^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2015 #2941 Skrevet 24. mars 2015 Åh, evighetsoppdatering. Bare innom og leser fra flyplassen i Oslo. PS! Dere får mannen + M med på dansen i morgen.
Diddles Skrevet 25. mars 2015 Forfatter #2942 Skrevet 25. mars 2015 Her er vi fulle i feber begge to Liten ligger hvit og bleik under dyna si på sofaen, jeg sitter her i ullundertøy og bustehår - ikke spesielt mindre bleik! Typisk av vi blir sjuk samtidig...jaja, så sparer vi noen sykt barn dager der Jeg prøvte meg på jobb igår men måtte legge inn årene etter en stund..ikke for det, jeg kom hjem til mer jobb! Mannen hadde sett 3 svære rotter () i hønsegården, så jeg måtte ut og renske opp..min egen feil som mater hønene ute nå når det er vår, jeg burde visst bedre!! ...men selv om det er mine høns, og jeg ikke burde ha mata dem ute så synes jeg jo kanskje at han kunne hjelpt meg litt..jeg hadde tross alt 39 i feber der jeg sto og skrapa og gravde ut underlaget og tetta igjen hull under utegården Men det er sånn, når jeg er syk kan jeg likevel passe på Liten, gjøre husarbeid og gå tur med hunden - så å renske opp i hønsegården med feber? Lett! Han har dessverre mistet det meste av forståelse for at andre også kan være sjuke etter at han fikk vondt i ryggen selv..ikke for det, jeg sa fra at han godt kan tenke seg om litt - og han sa unnskyld for at han var så krass med meg og ikke hjalp til..og kjøpte rottefelle! Det var dagens utblåsning!
Mazilla Skrevet 25. mars 2015 #2943 Skrevet 25. mars 2015 Høres kjent ut det med syk mann som har nok med seg selv God bedring!
Diddles Skrevet 26. mars 2015 Forfatter #2944 Skrevet 26. mars 2015 Dagens status er samesame ...og så våknet vi til snø riktignok bare litt, men nok til at Liten holder på å gå av hengslene fordi hun vil ut og ake!! Med feber liksom, er det så lurt?! Ellers blir det planting av karse og egg-maling idag, noen påskeaktiviteter får vi snike inn når hun ikke får gå i bhg
Diddles Skrevet 26. mars 2015 Forfatter #2946 Skrevet 26. mars 2015 Å herregud, stakkar folk Det er drøyt altså i slutten av mars!!!!
Gjest Neferet Skrevet 26. mars 2015 #2947 Skrevet 26. mars 2015 Ja, fullt kaos er det! Nærmer seg nok en halvmeter i Oslo nå også, og med tilhørende kaos... Jeg tror jeg snart må dra fra jobb for å rekke å være hjemme i normal tid! God bedring til både Liten og deg!
Diddles Skrevet 30. mars 2015 Forfatter #2948 Skrevet 30. mars 2015 Jeg må spør dere andre som har kids på samme alder som Liten litt til råds..begynner de å bli litt enklere å ha med å gjøre? Her sliter vi med alt fra å sitte med bordet når vi spiser til å fortelle hva som er galt når hun våkner og griner om kvelden/ natta Føler hun har kjørt seg fast i et mønster der hun oppfører seg som om hun er langt mindre enn hun er!!! Aner ikke hvordan jeg skal snu det..jeg prøver å snakke med henne om det, men da bare vrir hun seg unna og snakker i vei om alt annet What to do?
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2015 #2949 Skrevet 30. mars 2015 I feel your pain. Har to av dem jeg nå. *riveravsegstorehårdotter*
Diddles Skrevet 30. mars 2015 Forfatter #2950 Skrevet 30. mars 2015 Åh, herregud - jeg hadde dævva Men fra spøk til alvor, dette er helt vanlig oppførsel liksom?? Håpte vi var ferdig med den såkalte trassalderen snart, men det ser ikke sånn ut
LilleBallerina Skrevet 30. mars 2015 #2951 Skrevet 30. mars 2015 Her har det bedret seg litt. Men vi har fremdeles en lang vei å gå... Tror det kommer seg jo mer de modnes. Det jeg føler hjalp best var at vi har få regler. Sitte ved bordet til barna er ferdige, innestemme og være snill med andre. Så tar vi det andre etterhvert
Diddles Skrevet 30. mars 2015 Forfatter #2952 Skrevet 30. mars 2015 Okei, så det er innenfor normalen med andre ord..godt å vite! Vi har ikke mange regler her heller, men jeg ønsker at hun skal sitte sammen med oss ved middagsbordet! Per dags dato; det er en kamp Hun vil ikke ha middag, men mens vi spiser eller rett etter vi har gått fra bordet vil hun "ha noe" (som hun ikke får, hun får på nytt tilbud om middag!) og så ruller snøballen På en eller annen måte klarer hun å ødelegge måltidet for alle med vrælingen sin! Jeg blir så lei!! Vi har prøvd alt fra å prøve å snakke om det, "tvinge" henne til ignorering av oppførsel - ingenting funker
Gjest Neferet Skrevet 31. mars 2015 #2953 Skrevet 31. mars 2015 Jeg har ikke noen gode råd å komme med, så jeg nøyer meg med noen jeg... Er formen deres bedre nå? Håper dere får en fin påske!
^^Belle^^ Skrevet 31. mars 2015 #2954 Skrevet 31. mars 2015 Det er ved middagsbordet vi også sliter mest. Vi har regel om at de skal sitte med oss selv om de ikke vil ha (A er blitt så småspist den siste tiden og blir tynnere og tynnere ), og når de er ferdige skal de spør om å gå fra bordet. Ellers er det ganske fritt fram her altså.
LilleBallerina Skrevet 31. mars 2015 #2955 Skrevet 31. mars 2015 Her må de sitte selv om de ikke vil ha noe, men om de ikke liker middagen får de skive. Men den viljen altså... Ser for meg at det blir enda verre med Primadonnaen vår 🙈
Diddles Skrevet 31. mars 2015 Forfatter #2956 Skrevet 31. mars 2015 (endret) Jeg har ikke noen gode råd å komme med, så jeg nøyer meg med noen klemmer jeg... Er formen deres bedre nå? Håper dere får en fin påske! Klemmer kommer alltid godt med Formen er omsider stigende, det var jammen på tide!! Det var en heftig tørn dette her!! Faktisk så bra idag at jeg kjenner jeg har lyst å gå på trening Jeg skal gi det et par dager til, men jeg M.Å bevege på skrotten snart! God påske til deg også Det er ved middagsbordet vi også sliter mest. Vi har regel om at de skal sitte med oss selv om de ikke vil ha (A er blitt så småspist den siste tiden og blir tynnere og tynnere), og når de er ferdige skal de spør om å gå fra bordet. Ellers er det ganske fritt fram her altså. Her må de sitte selv om de ikke vil ha noe, men om de ikke liker middagen får de skive. Men den viljen altså... Ser for meg at det blir enda verre med Primadonnaen vår Det er det som er ønsket her også, at hun skal sitte sammen med oss..men det er ikke enkelt å få til uten at hun fullstendig ødelegger måltidet for resten av familien med oppførselen sin! Noen dager går det an å avlede henne, som idag, da satt hun faktisk med oss og spiste - til slutt - noen brokkolibuketter, uten hyl og skrik ..andre dager not so much Men det er trøst i å vite at andre sliter også *** Det er påskeferie dere!!! *hyyyyyl* Imorgen er det ingen klokke som skal ringe tidlig og vekke meg ...At Liten (garantert) vekker meg (tidligere enn jeg vil) er uansett mer okei enn en vekkerklokke som river meg ut av drømmeland ass!!! Nevnte kid var hos legen idag, heldigvis ingenting med ørene (hun hadde 39 i feber og klagde seg over øret igår *stønn*) men hun er sørpe forkjøla Det er til å leve med, vi er jo vandt med at hun er forkjøla såh...Hun fortalte med stor iver om legebesøket, hun hadde fått melkerull av legen OG han hadde sagt at det var kjempeviktig at hun fikk Sanasol hver dag! Tullelege kalte hun ham Så med øre-bekymringen utav verden (det er lite digg å fly med ørebetennelse!!!) så kan vi begynne å glede oss til fredag og London, baby Før det er det påskeeggjakt og grilling hos foreldrene mine på torsdag, sånn at godteridosen er sikret for resten av året Pappa går bananas i godterihyllene og handler for en sann formue i påskesnop hvert år, til slutt er både vi og ungene så mette på snop at vi ikke orker mer! En fin tradisjon er det!! Fikk kloa i bildefilene fra 6 mnd`s fotograferingen av Liten idag Fotografen som tok bildene skal legge ned bedriften sin, og solgte ut rettighetene til bildefilene til reduserte priser!! Bare flaks at jeg fikk det med meg, hadde ikke bestis sagt fra hadde det nok gått meg hus forbi Så nå sitter jeg er og ojjer og åh`er meg over den vanvittig søte babyen vår - og blir alldeles tulleruskomsnusk babysjuk Hun var grådig søt altså, bitteliten og..åh! Sukk! Endret 31. mars 2015 av Diddles
Diddles Skrevet 7. april 2015 Forfatter #2958 Skrevet 7. april 2015 Halla Påsken..Tja..hva skal man si? Sett bort fra at jeg har vært sjuk hele helga såh...faders dritt, tror dere ikke det kom tilbake i full mundur etter at jeg _intelligent nok_ begynte å grave bort komposthaugen her hjemme på torsdag Jeg og utålmodigheten min, er jo ikke istand til å vente..følte meg så bra..fikk angre på det! Det ble nok en smule for mye for kroppen min å svette og streve ute i kald vårluft! Så den som har spist store mengder paracet og brukt altfor mye nesespray i helga - for å i det hele tatt å kunne stå opp, det er meg....... Alt lå liksom til rette for tidenes påskeferie! DET hotellet!! Herregud så fint!! Jeg/ vi passa så utrolig ikke inn der Alle andre damene gikk rundt i drakt og høye hæler med nyfrisert hår fra frisørsalongen i 3. etasje og perfekt lagt sminke etter besøk hos hudpleieren veggivegg med frisøren - og der tropper vi opp, jeg i dongeribukse..med krøllehåret til alle kanter etter turen, og hoste som en gammal innrøykt gubbe *knegg* Det var folk som lukket opp dørene for oss når vi kom og gikk, alle kalte meg m`am (*strekkertunge*) DEN foajeen der palmer vokste, spa, frisørsalong, hudpleier, restauranter - you name it! Rommet var kjempestort og fint og beliggenheten til hotellet var helt spot on!! Himmel, jeg lo når jeg pakka utav kofferten - syntes jeg hadde pakka fine klær før vi reiste, men de virket hverdagslige ut der!! Hehe...passa ikke helt inn nei! Veldig imøtekommende og hjelpsomme de som jobba der da! Dro det litt langt noen ganger, kom f.eks og brettet ut servietten i fanget på oss før frokost og sånn, men det var jo godt ment..bare litt..eh..nærme Fredagen brukte vi egentlig bare på å komme oss på plass..vi fikk en god omvisning når vi kom, og etter vi hadde pakka ut så gikk vi ned for å spise i en av restaurantene! Valget falt på det litt mindre "stive" stedet Twotwentytwo, der vi spiste helt himmelsk Thai green curry Jentene valgte burger og chips og kyllingnuggets og var storfornøyde!! Tilogmed Liten, som ikke spiser noe særlig for tiden, sa "detta va sånn skikkelig godt" flere ganger En kjempefin start! Etterpå ville jentene legge seg, så når de var sovna satte vi oss nede i vinterhagen og drakk kaffe og prata Lørdag morgen våkna jeg og var sånn skikkelig dårlig, tett og fæl i brystet..nesa..hodet..alt svaiet når jeg reiste meg opp..bøtta innpå paracet, spraya vilt med nesesprayen og tok meg en lang varm dusj! Følte meg som en dass, så ut som en dass..those bags under my eyes *horror*Menmen, frokost måtte vi ha, og valgte å spise i vinterhagen..feiltrinn nr 1! Liten hadde visstnok tenkt at vi skulle spise der vi spiste kvelden før, og slo seg totalt vrang!! Nekta å spise, bare grein..vellykka..stolt øyeblikk, der vi satt med en stk knust unge som grein og grein og hylte "eg vil ikkje væææær heeeeeeerr!!!" mens "alle andres" barn satt så veloppdratt og spiste - smilende -med kniv og gaffel (!!!) Jadda...*knegg* må le litt av det etterpå, jeg vil jo virkelig ikke ha en sånn fisefin unge heller - men hun dro det muligens LITT langt! Jeg fikk tatt henne til side og roet henne ned, hun nektet å spise, men satte seg ihvertfall fint på stolen og tegnet i boka si til vi andre var ferdige..så dro vi til Camden! Feiltrinn nr 2...Ingen av oss hadde tenkt over at påsken muligens ville gjøre Camden til et enda litt mer crowded place enn det pleier å være *ler* Det var fullkomment kaos, jeg digget det - men Liten fikk igjen helt noia!! Forståelig nok..det var kjempemasse folk overalt, alle rager høyt over henne..nye lukter og masse bråk! Hun ville jo ikke gå på egne bein, og jeg hadde glemt ergoen hjemme..dermed ble det mye bæring, og en stk sliten og litt oppgitt meg..men innimellom snott og tårer var det noen herlige øyeblikk der i Camden! Med deilig, klissete, asiatisk mat i aluminiumsbeger, arm i arm i arm gjennom folkemengdene, kjære som stoppet handlet seg stæsj i annenhver bod, Storesøster fant seg blondekjoler inne i en 40-talls sjappe og var glis fra øre til øre, Liten som danser inne i bodene fordi de spiller musikk hun elsker, verdens beste kirsebærmilkshake og vaniljeis sammen med solstråle-Liten og happy shiny Storesøster på The Lost Elephant - en slitt, trang liten kafè med verdens hyggeligste eier - et must når vi er i Camden!! Alt i alt en finfin dag som ble avsluttet med at jentene fikk bade i bassenget på hotellet Dro de nådeløst opp av vannet etter to timer og putta de, og meg selv, i seng! Søndagen spiste vi frokost på Starbucks før vi dro til Hyde Park..for en plass Skulle ønske vi hadde sånne parker her!! Tamme ekorn som spiste av hendene våre, fontener, iskremsjapper, lekeplasser..våren kommer tydeligvis tidligere til England enn Norge, for her blomstret både trær og blomster allerede!! Helt fantastisk!! Kjære sliter med å gå så mye, så vi fikk ikke sett så mye som jeg hadde lyst til, men det var en fin opplevelse Så dro vi tilbake til hotellet, jentene badet mellom kl 14 og 16 og jeg fikk sove litt imens..så gikk vi ut for å spise en tidlig middag før jeg hadde spa-behandling kl 18 *dån* Snakk om å bli bortskjemt!! Jeg valgte sugar-glow scrub, og gikk ut derfra med babysilkehud *gliser* Så måtte vi pakke før det ble en veldig tidlig kveld på jentene..jeg og kjære hadde en liten minidate nede i vinterhagen, der vi spiste desserter som så ut som kunstverk Jeg hadde seriøst lyst til å slikke tallerkenen min, det var _så_ godt!!! Så tok vi kveld vi også..klokka ble stilt inn på 03:00..da begynte hjemreisen! Bussen gikk kl 04, flyet gikk kl 07.30..vi skulle være hjemme på formiddagen, men pga tett tåke på flyplassen her klarte de ikke å lande! Så vi måtte fly til neste flyplass å lande der..buss hjem, og entret døra her hjemme 5 timer senere enn vi hadde tenkt og trodd *gjesp* Jeg hadde et enormt trykk i hodet og følte meg helt elendig, jentene var helt utslitt etter å ha vært oppe siden kl 3 - gjett om det ble en tidlig kveld da? Liten spurte om å få legge seg kl 17, så hun sov kl 17.30 HELE natta, til jeg vekket henne kl 7.30 idag!! Blid og glad!! Lovelyness!!! Jeg har hostet i hele natt, hostet til jeg kasta opp..følte meg som om jeg var dradd gjennom krigen, så når jeg kom på jobb ringte jeg legen! Pressa meg gjennom arbeidsdagen og stilte opp som en skjelvende utslitt utgave av meg selv på legekontoret kl 14.40...svarte ringer og usannsynlig store poser under øynene, pottetett..tårer som triller når han spør hvordan jeg har det..ett blikk fra legen var vel nok, jeg skjønte hvor dette tok vegen! Jeg har bihulebetennelse, begynnende ørebetennelse og et snev av bronkitt! 10 dagers antibiotikakur, en bøtte med Rhinexintabletter, et "god bedring - du trenger dette!!" fra legen og sykemelding til mandag i neste uke..med KLAR beskjed om å ringe tirsdag morgen om jeg ikke følte meg i form - da ville han forlenge sykemeldingen ut neste uke også Så her sitter jeg..sykemeldt! Bah! Men for å være helt ærlig, jeg er egentlig utrolig glad det gikk den veien - for jeg er utrolig dårlig på å lytte til kroppen min når jeg er sjuk..så fort jeg føler meg _litt_ bedre presser jeg på igjen..det er ikke alltid like lurt! Høy arbeidsmoral er bra å ha, men det går visst litt langt avogtil...før kunne jeg jo gå på jobb, og så gå hjem og sove til neste dag! Det går jo ikke lenger, det var før Liten kom i hus det Imorgen skal jeg bare slappe av!! Ligge i senga og sløve..se en serie og to..stå opp og dusje, slenge meg på sofaen og sløve videre!! Må lade opp til danselek imorgen ettermiddag..tror ikke det går an å si til Liten en eneste gang til at vi ikke kan gå Så jeg får bare lade godt opp!! Trening er ikke et tema, men jeg har bestemt meg for å kutte ut min elskede sjokolade! Jeg mister helt hodet når jeg får tak i sjokolade som ikke er av den mørke typen, og spiser til det er tomt uten å egentlig registrere hvor mye jeg får i meg...........sikkert sånn alkoholikere og narkomane har det! Et innmari sug..klarer ikke å stoppe! Så sant jeg ikke holder meg helt vekke..så det er utfordringen nå fremover Det er en massiv en!!
Gjest Neferet Skrevet 8. april 2015 #2959 Skrevet 8. april 2015 Ånei!! Masse god bedring kjære deg, det ser ut til at du kan trenge å ta det pent en stund framover for å bli kvitt absolutt alle basillene! Og lykke til med sjokoladekutt, jeg kunne trengt ditt pågangsmot. Skulle helst ryddet opp litt hva gjelder kosthold for tida jeg også. Kanskje jeg må bruke deg som insipirasjon, det ville jo ikke vært første gang!
^^Belle^^ Skrevet 8. april 2015 #2960 Skrevet 8. april 2015 Åh, evighetsoppdatering! Det høres ut som en fantastisk tur! Jeg skal på jobbjentetur til London i august, og jeg gleder meg SÅ mye, særlig av din reiseskildring. Nåvel, grinete unger og syk kropp er ikke akkurat å foretrekke, men allikevel...London. Sånn ellers så høres det veldig bra ut at du har fått sykemelding! Hallo, to betennelser og bronkitt, du er gal. Synes det er veldig fint å se deg igjen på dansen i dag, da. M skal være med også i dag, håper Camilla synes det er greit. Sjokoladekutt klarer du! Når jeg klarer det, klarer du også! Jeg tok meg faktisk litt sjokolade i går, kun fordi jeg hadde lyst. Med fokus på litt altså - det lå til og med en liten smågodtbit igjen i dag morges (som A forresten oppdaget ganske fort ), og det hadde ALDRI skjedd før jeg aktivt kuttet det ut. Nå klarer jeg faktisk å bare spise litt. Men det beste av alt er at jeg sjelden har lyst på lenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå