Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er her altså!! Får bare ikke meket meg til å skrive noe her inne, dagene og kveldene går som olja lyn :bond: Det har sikkert noe med x antall prosjekter å gjøre, desember er jo kjent for å fly avgårde!! Det har roet seg litt nå, jeg har fått på plass kalender både på jobb (46 !!! gaver) og her hjemme ("bare" 36 :fnise:) og mange av julegavene er også på plass :nigo: Ganske stolt av meg selv, jeg pleier ikke å ha julegaver i hus før langt uti desember!

De siste ukene har jeg hatt fryktelig vondt i ryggen :grine: Såpass vondt at jeg har måttet knaske smertestillende for å komme meg gjennom dagene..kiropraktor hjalp litt, men ikke nok til at jeg gadd å fortsette..bare for å sjekke om det kunne være årsaken slutta jeg å jogge - og etter en god uke uten jogging var ryggen bra igjen :overrasket: *kremt* det ante meg da :sjenert: jeg har alltid fått vondt av å løpe mener jeg - men så gikk det jo bra en god stund, så jeg håpte vel i det lengste at det ikke var det..nå som jeg begynte å like det :sur: Menmen, yndlingsspin på onsdagen er tilbake på timeplanen (rettere sagt; den har vært der hele tida, men verken Belle eller jeg har sett den på planen - jeg mistenker det har ligget feil plan ute på nett!! Hyl!!!) og da er treningsgleden redda :hoppe: Det har vært helt dødt på treningsfronten i 2-3 uker nå, men igår fikk jeg kreka meg avgårde - tross syke menssmerter - og hellepelle så gøy :hoppendeglad: Instruktøren vet virkelig å presse meg maksimalt, han setter øynene i meg, viser tegn til at jeg skal legge på mer motstand og bare "tempo!!!" :daane: Jeg var oppe i 94 % på det meste, var sikker på jeg skulle dø - men overlevde, denne gangen også :ler: Nå når jogging er av treningsplanen skal jeg innføre styrketrening igjen, for det har ligget brakk mens joggingen har pågått...

Nok treningssnakk!!

Liten er sitt sedvanlige travle, skravlende jeg - bare litt mindre sint *halleluja* Hun har vokst så mye de siste ukene, ikke nødvendigvis i størrelse men i hva hun får til! Hun kler av og på seg selv fra innerst til ytterst - lukker glidelåser og bretter dressen over skoen sine, hun smører seg mat selv - henter pålegg i kjøleskapet og ordner det meste når hun er sulten :fnise: Hun leker _overalt_ men det er jo ikke noe nytt - her ser det alltid like bomba ut så lenge hun er våken :hoho: Gullkornene kommer som perler på snor fra henne, vi ler utrolig mye av fraser og mimikk - 3 åringer er kule!!

Nå venter vi bare på at Storebror skal komme hjem, det står øverst på ønskelista! Han kommer hjem 17. desember - og alle hjerter gleder seg :hjerte: Synes det er så fint, at til tross for at de har hatt veldig lite tid sammen er hun så knyttet til storebroren sin!!!

Idag har vi hentet tantetrollet mitt i bhg og tatt ham med hit, han og Liten er jevnaldra og leker SÅ kjekt sammen :nigo: Bare kos å ha ham her!! Jeg har fått bretta klær, laget middag, vasket klær og satt bolledeig mens de har lekt og lekt og lekt :tommelopp: Nå skal det sies at det går ei kule varmt innimellom, her råder ikke pur idyll izzm - men det er ikke langt ifra!

Julekule-kalenderen er kjempepopulær forresten- jeg er SÅ fornøyd med den avgjørelsen!! Vi har aktiviteter også, så vi har både laget nellikappelsiner, skrevet brev til julenissen og laget til-og-fra lapper (som jeg er i tvil om jeg skal bruke, for de ble slett ikke slik jeg hadde sett for meg :hoho:) Ikveld er det boller-og-kakao-kvelds, men Storesøster skal på nattåpent på kjøpesenteret med klassevenninnene, så det blir vel uten henne, så sant vi ikke tar en ultratidlig kvelds ikveld :tunge1: ...det får bli hennes valg, jeg skal svelge skuffelsen og minner meg selv på at hun er stor jente nå! ;)

Nå må jeg få middagen på bordet her, mens de enda leker såpass fint som de gjør..jeg hører de begynner å bli slitne etter 6 timer lek sammen, så jeg får skyndte meg litt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg trodde jeg hadde kommentert på det forrige innlegget. Men nei. :fnise:

Er det ikke gøy å være bestevenn? :rodmer:

Så fint å høre at Liten også er over sin verste sinnafase. Her i huset er det ihvertfall veldig mye mindre kjefting og roping og grining. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den beste følelsen :strix: Hun sier det hele tiden også, det og "eg elske mammen min, de e deg!!" ..så jeg flyter litt på en rosa sky om dagene :ler:

Idag har vi å bake og pynte pepperkakehjerter i kalenderen :hjerte: Julemusikk, tente lys og fornøyde jenter - dette er vellykka! Nå ligger de på gulvet og tegner og prater mens julemusikken står på i bakgrunnen :hjerte: Idyllen råder her akkurat nå..det lukter pepperkaker i hele huset - det eneste jeg mangler nå er snø - da tror jeg at jeg hadde besvimt av julestemning :hoho:

De er ikke veldig opptatt av pakkekalenderen, det har sikkert noe med at de har skjønt at det er juletrekuler hver dag :fnise: De synes det er fine kuler og henger de opp sammen, først på Liten sitt tre og så på Storesøster sitt :Nikke: De er desto mer opptatt av julekrybbene sine, av julebøkene og -filmene som ligger fremme, hvor mange dager det er til Storebror kommer hjem og hva vi skal gjøre sammen disse dagene :tommelopp: Akkurat sånn jeg håpte!! Jeg vet av erfaring at julestemningen min kommer til å skrumpe inn samtidig som formen til svigermor synker, i takt med at julen nærmer seg - så jeg skamnyter dette mens jeg kan :ler: Herregud for en setning :skratte:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh, enogenhalv uke til jul - jeg bare --> :bond: Tradisjon tro er jeg ikke i rute lenger, jeg var jo så godt igang, men såeh...stoppa det helt opp :overrasket::fnise: Det er akkurat som jeg har en sånn innebygd greie med at jeg bare mååå stresse litt rett før jul, ellers er det ikke det samme :klo: Jul blir det heldigvis uansett, om ikke alt står på stell...men igår fikk jeg altså rydda i kaoset i skapet i gangen, i ren frustrasjon over å ikke få med meg yndlingsspin sammen med Belle...selv om ikke julemiddagen akkurat skal inntas inni der, så er det greit at ikke gjestene får alt rotet i hodet når de skal henge opp jakkene sine :hoho: ...også begynte jeg å pusse messingpynten jeg har fremme til jul, i håp om at svigermor skal si noe positivt *sparkeribakken* Det er det jo ikke så mye av akkurat! Ifjor fikk jeg høre sånn ca hver gang hun var innom i desember at messing må pusses :opplyser: Jeg er jo klar over det da, men det er så drittarbeid!! Mannen mener jeg ikke trenger å sette det fram, for å unngå å pusse (enkleste utvei som vanlig :ler:) men da driver bare svigermor og etterlyser messingpynten "for det er jo så fint! Trenger jo ikke å pusse det hvert år, det holder å tørke av det!" :roll: Bestem deg da menneske!

Idag har vi fri, Liten og jeg - og det er så fint :hjerte: Vi kledde på oss og gikk ned på butikken for å kjøpe brød klokka halv 8 idag tidlig, vovvis var helt i ekstase, jeg tror han tenkte "wha-ha-haaat, tur allerede?! Wooohooo!!" :fnise: Sånn oppførte han seg iallefall! Etterpå har vi bare tutlet rundt her, jeg har brettet et fjell med rent tøy, Liten har avogpå sett på tv og lekt type overalt sånn som hun pleier..også har vi begynt på noen engler hun skal gi bort til jul :hjerte: Når vi snakker om engler så kommer vaskeengelen imorgen, og denne gangen skal hun vaske rommet til Storebror også *horror* Der inne som det var så ryddig...vel, not anymore :daane: Jeg er et rotehue!! Alt blir bare putta inn der når jeg skal hurtigrydde før svigermor kommer (:bond:) og så blir det på en måte stående...men altså, ikveld må det sjaines opp! Han kommer hjem på onsdag i neste uke, det blir fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh :hjerte: Lucia ass...jeg blir helt matt jeg! Jeg blir så rørt av alt sånt, tårene presser seg fram og jeg klarer ikke å snakke uten komlestemme - og Liten gikk ikke i toget engang :ler: I barnehagen hennes er det bare 5 åringene som går i Luciatog, så det er enda noen år til Liten sin tur! Etterpå tok jeg Liten med meg på en minijulegavehandel, vi koste oss på kafé og var inne på dyrebutikken og kikket på kaniner og marsvin i en hel time :fnise: Deilig med fri og null stress!

Tre julegaver til *check* En av de er del 1 av gaven til kjære, han får en dødslekker toalettveske i brunt skinn som han sa i sommer at han skulle kjøpe seg men har ikke gjort det enda :nigo: også har jeg bestilt denne plakaten :fnise: Sånn går det når han ikke ønsker seg noe og sier "overrask meg!" :hoho: Han må få noe mer, for han har jo bursdag også på julaften...noen tips til hva en kjøper til mannen som har "alt"? De to tantejentene mine på 9 år får flanellpysjamas, kosesokker og babylips! Så nå trenger jeg tips til gave til intet mindre enn tre 15 åringer - gutter alle sammen, og ingen av de ønsker seg noe annet enn penger :dry: Jeg gir ikke penger til jul :sjenert:

Vaskeengelen har vært her, huset er reint og ryddig *elsk* Jeg har tent Durance sitt kanel og appelsin duftlys (herreguuuud så godt det lukter :daane:) og satt en diger skål med mandariner på bordet :hjerte: Julestemning!! Nå venter vi bare på at varmepumpemannen skal beære oss med et besøk, vi har bare ventet på ham siden..skal vi se..begynnelsen på oktober :overrasket: Forhåpentligvis kan varmepumpa vi har nå renses og fikses, ellers må vi til å kjøpe ny..det har jeg ikke lyst å bruke penger på nå før jul!!

Jeg gleder meg så vanvittig til helga, den er veeeldig nær!! Mannen sa han skulle komme hjem tidlig idag :hjerte: Igår var flyet fra Oslo überforsinka pga tidenes ruskevær her, så han var ikke hjemme før midnatt :overrasket: Neste helg blir det mer styr, da er alle kidsa i hus og vi har en masse vi skal bli ferdig med før jul! Vi har "spart" julebaksten til siste uka før jul i år..syns det var litt tidlig å bake og lage julegodt i starten av desember, Storesøster vil jo være med å lage, så da ble det sånn! Dessuten; jo seinere jeg lager snop og kaker - jo mindre rekker jeg å spise av det i løpet av desember :tommelopp: Jeg er en knasker........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servicemannen skulle komme mellom 13 og 15 - han var her kl 14.58, rakk det akkurat der gitt!

:klo: Lurer på om jeg begynner å bli gammel, for hver gang vi har hatt type elektriker, rørlegger eller nå; varmepumpemann innom, så tenker jeg "barnerumpe"når jeg ser de :hoho: Nesten så jeg er skeptisk til at de kan gjøre jobben skikkelig...jepp, jeg er i ferd med å bli gammal :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagslykke er å stå opp tidlig (mens det fortsatt føles ut som natt...) ta en lang varm dusj, kle seg i myke gode klær, krølle seg oppi sofaen med tente lys på bordet og en varm cappucino i hånda - bare være :hjerte: Stillhet!! :strix: De andre sover, tilogmed vovvis - så jeg har hatt en hel time for meg selv allerede - det er SÅ deilig!!! Jeg skal snart vekke de altså :sjenert; og da er dagen igang, men åh - for en deilig stillhet :hjerte:

Storesøster kommer hjem idag, OG Storbror :hoppendeglad: Liten er helt i ekstase - "NÅ e de jul mamma!! Eg e sikker på de komme snø og imårå" sa hun før hun sovna :rodmer: Jul er Storebror som kommer hjem og snø...la oss håpe hun får ønskene sine oppfylt!

Idag og imorgen igjen på jobb - så er det juleferie og fri til 5. januar :nigo: De neste par dagene blir med tett program, men så roer det seg igjen heldigvis før jula kommer med sine selskapeligheter ;) Imorgen er det nissefest i bhg jeg jobber i, så er det grøtkveld med familien hos søstera mi..fredag er det nissefest i Liten sin bhg, og om kvelden er det festligheter i ei grillhytte sammen med gode venninner :skaal: Og SÅ er det ro..da skal vi bare tutle her hjemme - i vårt tempo - med alt det som skal på plass før julaften! Det blir garantert ikke så koselig som jeg innbiller meg at det skal bli (:hoho:) for sånn juleverksted og sånn er alltid litt kavete - med glitter og lim overalt til mannens store fortvilelse :fnise: Men det er kos å se tilbake på i det minste :ler:

Nå skal de vekkes..moment is over :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lykke å stå opp frivillig klokka seks??! :hakeslepp::Gjesp: Trodde du var B-menneske jeg! :hoho:

Uansett - dette hørtes veldig koselig ut! :hjerte: Det søskenforholdet Liten har til de andre virker helt magisk! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei et er ikke lykke å stå opp klokka 6 - men det er lykke å ha tid for seg selv..og det innebærer å stå opp så tidlig :fnise:

Søskenforholdet deres er virkelig magisk :hjerte:

Idag er det nissefest i bhg, men Liten boikottet hele greia :sukk: Det startet med at hun ikke ville tisse før hun skulle kle seg...da sa jeg at hun ikke fikk ta på nissekjolen før hun hadde vært på do..det endte opp med at hun ikke ville gå på nissefest :daane: Vi tilbragte en hel time på badet før hun måtte kapitulere og tisse..Hun er så sta den jenta - og smart - at avogtil må jeg bare bli imponert!! Vi prøver å lære henne til å bruke staheten til noe fornuftig, men det innebærer knallharde kamper - for hun gir seg ikke uten å kjempe med nebb og klør :krangle: Hun har et enormt behov for å bestemme og styre hverdagen sin, og nå for tida er det toalettbesøk som er det hun kjemper mot..Hun har sterke preferanser for hvordan det skal være på et toalett, hvis det f.eks lukter litt "annerledes" som hun sier, eller det ikke er helt rent så nekter hun å gå på do :sjenert: Hun er knallgod på å holde seg, men det resulterer jo selvsagt i endel uhell..for det begrenser seg jo faktisk hvor mange timer en klarer å holde seg med det væskeinntaket hun har :roll: "Eg tissa litt i truså, men de tørke snart!" sa hun igår :overrasket: Så er det kamp fordi hun ikke vil vaske seg og bytte truse..så neida, her er ikke trassalderen over :ler:

Dermed blir dagen idag litt annerledes enn jeg hadde sett for meg..jeg skulle på yndlingsspin og så handle inn siste rest av julegaver! Satser på vi klarer å hente pakkene på postkontoret, ramme inn plakaten jeg har kjøpt til mannen og handle de siste 6 gavene...men trening ble det ikke! Det blir ikke ikveld heller, for da er det førjulskos med venninner :) Vi får se, nytter ikke å stresse, for da blir vi bare utrivelige hele gjengen :fnise:

Forresten klarte jeg å velte en sånn flaske med romduft inne på badet - det var sterke saker!! Det tok faktisk malingen på hylla den sto på, og hele huset s.t.i.n.k.e.r :kvalm: Jeg lufter og lufter, men det hjelper ikke..må sikkert dra frem vaskemaskinen og vaske med salmiakk for å få det helt vekk! Men vaskemaskinen veier faktisk 100 kg og er mer enn litt uhamselig å dra frem, så der sliter jeg litt :eeeh: Så da får vi sitte her i blomsterstanken :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når det er sagt så er hun virkelig verdens søteste! På badet idag tidlig når hun ikke ville gå på do og ikke ville gå i bhg så spurte jeg hvorfor..så sier hun "koffår må eg gå i bhg når du har fri? Eg vil jo bare vær me deg mamma!!" :rodmer: Og når kampen var over var hun helt utslitt..vi gikk og la oss i senga vår, det var helt mørkt på rommet..hun kryper inntil meg, klemmer meg hardt og sier "me e bestevenner mamma! ..avåte så krangle bestevenner og..." :fnise:

Supersøta!! Heldigvis for henne..... :hoho:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er støv, innpakningspapir og pakkebånd overalt, jentene har pyntet et takras av en pepperkakekirke, ribba er ferdig krydret og satt på kjøl, julemusikken står på og karamellpuddingen står i ovnen...det er kind`a christmas :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg.er.i.mål :hakeslepp: ...og det nesten uten stress! That`s a new one :nigo: Nå har jeg droppa masse i år som jeg ellers har gjort, men jeg tror på at jula blir minst like koselig uten at jeg har brukt meg selv fullstendig opp i forkant :Nikke: Så her blir gulvene vasket etter julaften, julekakene har mamma bakt, julesnopet er kjøpt inn istedet for hjemmelaget og ingen har fått julekort :ler:

Juletreet er pynta etter alle kunstens regler i en 3-åring og 12-årings verden, en halv million pakker ligger rundt treet og utover halve stuegolvet ( :overrasket: og enda er ikke alt i hus :daane:) ribba er krydret og klar, poteter og grønnsaker skrelt og kutta, desserten står i kjøleskapet og julestrømpen til Liten er full av godis til BarneTv-maraton :strix: Herregud jeg tror jaggu jeg får tid til å se Askepott imorgen :hoppendeglad: Det er mange år siden det!! Små gleder :hjerte:

God jul da dere :tree::nissevink::nissekonekyss::tree:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idyllen råder i heimen, det er nesten litt sånn klissete og småekkelt så fantastisk godt vi har det :sjenert: Det er reint og ryddig (hvis en ser bort fra de 1 million nye lekene til Liten som ligger utover golvet :hoho: Leker er ikke rot har jeg hørt..) julemusikken står på sånn baki der, varm kaffe latte og sjokolade ved min side, mannen sover søtt, hunden ligger mett og nøgd foran peisen, hønene klukker i bakhagen og ute..hold dere fast..det har snødd :daane: Det begynte å snø seint igår kveld, så etter gjestene var gått og kopper og kar har rydda inn i oppvaskmaskinen, fyrte vi i peisen, drog fra lamellene og satt og kikket ut :hjerte: Julestemningen sin det ja!!

Det var en veldig koselig kveld igår med foreldrene mine, broren min og svigermor :hjerte: Veldig masse god mat, og veldig mange fine gaver, (Liten har visst ønsket seg ALT hun fikk :ler: "Åååååhhhh, akkurat sånn eg har ønska meg" utbrøyt hun om alt hun fikk!) gode klemmer og latter!

Liten fikk vinke til Julenissen som plutselig sto i porten til innkjørselen vår og fikk med det et møte med nissen som var håndterbart for henne :strix: Hun var overlykkelig, stjernene glitret i øynene hennes når hun med andektighet vinket tilbake til nissen som plutselig sto der :rodmer: "Han kom jo mamma!!" ..så jeg er veldig fornøyd med den avgjørelsen der..om vi hadde invitert ham inn tror jeg opplevelsen hadde blitt en annen, siden jenta ikke har sovet skikkelig på dagesvis i frykt for at Julenissen skal innta heimen vår :overrasket:

Mannen har gått helt bananas på julegavehandel :daane: Jeg fikk gavekort på utebukse og fjellsko (gavekort som i "ta med mitt kort og gå på romjulssalg, kjøp deg det du vil ha" :overrasket:) jeg fikk tre nye smykker fra Bjørg Design; håndsmykke, øredobber og en ring - og et digert smykkeskrin :tommelopp: Det siste er et resultat av at jeg endevendte huset fordi jeg ikke fant ringen jeg fikk for 2 år siden :sjenert: Fant den til slutt altså (heldigvis!!) men det ga meg en støkk!! Men nå skal smykkene mine få flytte inn i nytt fint hus med plass til alle og noen til :ler:

Men nå skal vi ute og bakse i 5 mm snø :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Er det fremdeles kvalmende idyllisk hos dere, eller begynner det å ta på med ferien? ;) Her er det litt både og. Merker at S trenger å leke med andre barn, og det har det dessverre blitt litt lite av hittil i ferien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: nja..hvis du ser bort fra at Liten våknet dekt av vannkopper så.. :daane: Det måtte jo være noe, hun har vært i overkant "mammete" og sutrete de siste dagene, trøtt og uopplagt, dårlig matlyst og urolig søvn! Så ja..etter århundrets verste natt sånn søvnmessig (type ingenting :natti:) våkna vi 5 minutter etter dagens planlagte spinningtime med Belle var igang :jolie: vi gikk på badet og Liten sier "mamma eg har vondt i nakken, de begynte igår når me jekk tur!" og jeg bare :bond: Sjekket full fart om hun kunne vri hodet fra side til side, pusta letta ut når hun kunne det og dro av henne pysjen..damtadammm; prikkehelvete :sjokkert: Ingen tvil i havet heller om at dette er vannkopper for å si det sånn :ler: Så der fløy nyttårsfeiringen med søs m/ familie og bestis m/ familie ut vinduet - ingen vil kommer her nå!! Eldstemann pakket sakene sine og stakk til mammaen, han har ikke hatt vannkopper og fikk nærmest panikk når jeg sa vi hadde det i hus...skulle tro det var pest eller kolera hun hadde, ikke vannkopper :hoho: Storesøster skal feire borte hos søs m/ familie, så det blir bare oss 3 her...jaja, vi får bestille indisk takeaway og kose oss med en god film, så kan vi heller invitere mamma og pappa og svigermor på den planlagte nyttårsmiddagen; helstekt indrefilet, på 1. eller 2. nyttårsdag! 1. nyttårsdag er vel en vanskelig dag å invitere foreldrene mine på egentlig, da er det 18 år siden lillesøsteren min ble født så altfor tidlig og døde fra oss...ingen god dag i vår familie! Men kanskje godt å være sammen..jeg får spør!

Ellers har det faktisk gått veldig fint å ha fri så lenge! Litt fordi Liten har en bestis rett borti gata, men også fordi vi har fri og god tid! Her har det vært rolig på julemiddag-fronten, og det tror vi er like greit..vi rekker å lade batteriene skikkelig, og har masse tid til å leke med Liten istedet for å haste fra sted til sted..det er kos det også, med mye folk rundt seg, men ingen her i huset (unntatt meg) er veldig glad i store forsamlinger ;) Så da blir det på den måten! Vi hadde julaften her, så var det en roolig 1. juledag før vi var hos foreldrene mine på 2. dags middag...etter det har vi hatt et par besøk på kveldstid etter Liten har lagt seg, der vi har bestilt pizza og skravla med gode venner :hjerte: Det skal vi forresten ikveld også, vi får besøk av et vennepar, jeg skal bake brytebrød og lage god kvelds! Det blir kos :Nikke:

Liten er i forbausende bra form, temperaturen hennes stiger da og hun klør endel, men hun er i godt humør - det er godt! Jeg smører med PoxClin og gir paracet + allergimedisiner, også har hun ikke på seg mer enn truse og sokker :fnise: Akkurat nå har hun overnattingsfest med Minni Mus i den andre stua..jeg nyter at hun faktisk leker litt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...