Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Det viser seg å være umulig å få tak i gitaren til jul uansett :sukk: Halsen på gitaren inneholder en tresort som gjør importen vanskeligere, så det vil ta minimum 6 uker å få den hit....og jeg vil jo så gjerne at han skal få den PÅ bursdagen sin, ikke et bilde av den liksom :ler: Sånn går det når han bruker vinter og vår på å ønske seg noe, og så bruker jeg ca like lang tid på å få fingeren ut og ta en ringerunde for å sjekke om den er inne på lager liksom :sjenert: Ikke sikkert han bryr seg da, om det er et bilde med lovnad om at gitaren kommer...men...

Andre forslag til gave til en musikkinteressert fyr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Diddles skrev:

Det viser seg å være umulig å få tak i gitaren til jul uansett :sukk: Halsen på gitaren inneholder en tresort som gjør importen vanskeligere, så det vil ta minimum 6 uker å få den hit....og jeg vil jo så gjerne at han skal få den PÅ bursdagen sin, ikke et bilde av den liksom :ler: Sånn går det når han bruker vinter og vår på å ønske seg noe, og så bruker jeg ca like lang tid på å få fingeren ut og ta en ringerunde for å sjekke om den er inne på lager liksom :sjenert: Ikke sikkert han bryr seg da, om det er et bilde med lovnad om at gitaren kommer...men...

Andre forslag til gave til en musikkinteressert fyr? 

Jeg tør nesten vedde pengene gitaren koster på at han ikke synes det gjør noe at den er i bestilling :P

Det tresortgreiene er sikkert grunnen til at han vil ha akkurat den :ler:

Du kan jo spørre igjen sånn tilfeldig sånn «la oss si du har ønsket deg noe og det må bestilles sånn at det ikke kommer innen bursdagen - er det likevel høyst på ønskelista» :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 17.09, Allis skrev:

Jeg tør nesten vedde pengene gitaren koster på at han ikke synes det gjør noe at den er i bestilling :P

Det tresortgreiene er sikkert grunnen til at han vil ha akkurat den :ler:

Du kan jo spørre igjen sånn tilfeldig sånn «la oss si du har ønsket deg noe og det må bestilles sånn at det ikke kommer innen bursdagen - er det likevel høyst på ønskelista» :P 

Haha, du har nok rett :ler: Jeg spurte ham, sånn som du skreiv her - og da var svaret hans at det går helt fint, men at jeg ikke må gå hen og kjøpe noe veldig dyrt....så da vet jeg ikke helt :roll: Vipper veldig her..har så lyst å gi ham denne gitaren, men må vel samtidig innse at jeg faktisk ikke har pengene, og at det gjerne er dumt å kjøpe gave på nedbetaling - spesielt nå når jeg ikke har inntekt :sjenert: Jeg har spart opp halvparten, så han kan fortsatt få en fin gave da...men...æsj, vanskelig å bestemme seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Åh, veldig vanskelig! :bond: Det er ikke sånn at du kunne gått sammen med noen andre heller, for å få til gitaren?

Har han godt headsett til å høre på musikk med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Innom for en kjapp :nordvesta:GODT NYTTÅR :nordvesta:og for å si jeg er i live men jeg har ikke tid til å skravle her inne :ler: Huset står på hodet, Liten er i skrivende stund på vei hjem fra skolen og Lillebror sover..så jeg bør fyke over samtlige rom før det plutselig er full fres her igjen :alice: Denne helga er min rulleringshelg på treningssenteret, jeg skal ha time både fredag, lørdag og søndag + min faste time mandag formiddag *dævver* Jul- og nyttårsuka har inneholdt ca ingen trening whatsoever, men desto større mengder mat med skyhøyt innhold av både sukker og fett (som seg hør og bør når det er jul og sånn) så verken kropp eller hode er heeeelt klar for denne helga som kommer nå :ler: Snakk om å bli sparket igang igjen! Kondisjon og styrke er jo ferskvare, jeg føler meg fullstendig utgått på dato :hoho: 

 

...og @lille_frosk- han fikk tid sammen med meg i gave :sjenert: 5 dater spredt utover + en fest som skulle bli en overraskelse men som måtte bli bare en vanlig fest (mer om det en annen dag!) Vi skal på konsert, sove på hotell, få parmassasje, gå på kino og ut og spise! Alt er betalt og ordnet, så nå er det duket for masse kjærestetid :nigo: Han ble veldig glad :hjerte: Forresten har han vært og bestilt seg gitaren selv, for han fikk masse penger og gavekort som tilskudd til o`dritdyre gitar til jul slæsj bursdagen sin :romeo: 

Men nå må jeg stikke :mynona:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeje, sånn går no dagan - vips var siste dagen i januar her :ler: Ting er ganske likt; travelt, hektisk, fint, rotete..Å være hjemme med Minstemann er egentlig veldig fint :hjerte: Sånn innimellom så savner jeg litt mer tid til å være bare meg, men så når jeg får sjansen så lengter jeg etter ungene :sjenert: Det er bare et halvt år igjen til virkeligheten treffer oss alle med full slagkraft, 1. september skal denne tutta tilbake på jobb!! Lillebror skal etter planen begynne i bhg 1 august:grine: Jeg skamgruer meg til enda travlere morgener, for det er jammen travelt nok sånn som det er - men så skjønner jeg jo også at lillebror etterhvert trenger litt mer utfordringer og sosialt enn det han får per idag, og jeg kan ikke fortsette å dingle hjemme uten lønn ut og ut..så..30. juni får vi vår siste kontantstøtteutbetaling, da er det kun barnetrygd + evt. det jeg tjener på treningssenteret som kommer inn på konto frem til september *dævver* Har begynt å sette av litt penger på en konto merket "Dårligere tider" men det står foreløpig ikke så mye der, fordi noen handlet på salg :ler: Til mitt forsvar var det ting ungene trenger fremover, og det kan jo komme med når økonomien blir enda strammere - at de har det meste de trenger av klær og utstyr :sjenert: Det var dagens forsvarstale :hoho: 

Jeg har hatt en god del/ ganske mye spinningtimer etter nyttår, men det er ikke sånn at jeg går rundt og er veldig fit fordet..vekta tikker og går feil vei, og ja - jeg vet endel av det er muskler, men pokker ikke alt :frustrert: Gikk på vekta idag tidlig og bare..angret!! Her har jeg bare meg selv å takke, jeg er svak som få og unner meg det jeg vil ha når jeg vil ha det - fordi jeg trener såpass mye..glemmer at jeg ikke i utgangspunktet ser ut som - eller er velsignet med forbrenningen til IngerinDubai, så jeg må vel muligens stramme litt inn *sukk* Det er så kjedelig å være nazi på matfronten..litt av utfordringen er jo også at jeg er sulten H.E.L.E tida, og må derfor finne sunne, mettende alternativer istedet for å gå og småspise sånn som jeg gjør nå...det er ikke sånn at jeg stresser veldig med det altså, jeg vet det kommer til å lande - og jeg vet også at jeg er i feil ende av syklusen min, så jeg burde ikke veid meg idag :ler: men det er greit å være litt bevisst! Nok søvn, nok og rett mat og variert trening - så tenker jeg det blir bra til slutt ;) Nå er det veldig ensformig på treningsfronten, det er kun spinning..men planen er (og har vært en stund) at jeg skal igang med styrketreningen igjen, og DA - det er da det skjer!! Den terskelen for å entre styrkesalen er bare blitt forferdelig høy...........skal se litt på hva jeg kan starte med for å senke terskelen litt, kanskje jeg må melde meg på et par sånne styrketimer i sal for å komme igang igjen :vetikke: Det blir ikke denne uka..heller :fnise: Vi hadde maraton på lørdag = 3 timer spinning, så hadde jeg fri på søndag, time på mandag, igår og idag, fri imorgen og så har jeg rulleringshelg med timer fredag, lørdag og søndag..og så min faste time på mandag igjen! Begrepet sure lår slår meg hver gang jeg begynner på trappene opp til treningssenteret for tida :ler: Jeg besvimer nesten litt hver gang jeg ramser det opp, og jeg mistenker at jeg ender opp med timer på tirsdag og onsdag i neste uke også - så da kan vi kanskje si styrketrening uka etter det igjen da?! Unnskyldninger unnskyldninger:hoho: Kan jo alltids sette opp en treningsuke, så får jeg heller modifisere og regulere den dersom vikartimene dukker opp.......

Sånn ellers gleder vi oss til vår, både jeg, ungene og hønene :ler: Det er kjipere enn kjipest vær her for tida med regn og et par grader, er jo til å bli sjuke av bare en tenker tanken på å oppholde seg ute..samtidig trenger vi frisk luft hele gjengen for å unngå brakkesjuke og generell surskap, så jeg tvinger oss ut litt hver dag!! Men idag..idag sitter den ekstra langt inne kjenner jeg, håper egentlig Lillebror sover så lenge at jeg må begynne på middagen :hoho: Han er kjempeforkjøla, det kom som kastet over ham her om dagen! Jeg la ham frisk og fin, en 3 timers-lur senere var han helt nedsylta :overrasket: Fascinerende at det overhodet er mulig! Det er litt fint også, vi har mange koselige på-fanget-stunder når han er litt slakk :sjenert: Det gjør godt for oss begge, sånn til vanlig har han sjelden tid til mer enn innom for en kjapp klem før han koster videre!! Det er jammen travelt å være 1,5 år altså :ler: Han er jo bare helt helskjønn!! Den lille fyren er bare stappet med godt humør, humor, sjarm og oppfinnsomhet :hjerte: Vi digger ham!! Liten smelter helt og er som mykt smør i nærheten av ham, de har så mye morsomt sammen - han får henne til å le så hun nesten triller utav senga når de herjer rundt! Jeg blir helt tussete og varm inni meg av den lyden, de to fine ungene mine som ler og tøyser..jeg er jammen heldig!! 

 

 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis

Jeg vet det er teit «sammenlikning/avskriving» av temaet «bli mer tilpass i egen kropp - for er det noen som har brukt mye tid på å tenke på sånt så er det meg. Det er jo viktig for livskvaliteten at man ikke er kraftig overvektig eller kraftig undervektig, absolutt. 

Men jeg har faktisk nådd et slags vendepunkt - som jeg HÅPER at varer sålenge jeg måtte være heldig å leve. Som går på dette med «burde sett sånn og sånn ut»(og andre uviktige prestasjoner). Og utfra det jeg har sett av deg så er jo du ikke i kategorien «må/bør» noe som helst.

Jeg har kanskje gjentatt det i denne boka di før? :P Men jeg hadde liksom et tilleggsmoment, så da tar jeg sjansen på å gjenta meg selv :P

Altså - det ene var at jeg har hatt en lengre periode med ryggplager/ubalanser i bekken = vondt/irritasjon = forbud mot intensiv trening = fokus kun på «måøvelser» = trening har blitt mye gøyere fordi jeg ikke kan tenke på alternativer(altså prestere bedre/få resultater og sånt. Og det er m-e-g-a-d-e-i-l-i-g for å si det mildt, spesielt for hodet. Men og for treningsglede!

Men det andre er(og jeg vil jo ikke utlevere noen, så jeg bytter litt om på ting og tang) - men:

Jeg har kjent ei(og mannen) i noen år, og hennes barn er venn med min unge. Fantastisk person, og vellykket på alle måter egentlig. Dritsmart dame, og patetisk nok har jeg tatt meg i å tenke en gang at hadde ikke gjort noe å være så superslank(og smart!) som henne». Uansett; hun har såvidt vært innpå at hun har slitt mye med dumme kroppsting&tang, som jo så mange har. Så har jeg en annen venninne nå som fikk et illebefinnende på jobb, og det var såvidt jeg har skjønt hjerneslag - og hun hadde flaks som overlevde. Vanlig hverdag er langt utenfor rekkevidde på lenge, om noensinne. Hun og har vært veldig opptatt av prestasjoner, men mer sånn jobbmessig. Vært helt sinnsykt pliktoppfyllende, så det har slitt på henne sålenge jeg har kjent henne. Sånn var det under studiene og. Istedetfor å si opp jobben med den jævlige sjefen sto hun i det og gikk ned 10 kilo liksom. 

Hun andre har nå fått kreft(hadde bare litt småvondt en plass, ikke noe man tenkte var noe galt), og det er ikke noe man kan bli frisk av - det vil spre seg til sentrale deler av kroppen og hjerne. Ja, jeg orker ikke si ordene høyt om hva som kommer til å skje fordi jeg blir KVALM av realitetene- men du skjønner jo tegninga. 

Og nå vet jeg at det virker urimelig å sammenlikne helt ekstreme ting med hverdagstanker og små målsettinger, men helt seriøst:

Finnes det et eneste menneske i verden - dersom man visste at om 1 måned får man dødsdiagnosen - så hadde man valgt å bruke tid på å skulle gå ned/opp 5 kilo? Nei.

Hadde man valgt å legge om helsen dersom man var syk av livsstilen? Helt sikkert. Men «mer muskler/flat mage/blablabla» - det må vi bare slutte med kollektivt.

Jeg er glad i å trene selv, og prioriterer jo kostholdet sånn at man får noe positivt ut av hverdagen - men «bare jeg blir litt annerledes» - det er virkelig å kaste bort dyrebar tid, følelser og hjernekapasitet. Det kan man si om å sitte på KG og altså(tar selvkritikk der :P ) - men jeg bare begynner å kjenne flere på min/vår alder som har vært nære å å dø fra barna sine eller faktisk har dødd fra barna sine i ung alder - og så bruker vi så sjukt mye tid på negative motivatorer vi jo aldri i verden kommer til å dø av eller bli friskere av. Hun ene av disse sa det godt til meg - «jeg vurderer ting helt annerledes nå etter jeg så døden i hvitøyet».

Samme gjelder for jobbstress, og annet stress vi utsetter oss unødig for. Poenget med talen min er ikke at vi alle skal slutte å bruke tid på alt som er litt unyttig, og at kun de mest noble ting skal tenkes på - men jeg syne vi kollektivt bare skal slutte å kaste bort livet på feil antall kilo, dustete sjefer/følelsen av å prestere for dårlig eller kjipe kjærester eller hvadetmåmåttevære. 

Ingen kommer til å angre på det iallefall nå en enten blir gammel og grå, eller ikke er så heldige. 

Endret av LudoAllis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LudoAllis :hjerte: Du er klok du!

Og Diddles - jeg tror det er viktig å være litt snill med seg selv akkurat nå. Vi er småbarnsforeldre til unger som fremdeles er kjempesmå, og vi KAN ikke gå rundt og sammenligne oss med (fantastiske) IngerinDubai, da er vi jo dømt til å mistrives i egen kropp. Det er jo kjempeflott at du trener, ikke minst for livskvaliteten generelt, men om man i en periode ikke har overskudd til å være så nøye med kostholdet ... vel, så har man ikke det. Det er så langt fra det viktigste akkurat nå, og dessuten er fem kilo pluss/minus et elendig barometer på hvor "vellykket" man er. Selv om det er lett å havne i den fellen, jeg gjør det jo selv. Jeg tror bare ikke at det er spesielt konstruktivt å kjøre selvhatkampanje fordi man ikke er helt der på vekten man kanskje skulle ønske at man var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenta gjerne deg selv @LudoAllis, det er såpass klokt det du har å komme med at det gjør faktisk ingen verdens ting :klemmer: Og jeg er helt enig med deg, og med deg også @lille_frosk - men jeg mente altså ikke å drive noen selvhatskampanje :sjenert: Følte ikke det var det jeg holdt på med egentlig heller, men jeg ser jo idag at det skinte kraftig gjennom at jeg aldeles ikke hadde noen god dag igår *kremt* Jeg er trøtt og sliten i kropp og hode, det er mye sirkus (aldeles ikke mine apekatter, men jeg driver og snakker med noen av klovnene :roll:) Pluss på (altfor) mange ekstra spinningtimer (fordi en sykemelding på senteret der jeg jobber, ikke fordi jeg vil bli tynnere!!!) oooog (altfor) lite sammenhengende søvn, og der har du meg igår :ler: Jeg lider av ekstrem lakenskrekk, noe som i og for seg er heeeelt merkelig siden jeg.er.så.trøtt :klo: Jeg går og gleder meg til jeg skal legge meg hele dagen, men når kvelden kommer - da skyr jeg senga som pesten :hoho: 

Jeg trener i utgangspunktet fordi jeg liker å kjenne meg sterk og frisk, for min egen skyld - og for ungene :hjerte: Jeg ønsker å vær en mamma med energi nok til å løpe etter dem på sykkel, kaste dem opp i lufta og i det hele tatt følge tempoet deres sånn noenlunde.......og jeg vet at om det skulle være så galt at jeg en gang blir alvorlig syk - så kan det at jeg er i god form være utslagsgivende for om jeg klarer meg gjennom det eller ei..Det igjen kommer selvsagt an på hvordan syk en blir - men to jeg kjenner som fikk kreft (og har vært så heldige å bli friske!) fikk tilbakemeldinger fra legene på at om de ikke hadde vært i så god fysisk - og psykisk - form så kunne utfallet blitt annerledes..

Jeg for min del, trenger trening for å være sterk både fysisk og psykisk, spinning fungerer faktisk som en slags terapi for meg - det rydder opp i kaoset som noen dager råder i hodet mitt - men da bare dersom jeg kan spinne for min egen del..nå når jeg har vært instruktør på omtrent alle spinningtimen jeg har vært på etter nyttår, så merker jeg jo at spinning på denne måten ikke har samme terapeutiske effekt! Når det er sagt så regner jeg aldeles ikke med at det kommer til å fortsette at jeg skal ha så mange timer som nå, ut og ut..isåfall må jeg gjøre noen ALVORLIGE grep her hjemme sånn at jeg kommer meg i seng :sjenert: 

...og ja - jeg vet at dere vet at jeg har hatt et anstrengt forhold til kropp og vekt, men det innlegget istad var egentlig ikke ment sånn som dere har lest det *sparkeribakken* For akkurat det har blitt mye mye bedre, jeg veier meg ca aldri lenger, jeg spiser det jeg vil og jeg trener faktisk fordi det er gøy og gjør meg godt..men jeg fikk litt bakoversveis når jeg for en gangs skyld gikk på vekta, og det gav meg en litt sånn minusgod start på dagen :tunge1: Hadde vel håpet på et litt annet tall - for det var`kke pent :vekt: Belle sier hun ikke kan se det, men jeg merker det godt på klærne mine - det er jo ikke noe gøy når et allerede tynt klesskap fra før, blir enda mindre :sukk: Men som sagt, jeg vet at dette lander når jeg får litt mer orden på søvn, mer variert trening enn jeg har hatt etter nyttår og et ok kosthold! Jeg stresser altså ikke med det..ikke egentlig, selv om jeg ser at det virket sånn i forrige innlegg :sjenert: 

*** *** ***

Idag dere, har vi hatt verdens fineste start på februar :strix: Vel..hvis en ser bort fra tannlegebesøket til Liten - men det kan jeg si mer om etterpå! Det har vært en dag fylt av strålende sol som faktisk varmet litt, fuglekvitter og masse utetid - elsk!!!!! Etter lillebror hadde sovnet på formiddagen her så satte jeg meg ut på terrassen (med boblejakke og sitteunderlag FYI) og myste mot sola som stakk i øynene og varmet i ansiktet, nøyt en kopp cappuccino og kjøttmeisene som sang som tullinger mens de skamspiste hjemmelaget fuglemat :ler: Jeg tenkte, akkurat sånn - sånn føler jeg det også når jeg spiser (vanlig mat, ikke fuglemat dah!) :hoho: Etter en altfor kort hvil (litt typisk at han bare sover en knapp, liten time når jeg faktisk for en gangs skyld hadde lagt meg nedpå sofaen for å sove litt selv :dry: ) tok vi lunsjen vår med oss ut og der ble vi til klokka var ups-jeg-burde-ha-laget-middag-for-lenge-siden :nigo:  Middag ble det allikevel; veldig gode - skambankte, stekte nakkekoteletter med sprø potetbåter og en salat jeg kunne spist til frokost, lunsj, middag og kvelds i en uke *slurp* Nam! Tilogmed Liten spiste som en liten hest, og satt og gaflet i seg restene av salaten i sofaen etterpå :ler: Mulig det faktum at hun hadde fuckings TRE hull i tennene + tre begynnende hull var utslagsgivende for salatspisingen hennes, men hey - who cares?! Stakkar lille jente, hun som gledet seg sånn til å gå til tannlegen - det var et hardt slag i det lille søte ansiktet å få høre at det om 14 dager mest sannsynlig blir både trekking av jeksel med hull i og borring :haar: Jeg følte meg i et øyeblikk der som en dårlig mor, som kommer slepende med et barn med munnen full av tenner med hull - men jeg vet jo at det ikke er derfor hun har hull..fordi jeg forer henne med sukker og dropper tannpussen lizzm *knegg* Sannheten er vel en ganske annen, vi er veldig strenge på tannpussen - og vi har et helt normalt, sunt kosthold med ekstra kos i helgene! Men hun har jo gått på astmamedisiner i noen år, og det har altså tatt emaljen på tennene hennes :sukk: Det er "bare" melketenner det er hull i, for hun har heldigvis bare felt to av melketennene ennå :hjerte: men likevel, det var et litt annerledes tannlegebesøk idag..og 15. februar ryker det tilbake for å fikse opp i tanngarden..........det gruer vi oss litt til begge to!! Men det skal hun ha, tannpleieren..hun møtte Liten på den beste måten, tok seg SÅ god tid, svarte på spørsmålene hennes, viste og forklarte..vi kan jo ikke annet enn å ta det som det kommer, når alt kommer til alt er hun såpass pliktoppfyllende at jeg tenker hun nok kommer til å gjøre som tannlegen ber henne om - selv om hun kveld sa "eg nekte å gapa opp!!!" :hoho: 

 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evighetsoppdatering. :rodmer: 

For det første: nei, jeg kan ikke se det på deg, men allikevel vet jeg hvordan du tenker. Jeg går gjennom det samme som deg akkurat nå, hvor jeg slett ikke føler meg vel i denne kroppen min. Og det sitter 95% i hodet og 5% på den faktiske kroppen. :fnise: Men du har jo en kjempefin innstilling til det, og vet hva som trengs. Søvn først (gå og legg deg om kveldene! :balltre: ), så kommer det andre av seg selv. :klem: 

For det andre: hull! :haar: Det var jammen en lite trivelig tannlegetime, ja. Huff, stakkar Liten. Men hun høres jo kjempemodig ut da. Jeg krysser fingre og tær for at det går bra. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2018 den 9.09, ^^Belle^^ skrev:

Evighetsoppdatering. :rodmer: 

For det første: nei, jeg kan ikke se det på deg, men allikevel vet jeg hvordan du tenker. Jeg går gjennom det samme som deg akkurat nå, hvor jeg slett ikke føler meg vel i denne kroppen min. Og det sitter 95% i hodet og 5% på den faktiske kroppen. :fnise: Men du har jo en kjempefin innstilling til det, og vet hva som trengs. Søvn først (gå og legg deg om kveldene! :balltre: ), så kommer det andre av seg selv. :klem: 

For det andre: hull! :haar: Det var jammen en lite trivelig tannlegetime, ja. Huff, stakkar Liten. Men hun høres jo kjempemodig ut da. Jeg krysser fingre og tær for at det går bra. :jepp: 

Det blir fort sånne oppdateringer når det går - nettopp en evighet - mellom hver :ler: 

Ja akkurat her er det sånn you and me both! Jeg bruker ikke veldig mye energi på å gå rundt å være misfornøyd med meg selv, men når ingen av jeansene mine passer lenger, så blir jeg uten tvil litt grumpy :sjenert: Her er det vel faktisk litt mer % på kroppen enn det er i ditt tilfelle, men som du sier så vet jeg jo hva som trengs for at jeg skal lande litt og ikke føle det er så verst..jeg har tross alt bært fram to fantastiske unger, og har null forventninger til at kroppen skal se ut som før - men, det betyr ikke at jeg trives med å ikke være i form heller!! Jeg trener fordi det gjør meg godt, gevinsten er selvsagt en bra helse - ooog at klærne mine passer :ler:  

 

Ugh..den tannlegetimen, jeg vil helst glemme hele greia :sukk:Er litt skuffa over at vi ikke har fått bedre oppfølging på tennene hennes når de vet at astmamedisiner tar emaljen, men det nytter jo ikke å gråte over spilt melk - eller over ødelagte melketenner i dette tilfellet :tunge1: Nå får vi ta det som kommer, kanskje er vi så heldige at tannlegen vurderer jekselen som fiksbar - at hun slepper å trekke :pls: Det var tannpleieren som nevnte på trekking..Liten har begynt å grue seg, folk har jo selvsagt reagert helt idiotisk når hun har fortalt at hun kanskje skal både trekke og borre! Altså, jeg skjønner at unger sier sånn til hverandre, at da må du grue deg - men når voksne sier det samme?! Da kjenner jeg at jeg blir litt matt!! Det går vel an å la vær å reagere med uff å akk og oi, og hvordan skal det gå da - du gruer deg vel?! Herrefred..Hva med å si; jo men det kommer til å gå bra, du får bedøvelse og det er over på et blunk!! Men spiren er sådd, og idag tidlig var første nedsmelting pga det som er i vente..heldigvis satte hun ord på hva som var vanskelig, så vi kunne snakke om det - men det var en tøff start på dagen..mye tårer, tannpussenekt og generell "eg vil ikkje!!" til det meste - og til slutt en ganske stressa mamma, fordi klokka stopper jo ikke selv om vi trenger å ha god tid :bond: Vi kom oss omsider avgårde, og rakk skolen sånn akkurat! Jeg kom meg hjem, fikk luftet hunden en kjapp runde og fikse meg kjapt - før foreldrene mine kom for å passe lillebror mens jeg dro avgårde på jobb for å ha spinningtimen min! Kjenner veldig godt jeg har lår og rumpe som har fått kjørt seg skikkelig den siste uka, jeg er sånn skikkelig glad vi ikke har trapper inne i huset vårt foråsidetsånn :haar: Idag vurderte jeg å ta heisen opp til 3. liksom når jeg skulle på jobb  :ler: 

Nå sover lillebror så godt i senga si, han ville ingenting idag han heller!! Det er første gang han har reagert på at jeg skal gå når foreldrene mine har ham..somregel er det heeelt greit at mamma drar, for han og Beste kan jo leke :hjerte: Men idag var det tårer og protester når jeg tok på meg treningsjakka - han skjønner jeg skal gå når jeg tar på meg den jakka - og han hadde ikke funnet roen i det hele tatt mens jeg var borte..han er ikke helt i form heller, ganske forkjølt egentlig..og dessuten har jeg jo vært mye på farten denne uka, så jeg tenker det er der grunnen for reaksjonen hans ligger - han synes nok rett og slett det holder nå :klemmer: Forhåpentligvis skal jeg ikke ha formiddagstime imorgen, så da skal vi bare koooose oss her hjemme :Nikke: 

Nå må jeg hoppe i dusjen før han våkner og Liten kommer hjem med ei venninne!! Vil helst rekke å ligge ti minutter på sofaen og bare være før det er bånn pinne igjen :hjerte: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa-ha-haaaa-vner vaskehjelpen vår :grine: Jeg angrer bittert på at jeg valgte å si henne opp den gangen, selv om det var helt unødvendig å ha henne..da..nå derimot er hun sårt savnet!! Jeg kommer aldri i mål med alt jeg skal gjøre, føler husarbeidet tårner seg over meg - og jeg mister helt motet :sjenert: Så istedet for å brette opp ermene og få det unnagjort, så setter jeg meg ned og sutrer her inne over hvor mye jeg har å gjøre..logisk much? :hoho: Går det an  *graveretstorthulloghoppernedi* :flau: 

Stikker og gjør noe husarbeid jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei fredagen :hoppe: Ikveld er det premiere på Fifty Shades med bestis og den single søstera :hoppendeglad:  Vi snakker helaften med vin, kjole og latterkramper *miiiip* Jeg gleder meg!!! 

Er på dag 2 uten trening av noen som helst sort, og idag kjenner jeg faktisk noen små tendenser til abstinenser :overrasket: Skulle ikke tro det var mulig, jeg er egentlig dritsliten enda - men det er liksom noe med det når du har vært der hver eneste dag omtrent i flere uker, det er noe som mangler :klo: :ler: Istedet for å trene stakk jeg innom den _egentlige_ jobben min på åpen bhg, der var det bursdagsfeiring idag med hoppeslott og klovner, kaos og kake :nori:Lillebror var ikke overbegeistra for diskomusikk, diskolys og fullt av folk som skulle bort for å hilse på - han reagerte med et vræl og var helt utrøstelig i en halvtime :sjenert: Stakkar liten, han fikk sikkert sjokk! Vi gikk inn igjen når de hadde slått av diskomusikk, - lys og aggregatet som holdt hoppeslottene oppe - og så på klovnene på veldig god avstand..da gikk det greit! Etterpå vanket blomster og gavekort på meg og noen til som har vært ansatt i 10 år (!! det er da det går opp for deg hvor gammel du er liksom :rulle:) Vi spiste pølser og kake og lekte en stund før han var så trøtt at han la seg ned overalt, når du legger deg ned på toppen av rutsjebanen så er det på tide å gå hjem :ler:  

Nå er han ferdighvilt, altfor fort spør du meg - jeg rakk ca ingenting på den hvilen der :sjenert: Siden han la sin elsk på rutsjebanen i bhg idag så har jeg vasket av og tatt inn rutsjebanen vår - og nå er han heeeelt i ekstase her :link: :hoho:Får polstre gulvet med matter og madrasser, han har nemlig ikke tid til å ta ett trinn om gangen - så her har vært mer enn EN potensielt farlig situasjon allerede :bond: Gutten er sprø :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig med helaften. Det fortjener du! :klem::skaal:Håper dere hadde en helt fantastisk kveld! 

Er helt enig med deg ang trening. Nå har jeg "bare" 3 dager i uken da, ikke hver dag som galne deg :fnise:, men nå som jeg ikke har trent siden mandag OG ikke trener i dag, første lørdag på månedsvis, så kjenner jeg at jeg er rastløs. :bond:Men vi har nok godt av å lytte til kroppen begge to. Og du må jo bare ta den fritiden du kan ta, om dette rotteracet ditt skal fortsette!  :veslejenta:

Så gøy med besøk på jobb! 10 år altså, grattis! Det har faktisk jeg også i april når jeg tenker meg om. Shit, vi er gamle! :hoho:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2018 den 10.07, ^^Belle^^ skrev:

Så utrolig deilig med helaften. Det fortjener du! Håper dere hadde en helt fantastisk kveld! 

Er helt enig med deg ang trening. Nå har jeg "bare" 3 dager i uken da, ikke hver dag som galne deg, men nå som jeg ikke har trent siden mandag OG ikke trener i dag, første lørdag på månedsvis, så kjenner jeg at jeg er rastløs. Men vi har nok godt av å lytte til kroppen begge to. Og du må jo bare ta den fritiden du kan ta, om dette rotteracet ditt skal fortsette!  

Så gøy med besøk på jobb! 10 år altså, grattis! Det har faktisk jeg også i april når jeg tenker meg om. Shit, vi er gamle! 

Og helaften ble det, ref Snapchat :ler: Bestis hadde på spanderbuksene, den ene drinken etter den andre sto foran meg liksom - og jeg er jo..ekstremt enkel å overtale :skaal::hoho: I utgangspunktet bør ikke denne her innta drinker, for vi snakker fort no filter og veldig hemningsløs - men det gikk veldig fint *pusterlettaut* Bestis lovde å passe godt på meg, noe som i og for seg pleier å bety null trygghet for min del - for hun er spik spenna sprø sjøl :ler: men det gikk altså rolig og fint for seg, mye latter og fjas - men hjemme til grei tid uten grunn for å kjenne på nervene som jeg visste kom dagen etter! Drikker jeg sprit kommer nervene uansett, jeg er litt vrak dagen derpå sånn rent følelsesmessig sett..ellers var formen upåklagelig, og jeg semitaklet tilogmed høylydt lek i stua når Liten og venninnene toget inn :sjenert: Hadde bare bittelitt lyst å sette fyr på meg sjøl ..bare bittelitt!! :fnise:

Her startet vinterferien med et rykk idag kl 9!!!!!!! Da sov lillebror fortsatt, og jeg omtrent fløy utav senga - jeg skulle jo ha spinningtime kl 10 :alice:Gjett om jeg var glad foreldrene mine skulle komme å passe kidsa, at jeg slapp å levere de noe sted i tillegg :ler: 9.30 satt jeg i bilen på vei til jobb og bare --> HVA i heiteste hule skjedde egentlig nå!? :sprettoy: Altså, det skjer jo once in a blue moon og ca aldri at ungene sover så lenge, så jeg driver ikke med vekkerklokke når vi har fri..Lillebror var våken fra 5.30 - 6.30 da, jeg hadde nesten gitt opp tanken på mer søvn når jeg hørte han pustet tungt og gikk i koma selv :sFun_sleeping: Liten hadde visstnok vært våken siden kl 8 men hadde ligget i senga og lest 3 bøker når jeg kom - vill i blikket - inn i stua kl 9 :ler: Finfin start på vinterferien fårensi, måtte det bli sånn HVER morgen (minus stresset hu mor hadde på innsida når hun entret instruktørsykkelen that is :sjenert: ) Jeg er nemlig uthvilt :pls: og ferdigtrent for idag :nigo: Fin time, veldig fornøyd med gjengen jeg hadde med meg :hjerte: Beste starten på mandagen er den spinningen ass!!!! Foreldrene mine tok med seg Liten på overnatting, så her sitter jeg..Lillebror sover..jeg får brette litt klær eller noe, gjøre litt nytte for meg, kanskje planlegge middager og treningsuka mi og alt det der! Vet ikke enda om det blir flere instruktørtimer denne uka, så jeg booker meg inn på timer jeg har lyst å gå på selv - så tar vi det derfra! Har skjønt jeg må evne å være spontan i dette arbeidsforholdet her, det kan fort tikke inn en melding seint ikveld med forespørsel om å ta time imorgen formiddag..men det ser vi!

og du @^^Belle^^...................jeg velger å IGNORERE det du sa om at vi er gamle :hoho: 

Nå. Jeg må gjøre noe :ler:

 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...og DER tikket det inn spørsmål om å ha timer tirsdag og onsdag :tunge1: Da kan jeg bare gjøre om på treningsuka mi med en gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på pengene. Og at du faktisk gjør noe du elsker OG får penger for å gjøre det. Bare litt misunnelig. :fnise: 

SÅ utrolig deilig at ungene sov så lenge! Det fortjener du. Uthvilt var du vel sist for noen år siden kanskje? :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig med sovemorgen! Typisk at det blir en dag man egentlig trenger å komme seg opp av sengen da ... :fnise: Du er jammen heldig (og flink!) som får drive med betalt-spinning! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte...

Jeg er inne i en vanskelig periode, og vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg gjennom eller få det til å snu! Jeg vet at jeg bare er nødt til å håndtere det, takle det..mens det eneste jeg vil er å skyve det under teppet, ute av øye ute av sinn :sjenert: Reptilhjernen min er koblet på høygir!

Det er jo ingen hemmelighet at forholdet vårt fikk prøvd seg skikkelig et par år tilbake her, men så ble jeg jo gravid og fokuset flyttet seg fra der det burde være i den perioden og over til den lille som vokste i magen min :hjerte: Det har jo ikke vært noe mer tid til å ta tak i det etterpå..ikke før nå..for nå er Lillebror såpass "stor", og jeg merker jeg plutselig har andre ting oppi hodet mitt enn babygreier liksom..det gjør livet vårt vellllldig vanskelig :grine: 

Tilbake er sinnet og sorgen over sviket og tapet av det som var..tilbake er bildene i hodet, ordene som ble sagt..løgnene, bortforklaringene, nye løgner og nye forklaringer..tilbake er følelsen av at jeg ikke er god nok, betyr nok, strekker til..tilbake er den dårlige selvtilliten og behovet for å trøstespise, veie meg og komme til kort! ...og så da, midt oppi det hele har jeg skjønt at jeg er nødt til å bli litt mer egoist..dvs, jeg må finne tilbake til "den gamle meg" og gjøre meg lykkelig..For hvis vi skal ha noen sjans i det hele tatt til å være lykkelige sammen, må jeg være lykkelig i MEG - og han i seg :sukk: HAN kan ikke fikse meg, det må jeg gjøre selv..jeg kan ikke fikse ham, selv om det er det jeg har forsøkt på i alle disse årene - jeg har innsett det nå! Jeg har strevd med at han ikke er lykkelig, gått langt utover egne grenser for å gjøre ham "fornøyd"..og for hva da?! Jeg har valgt bort tid med venner for å heller være hjemme, jeg har funnet på et hav av dårlige unnskyldninger for å slippe å være med på sosiale settinger der han enten ikke har vært invitert eller han ikke har hatt lyst å gå..jeg har mistet meg selv, og jeg har mistet noen venner også på veien..Sier ikke at dette er hans feil, dette er mine egne valg - valg jeg har tatt fordi jeg ikke har skjønt før nå at man ikke kan gjøre andre lykkelige......det må de faktisk klare selv! Man kan være lykkelige sammen, gjøre hverandre godt - men det er vel noe i ordtaket "man er sin egen lykkes smed" :sjenert: Jeg har visst aldri helt forstått det ordtaket der!! Ikke før nå....

Jeg gjør det jeg må for å holde hodet over vannet, men for mannen blir det ganske feil...jeg er mye utav huset på kveldstid - jeg trener, soler meg, går tur og er med venninner - ting som gjør MEG godt, men han steiler litt her..jeg skjønner jo det, han er vant med at jeg er hjemme og "holder ham i hånda"..pleaser ham..er trygg og tilstede! Omveltningen er stor, jeg ser det..og at det gjør ham utrygg, det er jo utfordringen hans - siden han ikke er trygg i seg selv, så henter han tryggheten annetsted..det har vært hos meg, han har hele veien "hatt meg her" men plutselig har jeg våknet fra "dvalen min" og er hit og dit og rundtomkring..sluttet å si nei takk til invitasjoner, har til og med vært ute flere helger :daane: Det rokker ved hele tilværelsen hans! Sånn som det gjorde med min verden, når han droppet bomben sin den høsten for to år siden..men det klarer han ikke helt å se, og det gjør ting veldig vanskelig! Hva skal jeg gjøre?! :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...