Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var tungt å si hade idag tidlig, men jeg klarte å holde tårene unna, for hans skyld, helt til døra ble lukket bak kjære - da løsnet alt :trist: Kjære er med han til Trondheim og ser til at han komer seg på plass, og så kommer han hjem igjen ikveld..

Det var rett før jeg måtte ta liten oppi senga mi og knuge henne, men jeg nøyde meg med puta til kjære..sovnet omsider på tårevåt pute med vondt i hjertet!

Tror nok han kommer til å få det fint, vi har ordnet med flott hybel til han rett ved siden av skolen og til bursdagen hans på onsdag får han flybilletter sånn at han kan komme hjem når han kjenner han trenger det :Nikke: Det gikk opp for han igår hvor langt vekk han skulle dra, og at det faktisk gjør vondt å reise fra de han er glad i...det var forferdelig å se han og kjæresten hans så lei seg :grine: Rart, vondt og egentlig helt fjernt å tenke på at det er mange uker, kanskje måneder til vi ser han igjen.........første ferien hans er juleferien :hakeslepp: Men til gjengjeld er den lang, så da er han hjemme nesten en mnd :) DET gleder vi oss til!!!

Jeg er helt tom innvendig, har ikke lyst til noenting..men må ta meg sammen, jeg har ikke bare meg selv å tenke på heller :sjenert: Snuppa er også hjemme, og har det veldig vondt, hun er så glad i storebroren sin og kan ikke for alt i hele verden forstå at han har valgt å reise så langt vekk og være der i 5 år :troest: Det var et trist lite vesen som kom tuslende inn til meg klokka halv 11..nå er storebror reist var det første hun sa, og så gråt vi begge to :trist:

Kveldene er vanskelige for tida, liten illskriker og snuppa blir redd for at hun har vondt..jeg er stort sett på soverommet på kveldstid, så hvordan vi skal løse det ikveld når jeg er alene aner jeg ikke...snuppa må jo i seng til noenlunde sjepelig tid, og det er akkurat i den tida liten griner som verst :unsure: Nå var igår ekstra ille, hun merket vel på oss alle at vi var utafor, og sovnet ikke før midnatt :natti: Ikveld skal jeg begynne stellet klokka 6 mens storesøster ser barne-tv, med babymassasje og et bad, før hun får mat og jeg må igang med byssing...kanskje er jeg heldig og får henne i søvn til rundt 9, sånn at storesøster også kan få en fin avslutning på dagen! Mens jeg bysser kan jo storesøster ta seg en dusj og spise kvelds..fordelen er jo at verden ikke akkurat går under for henne om hun må være litt lenger oppe :happy: Nå ringte akkurat kjære og sa han er hjemme til rundt klokka 9, så da løste ting seg av seg selv :jepp:

Nå sover liten, på meg vel og merke, så jeg får prøve å legge henne fra meg og få gjort noe..hvis jeg støvsuger så sover liten i korga si, jo mer bråk jo bedre :klo::ler:

Skrevet

Gratulerer med overstått dåp! Her er det nesten en måned igjen, så jeg utsetter stadig ting som skal gjøres - er jo så leeenge til ;)

Vi har også hatt styrete kvelder i et par-tre uker nå, men plutselig for tre dager siden gikk det greit igjen. Nå har jeg bare kunnet gi pupp og legge henne etterpå igjen. Så forhåpentligvis er det bare en periode for dere også.

Kan jeg spørre hvor gamle storesøsknene til Liten er..? :)

Skrevet

Takketakk :nigo: Veldig deilig å være ferdig med det ;) Kjenner til det med å utsette ting....så har noe vært litt vanskelig å få til også, med lille klistremerke på armen :fnise:

Håper kveldene etterhvert roer seg her også, vi har nettopp begynt med leggerutiner så noe innkjøring må vi jo regne med..tror nok at deler av grunnen til at hun var ekstra urolig igår var at vi var så utafor selv, og så hadde hun en bleie på vent :) Etter den kom roet hun seg litt, lå i vogga og pratet, men ville ikke sove! Når hun begynte å gråte kapitulerte jeg og tok henne med inn og ga henne mat der..det var tross alt siste kvelden storebror var hjemme, kjipt å tilbringe hele kvelden på soverommet da :sukk:

Storebror blir 19 år på onsdag, og storesøster er 9 år ;) Kjære er endel eldre enn meg, og har vært gift før! Så han har hatt baby både når han var i 20 årene, i 30 årene og nå i 40 årene - men nå er det stopp :ler:

Skrevet

Gratulerer med vel overstått dåp!

Storebror har valgt en fin by å studere i! Trondheim er og blir studiebyen fremfor andre.

Her har de til og med kjærestegaranti! ;)

Han kommer til å få det kjempe her! Skjønner godt det var en tung stund da han dro ut i voksenlivet.

Ønsker deg en fin fin dag videre!

:klemmer:

Skrevet

Takk Hegis :klemmer:

Jo jeg vet at han har gjort et bra valg, det er tross alt den beste skolen å gå på når man skal bli ingeniør...men det er så forbaska langt hjemmefra, og dyrt med flybilletter :trist: Kjærestegaranti sier du, gjelder den når de er mil etter mil borte fra hverandre også? *krysser fingrene for det*

Pratet akkurat med han, han har det fint men det er rart å være der..alene..Jeg savner!!

Skrevet

Øking kombinert med storesøster som kjeder seg = :daane:

Skrevet

:natti:

Økedøgn er noe dritt....bare for å opplyse liksom...

Skrevet

Kan tenke meg det er rart når han har flyttet så langt ja, men som de andre sier så er i alle fall Trondheim en helt super studentby! Så han kommer nok til å kose seg :)

Økedøgn er slitsomme greier. Bare til å finne frem noen bra TVserier og benke seg i sofaen :ler:

Skrevet (endret)

:sol: :sol: :sol:

:hoppendeglad: sommervær :hoppendeglad: liten har sovet hele natta :hoppendeglad: snart helg :hoppendeglad: eldstemann og bestis har bursdag idag :hoppendeglad:

Endret av Diddles
Skrevet (endret)

Sitter i sommerkjole, liten spiser og koser på mamma sitt bryst med den lille hånda si :rodmer: Lita kosejente vi har fått oss :hjerte: Hun var så blid og god når hun våknet idag, strålte der hun lå nedi vogga :hjerte:

Har troen på denne dagen, det er flere-og-tyve grader allerede, jeg og kjære drakk kaffe i sola før han gikk på jobb, og jeg er uthvilt :nigo: Storesøster har overnattingsbesøk og sover enda, jeg skal vekke de snart og kjøre å kjøpe frokost, badebasseng og gave til bestis :) Senere skal vi ned til byen og kikke i boder, spise is og nyte livet :hoppe: Det er festival i byen denne uka, og byen blomstrer, yrende folkeliv, musikk og moro!!

Jepp, life is good :hoppendeglad:

Endret av Diddles
Skrevet

Høres helt herlig ut! :strix:

Skrevet

...og det er ikke verre idag :strix: sol idag også, har vært ute og trillet så og si hele dagen, kun avbrutt av noen spisepauser for både liten og stor :nigo: Deilig å få litt sol på kroppen!

Nå er det grillmat på menyen, så skal storesøster bade i bassenget mens vi (forhåpentligvis) kan drikke en kaffe latte i sola mens Liten sover ;)

Ikveld tror jeg kjære får ta med snuppi ned til byen og se på livet mens jeg chiller litt her hjemme med Liten. Det ble litt mange inntrykk på henne igårkveld, hun skulle nemlig være våken oppi bæreselen - så jeg tror ikke vi skal gjøre det samme om igjen ikveld ;)

Var innom klesbutikken som bruker Liten som reklame, og der var det bilder av henne overalt *stolt mamma*

Gjest pysepusen
Skrevet

Mamma og jeg var også innom butikken i dag og så fine bilder av prinsessa :hjerte:

Skrevet

...og der var helga ved veis ende (for de som skal på jobb iallefall :fnise:) Kjære er på spilleøvelse, og jeg har hatt alene-hjemme-kveld med Liten og Storesøster - noe man kan kalle en utfordring når Storesøster skal legge seg midt i skrik-hyl-og-vræl-tiden til Liten :daane: Men det gikk nå på et vis, en litt annerledes legging for Storesøster; lese bok før BarneTv, synge og lese bok selv i 20 minutter etterpå :fnise: og litt forskjøvet legging på Liten så ordnet det seg likevel! Han har det fint mannen som bare kan gå på spilling, og si til meg "det går nok bra, du må bare ikke stresse med det" :tunge1: Bare vent til Liten tar flaske :lur::ler: Han hadde rett da, det gikk jo fint!

Liten er i ferd med å lære seg både å ligge for seg selv å sove på dagtid, og å sovne i vogga på kveldstid :) Det er ikke bare lett, men 3 kvelder på rad nå har vi lagt henne nedi vogga og hun har våknet men sovnet selv etter en liten stund *seier* Ikveld er det litt vanskelig, men det er enda 1/2 time til hun pleier å sove....så det er håp :sjenert: Hun har sovnet og våknet og sovnet og våknet siden klokka halv 9 nå, en eller annen gang må hun jo gi etter for søvnen!

Imorgen skal vi på besøk til en kollega av meg, Storesøster er god venninne med dattera hennes, så det blir stas :nigo: Etterpå skal hun bort til mammaen sin noen dager mens kjære er borte i forb. med jobb, før hun kommer tilbake og er fra torsdag til fredag når SFO har stengt og mammaen må på jobb...håper bare noen av venninnene er hjemme også, ellers kan det bli rimelig intenst :bond: Misforstå meg rett, hun er fin å ha hjemme, god hjelp og stort sett fornøyd - men hjelpes så rastløøøøs :daane: Skal bli litt godt nå når skolen starter igjen den 22. august, etter 2 mnd fri trenger hun å komme inn i rutinene igjen!!!

Det begynner å nærme seg Bremen-tur, 3 uker igjen nå - jeg gleder meg som en liten unge til julaften :hoppe: Håper på fint vær og snill Liten ;) Litt spent på å reise i fly med henne på kveldstid...midt i hyl-skrik-og-vræl-tiden hennes...stakkar de som skal ta fly sammen med oss :hoho:

I ettermiddag har jeg pakket bort klær i str 50 :grine: Litt vemodig er det, men hjelpes, hun er fortsatt tiny da som har god plass i str 56 :rodmer: Var på NameIt på lørdag og handlet nye fine bodyer i rosa og lilla, skikkelig jentete!! Noen har litt mye klær fant jeg ut idag............................i motsetning til meg som trenger en real oppryddning i eget klesskap og en omgang :shoppe:

Nå - en kopp ammete, stryke bunadsskjorta til Storesøster og så --> :veslejenta:

Skrevet

Det begynner å nærme seg Bremen-tur, 3 uker igjen nå - jeg gleder meg som en liten unge til julaften :hoppe: Håper på fint vær og snill Liten ;) Litt spent på å reise i fly med henne på kveldstid...midt i hyl-skrik-og-vræl-tiden hennes...stakkar de som skal ta fly sammen med oss :hoho:

Ånei! Dere har blitt en av de :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...