Gjest Skrevet 18. november 2015 #3441 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Risotto ja, det har jeg faktisk aldri lagd....åssen grønnsaker er godt til den retten?Den helga fortjente du virkelig! Jeg er litt nysgjerrig på bloggen din om du orker ha meg som leser, men jeg blir ikke fornærma om jeg ikke får link på PM Og tusen takk for fine tips ang unger og mat, jeg ble ganske beroliget av det Endret 18. november 2015 av Allis Hagtorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 18. november 2015 #3442 Del Skrevet 18. november 2015 Risotto er noe av det beste jeg får..! Den du linka til her havna rett på ukesmenyen, så jeg gleder meg til i morgen! For dere som aldri har prøvd: Surr en løk til den er blank, ha i risottoris (ca 100 g pr person) og la den surre med. Tilsett litt hvitvin/eplejuice og spe så med kraft/fond/(buljong), la koke inn for hver gang. Vær forsiktig med røring. Når risen er kokt, rør inn så mye smør og parmesan at du skjems, pluss gjerne litt pepper og sitron... Dette er en grunnoppskrift, og passer til alt - kylling, biff, svin osv.. Kan evt ha kjøttdeig oppi, som i oppskriften Diddles linka til. Ellers er det bare fantasien som setter grenser. Det er f.eks. veldig godt med asparges i. Beklager Diddles, men ble så revet med! Hadde bare ostesmørbrød til middag i dag, og det er ikke ordentlig middag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 19. november 2015 #3443 Del Skrevet 19. november 2015 Beklager Diddles, men ble så revet med! Hadde bare ostesmørbrød til middag i dag, og det er ikke ordentlig middag.. Nå måtte jeg litt, tenkte umiddelbart på gutten vi er fadder for. Da han var tre, hadde han vært hjemme med faren mens jeg og moren hans var ute og spiste. Det var en sjokkert liten gutt som dagen etter kunne fortelle at han hadde fått BRØDSKIVE å spise (ostesmørbrød), "mamma, det er ikke middag!! " Faren tenkte at det var moro med litt mat for gutta, men det gikk altså ikke helt hjem hos sønnen Om noen år kanskje han ser saken annerledes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 19. november 2015 Forfatter #3444 Del Skrevet 19. november 2015 Skriver litt mer seinere, nå skal jeg på jobb!! ogeee.. *blogg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 19. november 2015 Forfatter #3445 Del Skrevet 19. november 2015 Risotto ja, det har jeg faktisk aldri lagd....åssen grønnsaker er godt til den retten?Den helga fortjente du virkelig! Jeg er litt nysgjerrig på bloggen din om du orker ha meg som leser, men jeg blir ikke fornærma om jeg ikke får link på PM Og tusen takk for fine tips ang unger og mat, jeg ble ganske beroliget av det Risotto er noe av det beste jeg får..! Den du linka til her havna rett på ukesmenyen, så jeg gleder meg til i morgen! For dere som aldri har prøvd: Surr en løk til den er blank, ha i risottoris (ca 100 g pr person) og la den surre med. Tilsett litt hvitvin/eplejuice og spe så med kraft/fond/(buljong), la koke inn for hver gang. Vær forsiktig med røring. Når risen er kokt, rør inn så mye smør og parmesan at du skjems, pluss gjerne litt pepper og sitron... Dette er en grunnoppskrift, og passer til alt - kylling, biff, svin osv.. Kan evt ha kjøttdeig oppi, som i oppskriften Diddles linka til. Ellers er det bare fantasien som setter grenser. Det er f.eks. veldig godt med asparges i. Beklager Diddles, men ble så revet med! Hadde bare ostesmørbrød til middag i dag, og det er ikke ordentlig middag.. Jeg synes sopp eller asparges er kjempegodt oppi risotto, og om en har det oppi så blir det jo en rett i seg selv *slurp* Jeg år omtrent min egen kroppsvekt i risottoen vi hadde her om dagen Vi hadde salat som tilbehør; avokado, valnøtter, tomat og agurk! Helt enig Mazilla, ostesmørbrød er ikke skikkelig middag!! Men det er godt da..spesielt med masse jalapeno-ost under *dobbeltslurp* Hva da matvrak?! Seriøst, jeg kunne blitt diger om jeg hadde gitt etter for alle lystene mine Så fint at jeg kunne være til hjelp Allis Jeg er i overkant opptatt av barns kosthold - der blir jeg lett revet med Greit å ha en sånn jobb som jeg har da!! Nå måtte jeg fnise litt, tenkte umiddelbart på gutten vi er fadder for. Da han var tre, hadde han vært hjemme med faren mens jeg og moren hans var ute og spiste. Det var en sjokkert liten gutt som dagen etter kunne fortelle at han hadde fått BRØDSKIVE å spise (ostesmørbrød), "mamma, det er ikke middag!! " Faren tenkte at det var moro med litt mat for gutta, men det gikk altså ikke helt hjem hos sønnen! Om noen år kanskje han ser saken annerledes... 3 åringer ass De er bra kule!! *** *** ***Jaha, da har jeg vært to dager på jobb denne uka Ikke to fulle dager vel og merke, men ikke langt fra! Det har egentlig vært litt godt..masse gode klemmer og folk som er superglad for å ha meg tilbake Det gjør godt! Jeg som har vært så redd for hvordan det ville bli..også er alle bare gode og snille Imorgen skal jeg til legen igjen, så da får vi finne ut av veien videre! Jeg vil ikke kaste meg uti det med jobb hver dag med en gang, tror det er lurt å ta det litt gradvis nå i starten...får høre med ham hva han sier!! Sjefen er ihvertfall enig med meg..eller jeg er enig med sjefen, siden det var hun som sa det sånn Igår kveld var jeg borte hos naboen på kvelds, det var kjempekos!! Hun er mammaen til bestisen til Storesøster, så vi kjenner hverandre godt Hun spurte meg om hvordan jeg har det for tida, og hva det egentlig var som skjedde den seine kvelden hun kjørte forbi meg der jeg lå på kne og gråt i innkjørselen vår...- og for første gang klarte jeg å si "Vi har vært gjennom en tøff periode, men vet du, jeg har ikke så lyst å snakke om det!" Og hun tok det kjempefint!! Stolt av meg selv ass - for jeg pleier jo å prate i vei, litt sånn ukritisk...og angre litt på det etterpå Godt å se at jeg faktisk klarer å sette grenser som blir mottatt på en okei måte!Nå skal vi pynte oss litt, pappa er 65 år idag - så vi skal bort til Søs og feire litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. november 2015 Forfatter #3446 Del Skrevet 20. november 2015 Legetime, Familievernkontoret og date med bests - fredagene er travle altså!! Liten hadde fri igår siden jeg har fullt opp med ting jeg må gjøre idag, så nå er mannen borte og leverer henne mens jeg nyter noen minutter med stillhet Det ble litt i seineste laget for henne igår kveld pga bursdagsfeiringen av pappa, så hun rakk å bli overtrøtt og da sovna hun ikke før klokka hadde passert 21 Gjett hvem som var sur som et sitrontre idag?! Hun trenger de 12 timene sine med søvn altså, der (også) er hun kliss lik søstera si!! Men da er det godt der er lørdag og fri imorgen Vi har - skalviseee - ingen planer Elsker det!! Men nå må jeg fyke ned på legekontoret..så får vi se hva vi blir enige om ang. jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. november 2015 #3447 Del Skrevet 20. november 2015 Sur som et sitrontre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. november 2015 #3448 Del Skrevet 20. november 2015 sur som et sitrontre må ligge i luften i dag. Mannen ringte ens ærend for å si at A var megasur og vrang i dag. Lykke til hos legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. november 2015 Forfatter #3449 Del Skrevet 21. november 2015 Ah, en ting er ihvertfall sikkert; når en har slitt med å sove i to mnd så er det en sann lykke å kjenne at søvnen tar meg Jeg setter sånn pris på å sove nå som jeg aldri har gjort før!! Det er slutt på hjertebank, kaving og bilder i hodet - jeg legger meg ned, inntil mannen og kjenner hvordan kroppen slapper av..og vips så sover jeg!! Deilig!! Jeg har aldri hatt søvnproblemer før, jeg har hatt lange perioder med lite søvn pga andre ting - men dette..dette var kjempevanskelig; å ikke klare å sovne eller holde på søvnen! Lørdag morgen med Liten mellom oss, hun ser på IPaden og vi slumrer Nå er det min tur å dusje, så skal vi ha en lang god frokost! Lørdag ass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 21. november 2015 #3450 Del Skrevet 21. november 2015 Åååhhh..så godt å lese at ting begynner å bli bedre for deg. Blir så glad og varm innvending når jeg ser alle smilene og hjertene i innleggene dine Håper du får en kjempefin helg Jeg vil gjerne følge deg på bloggen jeg også hvis jeg får lov. Men det er jo selvfølgelig helt opp til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. november 2015 Forfatter #3451 Del Skrevet 21. november 2015 Det er rart hvor lite som skal til nå før jeg blir helt tussete av glede nå!! Jeg har alltid vært enkel å glede, og jeg er aldri langsint/ langsurr klar over at det fortsatt i lang tid vil komme dager der alt føles vanskelig og tungt, men så lenge det går såpass med tid mellom som nå (har kanskje en sånn dag i uka, mot hver dag tidligere!!) så er det overkommelig..Jeg var hos legen igår og vi ble enige om å friskmelde meg 50% - jeg tror det er helt okei! Det har jo vært positivt å jobbe denne uka ihvertfall Så nå blir det sånn at jeg jobber 2 dager i uka frem til 18. desember, da er planen at jeg skal friskmeldes helt..myk start tror jeg er lurt når jeg har slitt såpass som jeg har Heldigvis er sjefen _helt_ enig!! Etter legetime og en lang sesjon hos Familievernkontoret igår gikk vi på kafè, satt og skravla og drakk chili latte og spiste gulrotkake *slurp* Jeg må passe meg litt for det nyervervede kakebehovet mitt tror jeg Jeg som aldri har vært så voldsomt glad i kaker i det hele tatt drømmer om gulrotkake seint og tidlig De siste mnd har jeg sikkert spist en hel sånn langpannekake alene, om vi legger sammen alle kafèbesøkene!! Det er jo mer kake enn jeg har spist tilsammen iløpet av livet mitt Har forsvart det med at jeg fortjener det, men nå når ting ser ut for å roe seg litt så kan jeg ikke dra det kortet i tide og utide........Idag har vi hatt en sånn fin lørdag!! Startet med slumring i senga til klokka var 10 og vel så det, en lang dusj og like lang frokost før en tur bort på Felleskjøpet for å få tak i vinterlageret av spon, mat og skjellsand til hønene, tyggebein til vovvis og fuglemat til småfuglene! Kom hjem til to jenter i ekstase, for jammen dalte snøen ned her Snøfillene varte ikke lenge, men lenge nok til at de ville være ute og leke - og da benyttet jeg sjansen til å ta helgerengjøringen i hønsehuset Etterpå fikk Liten besøk av to venninner, og nå har de lekt i to timer uten en eneste konflikt!! Merker hun er blitt større altså Jeg har mest lyst til å snike meg til 10 minutter på sofaen, men det nytter vel ikke - da pleier det å skjære seg Mannen og Storesøster er på shopping sammen, litt far-datter-tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 22. november 2015 Forfatter #3452 Del Skrevet 22. november 2015 Magesjau *synessyndpåsegselv* Mai gad, dette er bad!!! Hulk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 22. november 2015 #3453 Del Skrevet 22. november 2015 God bedring! Det er det verste som finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. november 2015 #3454 Del Skrevet 22. november 2015 Piler ut igjen før jeg blir cybersmitta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 22. november 2015 Forfatter #3455 Del Skrevet 22. november 2015 Holder jeg med deg i!! Fy fader så slapp jeg er orker ingenting, hvis jeg går fra stua til kjøkken må jeg legge meg etterpå Mannen har vært helt fantastisk, tatt seg av Liten i hele dag sånn at jeg kan være sjuk..men ikveld skal han på jobbintervju (!!) så da må jeg "mamme meg opp" og få kid'en i seng selv! Han har et jobbintervju imorgen også, da må han avgårde tidlig siden intervjuet er i Bergen..så la oss håpe kommende natt inneholder 20 turer mindre på do enn foregående natt *kansjeikkesårartjegerslapp* Ligger i skrivende stund på sofaen med Farris innen strekker-ut-en-arm-rekkevidde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 22. november 2015 #3456 Del Skrevet 22. november 2015 (endret) Uff og æsj. Håper det går fort over. Masse god bedring Endret 22. november 2015 av Aprilis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 22. november 2015 Forfatter #3457 Del Skrevet 22. november 2015 Tusen takk! Jeg er vel hakket bedre enn tidligere idag, men tror ikke jeg skal løfte vekter imorgen for å si det sånn Har begynt på melkesyrekapsler nå ikveld, håper det hjelper fort!! Om ikke annet så er det en kjapp måte å gå ned i vekt på Hallo veldig flate mage Og.. *blogg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. november 2015 #3458 Del Skrevet 23. november 2015 Jeg er så forstoppa for tiden (jerntabletter er fandens oldemor ), så det er nesten så jeg ønsker å være i dine sko. God bedring kjære deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 23. november 2015 Forfatter #3459 Del Skrevet 23. november 2015 En mellomting er fint, dette her (eller det du har) er skikkelig dritt, bokstavelig talt Det er ganske likt idag, alt jeg inntar kommer rett ut igjen..men minus feber og fullt så vondt da - så jeg håper jeg er på bedringens vei..jeg skal jo på jobb imorgen! Typisk - her har jeg sånn sett vært frisk i månedsvis - også blir jeg syk-syk når jeg er 50 % friskmeldt Oh the ironi in that one!! Mannen er på jobbintervju i Bergen, ungene er levert på skole og i bhg, vovvis sitter ute og fryser (den hunden er bare dum! Her har jeg fyrt i ovnen, men ut skal han - så sitter han der, hutrer og fryser i minusgrader, istedet for å komme inn..eller i det minste legge seg på teppene i hundehuset Forstå seg på ham den som kan!! Tibber ass, verdens særeste hunderase ) Jeg har fyrt i ovnen og skriver på dagens to-do-list..håper jeg får gjort litt mer idag enn igår - da gjorde jeg nemlig zip-nada-nothing, bortsett fra å ligge på sofaen og synes synd på meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 23. november 2015 #3460 Del Skrevet 23. november 2015 Grøss, omgangssyke, det verste i hele verden!! Morgenen din høres kjempekoselig ut da ... Håper jobbintervjuet går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå