Gjest pysepusen Skrevet 27. oktober 2011 #501 Del Skrevet 27. oktober 2011 De kan få smør uten salt før tror jeg Og ja, det går fint med mme også, men da smaker faktisk Hipp og Nestlé bedre Men jeg hadde prøvd om hun ville ha hirse først da. De små har jo litt andre smakssanser enn oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #502 Del Skrevet 27. oktober 2011 Det har jeg ikke lest noe om, ikke annet enn at man skal bruke usalta smør Men du sier noe der, en skal jo strengt tatt ikke introdusere kumelk før de er 10 mnd...på den andre siden er det jo ikke store mengden smør en har i, så det kan ikke gjøre noe særlig skade?! Må sjekke opp dette!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #503 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg blir ikke klok på dette her, nå har jeg googlet dette med meierismør oppi maten til små babyer, noen plasser står det at det er greit, andre steder står det en skal bruke olje og vente med kumelk til 6 mnd..et siste sted står det vent med kumelk til 10 mnd Jeg konkluderer med at så lenge vi ikke har melkeallergi i familien og hun nærmer seg 5 mnd kan hun ikke ta skade av litt meierismør i maten Hun får jo uansett bare smaksprøver Hadde det vært kumelkallergi i familien hadde jeg ventet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 27. oktober 2011 #504 Del Skrevet 27. oktober 2011 Æsj, meierismør... Håper du får en fin dag til tross for en tidlig start Diddles! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #505 Del Skrevet 27. oktober 2011 De kan få smør uten salt før tror jeg Og ja, det går fint med mme også, men da smaker faktisk Hipp og Nestlé bedre Men jeg hadde prøvd om hun ville ha hirse først da. De små har jo litt andre smakssanser enn oss Ja det trodde jeg også, det er jo uansett så små mengder at det kan ikke skade! Først skal vi prøve grøtpulver made by me, liker hun ikke det skal vi teste hirsegrøten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #506 Del Skrevet 27. oktober 2011 Å planlegge noe som helst med baby i hus er håpløst Nå er deigen til grøt-brødet halvveis på gang og det samme med middagen...og her sitter jeg med Liten klistret til puppen - igjen Matvrak!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 27. oktober 2011 #507 Del Skrevet 27. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 27. oktober 2011 #508 Del Skrevet 27. oktober 2011 Det er litt delte meninger på det om de skal ha meieriprodukter ved 6 eller 10 mnd. Men litt smør i maten hadde jeg ikke stusset på. Forskjell på en liten klatt og en hel yoghurt liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #509 Del Skrevet 28. oktober 2011 Middels tidlig oppe idag, vekkerklokka vekket både meg og tullemor klokka 9, men vi var ikke helt klar noen av oss (Liten bare rullet over på siden, og gapte mot puppen ) så vi lå og døste i senga til 9.30 Men da måtte vi stå opp! Skal på barseltreff idag og skrøyt på meg at jeg skulle ta med kyllingsalat...greit nok det hvis jeg bare hadde husket å kjøpe kylling igår Det kom jeg på klokka 23 Men det ble nå en råd, kjøpte nygrilla kylling på Spar her oppe, plukket den og la den til kjøling..ikke fullt så delikat som jeg hadde sett for meg, men det får gå Liten sovnet for et kvarter siden, knallbra timing må jeg si, spesielt siden hun nektet å sove et annet sted enn inntil puppen Så da sitter jeg her da, uten å ha spist frokost og med en halvferdig salat på kjøkkenet...skulle ikke forundre meg om idag var dagen hun flesket til med 2 timers formiddagslur For det hadde passet så bra mener jeg - ikke for det at det er så veldig sannsynlig da Ellers er det jo fredag, verdt å litt for!!! Skal bli ünderbart å ha mannen litt hjemme Koser meg om dagene hjemme med Liten, men det er enda litt mer kos når han også er her.....så det gleder vi oss til! Ingen umiddelbare planer, har endel ting vi burde gjøre, men helga er ikke bare burde-burde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 28. oktober 2011 #510 Del Skrevet 28. oktober 2011 Takk for en koselig dag og ikke minst grøtpulveret ditt! Gleder meg skikkelig til å prøve, og satser på at A liker det nå som hun er blitt litt mer vant til fast føde. (Håper ikke du ble avskremt fra As sjarmerende skriking :gjeiper: ) Ha en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #511 Del Skrevet 28. oktober 2011 I lige så, jeg koste meg skikkelig :happy: Den paien din var jo til å dø for Måtte bruke all viljestyrken min for å ikke gå og ta meg et durabelig stykke til Ikke tok jeg skrekken av sjarmtrollet ditt sin protest heller, jeg har jo en akkurat lik selv Hun sovnet etter to nanosekund i vogna på vei bort til bilen Hun er litt var for lyder når hun skal sove... Håper A liker grøten da, den smaker sikkert godt med aprikosmos oppi Brødet var ihvertfall veldig godt på smak!! Jeg har laget aprikosmos ikveld, tenker Liten skal få en dose imorgen så vi får litt fart på sakene, merker det plager henne nå at hun ikke har hatt bleie på 1 uke...dessuten fiser hun så mye at hun snart stinker oss ut av hus Siden det ble litt tull med sovingen hennes idag, så hun sovnet ikke for kvelden før nå Håper hun får sove godt nå da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. oktober 2011 #512 Del Skrevet 29. oktober 2011 ...og her sitter jeg med alle restene i kjøleskapet. Spiste to svære stykker i går kveld jeg. Godt at du ikke tok skrekken. Og så er det er jo ''godt'' å vite at det ikke bare er jeg som har en litt vanskelig baby av og til. Nå venter jeg bare på pakken fra iherb, så skal jeg også lage aprikosmos. Tror jeg skal lage en god porsjon til meg selv også. Jeg elsker aprikoser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #513 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hadde det vært meg hadde det ikke vært mye rester igjen Snakker om sulten, grønnsakssuppe til middag metter ikke særlig lenge *sultensomenulv* Jeg har lyst på ALT!! Må finne meg noe å spise før jeg entrer "skapet-med-det-gode-i" Lille venn er lagt, jeg har fyrt i ovnen og tent lys på alle bord - koselig med høst også Mulig vi får besøk senere, ekstra kos :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #514 Del Skrevet 31. oktober 2011 Fine mandagen Vi var oppe tidlig idag for å gå på morgensamling på skolen til Storesøster, klassen hennes hadde Halloween-show, kjempestilig!! Etterpå gikk vi hjem og la oss igjen og sov som vanlig til klokka 12 Da ble vi vekket av naboen som ville ha oss med ut å gå Hun lo godt når jeg åpnet døra innpakket i dyna og med håret til - jeg tuller ikke - ALLE kanter Fikk 30 minutter på meg () før jeg var på vei ut dørene med Liten i Ergoen, det var superdeilig vær å gå tur i, ikke for kaldt, opplett og antydninger til solglimt innimellom Etterpå har vi bare kost, kost og kost - Liten er ei skikkelig kosejente blitt, og stråler med hele seg når jeg kysser og klemmer på henne Go`ingen Etter en liten kamp nå nettopp sovnet hun tilslutt, og ligger nå søtt i vogga si og sover mens jeg nyter varm te og det faktum at middagen står klar i ovnen til kjære kommer hjem Igår ble vi ferdige med soverommet til Liten, men hun sier hun vil sove hos mamma og pappa litt til, så da blir det sånn Jeg er heller ikke klar så.... Så lenge hun er trygg i vogga kan hun bare sove inne hos oss tenker jeg, det plager ikke oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. november 2011 Forfatter #515 Del Skrevet 1. november 2011 Lille vakre tordensky er 5 mnd idag Skjønner ikke at det er mulig, mener bestemt hun nettopp ble født 5 mnd's dag feires med rosa leggings, fuskepelsvest og rosa tuttekopp Store lille jenta mi drikker vann fra glass, men det blir litt søl.........så da prøver vi tuttekopp! Foreløpig er den kun blitt brukt til å slå seg selv i hodet med, noe som selvsagt var vondt - men hun måtte jo overdrive litt - det hørtes ut som jeg reiv av henne lem for lem Tror nok trøttheten slo inn Nå ligger hun og sover på armen min mens jeg ser disneychanel (blir aldri voksen jeg ) Plan for dagen; besøk av mams nå snart, så kommer en kollega senere :happy: Utover det må jeg vel gjøre noe husarbeid og gå en tur med vovvis Liker de bedagelige dagene våre Det blir nok hardt å begynne på jobb igjen hvis vi fortsetter sånn i 9 mnd til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 1. november 2011 #516 Del Skrevet 1. november 2011 Gratulerer med 5 måneder! tiden flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 3. november 2011 #517 Del Skrevet 3. november 2011 Nydelige lille jenta som begynner å bli så stor! Pssst; bloggen min er up and running igjen her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. november 2011 Forfatter #518 Del Skrevet 4. november 2011 Et nytt "hinder" er forsert: min lille skjønne hviler i vogga eller i vogna SOM STÅR I RO på dagtid Det tok bare 5 mnd det før hun var klar I skrivende stund ligger hun og sover inntil puppen da, men det er rett og slett fordi jeg ikke har hjerte til å koble henne av når hun koser seg sånn, og dessuten var superflink å sove EN HEL TIME i vogna som stod i ro tidligere idag...da fortjener hun en hvil med puppen i munnen Ikveld skal vi på konsert og bestis/tante skal være barnevakt CC Cowboys entrer scenen klokka 22, og etterpå skal vi snike oss til å spise kebab Jeg gleder meg!!!! Har vært flink denne uka å komme meg litt ut på kveldstid, på oppfordring av kjære har jeg både tatt sol, gått tur og vært i klubb Tror han tenkte seg litt om etter besøket på søndag når jeg sa det var så deilig når han var hjemme, fordi da kunne han ta seg av Liten hvis jeg må på do...luksus å tisse uten tilskuer Så da "kastet" han meg ut på mandag med streng beskjed om å ikke komme hjem før jeg hadde solt meg og vært i butikken - uten baby I helga står Storesøsters rom for tur, det skal ikke males, bare gjøres mer funksjonelt og dekoreres litt Hun gleder seg stort til å ommøblere sammen med pappaen Ellers er planlegging av årets julegaver igang...dere andre med babyer; gir dere julegaver til de eller venter dere til neste år?? Hun skjønner jo ikke noe av hele greia tenker jeg, så vi lurer på å droppe det i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. november 2011 #519 Del Skrevet 4. november 2011 Så flink hun er da. Tror det er noe i luften, for i går sov A i en hel time, to ganger! Riktignok med puppen begge gangene, men jeg tar det jeg kan få når det gjelder å sove lenge. Vi komme nok til å kjøpe julegave, men det blir jo bare for å ha en unnskyldning til å handle noe som hun egentlig ikke har bruk for. Jeg har veldig lyst til å kjøpe boksamlingen (tre bøker) av han som har skrevet om lille larve aldrimett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. november 2011 Forfatter #520 Del Skrevet 4. november 2011 Liten har fått avocado - stooor suksess!! Hun gapte stort hver gang skjeen kom, lo, smattet og sprellet vilt med beina Blandet litt rapsolje og MME-pulver i, den kombinasjonen skal visstnok være sovemedisin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå