Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

:hoho: Eg fekk fordi eg maste, ja. De er så kule! :hjerte:

Jeg er kanskjekanskje med på trening i dag. Combi, sant? Har lyst til å teste den jeg også. :jepp: Må bare sjekke med mannen først, for han var visst litt pjusk tidligere i dag, sterk hodepine og sånn. Er det nå jeg skal holde meg for god til å erte ham med at det er såååå slitsomt å være alene med jentene et døgn? :fnise: Neida. Men ja, det bør jo være grei klaring fra Ms legging til timen. Vi får se. Jeg piper deg uansett! :nigo:

Lydbok, liker hun det? Jeg har så lyst til å teste ut på A, for hun ELSKER historier, men jeg vet ikke om det er noe hun kunne likt. Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Fineste Liten :rodmer: Så altfor klar over hva hun mente å oppnå, og ikke minst at det fungerte helt etter planen :roll::fnise:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste Liten Så altfor klar over hva hun mente å oppnå, og ikke minst at det fungerte helt etter planen

Hun er så kul!

:fnise: Hun vet så altfor godt hva hun holder på med, dessverre! Ikke sjelden drar hun strikken ganske langt, stopper opp og spør meg om jeg blir sprø snart og sier ting som "du kan jo bare sei ja, så slutte eg å masa!!" :daane: Hun der blir en liten utfordring, merk mine ord!

Til tross for et par kraftige nedsmeltinger (fra Liten sin side, jeg klarte _irriterende nok_ for Liten, å holde meg knuserolig *stolt*) så hadde vi en magisk fin fridag igår :hjerte: Vi avsluttet dagen med besøk hos foreldrene mine og bading i svømmehallen! Liten oppførte seg som en liten :fisk: i vannet, fløyt rundt, svømte litt og *trommevirvel* tørte å renne i rutsjebanen uten at jeg holdt henne i hendene :hoppe: Hun strålte som en sol, det var så gøy å se på henne!! "De va sjikkelig kjekt mamma, å bada me deg! De kan me jørr ijenn snart..imårå foreksempel?!" :hoho:

På vei ut i bilen oppdaget hun de svære kinoplakatene, av både ny Karsten og Petra-film og Gubben og Katten - DET ville hun; på kino!! Så vi har bestilt billetter til Gubben og Katten på lørdag kl 10 :hoppendeglad: Det er Den Store Kinodagen, så vi fikk billetter til oss tre for 140 kr :nigo: Gleder meg sånn, dette har jeg hatt så lyst til, og Belle har spurt flere ganger om vi vil være med de på kino - men jeg har ikke sett for meg at kino var noe hun ville gå på..men nå gleder hun seg - som bare en liten unge kan - til lørdag; for da er det både kino OG lørdagsgodt :fnise:

Jeg fikk tilslutt slept meg utav sofaen og tatt en joggetur igår kveld, jeg var badet-i-varmt-vann-sløv og hadde egentlig bare lyst å krølle meg sammen i sofaen...da _irriterende nok_ kjære - av alle mennesker - kommenterte; "du, det står på ukeplanen at du skal jogge ikveld! Da synes jeg du skal gjøre det - slange deg på sofaen kan du gjøre etterpå!" :overrasket::hakeslepp: Den lille frekkasen :ler: Men det hjalp, og etterpå var jeg supertakknemlig for at han endelig har begynt å sparke meg litt bak..og i samme slengen sparker seg selv litt bak! Han har kjøpt seg romaskin, og har til nå vært flink å ro 4 ganger i uka :tommelopp: Da er det vanskeligere for meg å være lat også, når han plutselig står der i treningstøy...

Idag skal vi ingenting jeg og Liten!! Vi har fri idag også og skal bare leke og kose oss her hjemme :hjerte: Jeg har lyst på boller :sikle: Kanskje vi må bake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ, så gøy med kino! Skal vi ha en Karsten og Petra-date en dag? A gleder seg noe så sinnsykt til den filmen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan vi godt!! Men jeg tenkte å vente til det nærmet seg jul litt mer?! Jeg er litt sær på det området, synes det er så vanvittig fokus på jul altfor tidlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God? morgen :natti: En søvnløs natt til mandag - må jo bare elske det :ironi: Liten kom inn til oss når vi skulle legge oss, og en time etterpå var hun en våken, hviskende liten terrorist "eg e ikkje trøtte" *horror* ...og sånn holdt hun det gående til klokka 5.30 - DA sovna hun *riveravseghåretifrustrasjon* Fint det, lille troll - vi skulle liksom stå opp kl 6!! Så, her sitter jeg da med dobbel espresso-cappucino og melkesjokolade..eksemen i ansiktet har bare *kaboooom* iløpet av natta og posene under øynene har nådd nye dimensjoner - føler meg digg ass :jolie: Skal på jobb vettu, det er det verste av alt - jeg kommer til å gå i sirup :daane: Har ringt inn og sagt jeg kommer kl 9, så Liten får sove litt og jeg får drukket store nok mengder kaffi :fnise:

...sånn ellers har helga vært helt fab :hjerte: Kino på lørdag var suksess :hoppendeglad: så her blir det Karsten og Petra billetter i julekalenderen til jentene! Etterpå kikket vi på ny sofa til stua, spiste grøt og bare koste oss hjemme..kjære måtte en tur ned til mammaen sin på kvelden, så da benyttet jeg sjansen til å shoppe julagaver på nett :tommelopp: Problemet er vel bare likt som de andre årene; jeg vil ha det selv og ender opp med å kjøpe noe annet å gi vekk :ler: Igår fikk jeg sove til 10.30, våknet til melding fra Belle på mobilen om vi ville leke :hoppe: Gjett om, Liten bare --> :bolledeig: så jeg sprang gjennom dusjen, slukte et knekkebrød og kom oss avgårde! Det er så fint å se på disse to jentene våre sammen *elsk* Når vi kom hjem ble det takeaway fra kinarestauranten og vi bygde med geomag, en av favorittene til Liten for tida..så var det leggetid, og etterpå kjørte jeg inn og tente lys på gravene til farmor og farfar og lillesøsteren min :trist: Allehelgensaften, jeg hadde ikke hjerte til å ikke tenne lys...selv om jeg angret bittert når jeg kom inn på kirkegården i stummende mørke :redd: Mørkredd vettu..og fant ikke gravene med en gang heller, siden det var så mørkt og det hele tiden kommer opp nye gravstøtter...men fikk nå tent de lysene og sendt et par tanker før jeg freste tilbake og gikk på kafèdate med bestis :hjerte: ..og resten vet dere, natt uten søvn :daane: Jeg får vel vekke henne *gruerseg* Mest lyst å ringe inn og si jeg ikke kommer, men null søvn er ikke grunn god nok for fravær i mitt hode! Såeh *bretteroppermene* Ha en fin dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, stakkar deg. :kose: Jobb på null søvn er dessverre noe jeg har gjort litt for mange ganger. :klem: og :kaffekopp: og :sjokolade: til deg!

Takk for en fin dag i går forresten. A storkoste seg og sovnet blid og fornøyd. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hmm, en fin helg blir nesten litt ødelagt av en sånn natt...! :haar:

Jeg gjør som Belle og sender deg :kaffekopp: og :sjokolade: så du kommer gjennom arbeidsdagen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk girlsa :klemmer:

Jeg er t.r.ø.t.t :daane: ...men tross lite søvn så har dagen gått greit! Sjokolade og kaffe hjelper på humøret ihvertfall - når jeg kom på jobb var jeg type --> :nigo: Jeg gikk litt i sirup da...jeg jobba jo til kl 16 men fikk ikke gjort halvparten av det jeg hadde fått til om jeg hadde hatt litt mer søvn innabords :sjenert: Skit og, jeg var iallefall tilstede-isj :ler:

Mannen kom hjem akkurat i tide til at jeg kunne gå på trening......det ignorerte jeg glatt :hoho: Ingenting på spinning å gjøre idag.........sofaen kaller :hjerte:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndag skal vi forresten se Pippi på teater :hoppe::danse: Vi skal gå sammen med to venninner og kidsa deres, og kjære får slippe å være med i farsdagsgave :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er herved advart; tidenes sutreklagesyteinnlegg kommer her........

Åh, lørdag og egentlig masse tid fordi vi alle har fri..Men halvparten av huset sover til langt på dag, og når de står opp så går Storesøster rundt som en stum østers med et bebreidende blikk for ettellerannetjegikkevethvaer (og når jeg spør så blir hun bare mer irritert og glefser "det er INGENTING" :klo:) og kjære er irritabel pga vondt i hodet..Liten har blitt invadert av en basselusk og er ikke helt i form :sukk: Blæh!

Jeg har en liste med ting jeg skulle ha gjort/ fått tak i, siden torsdagen gikk med til rydding og gårsdagen gikk med til å bare slappe av hjemme etter Liten`s ønske..imorgen er det farsdag ogogog jeg har ikke ordnet noenting :bond: Så mange tause forventninger, også strekker jeg ikke til!! Ingen god følelse...jeg prøver å sortere i hodet mitt og ta vekk det som kan vente, og det kan det meste - men når skal jeg egentlig få gjort noe da?

Etter jobb? Når det - taust - forventes at middagen skal være klar kl 16.30 og før det skal hunden gås tur med...etter middag er det tid for et bad for Liten og så er det leggetid! Kjære er ikke hjemme på kveldstid sånn at jeg kan få gjort mine ærend, han må jo leke psykolog/ hjemmehjelp for mammaen sin i hytt og gevær..somregel går han ned til henne når Liten skal legge seg og kommer hjem rett før kl 20 - og da stenger jo butikkene :sukk: Innimellom her skal jeg være med venner, trene og være kjæreste...Jeg får ikke ting til!!

Drittdag :jolie: *trekkerdynaoverhodetitankenesineogblirderrestenavdagen*

:grine:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og her blir jeg sittende :hoho: Det hjalp noe enormt på at naboen kjøpte farsdagsgave til pappa for meg (!!!) når jeg skjønte jeg ikke fikk tid før svigermor skulle komme :hjerte: Gode naboer er jammen gull verdt, hun kom på døra med den - ferdig pakket inn :nigo: At hun i tillegg har fôret meg med pastasalat og kake tidligere idag gjør henne ikke mindre magisk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, torsdag og fri :hjerte: Liten er frisk igjen etter dagevis med :forkjola: og netter med _veldig_ lite søvn :sprettoy: Denne gangen var vi såpass smarte at vi holdt henne hjemme to dager, så det fikk ikke festet seg skikkelig! Somregel sender vi henne jo i bhg og hun ender opp med å bli skikkelig sjuk...kjære sier hun lider litt under hvem vi er og jobbene våre :sjenert: Og det er nok mye sant i det, jeg føler liksom ikke jeg kan være borte fra jobb uten at hun er fullstendig sengeliggende - siden jeg jo kun jobber 60 %..Men denne gangen lot jeg være å tenke sånn, og det lønnet seg jo for Liten!!

Idag skal vi hente søskenbarnet til Liten i bhg :hoppe: Han er like gammel som Liten, og de er så glad i hverandre at jeg blir tussete av å se på de :rodmer: Endelig!! Liten har vært redd ham hele veien, for han har krevd litt plass for å si det sånn :ler: En aktiv, stor og motorisk sterk gutt vs den lille flisa mi - det har tatt sin tid før hun har blitt trygg på ham..men nå? "Eg elske J*******" sier hun :hjerte: Til nå har hun spurt 567 ganger om vi skal kjøre og hente ham :ler:

Imorgen skal hun være der borte, hos søster og svoger, mens jeg er på planleggingsdag! Det er første gang jeg leverer henne hos andre enn foreldrene mine, ganske spent på hvordan det går..mest fordi Søster ikke er hjemme :ler: Men Liten digger Onkel også, så det blir nok bra! Og alle 3 søskenbarna er jo hjemme også, han skal virkelig få kjørt seg imorgen kjære svogeren :hoho:

Vi har begynt å telle ned til jul..eller rettere sagt - til Storebror kommer hjem :rodmer: Ganske fascinerende at Liten, som har sett så lite til Storebroren sin - er så knyttet til ham som hun er! Han flytta jo til Trondheim når hun var 2 mnd, og har kun vært hjemme i ferier og en og annen helg..og sa er han ikke mye i heimen heller, han er stort sett med kompiser! ...det viser tydelig at bånd mellom søsken er der til tross for avstand!! Jeg synes det er så fint :hjerte: Gleder oss kjempemye til han kommer hjem, han kommer en uke før jul..snart bare 1 mnd igjen!!

Rommet hans er gjort klar, vi fikk inn sovesofa i forrige uke og jeg har brukt masse tid på å rydde opp i rot og skrot som har stått der inne til lagring! Det blir fort til et roterom når ingen bruker det i det daglige :sjenert: Men nå er det fint igjen :nigo: Kjekt med et rom Storesøster kan bruke når hun har besøk av venninnene også, så slipper de å sitte i senga hennes..

Nå får vi stelle oss litt og kjøre bort på FK-butikken for å fikse hønsefôr..de hønsa, skiter i massevis - men egg? I don`t think so :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Liten har tatt med seg spysjuka i hus *blærk* Heldigvis ser det ut til at hun er en av de som slipper billig unna, det har bare vært èn runde til nå - til gjengjeld var det i _hele_ senga vår - inatt :daane: Hun virker faktisk til å være i fin form, spiste frokost og greier når vi sto opp og er i full gang med både lek og skravling (les; mas!)

Så her går vaskemaskin og tørketrommel for fulle mugger, og jeg har vaska som en gal i håp om at det hindrer at vi andre blir sjuke :fnise: Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe; klokka er bare 11.30 og huset er r.e.n.t!! Alle senger er skiftet på, dynene og putene våre + Liten sine er vasket og tørket, gulver er vasket og alle blanke flater er..blanke :ler: At jeg er trøtt som en dupp og Liten er litt for frisk til å ha en _så_ trøtt mamma - det ignorerer vi :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei. :kose: Spysjuka er noe av det verste! God bedring til Liten, og så krysser jeg fingrene for at ingen av dere andre får det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...