Diddles Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #2621 Del Skrevet 25. juni 2014 Åh, som jeg lengter etter ferie! Særlig når været er som det er i dag! De små øyeblikkene er de som gjør livet verdt å leve. Oooo, Levi's leggings. Hvordan ser de ut? Er det skikkelig dongeri? Jeg trenger sårt nye bukser, går rundt og dasser i den eneste som passer meg sånn noenlunde. Huff, jeg har vært helt vill etter ferie i flere uker nå, så når sjefen sa jeg bare kunne ta med alle tingene mine hjem for sommeren på mandag så jeg sånn ut Jeg digger Levi`s sine leggings, de er supermyke og skikkelig strechy, men allikevel dongeri Helt genialt når de er på 50 %, for da er det mer "lov" å kjøpe flere i slengen Jeg er fryktelig dårlig på å skrive noe her for tida, men bare så du vet det så leser jeg hvert ord De laaaange oppdateringene dine er noe av det koseligste jeg vet om på kg, og jeg blir alltid i godt humør av dem. Takk! Åh, den var god å lese - tusen takk Det er godt å få luftet ut tanker med disse evighetslange oppdateringene, jeg er ikke så god på de korte lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #2622 Del Skrevet 25. juni 2014 Liten har kastet tuttene sine i bosset idag Jeg har bearbeidet henne i noen uker nå, snakket masse om å slutte med tutt nå når hun er blitt 3 år og sånn..lokket litt med "stor sykkel" - men hun har vært helt "NEI!! - ALDRI!!" Idag kom hun på det selv "eg vil hiva tuttane mine i båse mamma" og jeg bare før jeg full fart tok fatt i initiativet hennes!! Jeg spurte om hun var sikker på at hun ville kaste de i bosset, at hun kunne få sende de til Julenissen eller Lille Prinsesse istedet - men nei - Kaptein Sabeltann og Julenissen er jo "boksne" (voksne ) og trenger jo ikke tutt, og Lille Prinsesse har sine egne tutter...så bossbøtta ble det! Hun valgte seg ut 1 tutt (en slags "kriseløsning" hvis det blir altfor ille) og resten kastet hun i søppeldunken ute - uten en tåre felt!! Milde måne så stolt jeg blir altså!! Ved leggetid angret hun seg som forventet litt, og gråt noen tårer..kjære og jeg var enige om at vi tar ingen heavy kamp nå, men lar prosessen gå av seg selv nå når hun har startet den! Men jammen sovnet hun altså UTEN tutt - tett-tett inntil mammaen sin, med kosen inntil kinnet og Minni Mus i armene sine Jeg aner ugler i mosen, dette var for lett - kampen kommer nok inatt Men da er jeg beredt; jeg drar nemlig på spinning nå kl 20 for å "tømme hodet" sånn at jeg har tålmodighet nok i meg til å ligge der med henne våken om så måtte være! Imorgen SKAL vi kjøpe sykkel!!! Jeg er så s.t.o.l.t!! Forresten så digger jeg solskjermingen vi fikk opp idag, det ble bare SÅ lekkert Soverommene ble mørke og fine når vi drar ned, og resten av huset er solskjermet men lyst selv om gardinene er nede Herlig!!! Merker ekstrem forskjell på soverommene som før ble drivhus når sola står på huset - idag er de kjølige å fine Digging it!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 26. juni 2014 #2623 Del Skrevet 26. juni 2014 Så flink Liten! Ble det noen kamp i natt? Jeg synes Mazzi sa det veldig bra, det er alltid stor stas med de lange oppdateringene dine! ...er det i morgen dere drar??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 14. juli 2014 Forfatter #2624 Del Skrevet 14. juli 2014 Hjemme Lang, lenger og enda litt lenger oppdatering følger - etter jeg har komt meg "på plass" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. juli 2014 #2625 Del Skrevet 14. juli 2014 Hjemme Lang, lenger og enda litt lenger oppdatering følger - etter jeg har komt meg "på plass" Woohoo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 15. juli 2014 #2626 Del Skrevet 15. juli 2014 Velkommen hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. juli 2014 #2627 Del Skrevet 15. juli 2014 Velkommen hjem! Hvor lenge var dere borte egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. juli 2014 Forfatter #2628 Del Skrevet 15. juli 2014 Takk Vi var 17 dager tilsammen, med reisedagene - det var helt amazing å komme hjem Liten leker og leker og leker, gjør nye oppdagelser hele tida; "åh, der e den dokkå - eg har savna deg!!!" "åååå, klossane mine - jippiiiiii" og den beste av alle; "SYKKELEN MIN" *gledeshyl* Det pøser ned ute, men inne råder idyllen (og kaoset Fader så rotete det blir når vi kommer hjem fra tur!!) Dagen idag går vel med til husarbeid er jeg redd for - pluss en yogaøkt ikveld Bli med Bellle? Vi kan trene styrke også altså Men yogaen MÅ jeg ha!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. juli 2014 #2629 Del Skrevet 15. juli 2014 Takk Vi var 17 dager tilsammen, med reisedagene - det var helt amazing å komme hjem Liten leker og leker og leker, gjør nye oppdagelser hele tida; "åh, der e den dokkå - eg har savna deg!!!" "åååå, klossane mine - jippiiiiii" og den beste av alle; "SYKKELEN MIN" *gledeshyl* Det pøser ned ute, men inne råder idyllen (og kaoset Fader så rotete det blir når vi kommer hjem fra tur!!) Dagen idag går vel med til husarbeid er jeg redd for - pluss en yogaøkt ikveld Bli med Bellle? Vi kan trene styrke også altså Men yogaen MÅ jeg ha!! Først av alt: jaaaa! Jeg er med! Når? Men vil trene litt styrke også. Trenger bare litt knebøy, markløft og bulgarske utfall. Hadde faktisk tenkt å spør om du ville være med å trene i dag. Ellers: gjensynet med lekene er helt fantastisk å se på altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. juli 2014 Forfatter #2630 Del Skrevet 15. juli 2014 Yogaen er 18.30 mener jeg, styrke før eller etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. juli 2014 #2631 Del Skrevet 15. juli 2014 Yogaen er 18.30 mener jeg, styrke før eller etter? Hm. Må komme tilbake til deg med det. Har mest lyst før, og tror det skal gå greit. Må bare dobbelsjekke med mannen først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. juli 2014 #2632 Del Skrevet 15. juli 2014 17:45isj? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. juli 2014 Forfatter #2633 Del Skrevet 15. juli 2014 Det kan jeg ikke love er jeg redd, her er det litt logistikk-issues....Storesøster skulle komme, men "noen" - uten å nevne navn - stikker kjepper i hjula og haler ut tida ..så vi får bare se! Jeg skal hente vovvis nå, det tar gjerne 1,5 time med kjøring og hele greia, og hvis kjære skal hente Storesøster så kan jeg vel ikke gå på yoga heller Men uansett kan vi jo gå på yndlingsspin imorgen?! Så gir jeg nærmere beskjed om jeg rekker trening idag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 15. juli 2014 #2634 Del Skrevet 15. juli 2014 Velkommen hjem! Ser ut som dere har hatt det fin-fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 17. juli 2014 Forfatter #2635 Del Skrevet 17. juli 2014 Storesøster er sendt avgårde på ferie med mammaen sin til Bulgaria i 14 dager..Eldstemann er (som vanlig) på vift! Mannen er hos en kompis, Liten sover godt i senga si og vovvis ligger mett og fornøyd på plenen - hey, jeg har tid til å være på KG litt Et lite reisereferat kanskje? Vi reiste til Pisa 27. juni, hadde med oss alle 3 kidsa *tipptopptommelopp* Innkvarterte oss på et hotell ca vegg i vegg med det skjeve tårnet, så det var ikke til å unngå å få med seg Pizza på yndlingssjappa (de har seriøst den beste pizzaen ever!!) is og cappucino på en kafè litt lenger nedi streeten..den perfekte start på Italia-turen!! De to eldste shoppet litt, Liten sovna i vogna etterhvert og kunne bare løftes i seng når vi omsider tuslet oss tilbake DET har seriøst ALDRI skjedd før, så ungen må ha vært i koma eller noe!! Hun bare lo litt idet vi la henne nedi, det var visst godt å legge seg i seng istedet for vogn *smelt* Neste dag kjørte vi til San Martino in Freddana, en bitteliten plass midt i ingenting egentlig..opp opp opp en smal vei, skog og skog så langt du kunne se - men plutselig; tadaaaa, ferieparadis åpenbarte seg! Stall med utallige hester, eget basseng, stort hus, massevis av boltreplass på plenen ute *gliser* (Jeg nevner med litt mer enn bitteliten skrift at vi - les; jeg - hadde en litt rocky start i det huset..det var et gammelt hus, renovert og pusset opp for såvidt, men med gamle bjelker i takene osv. Vi reagerte på at det luktet litt muggent når vi kom, og at det ikke var spesielt reint der..Jeg fant edderkopper og edderkopp-egg overalt Svære klaser med egg under stolene, digre edderkopper i alle hjørner og bak alt jeg tok i! Jeg hadde en forferdelig første natt der jeg knapt fikk puste fordi jeg var så redd Neste dag ringte vi til firmaet vi leigde huset av og tok en prat med de..fikk beskjed om å ta det opp med huseier, noe vi gjorde..en gammel engelsk dame som tok det fryktelig tungt at vi klagde på renholdet..det hadde aldri skjedd før! Snakk om å føle seg dum, det gjorde jeg - men når vi betaler 22.000 for å bo i et hus i en uke så skal det pokker meg være reint når vi kommer!! At det er edderkopper som kommer inn iløpet av oppholdet vårt er fair enough, men klaser med edderkopp-egg under alle spisebordstolene og svære giga-nett i alle hjørner og vinduer? Da er det ikke gjort reint altså!! Iallefall, vi ble enige om at hun skulle ta "det verste" og spraye med radar sånn at jeg kunne slappe litt mer av, så skulle vaskedama hennes se over det dagen etterpå..Jeg slappet ikke av før jeg hadde brukt 2 timer på å støvsuge vekk egg og edderkopper og nett - etter at vaskedama hadde vært der for 2. gang Vi har tydelig forskjellig syn på hva det er med et reint hus!) Anyways, resten av oppholdet vårt klarte jeg ihvertfall å sove sånn noenlunde, og oppholdt meg ellers minst mulig inne, naturlig nok siden det var strålende sol og fin temperatur ute! Vi brukte stort sett dagene ved bassenget og på plenen, men endel timer brukte vi også borte ved stallen. Storesøster tok flere ridetimer og var ei overlykkelig littlitenoglittstor jente Datteren til huseigeren er rytter på internasjonalt nivå og konkurrerer både i dressur og sprang! Mannen hennes igjen er verdensmester i ranging Dritkult!! Og FOR noen hester *dån* Den appaloosa-hingsten hans - den var f.l.o.t.t!!!! En gang, når jeg skal ha husmorferie, da skal jeg dra tilbake dit..ligge ved bassenget og late meg hele dagen og ta ridetimer på ettermiddagen *ler* Noen av dagene tok vi oss ettermiddagsutflukter til byer i nærheten, og var i bl.a Pietresanta - en herlig liten by med masse statuer, stor piazza og kjekke småbutikker - noe for enhver smak med andre ord! Kveldene varierte vi litt mellom å gå ut og spise, eller vi lagde god mat der vi bodde og spilte spill etter Liten var i seng! Kjære og jeg var på Eagles-konsert ene kvelden, skikkelig datenight for første gang på evigheter! Vi hadde kostet på oss dyre billetter med tilgang til VIP-area både før og etter konserten, gratis mat, drikke og snacks og opptil flere kjendiser *starstruck* Supre sitteplasser under konserten, knallbra lyd og show Veldigveldig verdt pengene!! En uke gikk fort, Storesøster og Eldstemann måtte vende nesen hjemover igjen på fredagen..det var en kjip dag for hele gjengen, og veldig rart å være igjen uten at de var der! Vi var egentlig glad for å reise videre på lørdagen.. Vi reiste til Portovenere, den rake motsetning til der vi kom fra; sjøluft, strandliv, masse folk rundt bassengene, restauranter osv. Godt å bytte beite Portovenere er heller ikke en stor by, heller liten vil jeg si, men veldig fin!! Veldig Cinque Terre med bygningene sine malt i pastellfarger..og den borgen om kvelden, med belysning på *hjerteriøynene* Menyen på restaurantene bestod naturlig nok stort sett av fisk og sjømat, men vi fant en og annen som hadde kjøtt også *puh* Kjempegod biff med ruccola, cherrytomater, masse parmesan og balsamico på toppen...Nammis! Været ble litt sånn såder etterhvert, vi hadde et par dager der det regnet skikkelig, tordnet og lynte Men vi fant oss et kjøpesenter i La Spezia som lå bare et par-tre kilometer fra der vi bodde..omg, shoppingparadis! Salg salg salg så langt øyet kunne se, jeg ble helt vill Liten fikk masse nye klær, jeg fant meg en god del og kjære...vel han fant enda mer!! Han er seriøst verre enn meg!! Noen late dager på grus-stranda med en bok i nærheten og Liten som plasker fornøyd i vannkanten, noen sene kvelder inne i byen med Liten i vogna og en båttur til Cinque Terre senere (for en opplevelse å se de byene fra sjøsiden ) dro vi tilslutt til Lucca for å avslutte ferien vår der! Og åh dere, Lucca er magisk Det er noe med hele stemningen i den byen som vipper meg helt av pinnen!! Det er så sjelefred å traske i de gatene..sitte på en piazza og dele is med Liten mens en eller annen italiener synger og spiller gitar..raske med seg en glovarm crêpe med Nutella og sette seg på en kantstein og spise, nippe til cappucinoen og se på alle som går forbi - elsk altså!! Turer oppå bymuren, lekeplasser i søkk og kav, Liten som bader i fontener, god mat og kjempeflott hotell - jeg elsker Lucca!! En veldigveldig fin avslutning på en veldigveldig fin tur!! Liten har lengtet seg syk hjem, det ble litt vel lenge med 17 dager på reis..superstas å komme hjem til mormor og beste som hentet oss på flyplassen - hun kastet seg i armene deres og sa "eg har savna dåkke sååå masse!!" Gjensynet med alle lekene..rommet sitt..hun var i fyr og flamme!! Og det er hun fortsatt, noe som viser godt igjen her hjemme kan du si Det er seriøst leker o.v.e.r.a.l.t!! Jeg rekker ikke over i det hele tatt, det flyter konstant her!! Men det får bare flyte litt..vi har ferie, og er akkurat kommet hjem fra tur..da tåler jeg store kleshauger som skulle vært vaska og bretta, leker og sko overalt - det er litt sånn..bebodd her Igår kom jeg meg på spinning og idag fikk jeg trent litt styrke sammen med Belle...godt å kjenne på at kroppen fortsatt er der, virker for meg og gjør som jeg ber den om *tommelopp* Premenstruell som jeg er spiser jeg alt jeg kommer over om dagen, så jeg må bare trene Yogamatta mi står i hjørnet her og skuler på meg "meg da..har du glemt meg?!?!" ...kroppen er stiv som en stokk etter 16 netter i senger med "så der" madrasser og påfølgende dager på solsenger...neida jeg har ikke glemt deg, det kommer en dag for yoga også! Jepp!! Tirsdag var nemlig ikke dagen! Det sto på planen, men det ble for mye..vovvis måtte hentes og det var fremogtilbake med Storesøster om hun skulle hentes i den tida! Jaja, det kommer flere muligheter! Enda er det 19 deilige fridager foran meg - de skal nytes, og spes med innslag av familie, venner, trening og avslapning Jeg har et fint liv ass....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. juli 2014 #2636 Del Skrevet 17. juli 2014 Åh, takk for referat! Sånn som du skriver føler jeg nesten at jeg også har vært en svipptur innom Italia nå i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 17. juli 2014 #2637 Del Skrevet 17. juli 2014 Jeg elsker disse lange oopdateringene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 17. juli 2014 Forfatter #2638 Del Skrevet 17. juli 2014 Værsågod En helt annen ting..dere som har 3 åringer, sliter de med mørket? Liten er så mørkredd, og det har bare blitt verre i det siste Helt sikkert sammenheng med fantasien hennes - som btw har tatt fullstendig av Her om dagen kunne hun fortelle meg at det var hvite drager oppe på fjellet bak huset vårt! De kikket på henne gjennom smale øyne og hveste "gå vekk" Jeg hadde vært redd jeg også!! Jeg skjønner hun har drømt, men kjære vene, de historiene hennes henger virkelig ikke på greip lenger Om så er, at deres også er mørkredde - hva gjør dere for å dempe det/ roe det? Er det i det hele tatt mulig, eller?! Nå er det såpass at hun må sove med lyset på, og det er i.k.k.e godt nok med nattlys her i gården - det er inngått et kompromiss om vegglampa, helst ville hun hatt taklyset på også Det skumle går bort når lyset er på sier hun, da gjemmer de seg igjen......stakkar Liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. juli 2014 #2639 Del Skrevet 18. juli 2014 Åh, elsker maratonoppdateringene dine! Neste år SKAL vi til Italia kjenner jeg. A er litt av og på med den skrekken der. Av og til går det greit, mens andre dager er det ikke greit. I dag morges kom hun løpende tilbake fra rommet sitt (som var dunkelt belyst) da hun skulle hente bukse, fordi det var en ''wæ'' der inne. Det er det uttrykket hun bruker om alt som er skummelt. En wæ. Ikke at det er noe å le av altså, det er ikke gøy å være så redd! Jeg var ekstremt mørkeredd helt til jeg var rundt 20 faktisk, og det var helt forferdelig! For A var det faktisk Halloween i fjor som var den utløsende årsaken for skrekken hennes. Hun skulle få lov til å være med nabojentene på en runde, men hun taklet det bare ikke. Det tok laaaang tid før hun turte å løpe ut i gangen da det ringte på igjen. Og så har vi visst en skummel apekatt utenfor kjøkkenvinduet. Den snakker hun ofte om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 18. juli 2014 #2640 Del Skrevet 18. juli 2014 Så deilig å lese om ferieopplevelsene deres! Jeg skjønner godt at du lengter tilbake allerede bare på bakgrunn av det du skriver! Håper dere nyter feriedagene her hjemme også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå