Diddles Skrevet 15. juni 2016 Forfatter #4101 Del Skrevet 15. juni 2016 3 minutter siden, ^^Belle^^ skrev: Det beste av alt er at det bare er ene kompisen til mannen som kommer (med to unger), og bestekompisen vår, så jeg får deg helt for meg selv nesten. Elsk!!! *** *** *** Menyplanlegging for juni *check* Tur med vovvis *check* Det ble 45 minutter snegletur, til vanlig tar den turen meg Max 20 minutter liksom - og da har jeg latt vovvis snuse på ALLE grastuene langs veikanten Men hey, jeg er SÅ fornøyd med at jeg i det hele tatt kan bevege meg uten å ha kjempevondt Ligger i skrivende stund til sengs med strikketøy og vannflaske..med hodeenden og fotenden hevet (endelig kom denne funksjonen til nytte I love u my very expensive bed!!) men det er bare fordi jeg er så hoven i føttene..og dessuten tror jeg det er lurt at kroppen får 30 minutter pause mellom tur med vovvis og ukeshandel Synes jeg har blitt flink å ta hensyn til meg selv nå altså *klappersegselvpåskulderen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. juni 2016 Forfatter #4102 Del Skrevet 15. juni 2016 Handletur *check* Vaske utav kjøleskap og sette på plass varer *check* Lage pannekakerøre til kveldsmat *check* Slurpe i seg en diger avoshake *ongoingproject* Nå skal jeg snart hente Liten og putte henne i badestampen Vi skal nemlig i 5 årsdag til Belle`s herlige A De siste dagene har Liten sett ut som et troll når jeg har henta henne i bhg, skikkelig skitten og bustete Elsker når hun ser sånn ut - da vet jeg de har hatt det gøy!! Men det krever en real vask før hun kan presenteres for andre Vi må innom kjøpesenteret også, får ta det også etter badet - for igår var det noen som hadde knekt Hello Kitty-hårbøylen hennes *horror* Snakk om å dra ned rullegardina da, tårene spruta og leppa hang ned til bakken - jeg ble bare nødt til å love henne en ny en (selv om hun har en haug andre hårbøyler...men de er ikke med Hello Kitty på da!) fikk så vondt av henne Her kommer forresten menyen vår for resten av juni, for de som måtte være interessert i sånn.. Denne uka: Mandag: Løvbiff i pita med salat og pommes frites Tirsdag: Stekte pølser med potetstappe og grønnsaker Onsdag: Pannekaker (kveldsmat, siden vi skal i selskap på ettermiddagen) Torsdag: Torsk med ovnsbakte rotgrønnsaker, kikerter, bacon og chilismør Fredag: Spise ute Lørdag: Sitronmarinerte kyllinglår med tomatrisotto Søndag: Lasagne med salat og nybakt brød Neste uke: Mandag: Kyllingsuppe med eple, ingefær og chili Tirsdag: Fiskepinner med fullkornsris, råkost og chilimajones Onsdag: Klin kokos tomatsuppe med hvitløksbrød Torsdag: Wok med svinekjøtt, eple, paprika og vårløk Fredag: Pastasalat med kylling, tomat og brødkrutonger Lørdag: Italienske kjøttboller i tomatsaus med pasta Søndag: Quiche Lorraine med salat Uka etter: Mandag: Linsesuppe med kjøttdeig Tirsdag: Indisk fiskegryte med naanbrød Onsdag: Pølsegrateng med salat og nybakt brød Torsdag: Fiskekaker med fullkornspasta og grønnsaker Fredag: Vårruller med ris og hot chilisaus Lørdag: Kyllingsatay med peanøttsaus Søndag: Karbonader med stekt løk, grønnsaker og potetstappe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 15. juni 2016 #4103 Del Skrevet 15. juni 2016 For en fin middagsmeny jeg pleier å lage for en uke av gangen og sliter max med det Har dere kolonial.no der dere bor? Eller noe lignende? Vi sparer mye penger på å handle der å så er det superdigg å slippe å stikke til butikken å handle. Mye bedre,og ikke minst lettere med en baby i hus, å sitte i sofaen og planlegge middagsmeny+handle maten på nettet i stedet for å dra til butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #4104 Del Skrevet 16. juni 2016 13 timer siden, Aprilis skrev: For en fin middagsmeny jeg pleier å lage for en uke av gangen og sliter max med det Har dere kolonial.no der dere bor? Eller noe lignende? Vi sparer mye penger på å handle der å så er det superdigg å slippe å stikke til butikken å handle. Mye bedre,og ikke minst lettere med en baby i hus, å sitte i sofaen og planlegge middagsmeny+handle maten på nettet i stedet for å dra til butikken. Jeg pleier å lage månedsmenyer når jeg først er igang, for da kan jeg planlegge lenger frem hvis det f.eks er tilbud på noe jeg kan kjøpe mye av og fryse ned Vi har hatt Adams Matkasse en bitteliten miniperiode, men syntes ikke det fungerte så bra..liker å planlegge egne middager Kolonial.no er det sånn Click & Collect-opplegg? For det må da bli mye dyrere enn å gå og handle selv?! De legger jo på et gebyr for å plukke varene for deg, og så går du vel glipp av tilbud og sånn? En kan nok spare penger på sånt hvis en spontanhandler mye..men når jeg tar meg selv i nakken og handler ÈN gang i uka, så setter jeg opp handleliste etter menyen som er planlagt - og da ser jeg at vi bruker mye mindre penger i mnd på mat Så det er bare latskap fra min side at jeg ikke har gjennomført dette de siste mnd..okei da, også litt at jeg egentlig ikke har vært i form til å tenke på så mye annet enn meg selv..det har også blitt endel avvik fra den planlagte menyen pga mye fint vær og spontan grilling/ bursdagsselskaper osv osv..men nå er jeg altså igang igjen! Får feriepengene over helga, så da skal jeg sette over endel mer penger på matkontoen enn jeg pleier - det er så dritt når det går tomt innpå der!! Sånn ellers idag så er humøret litt sånn så været er; grått og trist..I`ve got the blues..Det var kjempevanskelig å levere Liten i bhg idag, hun gråt kjempesårt og ville bare være med meg - sånn hun blir når jeg har det litt tungt, jeg er sikker på hun lukter det!! Stakkar lille vennen min, det er nok ikke så greit for henne heller dette her Mamma som ikke kan være med på noe gøy lenger - tror vi gleder oss like mye begge to til kroppen min er ca som den var før igjen og jeg orker og klarer å følge opp 5 åringen min Turer i fjellet, herjing på trampolinen, jogge ved siden av mens hun sykler - sånne ting..aktivitet Det blir digg!! Jeg sover elendig nå, er full i vann i hender og føtter og veier mer enn jeg er komfortabel med..pga vekta mi gjør det vondt i beina når jeg går og i hoftene når jeg ligger..hendene og armene mine verker pga carpal tunell-syndrom som kom som kastet over meg igår og jeg kjenner jeg er skikkelig klar for å snart ikke gå gravid lenger Misforstå meg rett, jeg koser meg med baby i magen - dette har jeg jo drømt om siden Liten var baby, og jeg vil ikke virke utakknemlig for det jeg får oppleve nå..jeg vil være en av de som kan leve tilnærmet som vanlig selv om de er gravide - men det er nok å ønske for mye Jeg blir pissesur av å lese om de som "knapt merker de er gravide" og er innimellom så ond at jeg håper de får kolikkunger som skriker døgnet rundt for å "få igjen" for fantastisk graviditet Hva mener du hormonella?!?! Sannsynligheten er vel større for at karma er en skikkelig bitch og gir MEG kolikkungen for å i det hele tatt unne andre dritten Helt ærlig så dreier det seg vel heller om altfor lite søvn kombinert med at det begynner å gå på stumpene løs å sulle hjemme uten noe "mål og mening"..det er ikke SÅ stilig å bare sitte og strikke hele dagene, eller gjøre husarbeid - selv om det er akkurat sånne ting vi drømmer om når vi er drittlei av å gå på jobb Å ikke kunne trene og bevege meg som jeg vil og alt det der sliter også på, trening og bevegelse er terapi for meg! Men nå ser vi jo enden av tunellen her, så det er bare å holde ut - så får vi jo en fin belønning 42 dager til termin, dagene flyr avgårde sånn sett.. Godt det snart er lønningsdag sånn at jeg kan kjøpe meg litt happiness Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 16. juni 2016 #4105 Del Skrevet 16. juni 2016 Isj, blues er kjipt! Jeg skjønner at du blir gal av at kroppen ikke gidder å samarbeide, det er jo slitsomt uansett årsak! (Selv om jeg må innrømme at det er godt å ha noen å være hormonell og irrasjonell sammen med, om enn på helt annet grunnlag... ) Hold ut vennen, og lykke til med litt retail therapy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #4106 Del Skrevet 16. juni 2016 6 timer siden, Tennessee skrev: Isj, blues er kjipt! Jeg skjønner at du blir gal av at kroppen ikke gidder å samarbeide, det er jo slitsomt uansett årsak! (Selv om jeg må innrømme at det er godt å ha noen å være hormonell og irrasjonell sammen med, om enn på helt annet grunnlag... ) Hold ut vennen, og lykke til med litt retail therapy!! Blues er no`dritt! Det kan bare bli fredag for min del ass..håper bare jeg får litt mer søvn denne natta enn jeg gjorde natt til idag - ellers blir jeg sikkert ikke så stilig å dra på kjærestetur med Mannen har skjønt tegninga og stakk for å kjøpe den nye isen med salt karamell i håp om å blidgjøre meg litt Det pleier å hjelpe å gi meg sukker - hvis jeg ikke får shoppe Nå har jeg gjort litt av det også, stakk av med kortet hans opp til Barnas Hus og fikk med meg nyfødtsetet til tripptrappstolen (betales av foreldrene mine og telles derfor ikke som shopping strengt tatt ), gratis bleiebøtte, dispenserposer til nevnte bleiebøtte, noen små laken og regntrekk til Ergoen Det hjalp ikke nevneverdig, men koste meg en stakket stund med å gå og kikke på bittesmå klær og sånn..Når jeg kom til kassen sa ekspeditøren så fint; jaja, siste innspurt nå - greit å få alt i hus nå tenker jeg! Når er termin?! Jeg bare --> om 6 uker...hun bare --> Hun trodde jeg var dagsventende!! Så sånn ser jeg visst ut!! En stk 6 åring i bhg til Liten lurte på hvorfor jeg hadde så feit (!!) mage og jeg bare..fordi --> baby! Og jeg synes ikke du skal si sånt, magen min er stor og rund - ikke feit! Da sier det lille kreket; pappa sier at damer er feite når de ser ut sånn som deg! Skulle gjerne hatt tak i den pappaen der ass Ikke rart unger mobber når foreldrene går rundt med sånt språk!! Fikk forresten lønnsslippen min på mail idag og ser at de har trekt meg for den 5. ferieuka likevel Så da var det nesten 4000 kr mindre utbetalt enn jeg hadde sett for meg!! Det passet meg forferdelig dårlig, så jeg sendte mail til sjefen og ba om at de rettet opp i feilen - jeg har jo gitt beskjed både skriftlig og muntlig at jeg IKKE skal trekkes for den 5. ferieuka verken i år eller neste år! Håper de ordner det, i beste fall får jeg det inn på konto denne mnd - ellers må jeg vente til neste mnd, men det er nå forsåvidt greit nok..bare jeg får pengene mine!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 16. juni 2016 #4107 Del Skrevet 16. juni 2016 På kolonial.no kan du velge om du skal hente varene selv eller få de hjemkjørt.Betaler ikke for at de som jobber der finner fram og pakker varene for deg,men du betaler 90 kr for hjemkjøring. Og det koster det uansett i bensin og slitasje på bilen. I tillegg er alle varene du har handlet før lagret,så det tar kort tid å klikke hjem de typiske varene man alltid kjøper hver uke. Prisene på maten er det samme eller billigere I butikk (de bruker rema sitt utvalg). Jeg setter også opp ukesmenyer og handler ut fra det eller handler ut fra middagsmenyene på kolonial sin nettside. Etter vi begynte med kolonial har vi brukt ca 1500kr mindre på mat pr mnd 😉 Skulle nesten tro jeg jobbet for kolonial Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 17. juni 2016 #4108 Del Skrevet 17. juni 2016 Håper du har fått litt mer hvile i natt vennen! Det er neppe noen trøst, men jeg hadde samboeren til venninna mi som har termin omtrent likt med deg innom en tur i går kveld (han hentet noe verktøy som lå igjen etter garasjejobbinga), og han kunne melde at det var på tide at hun kalver snart så det ble litt bedre stemning i heimen Så det er nok flere enn deg som er ukomfortable nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #4109 Del Skrevet 17. juni 2016 10 timer siden, Aprilis skrev: På kolonial.no kan du velge om du skal hente varene selv eller få de hjemkjørt.Betaler ikke for at de som jobber der finner fram og pakker varene for deg,men du betaler 90 kr for hjemkjøring. Og det koster det uansett i bensin og slitasje på bilen. I tillegg er alle varene du har handlet før lagret,så det tar kort tid å klikke hjem de typiske varene man alltid kjøper hver uke. Prisene på maten er det samme eller billigere I butikk (de bruker rema sitt utvalg). Jeg setter også opp ukesmenyer og handler ut fra det eller handler ut fra middagsmenyene på kolonial sin nettside. Etter vi begynte med kolonial har vi brukt ca 1500kr mindre på mat pr mnd 😉 Skulle nesten tro jeg jobbet for kolonial Du burde blitt sponsa av kolonial.no så bra som du reklamerer for dem Men altså, jeg tror ikke vi har det akkurat her..så enn så lenge får jeg handle selv Dessuten er alle butikker rett rundt hjørnet her og jeg har elbil, så jeg kan verken skylde på lang kjørevei eller bensinutgifter - bare ren, pur latskap fra min side 7 minutter siden, Tennessee skrev: Håper du har fått litt mer hvile i natt vennen! Det er neppe noen trøst, men jeg hadde samboeren til venninna mi som har termin omtrent likt med deg innom en tur i går kveld (han hentet noe verktøy som lå igjen etter garasjejobbinga), og han kunne melde at det var på tide at hun kalver snart så det ble litt bedre stemning i heimen Så det er nok flere enn deg som er ukomfortable nå... Mer hvile inatt? Njet Verker som besatt i hender og armer, og må snu meg hvert 5. minutt fordi vondt i hoftene Hurra så gøy dette her er Og jeg som har hjemmedag med Liten....felles skjebne felles trøst - godt å høre at andre også lider av det samme som meg og har behov for å kalve (?! ) snart! Våkna med vondt i hodet, hovne føtter og hender - her bærer det til legen for en sjekk nå i formiddag...vekta har økt med 2 kg den siste uka History repeats itself, dette skjedde sist også omtrent til samme tid! Mannen bare --> spørs om det blir noe hotellovernatting, mulig det blir sykehusovernatting isteden Men vi satser på det ikke er så ille, vondt i hodet kan jo bare være pga lite og ingenting søvn, og vann i kroppen er jo normalt mot slutten av svangerskapet Bare greit å sjekke det opp, siden jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning sist og det ble påvist når jeg var omtrent like langt på vei som nå...godt legen er litt på ifht dette, for jordmor er veldig avslappa og synes ikke det er nødvendig med oftere sjekk nå på slutten selv om det ble som det ble sist (ikke sikkert det blir likt denne gangen og sånn - og det har hun jo forsåvidt rett i, men..) Legen vil helst ha meg inn hver uke, jeg håper egentlig det blir sånn..trygt og godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 17. juni 2016 #4110 Del Skrevet 17. juni 2016 Oj! Hørtes litt skummelt ut med tanke på historien din! Masse lykke til hos legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 17. juni 2016 #4111 Del Skrevet 17. juni 2016 oioioi! Så bra de tar det alvorlig (skulle bare mangle)! Håper det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 17. juni 2016 #4112 Del Skrevet 17. juni 2016 Så bra at legen følger deg opp når det er som det er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. juni 2016 #4113 Del Skrevet 17. juni 2016 Oi! Godt du får sjekket deg! Jeg er forøvrig ikke enig med jordmoren din. Syntes det var veldig betryggende å få ekstra sjekker med M pga historien med A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #4114 Del Skrevet 17. juni 2016 3 timer siden, Tennessee skrev: Oj! Hørtes litt skummelt ut med tanke på historien din! Masse lykke til hos legen! 3 timer siden, LilleMy1989 skrev: oioioi! Så bra de tar det alvorlig (skulle bare mangle)! Håper det går bra 3 timer siden, Nótt skrev: Så bra at legen følger deg opp når det er som det er nå. 2 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Oi! Godt du får sjekket deg! Jeg er forøvrig ikke enig med jordmoren din. Syntes det var veldig betryggende å få ekstra sjekker med M pga historien med A. Alt vel hos legen *pusterlettetut* Litt forhøyet undertrykk, men foreløpig ingenting å bekymre seg for!! Jeg har fått klar beskjed om å ha veldig lav terskel for å ta kontakt igjen - og rett på legevakten i helga om f.eks hodeverken øker eller jeg får andre symptomer Han er bra legen min altså Ny kontroll er uansett om 12 dager, så sant jeg ikke må inn før.. Det var veldig godt å få det sjekka, kjenner jeg slapper litt mer av nå..nå skal jeg pakke klær og ting for Liten som skal sove hos mormor og beste inatt mens vi er på hotell og pleier kjærligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 17. juni 2016 #4115 Del Skrevet 17. juni 2016 Så bra at du har en lege som virkelig tar deg på alvor! Håper formen din holder. Riktig god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 17. juni 2016 #4116 Del Skrevet 17. juni 2016 Godt å høre! Kos dere masse på hotelltur! Det er så fortjent!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjotteri Skrevet 17. juni 2016 #4117 Del Skrevet 17. juni 2016 Du burde si ifra til faren "Du, ungen din kaller andre for feite- og sier du snakker sånn om damer. Bare sånn til info". 😛 Apropos kolonial; jeg følte endel matvarer er dyrere der, jeg? Er dere HEEEEEELT sikre? Isåfall blir jeg endel av kolonialistene jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 17. juni 2016 #4118 Del Skrevet 17. juni 2016 Kjenner så ufattelig godt igjen hvordan du har det nå. Hadde det slik selv på slutten av svangerskapet, og det er så slitsomt. Godt å høre at ting står bra til og at det ikke er svangerskapsforgiftning Håper du klarer å slappe av og nyte hotelloppholdet med din kjære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #4119 Del Skrevet 19. juni 2016 I`m back - fra microferien vår Det var en fin liten tur altså!! Flott hotell, god mat og fin mann + den o`store bonusen; jeg fikk SOVE Det er første natt på veldig lenge at jeg kan si at jeg har sovet tungt og sammenhengende, kun avbrutt av et par små oppvåkninger! Det var kjempegode, bouncy senger på hotellet - så jeg våknet ikke når jeg trengte å snu meg, for jeg bare spratt rundt Vi har Tempur-seng her hjemme, og selv om den er kjempegod å ligge i så er det som å snu seg i sirup - noe upraktisk når du har en sånn kroppsform som meg for tida *babyhvalross* Vi var ute og spiste på fredagskvelden, gikk en liten tur og så satt vi og pratet i foajeen på hotellet litt før vi la oss..lørdagen besto av hotellfrokost, shopping og kinarestaurant (herregud jeg elsker kylling med peanøttsaus ) før vi vendte nesen hjemover Veldig fin liten tur altså, masse tid til å prate og bare være oss to - det trengte vi Liten hadde kost seg hos mormor og beste også, så dette var bare vellykka!! Å komme hjem kan vel kalles en nedtur..svigermor kom innom med gave til Liten; en helt alldeles nydelig prinsessekjole med matchende dukkekjole som hun hadde vunnet på lotteri - mens Liten oppførte seg som en utakknemlig liten drittunge *skammermeg* Ikke svarte hun når farmor snakket til henne, ikke skulle hun prøve kjolen på og ikke sa hun takk - hun oppførte seg helt pyton! Her må jeg si jeg er positivt overraska over hvordan svigermor tok det - hun unnskyldte Liten litt og pushet ikke noe i det hele tatt, men jeg såg jo at hun ble skuffa over å ikke få noen positiv reaksjon fra Liten - kjolen var virkelig helt fantastisk og hun hadde gleda seg sånn til å gi den til henne!! Jeg ble mildt sagt forbanna - og det endte med et sabla spetakkel der Liten grein og grein og jeg kjefta og truet med å gi kjolen tilbake sånn at farmor kan gi den til ei jente som er istand til å vise litt takknemlighet Det var ingen tom trussel heller, jeg kommer til å gjøre nettopp det - gi kjolen tilbake - hvis ikke Liten takker farmor skikkelig neste gang hun kommer innom Hun spurte om jeg kunne henge kjolen i skapet hennes når hun hadde lagt seg igår, men det var svaret hun fikk; kjolen blir hengende inni kjoleposen i gangen til hun har vist farmor at hun ble glad for kjolen - for det ble hun jo!! Hun klarte bare ikke å vise det Men nå er det fader meg nok av dette pisset altså, dette har vært et diskusjonstema her i huset siden Liten var ganske liten, der jeg har ment vi skal pushe henne litt mer ifht normal folkeskikk (å si hei, hadet og takk osv.) mens mannen her har ment vi må gi henne tid..vel, igår var han omsider enig med meg - jeg har sagt hele veien at dette er ikke en unge som plutselig finner ut at nå skal hun være høflig, det er hun for sta og egen til! Vi begynte jo så smått rundt bursdagen hennes, men nå blir det hardt mot hardt - hvis ikke hun kan begynne å vise at hun har litt folkeskikk og svare når hun blir snakket til - og vise glede over det hun får, vel..da får hun ingenting! For sånn drittungeoppførsel vil vi ikke ha noe av!! Hun er ei så fin og god jente - og vi vet jo hun kan oppføre seg, for hun er flink til å gjøre disse tingene overfor oss - og da må vi kunne kreve av henne at hun gjør det ovenfor alle, nå når hun er 5 år..vi kommer til å snakke mye med henne om dette fremover - helt til det sitter! Jeg spurte henne igår kveld hvordan hun hadde reagert om jeg ikke hadde svart henne når hun gav meg et smykke hun hadde perlet igår - hvis jeg bare hadde nekta å ta det på meg og ikke sagt noe om at det var fint eller takk eller noenting - og det klarte hun å sette seg inn i, da sa hun at hun hadde blitt kjempelei seg!! Når jeg forklarte henne at det var sånn hun hadde gjort mot farmor igår, så såg jeg at det sank inn..hun var kjempelei seg for at jeg var sint på henne, og det sa jeg var helt greit - hun kan bare være lei seg, og kjenne litt på at oppførselen hennes var lite fin! Det var ingen kjefting når hun la seg altså, her i huset legger vi oss ikke som uvenner - men jeg har heller ikke sagt det er greit og at alt er i orden - det kommer jeg ikke til å si før hun har takket farmor fint *strengmamma* Jeg håper vi får has på denne oppførselen her, jeg er forberedt på at det kommer til å ta litt tid siden hun er vant med å "bli unnskyldt" og slippe unna - men nå gir jeg meg ikke altså! Så når hun var i seng gikk jeg på badet for å sortere klær til klesvask, da plinget det på telefonen min at Storesøster hadde lagt ut et bilde på Insta..når jeg sjekket så var det tydelig at hun har det tøft med venner eller noe (det var et sånt quote-bilde) og det bare rakna for meg! Jeg grein og grein og grein, og følte alt bare var tungt og vanskelig..mannen trøsta så godt han kunne der jeg satt til knes i skittentøy og hulka - tror vi var et syn Men det ble en sånn nedtur å komme hjem, og det var så vondt! Hjelper jo ikke på at jeg er superemosjonell og høygravid (!!) heller akkurat..men disse tingene er tungt og vanskelig uansett - å ikke føle at en strekker til noe sted..Fikk pratet litt med Storesøster, det gikk visst fint med henne - men hun var skuffa og sår over ei venninne, og det er vondt nok, spesielt når en er 14 år!! Så etter en prat med henne fikk jeg sortert meg ferdig, satt på en maskin med klær og ryddet på plass det vi hadde shoppet..og så sovna jeg på sofaen mens mannen såg på Person of Interest - as usual Idag er det sløvesøndag i heimen, Liten ligger i sofaen under dyna og ser på film og mannen sto nettopp opp Jeg skal rydde litt sånn at jeg slipper å bruke hele mandagen på nettopp det! Liten skal få rydde rommet sitt når filmen er slutt, og så skal jeg sette opp en liste over ting folk får bidra med denne uka..jeg kan ikke være alene om alt husarbeid selv om jeg er hjemme! Så disse store ungene vi faktisk har får bare venne seg til å bidra!! Bedre å ta det nå i forkant enn at alt skal settes igang når vi sitter her med en baby og greier...såeh, konklusjonen er at jeg vil helst reise på ferie igjen Men hey, jeg er høygravid 39 dager til termin idag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 19. juni 2016 #4120 Del Skrevet 19. juni 2016 Så fint at dere har hatt det så bra på miniferie Men uff så kjipt å få en slik nedtur når dere kom hjem Men jeg er veldig enig med deg i det at barna må lære normal/vanlig folkeskikk. Noe annet er hvis f.eks besteforeldre "krever" kos og klem fra barna og barna ikke vil . Der mener jeg at vi som foreldre ikke har noe å si, for da er det snakk om barnas intimgrenser. Og da får andre(spesielt besteforeldre ) bare bli snurt. Synes du er flink og tøff jeg og setter hardt mot hardt nå. Kan ikke være lett nå som du er så hormonell Å så bare 39 dager igjen til termin da Hvor har dette svangerskapet blitt av?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå