Mazilla Skrevet 2. februar 2015 #2881 Del Skrevet 2. februar 2015 Jeg sier bare WOW! For et fyrverkeri av et innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 2. februar 2015 Forfatter #2882 Del Skrevet 2. februar 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. februar 2015 #2883 Del Skrevet 3. februar 2015 Årh, sånne treningsøkter er så digg! Men altså...din svime! Hvorfor sendte du ikke melding? Jeg klarte ikke å finne nok motivasjon av meg selv i går (syk = ubrukelig mann og sånn ), men åååå så rastløs jeg var. I stedet sovna jeg på sofaen klokken 9. God erstatning for en awesome time, ja? Nei? Vi er bare nødt til å synce treningsformen vår igjen. Så fint å høre at Liten (og du ) er tilbake til deres gamle selv igjen. Sånne perioder er så heftige, og så ser man alltid ut til å glemme - der man står til knes i sure unger - at det heldigvis går fortere over enn man tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #2884 Del Skrevet 3. februar 2015 Menmenmen - er ikke mannen din i Sveits da? Derfor jeg ikke sendte melding, jeg var sikker på du ikke kunne likevel Forbaska og, det var jo bare du som mangla - så hadde toppen på lykke vært der!! Men vi får sette oss ned og synce timeplaner Ah ja, det er ultradeilig å være tilbake i form, både for liten og stor Levering i bhg går på skinner, legging går på skinner, klemmene sitter løst igjen, treningslysten er tilbake *nyt* Akkurat nå har jeg 5 minutter for meg selv før jeg skal avgårde og hente henne i bhg...jobber ekstra på fredag, så disse dagene går jeg litt før for å jevne antall timer ut Imorgen jobber jeg bare til kl 12, så da skal jeg trene før foreldresamtalen kl 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. februar 2015 #2885 Del Skrevet 3. februar 2015 Menmenmen - er ikke mannen din i Sveits da? Derfor jeg ikke sendte melding, jeg var sikker på du ikke kunne likevel Forbaska og, det var jo bare du som mangla - så hadde toppen på lykke vært der!! Men vi får sette oss ned og synce timeplaner Ah ja, det er ultradeilig å være tilbake i form, både for liten og stor Levering i bhg går på skinner, legging går på skinner, klemmene sitter løst igjen, treningslysten er tilbake *nyt* Akkurat nå har jeg 5 minutter for meg selv før jeg skal avgårde og hente henne i bhg...jobber ekstra på fredag, så disse dagene går jeg litt før for å jevne antall timer ut Imorgen jobber jeg bare til kl 12, så da skal jeg trene før foreldresamtalen kl 14 Han reiser i kveld. Sukk. Men du er helt og totalt tilgitt! Det får vi gjøre! Blir mye greier de neste...3-4 ukene da dessverre. Han reiser i kveld, er hjemme mandag neste uke (eller var det tirsdag?), og reiser på jobb fredag neste uke. Da er han borte i 2 uker. Men jeg har lekt med tanken på å se om jeg kan få en tenåringsjente til å passe ungene mens jeg er på trening. Dette må jo bli etter at de har lagt seg selvsagt, men jeg vet enda ikke helt hva jeg synes om det. Årh, digg med korte dager! Og trening midt på dagen er så DEILIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #2886 Del Skrevet 3. februar 2015 Barnevakt etter kidsa er i seng må da være HELT innafor?! Du skal nå ikke ha dårlig samvittighet for det også De sover jo likevel..og tjener på at mammaen får trene og få ekstra energi Kjenner du noen aktuelle? Det må jo være flust av tenåringsjenter i nærområdet deres? Så, å trene sammen er ikke aktuelt før i mars liksom? Da må jeg bare legge meg i selen og hente fram motivasjon fra det skjulte....det hjelper liksom å ha en treningsbuddy Jeg har et par andre jeg kan avtale med da, bare sånn for å komme meg avgårde - men det er ikke det samme altså, som å ha med deg Lekte med tanken om å trene imorgen på dagen, men akkurat nå frister tanken på å gå hjem og sove noen timer etter jobb mer ...så er det jo yndlingsspin imorgen Får du vært med på det eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. februar 2015 #2887 Del Skrevet 3. februar 2015 Først av alt: jaaaa, jeg er med i morgen! Bror slenger seg på også. Og barnevakt, ja. Jeg tenker det bør være greit, så lenge ungene får treffe vedkommende noen ganger først? De våkner som regel ikke så tidlig på kvelden allilevel, så det burde vært lettjente penger for en villig tenåring. Kjenner ingen så voksne her, men tenkte jeg kunne ta ut følerne litt og se. Det bør jo være noen i nærheten tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 4. februar 2015 #2888 Del Skrevet 4. februar 2015 Hah, ja!!!!! Lett kommer jeg med flyttelasset! Flytter inn hos dere vi da? Det er jo bare meg...og mannen, en rett-rundt-hjørnet-tenåring og en crazybananas treåring...og en hund..ja også 5 høner Dere kommer ikke til å merke noe særlig til oss Jeg skal holde utkikk etter visninger i nabolaget! Tviler på at vi får alle to- og firebente inn på gjesterommet egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #2889 Del Skrevet 4. februar 2015 Først av alt: jaaaa, jeg er med i morgen! Bror slenger seg på også. Wooooopiiiiiii Ser dere på danselek seinere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. februar 2015 #2890 Del Skrevet 4. februar 2015 Wooooopiiiiiii Ser dere på danselek seinere Det gjør vi! A lurte veldig på om Liten også kom på dans i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #2891 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) ...hahaha, jeg som sikker i min sak påsto at vi skulle ha foreldresamtale idag 11. februar er virkelig en uke til!! Og godt er det, for denne samtalen skal jeg forberede meg til!!!! Når det er sagt virker det som hun har funnet mer roen over å være i bhg..så hvor irriterende det enn er så har vel folk rett i at hun kanskje har hatt litt vel mye fri og har godt av å bli levert bittelitt tidligere 1 stk kamel svelgt Jeg gikk tidlig fra jobb idag, siden jeg skal jobbe på fredag også! Stakk innom kjøpesenteret og kjøpte tulipaner til meg selv (fordi jeg garantert fortjener det ) og bøker til Liten Fant noen tall-kort fra Alfabetika som virket kjempekjekke, midt i blinken for Liten som synes det er så gøy med bokstaver og tall!! Deilig å litt, gå hjem og drikke kaffe i sola på trappa og bare nyte stillheten (minus gravemaskinen som durer i bakgrunnen ) Nå skal jeg snart hente Liten i bhg, så skal vi på danselek i ettermiddag og jeg? jeg skal på yndlingsspin med Belle ikveld Fine onsdagen!!! Endret 4. februar 2015 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #2892 Del Skrevet 4. februar 2015 Eeeeeeuuuuufoooooriiiiiaaaaa Åh altså, jeg elsker spinning - om noen var i tvil Nå; verdens mykeste fargesprakende tights, ullgenser og leggings..fyr i ovnen, tente lys på bordet..ostesmørbrød i ovnen Dette er pur onsdagslykke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. februar 2015 #2893 Del Skrevet 5. februar 2015 :hjerte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #2894 Del Skrevet 5. februar 2015 Tradisjon tro på en torsdag; ullundertøy, bustehår og varm kaffe i koppen Liten ligger på en madrass på gulvet og hører på lydbok, henter seg inn litt Hun er virkelig helt gåen etter 3 hele dager i bhg + danselek på onsdagen, så når torsdagen kommer prøver vi å ta det helt nedpå..Jeg tror ikke hun hadde taklet så godt å gå fullt i barnehagen..så det er godt hun slipper det! Vi har jo tenkt fra hun var helt ny, at hun er høysensitiv..Hun reagerte ganske kraftig på mye lyder, urolig miljø, endringer osv..og det gjør hun egentlig ennå! Jeg har lest litt om det, og hun stemmer ihvertfall veldig godt med beskrivelsen; 2 hovedtrekk: Særlig sensitive barn er født med et nervesystem som bearbeider inntrykk med større dybde enn andre barn. De har en lavere terskel for å bli «gira» eller opphisset. Det vil si at de kommer raskere opp i gir når de blir stimulert av omgivelsene. Ellers: Blir lett forskrekket Klager over tøy som klør eller irriterer huden Bryr seg som regel ikke om store overraskelser Bruker store ord for sin alder Har vanskelig for å sove etter en spennende dag Liker ikke forandringer Vil gjerne skifte om tøyet blir vått eller fylt med sand Stiller mange spørsmål Er perfeksjonistisk Foretrekker stillferdig lek Stiller dype, tankevekkende spørsmål Er veldig følsom for smerte Dette er jo Liten i et nøtteskall! Vi vurderer ganske kraftig å søke henne inn på Steinerskolen når den tid kommer, der de har en mer kunstnerisk tilnærming til fag og mindre klasser...Sitter og lurer på om jeg skal søke henne inn i Steinerbarnehagen også...det er jo verdt et forsøk, vi kan jo søke - selv om jeg tviler på vi får plass siden både jeg og kjære jobber innen privat barnehagesektor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. februar 2015 #2895 Del Skrevet 5. februar 2015 Så deilig med rolig torsdag! Vi fikk en rolig torsdag vi også, om enn noe ufrivillig. Nå er tante på besøk, og hun og A sitter under dyna og ser Aladdin. Høysensitiv, ja. Skal ikke si jeg har lest så mye om det, selv om tankene har vært inne på det ang A også. "Dessverre" er det en del punkter som ikke passer, så vi har nok bare en over gjennomsnittet vanskelig 3-åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #2896 Del Skrevet 5. februar 2015 Å ha en vanskelig 3 åring er vel mer normalt enn å ikke ha det tror jeg Men for Liten sin del så handler det ikke bare om denne perioden nå, det går som sagt tilbake til den dagen hun ble født..nå sa de på sykehuset også at fordi hun er født for tidlig så kan hun være overfølsom for lys og lyder, men det er liksom mer enn det! Det er hele personligheten hennes, hvordan vi - og andre - opplever henne i forskjellige situasjoner! Jeg vet ikke jeg, men vi kan nå prøve å ta visse hensyn, og kanskje er det bedre for henne med små omgivelser i bhg enn disse store hun har per idag Jeg er jo redd for å gjøre noe som blir dumt for henne ved å bytte bhg (hvis vi får plass) hun er jo knyttet til vennene sine..men samtidig er det gjerne verdt forsøket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #2897 Del Skrevet 5. februar 2015 Hun er så lei seg idag Superhårsår og sier selv hun er sliten Det er bare kos som hjelper, kos i bøtter og spann..så er hun glad i 2 minutter før det er en ny ting som knuser henne..fy søren jeg er glad jeg ikke er 3 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. februar 2015 #2898 Del Skrevet 5. februar 2015 Ja, det er nok det. Vanlig å ha en vanskelig 3-åring altså. Det er bare det at hun har vært en vanskelig nyfødt, en vanskelig 1-åring osvosv. Det er nok bare personligheten som er passelig bestemt. Heldigvis har M sitt toårige liv vært en million ganger enklere. La oss håpe det fortsetter sånn! Huff, kjedelig når de er sånn altså. Godt med kos, for all del, men når verden faller i knas fordi...barbie er lilla i stedet for rosa og sånne enorme verdensproblemer så er det slitsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #2899 Del Skrevet 12. februar 2015 Ah, skravledate med bestis igår - det var et behov som ble dekka Lenge siden vi har skravla ørene røde og varme!! Dro inn der etter personalmøte, jeg hadde mest lyst å stikke på favorittspin først, men fant ut at det ble litt seint (trening kl 20, dusjing etterpå..) å begynne besøket kl 21.30 Vi har en tendens til å aldri slutte å snakke Var ikke hjemme før kl 1 inatt, alllltfor seint - og etter 5 (!!) oppvåkninger inatt var jeg litt i tvil om det var verdt det Tro om Liten har vært frisk etter vannkoppene rundt nyttår?! Det føles ikke sånn!! Nå er det en helsikes forkjølelse igjen, med påfølgende falsk krupp og astma-anfall Denne uka har hun vært i bhg 1 stakkars dag, hele barnehagegreia blir litt sånn..gjesteopptreden Hun savner vennene sine, og er lei seg fordi det alltid er hun som blir syk! Can`t blame her!! Jeg er litt lei jeg også..like greit å kalle en spade for en spade Imorgen er det karneval der borte...hun vet ikke om det, jeg splittes litt mellom dårlig samvittighet og I don`t care Burde jeg sagt noe til henne? Om hun har feber imorgen også kan hun jo uansett ikke gå..og vi har ingen kostymer (bad excuses..å ikke ha kostyme til en unge som hater å kle seg ut er liksom ikke noe problem ) Ellers er jeg inne i en god stim når det kommer til trening, de siste ukene har jeg komt meg avgårde 4 av 7 dager og variert godt mellom hvilke timer jeg har valgt Jeg har jo en tendens til å havne på spinning (*sparkeribakken* det var den komfortsonen........) men nå har jeg vært på alt fra styrketrening til stretcing og aerobic - og kjenner det har gjort godt!! Ikveld er det MRL/ stretching, leker med tanken på å gå på spinning først, men da steiler vel mannen *kremt* Han synes det blir litt mye trening og litt lite oss, og jeg kan vel strekke meg til å si meg enig..men så er det ikke så spennende oss imellom for tida, han har mye vanvittig vondt i ryggen og er litt sånn mutt og lukka..så da kan jeg jo likegodt trene?! Håper det fikser seg snart ihvertfall, med ryggen hans..for dette her er..utfordrende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. februar 2015 #2900 Del Skrevet 12. februar 2015 Så utrolig deilig med bestisbesøk! Savner bestisene mine som bor så langt borte. Da er det godt å ha deg å skravle med innimellom. Ikke fordi du er noe dårligere enn dem altså. Haha, det kom feil ut! Men det er noe eget med mennesker man har kjent halve livet, som man har vokst opp med. Jeg trenger vel ikke si hvor enormt mye jeg gleder meg til tur om en måned. Huff, stakkar lille Liten. A synes det er ''gøy'' å være syk hun, men det er vel fordi hun ikke er syk så ofte, og så er hun sjelden syk-syk. Hun liker bare å være hjemme fra barnehagen. Rart det der, hvor godt hun egentlig trives, men hvor lite lyst hun har til å dra i utgangspunktet. Og ikke ha dårlig samvittighet for karneval! Om hun ikke har feber i morgen kan du jo høre med henne om hun i det minste har lyst til å dra på besøk. Hvis ikke har du en jente som lever i lykkelig uvitenhet om det hun går glipp av. A har en tendens til å bli syk akkurat når det skjer sånne spennende ting i barnehagen, og vi pleier som regel ikke å si noe om det. Du er superduperflink til å trene! Og til å variere...noe jeg ikke er. Kos deg på trening i kveld! Bror ville forresten være med på trening på lørdag, men jeg vet ikke helt om jeg får ham med på O2Low... Heh, men det avhenger jo også av at M omsider blir frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå