Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er barseltreff i morgen dersom du vil være med. :jepp: (Regner med du har sett det på fb også da, men forstår godt om du vil slappe av etter all sosialiseringen. Jeg og A har vært enstøinger altfor lenge nå og gleder oss til å komme oss ut av huset. :ler: )

Jeg heller klarer ikke å sove godt med A i sengen. Jeg tør ikke snu ryggen mot henne, så jeg blir liggende på én side altfor lenge. Til slutt på jeg bare lee på meg og da våkner hun selvsagt. :fnise:

Lykke til med heklingen! :tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten...hvor skal dere gå tur? :nigo:

Skrevet

Det er barseltreff i morgen dersom du vil være med. :jepp: (Regner med du har sett det på fb også da, men forstår godt om du vil slappe av etter all sosialiseringen. Jeg og A har vært enstøinger altfor lenge nå og gleder oss til å komme oss ut av huset. :ler: )

Jeg heller klarer ikke å sove godt med A i sengen. Jeg tør ikke snu ryggen mot henne, så jeg blir liggende på én side altfor lenge. Til slutt på jeg bare lee på meg og da våkner hun selvsagt. :fnise:

Lykke til med heklingen! :tommelsmil:

Jeg har vært litt frem og tilbake ang barseltreff imorgen, er derfor jeg ikke har skrevet noe på FB :sjenert: Tror vi holder oss hjemme imorgen, nettene er som sagt heavy her for tida, så kl 12 er uansett for tidlig :ler: Kjenner jeg at jeg trenger å lufte meg så kommer jeg ruslende likevel :)

Det lover ikke godt for natta her :dry: Liten nekter å sove alene, og våknet klokka 22 :haar: Hun har sett Greys og Privat praksis sammen med oss, og sovnet nettopp :roll: så får vi se hvordan det går når jeg legger henne ned i vogga...har bange anelser :tunge1:

På torsdag skal vi gå tur ut til fyret utenfor byen, vet du hvor jeg mener? Lyst å bli med?!

Skrevet

4,7 cm?! :overrasket: Skal si hun har strekt seg! Hvis småttiser kan ha voksesmerter er det vel ikke rart om hun har vært litt urolig... ;)

Jeg tror forresten jeg vet hvilket fyr dere snakker om.. :lur: Hvis det er der jeg tror, så ble venninna mi fridd til der. På selveste valentines day. Han gikk ned på kne og hele pakka! Hakket mer romantisk enn frieriet til han godeste.. :ler:

Ha en fin dag! :klemmer:

Skrevet

Å, det hadde vært så gøy å være med å gå tur, men jeg tør rett og slett ikke. Det er nok for langt for tullebekkenet mitt å gå. :tristbla: Men jeg er gjerne med en annen gang altså. :jepp: Hvor lang tid bruker dere forresten, og er det greit fremkommelig hele veien med barnevogn?

Skrevet

4,7 cm?! :overrasket: Skal si hun har strekt seg! Hvis småttiser kan ha voksesmerter er det vel ikke rart om hun har vært litt urolig... ;)

Jeg tror forresten jeg vet hvilket fyr dere snakker om.. :lur: Hvis det er der jeg tror, så ble venninna mi fridd til der. På selveste valentines day. Han gikk ned på kne og hele pakka! Hakket mer romantisk enn frieriet til han godeste.. :ler:

Ha en fin dag! :klemmer:

Ja det er helt utrolig, lange lille jenta vår :rodmer: Godt mulig det har plagt henne, det er jo rart om hun ikke merker noe til det iallefall, det er jo over 1 cm i uka :daane:

Åhhh, det må jo være drømmen å bli fridd til der ute :hjerte: Det er sååå fint der!!! Du, han godeste fikk jo ja fra deg, så det må jo ha vært litt bra frieriet hans også :fnise: Godt nok iallefall :ler:

Å, det hadde vært så gøy å være med å gå tur, men jeg tør rett og slett ikke. Det er nok for langt for tullebekkenet mitt å gå. :tristbla: Men jeg er gjerne med en annen gang altså. :jepp: Hvor lang tid bruker dere forresten, og er det greit fremkommelig hele veien med barnevogn?

Det hadde vært gøy å ha deg med, men skjønner du må være forsiktig!! Det er ganske tungt å gå der med barnevogn, for det er mye oppoverbakker på veien ut til fyret - litt mer nedoverbakker på veien tilbake...naturlig nok :ler: Sist jeg gikk der brukte jeg vel en time frem og tilbake, med noen stopp der jeg plukket bjørnebær (de var forresten s-u-r-e ::haar:) Det er gruslagt hele veien, så det er ikke noe problem å trille barnevogn :) Som sagt er det endel bakker, men bortsett fra det er veien bred og god (det går faktisk an å kjøre bil hele veien ut!) og med lite humper og dumper :jepp:

Må si jeg har mest lyst å avlyse hele greia, for det går på stumpene løs med søvn her :daane: Hadde vært bedre å gå i helga...

Skrevet

Jeg tror ikke Liten tåler ull :grine: Hun er helt prikkete og rødflammet i huden når jeg tar av henne bodyen, pluss at hun virker rett og slett utilpass når hun har ull rett på huden...mulig det er derfor hun har tulla så mye med soving også :klo: Det er nok rimelig pyton å ha på ull hvis det klør...Både kjære og Storebror reagerer på samme måte hvis de tar på ull, så det er vel store muligheter for at det er allergi :sukk: Så etter et langt godt bad med olje i vannet har vi tatt på vanlig bomullsbody for å se om det hjelper! Håper på en måte det hjelper, selv om jeg synes det er trist om hun har allergi :sjenert: Så imorgen blir det bomullspysj-shopping...jeg som nettopp har kjøpt dyr ullpysj :dry: Jaja...

Hun har ikke sovnet enda, vi øver på å sovne selv - Liten er ikke enig i at det er lurt :ler: Hun gråter ikke, men har ikke tenkt å sove heller :tunge1:

Ellers har jeg hatt besøk av bestis Idag, evigheter siden vi har møts, så det var koselig :happy: Jeg avlyste den planlagte turen pga lite søvn, så den får vi ta imorgen tenker jeg :nigo: Det ble litt mer søvn på meg inatt, så jeg håper denne blir enda bedre!!!

Når trollungen har sovnet blir det sofa og slaraffenliv :veslejenta:

Skrevet

Å nei, så kjedelig. Håper (selv om det er kjipt) at det er derfor hun har tullet med sovingen i det siste. :jepp: Tror du kanskje hun tåler ull med silke på innsiden da? Det er ihvertfall varmere enn bomull, selv om ingenting er som 100% ull.

Når A tuller med innsovingen om kvelden pleier jeg å sette meg i sengen ved siden av hennes og lese bok (for meg selv altså). :fnise: Da ligger hun og ser på meg helt til hun sovner. Tror det har noe med at hun føler seg tryggere når jeg er der? :vetikke:

Herlig med bestisbesøk. Bor hun her i byen? Mine to bestiser bor begge i Oslo, noe som er megakjipt egentlig. Men da nyter vi i alle fall den korte tiden vi har sammen når vi først sees. :nigo:

Skrevet

Ja det er megakjipt :( Det er jo lov å håpe at det kun er nå når hun er så liten hun reagerer, huden deres er jo så sart! Enn så lenge får hun ha bomull innerst og ull utenpå, så får vi prøve igjen når hun er blitt litt større :Nikke: Hun har en ull/silkebody, jeg kan jo sjekke om hun reagerer på den også..gidder ikke kjøpe mer ull ihvertfall :tunge1:

Haha, ja jeg skulle likt å se Liten om jeg satte meg ved siden av vogga for å lese :hoho: Hun hadde vel gått helt i harnisk :fnise: Er av et litt annet kaliber den tutta di tror jeg ;) Hørtes deilig ut da, her er det kun pupp som funker....

Begge mine bestiser bor her ja, rett utenfor byen, men hun ene lever et rimelig hektisk liv, så det er ikke så lett å få til en dag det passer for oss begge :sjenert: Hun andre er jeg mer med, vi prøver å treffes ihvertfall 2-3 ganger i mnd :)

Skrevet

Uff, jeg er allergisk mot ull selv, så jeg synes det er helt forferdelig å ha det mot huden, så hvis det er det lillesnupp har reagert på så er det ikke rart hun har vært urolig.

Gjest pysepusen
Skrevet

Stakkar lita :( Kan ikke være noe godt å ikke tåle ull, da er det jo vondt på kroppen... håper det ordner seg med søvn og alt da når hun får sove i bomull :) Ellers er det jo mange bodyer med ull på utsiden da :tommelsmil: Må bare få anbefale A-Derma-serien for atopisk hud, den gjorde underverker her :)

Gjest Neferet
Skrevet

Håper det går bra med Liten og huden! :klemmer: Og at dere har hatt en god natt! :)

Skrevet

Hun har nok vært ganske plaga av den ullen rett mot huden, for Idag har hun vært seg selv igjen :hoppe: Stakkar Liten, hun har prøvd å si fra men jeg har ikke skjønt :grine: Får en smule dårlig samvittighet!!!! Men så er det jammen ikke lett å vite hvorfor de gråter eller er utav seg heller alltid....det kan jo være alt mulig fra A til Å :daane: Men nå blir ullbodyer og -strømpiser pakket vekk og erstattet med nye fine i bomull :jepp: Heldigvis kan hun jo bruke ull utenpå bomull, så vi får brukt alt det fine folk har strikket til henne :tommelopp: Og god og varm er hun også :nigo:

Nå må jeg ut og gå i blesten, Liten sovnet akkurat i matfatet, lettere å ta henne med i vogna også da når hun sover idet jeg legger henne ned :happy:

Skrevet

Jeei, ny knallrød boblejakke fra Vero Moda ble med meg hjem Idag :hoppendeglad: Nå kan det bare bli så kaldt det vil :happy:

Ellers, en fin dag både på den ene og andre måten :nigo: Superfint vær, ganske blid baby (så lenge alt er på hennes premisser ihvertfall :ler:) og nyvasket bil når jeg kom hjem fra langtur med Liten i ergo og vovvis på slep :hoppe: Snille mannen min som støvsuger og vasker bilen min både inni og utenpå :kose: Det trengtes!!!

Nå; pizza fra Pizzabakeren (jepp, Idag er jeg lat :fnise:) og så legging av Liten før "Skal vi danse" på tv og hauger med sjokolade *nammis*

Skrevet

Liten er trøtt, ser på Mikke Mus på tv og holder seg fast i øret sitt :rodmer: Men nå går vi og bader, 10 minutter tv var mer enn nok ;)

Skrevet

Gnir seg i øynene og drar seg i ørene? Det gjør S også når hun er trøtt.. :rodmer:

Høres akkurat ut som vår kveld det der; 10 minutter TV etterfulgt av bading og legging :)

Skrevet

Ja det er første gangen jeg har sett henne gjøre det, holdt seg i øret og gnidde seg i øyet med den andre hånda :rodmer: Årh, hun er så herlig, jeg kunne spist henne!!! At det går an å være så glad i noen............

Skrevet

Øredraing og øyegnikking her også. :rodmer:

Skrevet (endret)

Første "lange" kjøretur med Liten er unnagjort og det gikk strålende :nigo: Storesøster er nå på hyttetur en god times biltur herfra, og vi fikk med oss hjem både Skwish og Sophie la Giraffe siden det jammen var en babybutikk vi ikke hadde vært innom før på veien tilbake :hoppe: Håper Liten liker de nye lekene sine like godt som jeg gjør :ler: Foreløpig har hun smakt på både Skwish og foten og nesen til Sophie uten at jeg kan se om hun har noen umiddelbar favoritt ;) Skwish ble litt tung å holde selv, så den landet midt i fjeset når hun prøvde å få den inn i munnen :hoho: Hun så rimelig snodig ut der hun lå med en svær leke plantet i fjeset :fnise: Det var ikke akkurat billige leker, men jeg er litt opptatt av at hun skal ha skikkelige ting også, ikke bare disse harde plastlekene som umulig kan være gode å tygge på :spy: Hun har endel av de også som vi har fått i gave osv, men de skal en etter en byttes ut med tre eller naturgummi som er mye bedre å tygge på :) Lamaze er også en favoritt...men de er også dyre :daane: Godt det snart er jul ;)

Endret av Diddles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...