda mer sukker i form av sukkerspinn og godteposer i fiskedam og slikkepinne som premie i potetløp ventet 17. mai tar jeg fart og driter i mengden sukker hun inntar altså!! Nå begynte Lillebror å bli veldig sulten og veldig utålmodig og Liten hadde vondt i føttene - så istedet for å dra ned til sentrum igjen og se Folketoget så dro vi hjem..jeg var litt sånn *miff* siden jeg hadde lyst å få med meg Folketoget også, men mannen hadde ikke lyst og ungene var gretne Vel hjemme fikk vi mat i både liten og stor, slappet litt av, lekte litt og vips var klokka 17 og vi kunne gå bort på arrangementet her på skolen! Det var så koselig Jeg har en god følelse ifht den skolen kjenner jeg, og det var tydelig Liten følte hun hørte til der også Vi spiste kake og is (sluttet å telle kalorier klokka 12 liksom ) kastet ball på boks og snurret lykkehjul, skravlet med gamle kjente, kollegaer, naboer og noen mer eller mindre fjerne bekjentskap, høstet mengder av ros for de skjønne ungene våre (Minsten altså, han sjarmerer alt som kan gå på to bein ) Liten og bestisen i gata fant hverandre og lykken var egentlig komplett Klokka 7 puttet vi en stk overtrøtt liten gutt i vogna og gikk hjem, foran oss sprang Liten og bestisen hånd i hånd, skitne og glade, med bustete hår og is i ansiktet Litt lek her hjemme, kveldsstell og kos - og så var det natta for de to små! Mannen kjørte og kjøpte kebab, vi krøllet oss oppi sofaen, satte på en serie og spiste enda mer is (!!) før jeg sovna - og så var dagen over Idag kjennes i kroppen at det var 17. mai igår!! Minsten bestemte seg dessuten for å feste halve natta, så jeg er helt amøbe Enda en kopp kaffe og litt sjokolade hjalp litt, men jeg har null motivasjon ifht husarbeid Noe MÅ jeg gjøre, for her flyter det etter gårsdagens styr, men bah altså - jeg har SÅ lite lyst Lillebror har fått MMR vaksine idag, vi skal jo til Italia i sommer og der er det meslingutbrudd! Men nå er han trygg, og vi kan dra avgårde uten å bekymre oss for at han skal få noe sånt ihvertfall *pusterlettaut* Han må revaksineres ved 15 mnd da, men det er helt greit..håper han ikke får noe særlig bivirkninger, husker fra sist at akkurat denne vaksinen var litt sånn kjip på bivirkningsfronten med høy feber og utslett og sånn! Det gikk nå iallefall veldig fint å sette vaksinen, ikke et knyst fra ham - han bare satte de blå øynene sine litt sånn undrende i meg som om han spurte "hva gjorde hun nå mamma?!" Vi var på helsestasjonen forrige fredag også, da for 9 mnd`s kontroll (dagen før han bikket 10 mnd ) Helsesøster roste ham opp i skyene, det er så stas - man går ut derfra med hodet godt stukket inn i rosa skyer altså Sånn størrelsesmessig er det ikke mye som skiller ham fra Liten når hun var på samme alder lenger altså! Han ble jo så fort stor, alle kommenterte det liksom..men nå ligger han helt på gjennomsnittet - eller, fordi han styrt sånn med tenner i det siste og hatt dårlig matlyst; faktisk litt under når de la høyde og vekt inn i skjemaet! Nå var han 74 cm og 8760 gram, mens Liten var 71 cm og 7580 gram på samme alder Han har gått synlig ned i vekt de siste mnd, ikke så rart når han i praksis kun har villet ha morsmelk - men helsesøster sa at det tar han fort igjen når matlysten er på plass igjen!! Og det er den virkelig nå, han spiser så godt - det er så deilig å ikke bekymre seg for om han får i seg nok Han sover så godt for tida, hvis vi ser bort fra natta som var så har han lagt seg sånn i 19.30-tida og sovet sammenhengende til i 5-tida, flere netter på rad Da har jeg bare tatt ham oppi til meg, ammet ham og så har han sovet til 8-8.30!! Tydelig at når ingenting plager ham så har han fortsatt sovehjertet sitt intakt *puh* jeg er bare SÅ ikke klar for den morgenfuglperioden jeg fryktet han var inni altså Sånn ellers går vi rundt med litt sånn klump i både hals og mage om dagene..vi har tatt den tunge, vonde avgjørelsen om å avlive vovvis Det har vært på bordet i noen år nå egentlig, for han blir bare særere og særere etter som årene går - og etter jeg ble gravid med Minsten har vi ikke kunnet stelle ham i det hele tatt! Han biter, snerrer, hyler og skriker både når han skal vaskes og børstes..i tillegg er det tydelig at han har ett eller annet som plager ham i bakparten, han stivner til når han har sovet, da kan han knapt sette føttene under seg..han henger med halen nesten hele tida og unngår kos og klapp..så i samråd med dyrlege har vi bestemt oss for at nå slutter vi det av Jeg gruer meg noe helt forferdelig, det kommer til å bli så tomt her...for vi skal ikke ha ny hund! Med huset fullt av allergikere så er ikke husdyr så smart å ha..Så ikveld må vi informere ungene om at imorgen er dagen da vovvis reiser til de evige jaktmarker Det blir nok fryktelig vondt..men det er den riktige avgjørelsen å ta! Vi kan ikke ha en hund som ikke er til å stole på, plutselig biter han en av ungene - og da tilgir vi oss selv aldri for at vi lot det gå så langt...og med alt det pels - som ikke kan stelles, han har det ikke greit!! Han har levd et langt og godt liv, 13 år er han..det er gammelt, så dyrlegen sa det ikke er rart han blir både sær og sur! Men det gjør ikke mindre vondt av den grunn... Nå våknet Minsten, uten at jeg hadde løftet en finger ifht husarbeid Sånn kan det gå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. mai 2017 Forfatter #4567 Del Skrevet 20. mai 2017 Det som skulle være en sorgens dag ble snudd til glede Jeg tok vovvis med til dyrlegen og ba om en grundig sjekk og en second opinion - og vet dere hva? Han fikk resept på smertestillende, en grundig klipp (les; all pelsen er historie - hallo nakenhund ) og så fikk han bli med hjem igjen Vi vet at dagene hans er talte, at det kan være at vi må avlive om noen uker eller mnd..men mulighetene er også tilstede for at han kan ha det godt og leve de siste årene sine Jeg ser han henger fortsatt med halen og er veldig opptatt av rumpa si, så jeg tror han burde fått sjekket kjertlene bak der...men vi får se om han klarer å løse det selv med å vaske seg slæsj dra seg bortetter bakken Vi skal uansett tilbake for ny sjekk 19. juni, så da får de evt. tømme kjertlene da hvis de fortsatt plager ham.. ...og der våknet Minsten igjen, så da ble det en mikrooppdatering istedet for en evighets Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 20. mai 2017 #4568 Del Skrevet 20. mai 2017 Så deilig med en fin feiring! Og så fint med skryt og at dere ser endring! "This too shall pass" er mitt favoritt-motto når det kommer til mammalivet til tider Åååh, så bra! Håper voffsen får en verdig avslutning og et godt liv den siste perioden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #4569 Del Skrevet 21. mai 2017 22 timer siden, Verdande skrev: Så deilig med en fin feiring! Og så fint med skryt og at dere ser endring! "This too shall pass" er mitt favoritt-motto når det kommer til mammalivet til tider Åååh, så bra! Håper voffsen får en verdig avslutning og et godt liv den siste perioden! This too shall pass må jo være det mest dekkende mottoet i mammalivet ever Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 24. mai 2017 #4570 Del Skrevet 24. mai 2017 På 21.5.2017 den 20.03, Diddles skrev: This too shall pass må jo være det mest dekkende mottoet i mammalivet ever Jeg noterer meg dette til hyppig bruk framover, og håper i samme slengen det fortsatt går bra med vovvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 24. mai 2017 Forfatter #4571 Del Skrevet 24. mai 2017 45 minutter siden, Tennessee skrev: Jeg noterer meg dette til hyppig bruk framover, og håper i samme slengen det fortsatt går bra med vovvis! det kan være greit å skrive seg bak øret det der ja Vovvis har det greit nok, ser han sliter litt med stive og vonde bein, men det går helt greit så lenge vi hjelper ham litt når det blir for vanskelig..ned trappene feks må vi ha ham i bånd sånn at vi kan "holde igjen litt" når han humper seg nedover - ellers tør han ikke! Han ser fortsatt helt rar ut med den nye sveisen, jeg klarer liksom ikke helt å venne meg til at han er korthåra *sparkeribakken* men det merkes på gulvene her hjemme; jeg trenger ikke å støvsuge 2 ganger om dagen lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 24. mai 2017 Forfatter #4572 Del Skrevet 24. mai 2017 Langhelg Nå har jo strengt tatt jeg fri hver bidige dag da, men at kjære har fri i 4 dager er ren skjær luksus!! Vi var jo plukk bortskjemte før med hans flexitid og hjemmekontor og whatnot *drømmersegbort* ..nå er det bare et fjernt minne, han er ute av dørene før 7 hver morgen og er aldri hjemme før 16.30, så dette skal nytes! Vi (..erhm, jeg..) har planer om å heftgrunne rommet til lillebror, sånn at det er klart til tapetsering Teppet han skal ha på gulvet ligger klart på Fargerike, og jeg verker etter å innrede rommet hans!! Jeg er milevis fra klar for å legge ham på eget rom enda ( ) men vil gjerne ha muligheten ihvertfall.........til den dagen jeg blir klar Han er verdens fineste lille skatt denne lillebroren, heldigvis for ham at han er så forbaska søt - ellers hadde jeg lagt ham ut til salgs på Finn idag tidlig klokka 5 fuckings 30 Men når han ser på meg med de klare blå øynene sine, smiler stort, sier "mamma" med den lille stemmen sin og bøyer seg frem for å kysse meg så er det sånn --> Liten er skikkelig forkjøla og har vært hjemme fra bhg disse to siste dagene! Igår var en veldig fin dag, det var en sånn god ro i henne, hun var supergod mot lillebror og glad og fornøyd - idag derimot hadde hun feber og var akkurat som en overspent springfjør Intens, irritabel (*kremt* ...sint!) og ute etter å starte en diskusjon _hele_ tida *riversegihåret* Tror begge to talte timene til pappaen skulle komme hjem fra klokka 12 liksom Men, innimellom nedsmeltingene hennes var det fint altså! Vi fikk nå luket litt i bedet, og vi kom oss avgårde på tur med vovvis Deilig med fint vær sånn at også lillebror kan være med ut, han tutlet rundt med gåvogna si/ spiste mold/ forsøkte å spise en snegle/ tømte ugresset i bøtta over hodet sitt mens vi luket, vovvis sov i sola, hønene hadde ugressfest i hønsegården og der, et lite øyeblikk, var ting riktig så idyllisk Så traff hun på venninna i gata på vei hjem fra turen med vovvis, og etterpå har de lekt og kost seg! Jeg elskerelsker å få inn en skitten, bustete unge til kveldsmat - det er så rett!!! Nå er de i seng begge to, og mannen dro avgårde for å kjøpe sjokolade til meg - oss, jeg mener til oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. mai 2017 #4573 Del Skrevet 25. mai 2017 Det eneste jeg fikk med meg i det innlegget er "prøvde å spise en snegle". Jeg dauer. A elsker å ta og klappe på dem, de er visst veldig søte i hennes øyne. Jeg bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 26. mai 2017 #4574 Del Skrevet 26. mai 2017 *prøver å ikke fortelle historien om hunden vi hadde på ungdomsskolen som elsket å stikke hull på gigasneglene med hjørnetennene og la dem ligge så gørra tøyt ut av dem, men klarte ikke* Unnskyld jenter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 26. mai 2017 Forfatter #4575 Del Skrevet 26. mai 2017 18 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Det eneste jeg fikk med meg i det innlegget er "prøvde å spise en snegle". Jeg dauer. A elsker å ta og klappe på dem, de er visst veldig søte i hennes øyne. Jeg bare nei altså, små sånne snegler med hus på kan jeg takle - men disse uten hus? Pjuuuuk 8 timer siden, Tennessee skrev: *prøver å ikke fortelle historien om hunden vi hadde på ungdomsskolen som elsket å stikke hull på gigasneglene med hjørnetennene og la dem ligge så gørra tøyt ut av dem, men klarte ikke* Unnskyld jenter... Takk til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. mai 2017 Forfatter #4576 Del Skrevet 29. mai 2017 Hva med at jeg jinxa sovingen til Minsten big time ved å i det hele tatt uttale at han sov godt for tida?! Hallo ingen søvn!! Note to self; ALDRI noensinne ever igjen si noe som helst om babyens søvn Til hans forsvar er han fortsatt forbaska søt, men dødsforkjølt - derav minimalt med søvn! Mistenker at vaksinen spiller inn her også, for feberen er litt i høyeste laget og han har noe utslett på magen Stemmer vel med det helsesøster sa, bivirkningene kommer jo en god stund etter med MMR vaksinen..vi tåler det jo, men herreguuuud som jeg gleder meg til å våkne og tenke "hah, inatt sov jeg jammen godt!" Mulig det blir noen år til - for å være realistisk Liten har fri fra bhg idag, godt er det - for hun hadde overnattingsbesøk i helga og har heller ikke sovet særlig De har det så gøy sammen, så det får bare stå til..vi sover jo ikke resten av gjengen heller, så hva gjør vel et par våkne unger ekstra fra eller til?! Igår nærmest besvimte hun på sofaen når besøket var dratt, jeg satte på film og idet jeg snudde ryggen til hørte jeg "zzzzzz" fra sofaen Altså, vi snakker nanosekund! Men så kom mamma og pappa innom, og så kom bestisen i gata bort - så det ble ikke tid til lange hvilen da! Sov godt inatt, og var ikke oppe før 9 idag, så jeg tror hun har fått hentet seg sånn noenlunde inn..nå er hun borte hos ei venninne og leker mens Lillebror tar en hvil og jeg liksom skal gjøre husarbeid *sløv* Planlegger sånn ellers den o`store 6 årsdagen førstkommende torsdag Det blir ikke mye rom for feiring på selve dagen (bortsett fra obligatorisk sang, kake og gave på senga!) for vi skal på skolebesøk på ettermiddagen der - men Storesøster er her jo, og Storebror kommer bort på kveldsmat etterpå, så det tror jeg blir en fin dag allikevel Så braker det løs med vennefeiring på fredag ettermiddag og familiefeiring på mandag *tutogkjør* Håper bare det blir okei vær, for vi har tenkt utebursdag (i år som ifjor..ifjor måtte vi gå tilbake på planene og spise inne, håper vi slipper det iår Yr er ikke bestevennen min idag heller, men enn så lenge ser det ihvertfall ut for at det skal holde seg opplett i det minste! Jeg skulle gjerne sett noen andre temperaturer, for 10-12 grader er ikke mye å skryte av altså Jeg mener, vi er jo tross alt over i juni mnd!!) Men ja, altså planen er utebursdag..så jeg må - på et blunk - få på plass pallesofaen jeg har planlagt nå iiiii..skal vi se..2 år *sparkeribakken* Det er planen for idag, når mannen bare kommer hjem! For jeg kan ikke drive og dra paller opp på terrassen mens Minsten ligger og sover på rommet innforbi, og heller ikke mens han er våken - siden jeg liksom må passe litt på ham også Så imellomtida, mens han sover og jeg burde gjøre husarbeid - så sitter jeg her..skikkelig fruktbart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 30. mai 2017 #4577 Del Skrevet 30. mai 2017 Altså, når rakk hun å bli 6 år...??!?! Jeg krysser fingrene både for godt vær og litt bedre søvn på minsten før feiringa drar i gang for fullt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 12. juni 2017 #4578 Del Skrevet 12. juni 2017 Håper feiringen av 6-årsdag gikk bra! Prøver du å si at husarbeid og slikt ikke gjør seg selv imens man sitter på KG? Det forklarer jo en hel del her hjemme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 14. juni 2017 Forfatter #4579 Del Skrevet 14. juni 2017 På 30.5.2017 den 13.16, Tennessee skrev: Altså, når rakk hun å bli 6 år...??!?! Jeg krysser fingrene både for godt vær og litt bedre søvn på minsten før feiringa drar i gang for fullt! Jeg vet ikke Mener virkelig at hun ble født typ igår men nå er det altså sånn..at jeg har en 6 åring i hus - og til høsten venter en ny hverdag med skole og kun fri i helger og ferier Har vi reist nok? Har hun hatt nok fri fra bhg? Har vi nytt nok at hun er liten? Alle de følelsene, det er helt kaos på innisiden!! Jeg brukte dagene i forveien på å grine og se gjennom bilder, det velter fram en masse tanker og følelser på godt og vondt..så når selve bursdagen kom klarte jeg sånn noenlunde å virke samlet På selve bursdagen var det obligatorisk vekking med bursdagssang, gave og kake med lys på senga Hun fikk en lekemus (?) som hun har ønsket seg siden jul!! Jeg har blitt SÅ flink å ikke kjøpe ting til henne hele tiden - så når hun fekk denne ble hun SÅ glad Så var hun noen timer i bhg og feiret sammen med vennene sine (hun ble levert sammen med 60 muffins med rosa krem på ) jeg hentet henne tidlig og vi koste oss hjemme med lek ute i noen timer før det var tid for skolebesøk! Det.var.stas!! Foran 39 andre elever og foreldrene deres gikk de opp en og en og tok både rektor og læreren sin i hånda Jeg hadde ALDRI trodd hun kom til å tørre det, men fy søren som den jenta imponerer!!!! At læreren i tillegg kjente henne igjen fra bursdagshilsenen vi hadde satt inn i avisa gjorde jo hele greia for Liten ass...og for meg Så var vi med inn i klasserommet der de skulle ha eventyrstund og litt skole mens vi foreldrene var innkalt til møte! Vel, det var godt vi var med begge to - for Liten låste seg når hun skjønte vi skulle gå..så da ble jeg igjen og mannen gikk på infomøte (som ikke var info om noe interessant likevel, så jeg gikk alldeles ikke glipp av noe ) Etter endt skolebesøk gikk vi hjem og spiste take away kinesisk Hun har blomstret disse dagene, virkelig storkost seg med å ha bursdag! Det er så fint å se, hun som før ville grave seg ned når hun fikk oppmerksomhet, sto på gulvet i stua i barnebursdagen sin på fredagen og sa med høy stemme; "alle sammen, kom å sett dåkke i en stooore ring - nå e de pakkelek!!" Hun takket fint for gavene og var bare helt i sitt ess - helt til hun på slutten der knallet hodet i steinveggen, det er lov å grine da altså...men da var hun liksom ferdig! 2 timer holder i massevis, både for små og store! Nå var dette jo på en fredags ettermiddag også, så ungene var tydelig slitne etter en lang uke i bhg..mulig jeg velger å feire det i helga neste gang Uansett; veldig veldig takknemlig for @^^Belle^^ og nabofruen her som hjalp sånn skikkelig til Belle bakte bursdagskake tilogmed!! Jeg er så heldig Minsten lekte nemlig klegg hele fredagen, så alle forberedelser ble gjort med ham hengende på hofta (han _nekter_ å sitte i Ergoen Altså, her snakker vi gulvvask med en unge på armen ) så at hun bakte kake reddet meg, ikke bare litt!! To dager opphold hadde vi før det braket løs med ny feiring; familieselskap! Siden vi har en litt utvidet familie ble vi ganske mange og jeg kjente vel litt på at jeg ikke hadde helt oversikten for å være ærlig..håper folk koste seg, det virket da sånn på de jeg rakk å prate med Jeg hadde bakt 80 pizzahorn og satt igjen med 8 stk - så folk tok meg virkelig på ordet når jeg skrev "kom sultne" i invitasjonen Utenom hadde vi gele, is og kaker (igjen; jeg bakte ingen! Jeg "skylder" en hel haug med kaker i bursdager fremover!!) Men denne dagen merket vi at det begynte å bli nok fokus på bursdagsbarnet, så det var greit vi ikke delte det opp i enda flere feiringer!! Vurderte jo en stund å ha barnehagebursdag, bursdag med venner og familiebursdag utenom selve bursdagen liksom..det er jeg glad vi ikke gjorde! *** *** *** Evighetsoppdatering! Det om bursdagen hennes ble skrevet for snart to uker siden, det har ligget på vent - ventet på at jeg skal ha tid og mulighet, lyst og ork til å skrive noe mer...jeg er inne i en tung periode med kaos i hodet, og sliter med å finne overskudd og energi! Vet hva som må til (trening, snakke med noen) men det har vært vanskelig å gjennomføre av diverse (mer eller mindre dårlige) grunner Minstemann er superintens, Liten er superintens, huset står på hodet, kommunikasjonen mellom meg og mannen halter..Jeg har en gedigen jobb å gjøre oppi hodet mitt, men den må gjøres med luft rundt meg..ute..alene! Det må bare ryddes plass til at jeg kan ta de stundene for meg selv! Så; idag skal jeg sette opp en plan over husarbeid, og den skal innbefatte samtlige medlemmer av husstanden - med unntak av babyen Han får være med på de oppgavene jeg skal gjøre! I tillegg skal jeg planlegge trening igjen, booke timer og gjerne avtale med Belle også en kveld og to, sånn at jeg kommer meg avgårde uansett - som mannen gjør med øvingene sine..han bare går, da må jeg også kunne det! Minstemann har en periode nå der han står opp igjen etter han har lagt seg for kvelden (tro meg, jeg har prøvd alt;å ligge der med ham, bysse, synge, amme osv osv. men når han våkner klokka 20 og holder det gående til 23.30, så er det like greit å stå opp..!) og når han likevel er våken så kan jo jeg trene!! Jeg vet dette kaoset i hodet mitt roer seg med trening, jeg er avhengig av endorfinene for å ha det greit kjenner jeg..så kan vi diskutere hva som er grunnen til det, eller jeg kan bare si det; for jeg vet svaret! Sorg over hva som er borte..sorg over det som var, over hva det kunne vært..driver fortsatt og manner meg opp til å ta kontakt med fastlegen ang. noen å prate med, det sitter veldig veldig langt inne å be om hjelp!! Selv om jeg vet det hadde vært lurt.......jeg kan visst ikke fikse dette på egenhånd, men trening gir meg lykkebobler i hele kroppen og vil hjelpe til å løfte meg utav den verste hengemyra - så det er god drahjelp på veien Nå skal jeg, før Minstemann er våken igjen, sette opp en plan over husarbeid for uka som kommer! Og trening!! I`ll be back! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 14. juni 2017 #4580 Del Skrevet 14. juni 2017 Så herlig at feiringen ble bra! Godt du har snille venner og naboer som kan hjelpe til med kaker! Håper du får stablet deg mer på beina snart Det er jo så lange ventetider gjerne også på sånt, så jeg håper du får tatt praten med fastlegen snart! Det er ikke noe kjekt når hodet er rotete, det smitter så mye over på alt annet også! Sender deg gode tanker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå