Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Hvor bestilte du fra? Har tenkt på å skaffe meg bæreomslag selv, men aldri kommet så langt.. Ting tar tid ;)

Jeg bestilte fra Krusedull.net :) Ser de har butikk i Trondheim, men jeg hadde neppe fått eldstemann til å stikke innom å kjøpe noe for meg der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var der jeg kjøpte manducaen. I butikken altså. Kanskje ikke helt stedet for en gutt å gå på shopping.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blåser det stikker og strå, og regner trollkjerringer, glad jeg kan legge meg under en varm dyne....Liten våknet isted, antagelig fordi vinduet på soverommet sto på gløtt og vinden og regnet pisket og slo mot presenningen vi har over veden og laget et voldsomt spetakkel! Stakkar, hun klamret seg fast i meg, og sugde desperat på puppen mens hun hikstet - tydelig redd :kose: Lille gullet mitt!!

Imorgen skal vi på helsestasjonen og veie og måle Liten :) Det store spranget i veksten kan hun ikke ha gjort nå, men jeg synes det er greit å ha en viss oversikt..vi pleier å gå på åpen helsestasjon hver 14. dag! Mulig kjære skal være med også, that's a first ;) Han skal ha seminar både imorgen kveld og onsdag kveld, så da kommer han litt tidligere hjem på ettermiddagen enn vanlig for å kompensere for tapt tid med Liten :nigo: Nå er han forresten ute og tjorer fast trampolinen sånn at ikke den flyr av sted...er vel strengt tatt på tide å ta den inn, men i dette været nytter det ikke (og ihvertfall ikke på denne tiden av døgnet :ler:)

Nå er det kveld i heimen, etter 3 episoder Rome :fnise: Igang med sesong 2 nå, ganske bra serie, skjønner ikke at vi ikke fikk den med oss når den gikk på tv :klo:

Håper inatt blir like bra som natt til idag...har mine tvil, men det er lov å håpe ;)

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skipper helsestasjonen idag, hun sovnet klokka halv 2 og åpen helsestasjon er bare fra 13.00-14.30...Men kanskje vi får veie og måle når vi skal dit imorgen i forbindelse med fysioterapeut-time?! Er vel ikke så farlig uansett tenker jeg, det er bare to uker siden sist, jeg er bare litt kontrollfreak på vekta hennes :sjenert: Vil jo ikke hun skal få i seg for lite mat!!

Nå ligger hun og kjære og sover på sofaen, jeg skal lage meg en kopp te og krype under teppet mitt med dagens Her & Nå :happy: Åh, jeg liker å ha kjære hjemme :strix: Han må gå ihjen klokka 17, og kommer ikke hjem før rundt kl 23 ikveld :sukk: Likt imorgen også, og på torsdag reiser han og blir borte til fredag kveld...mye alenetid med andre ord :tunge1: Storesøster kommer imorgen, så da har jeg to å ta meg av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får alltid veie når vi har time på helsestasjonen, selv om det ikke inngår i selve kontrollen. :jepp: Da vi var på fysiogruppe var det kø ved vekten. :fnise:

Kjedelig med så mye alenetid. Vet akkurat hvordan det er. :klem:

Kos deg under pledd med sladder og te. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det meste i str 62 også pakket vekk :daane: Hun strekker seg godt altså, er ikke såå lenge siden hun svømte i str 50 :rodmer: Problemet med str 68 er bare at det ikke bare er lenger, men generelt større/ videre, og Liten er ikke akkurat bollebaby :sjenert: Vi får bruke kjolene mest ;)

Kjære er på jobb og jeg kjeder meg..kunne ha ryddet men har ikke lyst :tunge1: Snart begynner Greys og Privat Praksis, men det er satt på opptak sånn at vi kan se det når kjære kommer hjem..akkurat nå angrer jeg pånat jeg sa det var greit :ler: Nei, skal gjøre litt :husarbeid: men bare litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener både med at det går altfor fort og at klærne ikke passer helt. S er også for smal for mye av tøyet, og når du sier det så var det vel ikke før hun begynte med 68 at det ble tydelig. Men det er litt avhengig av hvilket merke det er da. Hun har bl.a. en body fra Polarn o pyret som helt tydelig er beregna for bollebabyer.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

haha, her i huset har vi ihvertfall aaaaaaldri hatt problemer med at ting er for vidt :skratte: Min er jo bare LEKKER i body og strømpis :fnise:

Trodde jenteklær var litt slankere jeg? Ser alltid slik ut når jeg kjøper ihvertfall ;)

Men tenk da, stor jente :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så stor hun har blitt da. Tar A igjen jo. Her bruker hun for det meste 62 fremdeles, selv om det begynner å bli for smalt. NameIt i 62 er pølseskinn, så de må nok pakkes bort. Jeg har bollebaby. :hoho: Tror hun vokser mest i bredden, jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag :hoppe:

Våknet til en solstråle av en unge :hjerte: Vi har vært på fysiogruppe på helsestasjonen idag, helt greit ikke noe mer...mulig hele greia ble litt amputert pga skravlingen til de to thaidamene som ikke skjønte norsk...de hadde ikke trengt å komme :kjefte: Stakkar fysioterapeut, hun så litt oppgitt ut :roll: Fikk svar på spørsmålene mine ihvertfall, i fht utviklingen til Liten..hun er jo født 4 uker for tidlig, så jeg lurte på om det hadde innvirkning på den motoriske utviklingen hennes, og det fikk jeg bekreftet! Vi skal trekke fra 4 uker i fht det motoriske frem til hun er 1 år..sosialt/ mentalt syntes hun at hun absolutt virket ajour mtp at hun snart er 5 mnd :happy: Jeg bekymrer meg ikke, men jeg ser jo hun er litt seinere ute enn andre i forhold til alderen..flere av de andre på gruppa var yngre enn Liten og kunne både rulle og gripe etter leker foran seg :daane: Liten bare ligger der hun, skråler og ler :fniser:

Fikk også bekreftet at jeg ikke trenger å bruke innlegget i Ergoen lenger, så nå skal det pakkes vekk :hoppe:

Vekt: 5800 gram

Lengde: 62 cm

:nigo: fine lille-store jenta vår :rodmer:

Kjære er på jobb ikveld også, men hjemme litt tidligere enn igår :) Storesøster kom hjem idag, så litt utfordringer med legging der når det er 2 unger og 1 voksen :sjenert: Storesøster er vel strengt tatt såpass stor at hun kan klare det meste selv, men jeg prøver det jeg kan å gi henne det hun er vant til..så Liten fikk en ekstra dupp i Ergoen og et kveldsbad etterpå mens Storesøster og en venninne så Superkviss, Supernytt og Dyrevenn og spiste lefser (utrolig sunn kvelds :flau: kompenserte med friske bær og banan til da.....) Så når det var slutt klarte vi akkurat å skvise inn lesing med Storesøster; 2 kapitler i -hold dere fast - Bibelen :ler: Barnebibel altså..hun har helt dilla på jesus :hoho: Skylder på farmora der ;)

Med eldstetutta i seng var det endelig Liten's tur, hun sovnet på 5 minutt :overrasket: En stk trøtt bebis med andre ord!!

Så nå har hu mor tent lys på bordet, tatt på strikkesokker og ullpledd og varm saftsuppe i koppen :strix: For 20 uker siden hadde vi vært foreldre til verdens fineste lille bebis i 15 timer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

hahahahaha, kanskje jeg kan låne storesøs neste uke når jeg skal ha om skapelsen? :fnise: Ateisten passer såååå fint inn i religionsopplæingen :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DIlla på Jesus :fnise:

Men hvordan skal du bære i Ergoen nå da? Ikke på pute lenger? Med beina ut siden da, eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, med beina ut siden :) Har gjort det en liten stund nå, men bare korte perioder, i tilfelle det ikke var så bra å gjøre enda - men med klarsignal fra fysio føler jeg meg tryggere ;) ...men selve sitteputa beholder vi litt til, ellers synker hun så langt nedi :fnise:

Noen fikk hekle-ånda helt over seg igår og satt oppe til klokka 3 inatt :sjenert: Det straffer seg nå :natti: Gjett hvem som skal rett i seng etter Storesøster er kjørt på skolen :sovne::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og der var helga så og si over :daane: Det har vært så godt å ha kjære hjemme etter flere dager og kvelder alene :hjerte: Det er ikke så fysisk slitsomt, men jeg blir mentalt sliten av å ha alt ansvar for 2 barn på så forskjellige stadier i livet...Storesøster er jo "stor", men samtidig så liten at avogtil lurer jeg på om hun gjørs på for å få litt ekstra oppmerksomhet ;) og Liten er bare akkurat det; liten :fnise: Men helga har vært fin den! Fredag kom jo kjære hjem fra Sørlandet, bare det i seg selv var :strix: Liten la seg forholdsvis fint til vanlig tid, Storesøster var oppe til Idol var slutt (jeg er forresten helt enig i at han skulle ryke ut, snakk om idiotisk låtvalg :klaske:) Med begge kidsa i seng rigget vi oss til med godis og Rome på dvd :happy: Når vi skulle legge oss fikk jeg hysterisk sammenbrudd pga måten Liten lå i vogga på, jeg trodde hun var død :grine: Hun lå med hodet bøyd unaturlig langt bakover, jeg fikk helt hetta, løftet henne opp og gråt og bar meg....stakkar unge, hun sov jo som en stein og våknet med et vræl når den halvgale mammaen hennes nappet henne ut av den gode varme dyna! Kjære ble helt oppgitt over meg som lå og klamret meg fast i babyen :roll: Aldri har jeg vært så glad for å høre noen gråte før!!! Tydeligvis er det den nye favoritt-sovestillingen, for hun rigger seg til med hodet laaangt bakover og nesen trykket inn mot teppe-rullen som utgjør øverste del av "reiret" hennes med en gang jeg legger henne nedi...Skjønner virkelig ikke det kan være noe godt å ligge sånn :klo:

Lørdag sov vi leeeenge, før vi dro avgårde på Kulturnatt (på dagtid :ler:) Liten sov i Ergoen mens vi var med Storesøster, søs og kidsa hennes på VilVite-stasjoner, teaterlek og matsmaking :) Kjempekos!! På kvelden sov Storesøster over hos bestisen sin her i gata mens vi koste oss med god mat og kjæresterier :strix:

Idag har vi ikke gjort så mye spennende..sånn går no dagan! Atter en gang sov vi lenge (:fnise:), jeg har vasket x antall maskiner med klær, laget sviskemos (fy fader den hjemmelaga er bare sååå mye bedre enn kjøpemos!!!!) og gått en god tur med Liten i vogna mens kjære disket opp med svinekjøtt i sursøt saus til vi kom hjem *nammi* Storesøster og bestisen bakte boller etter middag som de koste seg med til BarneTV, mens Vi koste oss på golvet med den lille søtnosen vår :hjerte: hun er så nær å rulle rundt fra rygg til mage nå, bare litt tungt å få med rompa over! Sjarmerer pappaen sin i senk gjør hun, smiler og ler, elsker tull og tøys :rodmer: La seg kjempefint til vanlig tid og ikveld har hun ikke våknet en eneste gang etter hun la seg :hoppendeglad: Det er første gang på veldig lenge!! Deilig :happy: Vi har endelig fått montert ekstradelen på stellebordet, så nå kan vi ha stellematta foran oss istedet for sidelengs :nigo: oooog det er kanter på begge sider sånn at det er ikke så skummelt å ha henne oppå der lenger..vi har ikke turt å bruke det på en stund, for hun er helt makk når hun ligger på ryggen, åler og sparker seg bakover :overrasket: Gale lille unge!!

Nå er det vel natt i heimen, siden jeg driver og sover litt lenge så er jeg ikke videre trøtt akkurat nå *kremt* Har visst snudd døgnet mitt litt.....Imorgen har jeg endel ærend å gjøre, så dagen flyr vel! Mulig jeg må komme meg opp før klokka 12.........tihi......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, høres ut som dere har hatt en superfin helg. Så deilig at hun la seg og sov fint i går også!

Ha en strålende uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det høres ut som dere koser dere, til tross for en liten skremmeopplevelse! Håper natta gikk fint og at dere får en fin mandag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:redd: Uææh, for en fæl opplevelse. :klem: Det er rart det der med sovestillinger altså. En stund ville A kun sove over skulderen vår, med hodet hengende bakover på en måte. :fnise:

Så deilig at Liten sovnet fint da. :jepp:

Kjenner meg igjen på det at det er slitsomt å være alene babyen, og jeg kan tenke meg at det er ekstra slitsomt å ha ansvar for to. All ære til alenemødre sier bare jeg. :ler:

Forresten...skal du være med på Pomp Delux-party i morgen? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...