Diddles Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #481 Del Skrevet 24. oktober 2011 Pomp Delux?! Hvor???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. oktober 2011 #482 Del Skrevet 24. oktober 2011 Det står om det på barselgruppegruppen på fb. På kaien, nedenfor Big Horn klokken 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 24. oktober 2011 #483 Del Skrevet 24. oktober 2011 Er det bare jeg som er så ute at jeg måtte google dette pompegreiene for å finne ut hva det var? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 24. oktober 2011 #484 Del Skrevet 24. oktober 2011 Er det bare jeg som er så ute at jeg måtte google dette pompegreiene for å finne ut hva det var? Neida, jeg måtte det jeg også første gang jeg hørte om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #485 Del Skrevet 24. oktober 2011 Tøff dag, lite soving på minsten og mye tårer hos storesøster...det er ikke bare-bare å dele meg med lillesøster visst, hun synes jeg bruker for mye tid på Liten og for lite tid på henne Hva skal jeg gjøre da, dele meg i to?! Uff, dette er vondt!! Kunne ikke èn av de vært fornøyd med å få oppmerksomhet fra pappaen sin??? Jeg kan jo ikke gjøre så mye annerledes så lenge Liten kun skal ha pupp...men prøv å fortell det til en 9 åring Det er jo bare til å gi henne flaske vel!! Jepp, sånn funker livet, det er bare å gjøre sånn og sånn...deilig enkel tankegang! Nå sovnet omsider lille frøken vil-ikke, så jeg skal trøstedrikke saftsuppe og synes synd på meg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 24. oktober 2011 #486 Del Skrevet 24. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 24. oktober 2011 #487 Del Skrevet 24. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 25. oktober 2011 #488 Del Skrevet 25. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. oktober 2011 #489 Del Skrevet 25. oktober 2011 Huff, det må være hjerteskjærende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #490 Del Skrevet 25. oktober 2011 Takk for klemmer jenter, trengte de Etter en laaang prat med kjære igår kveld der jeg fikk ut alt av tårer og tanker, og en god natts søvn ser jeg litt annerledes på det idag - heldigvis! Dette er som kjære sier en stor omveltning for alle i familien; jeg som alltid har hatt tid til alle må plutselig bruke mesteparten av min våkne tid i døgnet på Liten..det tar tid å tilpasse seg sånne endringer, spesielt for ei jente som fra før av er usikker på sin "posisjon" i huset/ hos meg, fordi jeg ikke er mammaen hennes! Jeg prøver det jeg kan å fortelle og vise henne hvor glad jeg er i henne, noe mer enn det kan jeg per idag ikke gjøre...kjære ramset opp alt jeg gjør for/ med Storesøster, og det er ikke så rent lite....det eneste jeg ikke gjør lenger er egentlig å se barnetv med henne og legge henne! Og det mente kjære hun får godta at det er han som gjør frem til Liten skal spise grøt til kvelds og kan legges av andre enn meg...han skulle ta en prat med henne idag tidlig, så jeg håper det hjelper..jeg klarer ikke å gå rundt med konstant dårlig samvittighet og skuldrene oppunder ørene særlig mye lenger! Ellers ble det en sur (og tidlig) start på dagen idag idet Liten gulpet en kjempegulp overalt Så den som måtte av med alt sengetøy og så ta en dusj klokka halv 9, det var meg Liten fikk seg også en dusj, jeg orker ikke å snuse på en gulpebaby hele dagen!! Så nå ligger hun og spiser/ halvsover mens jeg nyter stillheten og kg-tid, kjenner det var litt godt å stå opp tidlig også å ha god tid til det jeg har å gjøre før jeg skal hente Storesøster på skolen Vi holder oss hjemme idag, det er pomp deluxe party med barselgruppa, men jeg tror jeg bør spare de pengene jeg vet jeg hadde brukt hvis jeg går Det er ikke så lenge siden jeg var i sånn party likevel og brukte aaaltfor mye penger.....er så utrolig mye fint!! Enda godt de ikke har mindre str enn 80, så kunne jeg ikke kjøpe noe til Liten, bare til Storesøster Så vi skal bare kose oss hjemme idag, få ryddet huset til vaskeengelen kommer imorgen og gjøre klart det jeg kan til ikveld når to kollegaer av kjære kommer på pizza Enn så lenge nyter jeg fred og ro, så får jeg ta i et tak når snuppi våkner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #491 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Jeg er effektiv når jeg må Til nå har jeg: Skiftet sengetøy Ryddet kjøkken Tømt boss fra kjøkken, bad og bleiecontainer Vasket utav søppelbøttene på kjøkken Tørket av alle flater på kjøkken og bad Vasket 3 maskiner med klær og hengt opp disse til tørk i vinden Begynt å olje tremøblene (men så satte Liten foten ned, så nå sitter vi i sofaen igjen ) Igjen å gjøre: Olje resten av tremøblene Støvsuge Tørke støv (overfladisk støvtørking kun for besøkets skyld...) Brette et hav med klær og legge de på plass Kutte skinke og sjampinjong Raspe ost Sette pizzadeig Hente Storesøster Gå tur med vovvis Bytte kassene jeg kjøpte igår (de passet ikke under bordet ) Kjøre (og hente) Storesøster på Rytmisk Gymnastikk For en dag Endret 25. oktober 2011 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. oktober 2011 #492 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det ble ikke Pomp Delux i dag allikevel. Dama måtte jobbe, og ringte ikke til hun i barselgruppa hun avtalte det med før i dag morges. Snakk om uprofesjonelt. Tror ikke det blir noe party med hun dama for oss ihvertfall. Vi får bare håpe at venninna mi blir konsulent for Me&I, så kan hun ha party med oss. Så utrolig effektiv dag du har hatt da. Det eneste vi har gjort i dag er å spise usunn mat, drikke kaffe og traske i handlegata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #493 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Jeg så det på fb, men sto det ikke der at hun var blitt syk? Hvis hun meldte avbud på så kort varsel pga noe annet enn sykdom er det uprofesjonelt ja!! Det går jo an å handle klærne på nett også, det gjør jeg Dagen igår var effektiv ja, men det måtte til, jeg klarer ikke å slappe av hvis vi har besøk å huset står på hodet Og når jeg først begynner å rydde og vaske tar det gjerne litt av, så igår fikk søppelbøtteskapet under vasken på kjøkken en real omgang med salmiakk, og alle kjøkkenskuffer og skap ble vasket utav og ryddet i Idag er vaskeengelen her, så nå blir resten rent også :happy: Tidlig oppe idag også, tidligere enn igår Heldigvis har Liten bare vært våken 1 gang for mat inatt, for kl. 7 var Storesøster kledd og klar for hjelp med dagens frisyre, de skal ta klassebilder idag, da nytter det ikke med en hestehale hun har hesjet sammen på egenhånd Etterpå gikk jeg og la meg igjen, men tryll-tryll, der var Liten våken og klar for frokost, så vi sto like godt opp når hun var mett og begynte med morgengymnastikk i senga! Hun øver og øver på å rulle fra rygg til mage, pluss at hun har oppdaget den ene hånda si Så nå ligger hun stort sett på siden på gulvet og prater med (les; hyler til) hånda si eller prøver å stappe hele kosekluten inn i munnen Hun er så morsom nå, personligheten hennes er virkelig begynt å komme frem, vi ler oss fillete av henne Ingen spesielle planer for dagen, tenkte å ta meg en tur til søs eller foreldrene mine når lillemor her våkner...hun sover, med nesen trykket mot puppen, yndlingsstillingen hennes Tar noen gode nesedrag innimellom, snuuuuuser inn mamma-lukt Søtnosen min!! Igår var Pys innom med Babycooken og en haug kokebøker, så nå er jeg klar for babymatlaging snart Vente litt til bare Endret 26. oktober 2011 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #494 Del Skrevet 26. oktober 2011 Imorgen skal jeg lage babymat Neste uke er hun 5 mnd, og vi er snaart klar for fast føde Foreløpig får hun bare smake en liten skje her og der; most potet, most gulrot og sviskemos er det vi har tilbudt henne, men imorgen skal jeg lage grøtpulver selv :happy: Fant en oppskrift på hjemmelaget grøtpulver i kokeboka av Margit Vea som var litt spennende, så det må jo testes ut...litt tungvindt kanskje å bake brød bare for å tørke det og male det opp, men man har da permisjon I tillegg skal vi på helsekosten og kjøpe hirsegrøten "alle" skryter av, så får vi se om hun liker noe av det når vi begynner med grøt om noen uker :gjeiper: Tenkte jeg skulle kjøpe søtpotet, avokado, aprikoser, dadler og svisker, lage mos og fryse ned, så har vi litt å ta av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 26. oktober 2011 #495 Del Skrevet 26. oktober 2011 Guri, så flinke både du og Belle er. Her kommer det nok til å bli mye Nestlé og Hipp Satser på litt fast føde fra neste uke eller noe sånt vi også. Da blir babyene våre store! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. oktober 2011 #496 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jippi, så gøy! Jeg har også tenkt på det grøtpulveret, men nå som jeg vet at A ikke er begeistret for det, gidder jeg rett og slett ikke. Ikke enda ihvertfall. Det er kjempegreit å ha en del å velge mellom. Jeg har også laget mos av brokkoli og gulrot i tillegg til det du nevner. Jeg kan også tipse om iherb for å kjøpe tørket økologisk frukt til en slikk og ingenting. Idag brukte jeg forresten tipset ditt om å ha smør i grønnsakene. Nammenam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #497 Del Skrevet 26. oktober 2011 Guri, så flinke både du og Belle er. Her kommer det nok til å bli mye Nestlé og Hipp Satser på litt fast føde fra neste uke eller noe sånt vi også. Da blir babyene våre store! Jeg er utdannet kokk, men har ikke jobbet som det på maaange år, så jeg fryder meg over å ha lyst å kokkelere litt Så er det jo ikke mer hokuspokus enn å lage det samme til hele familien og krydre etter vi har tatt av en porsjon og to til Liten Når det er sagt har du TO små å ta deg av, ikke èn, sånn som meg og Belle Vi har ikke bedre å ta oss til Jippi, så gøy! Jeg har også tenkt på det grøtpulveret, men nå som jeg vet at A ikke er begeistret for det, gidder jeg rett og slett ikke. Ikke enda ihvertfall. Det er kjempegreit å ha en del å velge mellom. Jeg har også laget mos av brokkoli og gulrot i tillegg til det du nevner. Jeg kan også tipse om iherb for å kjøpe tørket økologisk frukt til en slikk og ingenting. Idag brukte jeg forresten tipset ditt om å ha smør i grønnsakene. Nammenam! Jaaaaa, knallgøy Enkle gleder, men jeg fryder meg over babymatlaging!!! Æsj, jeg vet jo ikke om Liten vil ha det heller, men da har vi ihvertfall prøvd Har du prøvd hirsegrøten fra Holle?? Mener jeg leste noe om at A ikke likte hirsegrøt, at det var klumper i den?! Klumper er ikke noe særlig Iherb? Nettside? Skal sjekke Takk for tips! Mmmm, namnam, meierismør Jeg er en sucker for meierismør....og fløte Godt jeg har litt viljestyrke, ellers hadde jeg vært like brei som jeg er høy (eh.. jeg mener lav ) Nå har jeg malt første strøk på fronten av skapdørene til Liten; sukkersøtt og rosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 26. oktober 2011 #498 Del Skrevet 26. oktober 2011 Flink du er som lager grøtpulver selv da! Det skal jeg også med nestemann! Men hirsegrøten var en slager her altså. Blandet med morsmelk selvsagt Ellers smaker den fysj å fy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #499 Del Skrevet 26. oktober 2011 Tror du det funker med MME? For jeg har ikke ambisjoner om å pumpe meg særlig mye uten at jeg må ...nå er baksiden av skapdørene også malt Imorgen blir de ferdige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 27. oktober 2011 #500 Del Skrevet 27. oktober 2011 Meierismør? Trodde ikke man skulle introdusere dem for kumelk før de var rundt 10 måneder jeg, og at det var derfor man skulle bruke olje? Ja ja, dette vet vel du (og Belle) mye mer om enn meg, jeg har tross alt bare lest litt her og der.. Og meierismør høres unektelig bedre ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå