Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler: så bra, da må jeg vel oppdatere jeg da?! Imorgen får det bli..nå er det :natti: Sleepover i bhg imorgen :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time to update :sjenert: Jeg er sløøøøv på denne fronten!!!

Dagene flyr forbi, det blir mye jobb og lite tid til det sosiale disse siste ukene før ferie - tradisjon tro skal jeg vel omtrent besvime inn i ferien i år også :ler: Men det skal bli deilig med 5 uker sammenhengende fri, muligens litt ekstra siden jeg har endel avspasering å ta av før nytt barnehageår :nigo: Jeg digger å ha fri!!! Misforstå meg rett, jobben er fantastisk - jeg vil jo ikke være den foruten heller, men åh, tanken på fri i ukesvis og bare gjøre ting vi vil og ellers ikke får/ har tid til/ gidder å gjøre - er bare vidunderlig!! Her er alt fra små malejobber, generell rydding, hagearbeid, sløving på terrassen og lesing av bøker på lista ;) Liten skal ha like lenge fri som meg, og som det sosiale vesenet hun er i ferd med å bli kan det være vi møter på en liten utfordring akkurat der :bond: Hun er veldig på at hun vil besøke eller ha besøk for tida, noe som ikke alltid er like enkelt når "alle andre" har landsted de drar til når det er langfri! Men for all del, vi klarer oss fint - det krever bare litt mer av oss ifht å gjøre ting hun kan hjelpe til med eller sette oss ned og leke med henne istedet for å gjennomføre det vi hadde planlagt!

Etter 3 årsdagen hennes sist helg har det skjedd utrolig mye med henne, det er rett og slett påfallende og tydelig at for henne hjalp det å bli 3 år omtrent over natta :ler: Det utrolige temperamentet hennes har roet seg litt, hun kan ta imot en beskjed med et muntert "okei" istedet for hyling og skriking :hoho: Jeg er i sjokk!! Her om dagen kommenterte hun det selv også; "eg e så...gla mamma! Kjenne du de?" :rodmer: Fine fine Liten!! Så akkurat nå; livet med en 3 åring i hus er veldigveldig fint!!

3 årsdagen hennes var sist søndag, og den kunne virkelig ikke blitt finere!! Strålende sol, masse gjester, gode kaker, fine gaver og superfornøyd bursdagsbarn!! Vi hadde besøk fra i to tida på dagen til laaangt over sengetid, og når hun la seg for kvelden mumlet hun så fornøyd "detta va kjekt mamma!!" :strix: "Fangsten" må kunne sies å være bra for en 3 åring, hun fikk veldig mye kjekt!! Av oss fikk hun guttebaby-dukke med utstyr (noe av utstyret ble rosa vel og merke, men det bryr jo ikke verken hun eller dokka seg om) såpeboblemaskin, playdoh-greier og klær! Ellers fikk hun regnkåpe fra Memini, fotoapparat (!!) trillekoffert, paraply, duplo, Sylvanian Family Cottage med utstyr og figurer, et søtt sett med jakke og skjørt fra NoaNoa, jakke/ kåpe til fint, penger, enda mer playdoh-greier og..ja..jeg tror det var det :klo:

Vi hadde planer om føysestativ, men fant ingen vi begge likte - så da avventer vi det! Mannen har lyst å kjøpe lekehus til henne, et sånt vi kan ha på terrassen/ inne, men vi er litt delt der også - det står jo en lekehytte i hagen! Den trenger bare en shinings........

Ute i hagen spirer og gror det; sukkererter, jordbær, gulrøtter, poteter, purreløk, blomkål, epler, rips, bringebær, gressløk, lavendel og mere til :hoppendeglad: Jeg elskerelsker denne årstiden, og i år har jeg endelig fått igang en slags kjøkkenhage!! Selvforsyning - det er jeg helt for, men det er spørs om vi er helt der i år da...jeg har plantet 2 -TO - poteter f.eks :ler: Sammen med pinnsvinfamilien i hageavfallshaugen vår, har jeg kjempet en hard kamp mot de j@%&@ brunsneglene :krangle: med seier til meg og pinnsvinene! Nå har jeg ikke sett en eneste brunsnegle på flere uker, men det gikk med både 5 og 7 blomkålplanter før seieren var i boks :dry: Vi kan sikkert takke det fine været litt også for hjelpa, snegler liker jo ikke sol naturlig nok..og her har værgudene virkelig slått til! Så fin vår tror jeg aldri jeg har opplevd før :sol: Varme fine dager, mye sol og bare så lite regn!! Utrolig!! Liten sa det på bursdagen sin, når hun pakket opp paraplyen; "den trenge eg ikke, de har jo slutta å regna" :ler: Etterpå slo hun den opp og gikk ut i sola, den funket til det også!

Jeg leker med tanken på å ha 3-4 høns i hagen her..vurderer litt frem og tilbake om jeg egentlig trenger mer å stelle med, men fristelsen er stor!! Her er hønsehuset jeg vil ha, med et par silkehøns og et noen dvergkochin...bare sånn for moro skyld, tanken på å hente egne egg og ruge frem noen kyllinger..Haha, jeg har blitt den kjerringa :skratte:

Trening går det i litt sånn innimellom all jobbingen, det har vært noen labre uker etter vi var i Italia, men det tar seg opp igjen nå! Kjenner formen og lysten er tilstede igjen, så da er det bare å kjøre på!! Det siste overtråkket jeg hadde henger fortsatt i kjenner jeg, men det blir jo ikke bedre av at jeg lar være å trene heller....så med støttebandasje og ankeløvelser bør det jo bli bra igjen! Jeg kjenner jeg har et avslappa forhold til at vekta er noenlunde støkk der den er, det finnes visstnok viktigere ting her i livet enn å gli inn i de minste størrelsene på klesbutikkene :rolleyes: At det tikker sakte, veeeldig sakte nedover er sikkert med og beroliger meg...ingen halvkilo i uka her, mer 25 gram eller så *plystre*

Liten har hatt kruppanfall inatt og ligger per nå i senga vår og sover :kose: Jeg skal nytenyte stillheten det bringer med seg og lage meg en stor kopp latte!! Svigermor kommer på middag om en times tid, så da er det slutt på kosen *ler* Nei, nå var jeg stygg! Hahaha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig koselig når du kommer med lange oppdateringer altså! :)

Først av alt - gratulerer med overstått til den lille søte treåringen! :bursdag: Og nå - masse god bedring! Håper det kommer seg fort :)

Å, kjøkkenhage. Så gøy! Bonusen må jo være at det smaker sååååå mye bedre! Jeg husker fremdeles da jeg var lita og hentet poteter hos mormor og morfar. En gang spiste jeg 27 poteter til middag. Jada, du kan tenke deg hvor store de var :fnise:

Og det er veldig søtt med høner. Helt til de føler seg så hjemme som mamma sine. Da blir de bare skikkelig skikkelig irriterende :skratte:

Sånn ellers så må du bare sende en melding om dere vil leke en dag. Her kjører vi TI ukers sommerferie i år. Han er helt mettet av barnehage for tiden så når vi sa at vi skulle ha lang, lang ferie og at han skulle få være masse hjemme ble han et lykkelig barn igjen :hjerte: MEN - det krever som du sier veldig mye av oss voksne. Og ikke minst litt lekelag ;)

Ha en fortreffelig søndag! Her venter vi på pappaen som har syklet (altfor fort :ler: Vi stod og stod og stod for å se han og plutselig ringte han og sa han var i mål :tunge1: ) så blir det pizza og enda mer terrassekos!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange oppdateringer er gull! :hjerte:

Jeg sa det jo til deg i går (apropos: takk for en helt fantastisk dag! :klem: ), men A er blitt akkurat like ''voksen''. Jeg sier noe til henne og hun bare ''åkei'', og jeg bare :overrasket: . :ler: Skal vi virkelig slippe tusen raseriutbrudd hver dag? Det føles som en utopi. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...prisen for crappy mum går til *trommevirvel* MEG! :sukk: Jeg presterte å si til en desperat trøtt Liten - langt over leggetid - at hvis hun ikke slutta å skrike etter tutten så skulle jeg klippe den og kaste den i bosset :flau: Jadda.......det hjalp jo :ironi: .........

Men tutteslutt ja, det bør jo gjøres - men det ser ut for at det skal bli en tøff turn :haar: Hun er veldig knytta til den tutten ved leggetid..det er jo bare da hun får ha den også, så det er vel med og gjør den ekstra "gjev" :vetikke: Premien er da altså tohjulssykkel, det har hun superlyst på..men om hun har nok lyst per idag, det tviler jeg på - ikveld ved leggetid puttet hun intet mindre enn 3 tutter i munnen på en gang og proklamerte høylytt "eg ska ALDRI slutta me tutt mamma!!" :ler: Jess.....

Når det er sagt så sa jeg unnskyld for at jeg truet henne med å klippe tutten og kaste den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: shit happens?

Er det alle kamper man må ta? Her tapte jeg/vi smokken. Nå sluttet han å spise da... Vi syntes mat var viktigst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...prisen for crappy mum går til *trommevirvel* MEG! :sukk: Jeg presterte å si til en desperat trøtt Liten - langt over leggetid - at hvis hun ikke slutta å skrike etter tutten så skulle jeg klippe den og kaste den i bosset :flau: Jadda.......det hjalp jo :ironi: .........

Men tutteslutt ja, det bør jo gjøres - men det ser ut for at det skal bli en tøff turn :haar: Hun er veldig knytta til den tutten ved leggetid..det er jo bare da hun får ha den også, så det er vel med og gjør den ekstra "gjev" :vetikke: Premien er da altså tohjulssykkel, det har hun superlyst på..men om hun har nok lyst per idag, det tviler jeg på - ikveld ved leggetid puttet hun intet mindre enn 3 tutter i munnen på en gang og proklamerte høylytt "eg ska ALDRI slutta me tutt mamma!!" :ler: Jess.....

Når det er sagt så sa jeg unnskyld for at jeg truet henne med å klippe tutten og kaste den :fnise:

:hoho: Vet du, det høres ut som en klassisk Belle-fail. :roll: ''Hvis du ikke er snill mot M nå, så HIVER jeg bilen din ut av vinduet!'' *A kjører på M for tusende gang* *Belle hiver lekebilen ut vinduet* :flau:

Sånn ellers så tenker jeg også mye på tutteslutt for tiden. Men A bruker den veldig mye mer enn Liten gjør da. Her i gården må vi dagavvenne først. M er like ille, om ikke verre. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hvis det ikke er verre, så tror jeg ikke det blir noen award på deg altså...! :ler: Jeg skjønner at det sikkert ikke var det du hadde tenkt å gjøre i situasjonen, men jeg tror du kunne gjort betraktelig verre ting... :fnise:

...og så må jeg jo bare si at det for oss utenforstående var et vanvittig fint bilde du hadde tatt av Liten med alle tuttene i munnen på en gang... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: det er - for meg - å synke riiimelig lavt å true min egen unge med å klippe istykker noe av det kjæreste hun har altså!! How low can you go liksom... :tunge1: Men hun tilgir heldigvis kjapt, jeg var verdens beste og hun elsket meg - rett etterpå *puh*

Hun er så vanvittig skjønn med tutten i munnen, det river meg i hjertet å ta den fra henne :grine: Så den blir litt til, tanken er å prøve å slutte etter vi har vært på ferie :Nikke: for både hennes, vår - og alle ombord på flyet vi skal ta - sin skyld :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utviklingssamtale med styrer idag, og bare gode ord å hente :hoppendeglad: Ikke for det at jeg var så redd, jeg vet jeg gjør en god jobb - men jeg er veldigveldig takknemlig for at hun scoret meg så høyt som hun gjorde :nigo: Blir nesten litt...stolt :ler:

Jeg rydder, rydder og rydder - men her er det for mye ting rett og slett til at jeg får ting under kontroll :roll: For mange madrasser blant annet..for mange høytalere - og altfor mye leker :daane: Prøver å kvitte meg med ting og tang via finn.no og Facebook, men det går tregt!! Lekene skal gis bort da, de skal sendes med neste bil til Ukraina..vurderer å gjøre det samme med madrassene om de vil ta de imot!

Men ikveld skal vi krype oppi sofaen og se på tv, ingen mer rydding, vasking eller stell ikveld!! Det er deilig å tenke på at det bare er noen små dager igjen til fri i en evighet :strix: Kun imorgen og mandag igjen på jobb, så har jeg fri tilogmed 5. august :bolledeig: Happiness!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurramegrundt, ferie er løøøvliii!!! Stikker du innom meg iløpet av ferien din?? :lur::skravle::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar nok helt sikkert imot madrasser også! Og husk å pakke lekene for seg selv og gi beskjed om at det er leker :) Da kommer de rett på barnehjemmene :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hurramegrundt, ferie er løøøvliii!!! Stikker du innom meg iløpet av ferien din?? :lur::skravle::klemmer:

Ja, hvis du har flyttet til henholdsvis Nashville eller Washington DC, så klart det! :jepp::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så fantastisk med ferie! Jeg skal ikke ha før 4.august. Det er jo en liten evighet til! :daane:

Leker, ja. De formerer seg, det er jeg sikker på! :bond: Vi har begynt å ta med en liten bærepose med leker hver gang vi skal besøke bror eller søster. Det er jo greit for ungene å ha leker der også, ja? :fnise: Alle babylekene skal søster få til sin baby, om hun vil ha dem. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rydder, vasker, tørker støv, støvsuger, bretter klær, rer senger og rydder litt til og tenker "er det dette det består av? Livet?" ...så dukker det opp sånne små ting som betyr så uendelig mye...Storesøster som er strålende fornøyd fordi jeg har vasket, tørket og brettet yndlingsbuksa fra ene dagen til den andre...Liten som kaster seg rundt halsen min når jeg henter henne i barnehagen og sier "endelig kom du mamma, eg elske deg" :rodmer: Kjære som klapser meg på rumpa og sier jeg ser fantastisk ut idag...mannen på butikken som kommenterer fargen på øynene mine...og følelsen av å sette seg ned etter en lang dag - huset er rent og ryddig og klart til at en ny atombombe skal slå ned imorgen :ler:

Vi har fri nå! Ferie! I en evighet :daane: Jeg avspaserte idag og imorgen, 5 uker ferie ligger der foran meg og lokker :strix: ...og når de 5 ukene er gått har jeg jammen fri enda et par dager - for da tar jeg ut 2 dager avspasering til :hoppendeglad: Jeg e.l.s.k.e.r ferie!!!!

Vi sov til 10 idag, jeg og Liten..hun ble levert i barnehagen kl 10.45 - klar som et egg for å leke :fnise: Jeg dro rett på Brun & Blid for å få litt farge på den melkehvite huden min, fikk besøk etterpå av en god venninne som ville skravle og drikke kaffe i sola med meg :hjerte: Så dro jeg på shopping :sjenert: Jeg fant rettetangen over alle rettetenger :bolledeig: Endelig skal håret mitt bli rett og blankt igjen, den forrige rettetangen min gjorde håret om til tyggis :haar: Sjampo, balsam og hårkur med uv-beskyttelse, lukter deilig *sniff* Silkeolje - bestevennen til håret mitt!! To Levi`s leggings ble også med hjem - det var til mitt forsvar 50 % på de..To for én :nigo: Det er deliig å kunne skjemme seg selv litt bort med å kjøpe velværeprodukter og ting jeg har hatt lyst på lenge men følt at jeg ikke trenger "nok" til å bruke penger på det! Feriepenger kom inn på konto før helga som var, det gjorde susen!! Jeg gleder meg til å ta en lang dusj, stelle håret ordentlig med alskens gode remedier og krype oppi sofaen!!!

De kommer og monterer plisségardiner her imorgen tidlig, greit at huset er sånn noenlunde på plass før de begynner å rote og skitne til - så er ryddejobben lettere imorgen :tunge1: Ulempen med å ha arbeidsfolk inne..endelig kvitt elektrikerene, så kommer nye folk :roll:

Snart Italia!! Fredag!! Teller ned!!

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, som jeg lengter etter ferie! :sol: Særlig når været er som det er i dag! :sol: :sol: :sol:

De små øyeblikkene er de som gjør livet verdt å leve. :hjerte:

Oooo, Levi's leggings. Hvordan ser de ut? Er det skikkelig dongeri? Jeg trenger sårt nye bukser, går rundt og dasser i den eneste som passer meg sånn noenlunde. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig dårlig på å skrive noe her for tida, men bare så du vet det så leser jeg hvert ord ;) De laaaange oppdateringene dine er noe av det koseligste jeg vet om på kg, og jeg blir alltid i godt humør av dem. Takk! :hjerte:

:klemmer:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...