Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Jippi, du er tilbake!! :hoppe:

*skratt* Jeg kommer så til de grader til å angre på at jeg har skrevet det ned her inne, for forventningene til meg selv blir tidoblet med en gang jeg har postet en sånn ting til offentligheten! Jaja, nå har jeg sagt det - så da får jeg gjøre det da ;)

Jeg skjønner hva du mener, for å si det sånn... :sjenert::rolleyes::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

:vinke: Hurra for oppdatering!! :hoppe:

Jeg har stor tro på at du kommer til å tørre å trene alene i styrkerommet, det er faktisk ikke det minste skummelt! :opplyser: Jeg heier på deg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin oppdatering fra deg! :rodmer:

Du er superflink som setter deg disse målene altså! :hoppe: Og jeg sier som Neferet; å trene alene på styrkerommet går veldig fint! Ha musikk i ørene så høyt at du ikke hører NOE annet, lukk øynene og nyt smerten. :nigo: Nøkkelkort MÅ være the way to go altså. Som jeg skreiv i sms'en til deg, i går var vi 3 stk på hele senteret. Dritdeilig! :jepp: Men atte...jeg vil være med på styrketrening jeg også altså, så ikke forvent å være FOR mye alene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, du er tilbake!!

Jeg skjønner hva du mener, for å si det sånn...

Hurra for oppdatering!!

Jeg har stor tro på at du kommer til å tørre å trene alene i styrkerommet, det er faktisk ikke det minste skummelt! Jeg heier på deg!

Så fin oppdatering fra deg!

Du er superflink som setter deg disse målene altså! Og jeg sier som Neferet; å trene alene på styrkerommet går veldig fint! Ha musikk i ørene så høyt at du ikke hører NOE annet, lukk øynene og nyt smerten. Nøkkelkort MÅ være the way to go altså. Som jeg skreiv i sms'en til deg, i går var vi 3 stk på hele senteret. Dritdeilig! Men atte...jeg vil være med på styrketrening jeg også altså, så ikke forvent å være FOR mye alene.

Så gode dere er, både som ønsker meg velkommen tilbake og som heier på meg - det trengs :sjenert:

Nøkkelkort kommer på plass imorgen den dag Belle, det blir et must!! Så får jeg hive meg på ditt styrkeopplegg til jeg får mitt eget!! ...og du VET at jeg helst vil ha deg med :klemmer:

Syke syke summer på konto idag :nigo::hoppendeglad::nigo: Det er så sykt at det blir uvirkelig :klo: Måtte ta et screenshot! For å ha bevis før vi begynte å flytte på penger......

For å feire dro vi rett og kjøpte nytt bilsete til Liten, bestilte sommerferien vår (vi skal ha en overnatting i Pisa før vi drar 1 uke hit med alle 3 kidsa, 1 uke hit med bare Liten mens de siste 2 dagene innkvarterer vi på dette hotellet i Lucca) og det beste av alt; kjøpte VIP billetter til Eagles konserten i Lucca 2. juli :daane: Nå skal det nevnes her at jeg ikke akkurat er blodfan av Eagles, men det er mannen - så det blir knall!!

Bilsetet til Liten ja..ekstrasete i bilen til mannen..fremovervendt :haar: Av praktiske årsaker, intet annet - det blir for trangt med bakovervendt sete i hans bil mtp han ofte har med seg en passasjer i framsetet! Så da var det bare å bite i det sure eplet og gå til innkjøp av et fremovervendt et :sukk: Men det er fint da, vi (jeg og Liten that is!!) havnet på Sybex Pallas 2 i fargen lollipop :fnise: Sjokkrosa sete i kjæres bil - verdens søteste hevn :lur:

Ellers..jobb idag ;) Litt godt å være tilbake også etter 1 1/2 uke fri, men mai gad hva de testet meg idag :daane: En stund der så lurte jeg på om enten:

a) alle barna hadde mistet hørselen

eller

b) jeg snakket / ropte uten lyd

"Hvorfor er du så sur" spurte han ene 6 åringen meg...tja si det svarte jeg ham - kan du komme på en grunn?? *tenkepause* "Er det fordi ingen hører på deg idag?!?" BINGO!!! Fåkk it altså, de er noen små troll :ler::hjerte:

Huset står fullstendig på hodet etter vi kom hjem på fredag, jeg kommer liksom aldri helt i havn med ryddinga mi :husarbeid: Idet jeg har brettet kleshaugen dukker et nytt klesfjell opp, større enn det forrige..at kjære støvsugde igår viser ihvertfall ikke etter at jeg måtte bryte meg inn i eget hus idag, klatre inn soveromsvinduet og labbe gjennom soverom, kjøkken og gang for å låse opp ytterdøra - fordi "noen" hadde tatt husnøkkelen av nøkkelknippet mitt :dry: ...det slo meg liksom aldri at jeg burde ta av skoa før jeg hoppa inn vinduet :kari: Såeh...jeg bør vel rydde da :vetikke: Har ikke det kvidder lyst vettu :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahmagaaaad, hvor mye koster et feriehus eller -lelilighet i Italia da mon tro? Vi har tre uker i august hvor vi ikke aaaner hvor vi skal gjøre av oss. Vi har jo snakket om Frankrike, men de ukene vi har ferie er alle spredd for alle vinder og det er megakjipt å være i Frankrike uten å treffe kjente og kjære. :sukk:

For et fint sete! Nesten den samme fargen som M sitt. :jepp: Vi skal også ha Cybex når vi kommer så langt som til å snu A. Er det kun isofix på det, eller hvordan funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahmagaaaad, hvor mye koster et feriehus eller -lelilighet i Italia da mon tro? Vi har tre uker i august hvor vi ikke aaaner hvor vi skal gjøre av oss. Vi har jo snakket om Frankrike, men de ukene vi har ferie er alle spredd for alle vinder og det er megakjipt å være i Frankrike uten å treffe kjente og kjære.

For et fint sete! Nesten den samme fargen som M sitt. Vi skal også ha Cybex når vi kommer så langt som til å snu A. Er det kun isofix på det, eller hvordan funker det?

Oj, du kan sikkert få feriehus i alle slags prisklasser i Italia også...Vi har holdt oss til Prima Toscana når vi har booket leiligheter, fordi de er norske - så da slipper vi språkutfordringene :sjenert: Italienere er ikke akkurat dritgode i engelsk for å si det sånn :opplyser:

Akkurat det huset vi endte opp med var jævelsk dyrt spør du meg (22.000 kr for en uke, men det er svært da, og med ridesenter PÅ eiendommen!) men sånn måtte det bare bli når bookingen kom i siste liten og midt i fellesferien...mammaen til Storesøster presterte å booke 14 dager ferie for seg og Storesøster 3 dager etter vi kommer hjem fra vår 16 dagerstur (som vi ikke får lov å ta henne med på :dry:) :haar: Hvis vi ikke hadde forhandlet oss frem til å få henne med oss den første uka vi reiser, så hadde vi bare sett henne 2 dager i hele juli!! Fint når samarbeidet er så godt :ironi: Men jo, vi fikk henne nå med oss den ene uka..men det koster!! Vi hadde jo bestilt og betalt leilighet - den ble for liten nå som vi blir 5 stk..så da skulle vi avbestille, men jammen var det for seint til å få noen av pengene igjen :sur: Så da koster herligheten det er å ha henne (og Eldstemann) med oss i en uke den nette sum av 31.000 kr :hakeslepp: (3000 kr i flybilletter + 6000 kr i tap på leiligheten vi ikke kunne ha lenger + nytt bosted i en uke 22000 kr) Godt vi plutselig har mye penger :tunge1: De får bare være blide og fornøyde hele uka, ellers får de med meg å gjøre :kjefte::regler: (:ler:) Neida, de er verdt hver krone, og det blir bare kjempefint å være sammen alle 5 :hjerte:

Det setet er det Isofix på ja, tror ikke de har uten :klo: Men dere har vel bil med isofix-fester?? Det er så genialt enkelt å feste Isofix-seter, slippe alle de forankringsselene som slår floke på seg og aldri blir stramme nok i mine øyne...Det må sies at setet er en suksess, det var en stk superfornøyd unge som ble kjørt i bhg idag, i rosa sete med rosa "bord" :fnise: Fullstendig desillusjonert fordi hun plutselig satt en annen vei, men blid? Som en :sol:! "Ka e de for et sete da mamma?" (peker på passasjersete) "kim sitte der?? De har ikkje vært der før!!" og "Ska eg ikke i barnehagen idag? Du kjøre feil vei mamma!!" :hoho: Nei lille venn, det er du som sitter "feil" vei :rolleyes::ler: Søta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:haar: Det var litt av en pris, ja! Jeg hadde mer sett for meg 10000 for to uker jeg. :fnise: For leiligheten altså. Flybillettene koster 3000 for oss 4 (!) pluss bil til max 5000. Men etter å ha diskutert med mannen i går blir det nok bare én uke. Her kompromisserer vi på høyt nivå. :ler: Han vil til Syden (type charter), jeg haaaater Syden og kjeder vettet av meg. Han mener han kommer til å kjede seg på landet i Italia i 2 uker (hallooo prøvde jeg å si, vi kan jo finne på SÅ mye! Lucca, Firenze, Pisa og Sienna bare et steinkast unna liksom...), så da blir det bare én. Vi skal jo også til Dyreparken i sommer (Kaptein Sabeltann skal få tutten ;) ) og da går de tre ferieukene jeg har fort!

Jeg fikk et tilbud fra den siden dere bestilte fra, men der var det helst fra lørdag-lørdag noe som ikke passer så godt med flybilletter.

:hoho: Så herlig! Men det må jo unektelig være rart å plutselig sitte ''feil'' vei! Du kjøre feil vei, mamma. :skratte:

Vi har isofix i vår bil, ja. Men av våre nære så er det bare mamma som har i sin bil. Men svigermor har jo eget sete (Multitech) som kan brukes fremover (jeg liker ikke 5-punkt fremover, men denne kan også brukes som beltestol :jepp: ) og så kan søster og bror dele på vårt Multitech. Ja, en god idé! Isofix er jo sååå mye mer praktisk! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en pris, ja! Jeg hadde mer sett for meg 10000 for to uker jeg. For leiligheten altså. Flybillettene koster 3000 for oss 4 (!) pluss bil til max 5000. Men etter å ha diskutert med mannen i går blir det nok bare én uke. Her kompromisserer vi på høyt nivå. Han vil til Syden (type charter), jeg haaaater Syden og kjeder vettet av meg. Han mener han kommer til å kjede seg på landet i Italia i 2 uker (hallooo prøvde jeg å si, vi kan jo finne på SÅ mye! Lucca, Firenze, Pisa og Sienna bare et steinkast unna liksom...), så da blir det bare én. Vi skal jo også til Dyreparken i sommer (Kaptein Sabeltann skal få tutten ) og da går de tre ferieukene jeg har fort!

Jeg fikk et tilbud fra den siden dere bestilte fra, men der var det helst fra lørdag-lørdag noe som ikke passer så godt med flybilletter.

Så herlig! Men det må jo unektelig være rart å plutselig sitte ''feil'' vei! Du kjøre feil vei, mamma.

Vi har isofix i vår bil, ja. Men av våre nære så er det bare mamma som har i sin bil. Men svigermor har jo eget sete (Multitech) som kan brukes fremover (jeg liker ikke 5-punkt fremover, men denne kan også brukes som beltestol ) og så kan søster og bror dele på vårt Multitech. Ja, en god idé! Isofix er jo sååå mye mer praktisk!

Hva gjør dere forresten med bilsete? Leier dere?

Altså, first thing first: Italia kan også være charter/ syden hvis det er det han er ute etter!! Det er jo på en måte litt det vi gjør 2. uka vår, da legger vi oss på et slags leilighetskompleks - her Så mulighetene er uendelige bare en leter litt! Jeg er helt og alldeles for å dele ferien opp i en "charteruke" og en litt mer opplevelsesuke :jepp: Vi har ihvertfall gode erfaringer med det!!

Når det kommer til bilsete så har vi tatt med oss vårt eget bakovervendte sete, fordi mammaen til Liten er kontrollfreak og ikke overlater sikkerheten til Liten til tilfeldighetene :sjenert: Neida, men sikring av barn i bil i Italia er fortsatt litt annerledes enn her hjemme, det er mer uvanlig med bakovervendt etter babysete liksom...men dette blir siste året vi tar med eget sete, nå er hun jo fremovervendt i mannen sin bil så...mulig vi dropper å ta det med i år også, jeg må tygge litt på det ;)

** ** **

:trene: gjennomført, ute på terrassen i kveldssol, med yndlingsmusikk i ørene :nigo: Det ble både en og to strafferunder for sjokoladesprekken jeg hadde på 17. mai :sjenert: Lårene mine fikk kjørt seg noe så inni hampen, jeg er redd for at jeg ikke kan gå imorgen :hoho: Bulgarske utfall, I hate you!!! Masse lår øvelser, masse mage øvelser og en god del på rumpa - la det skje, la meg bli fit :pls:

:fnise:

Annars, travel men fin dag :hjerte: Jobb i finværet med hodet nedi plantekassene og unger som graver etter makk, hente en superfornøyd (og møkkskitten :ler:) Liten i bhg, hjem og gå tur med vovvis, hoppe litt på trampolinen og så putte Liten i stampen (og snike meg til en varm kopp latte) før kveldsmat :daane: En stk blid og trøtt kid sovnet på to strakser med et smil om munnen :hjerte:

Nå skal jeg ta meg en lang dusj og kræsje i sofaen :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det så fint ut! :rodmer: Vi får se hva det blir til, om det i det hele tatt blir noe, eller om vi skal ta en ''kjedelig'' Norgesferie i år også. ;)

Vi har ikke sjans til å drasse med oss to svære bilseter ihvertfall, men mulig vi tar med til M. Jeg får vel bare høre om hvordan jeg gjorde det i Indonesia. Der stod ikke sikkerheten i høysetet for å si det sånn. :haar: Hyklersk? Bare litt. :lol: Jeg er derimot skeptisk til 5-punktssele fremovervendt. A er tung nok til å bruke beltestol (faktisk! store jenta vår!), men det er ikke M enda. Hmmm. Dilemma!

Du er superflink som trener hjemme! Det har ikke jeg selvdisiplin til ihvertfall! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:opplyser: Bulgarske utfall er fandens oldemor!!!! :daane: Jeg gjorde også det i går, i split-sett med step-ups.. Heldigvis ikke like støl nå som første uka, da gikk jeg ikke normalt på dagesvis!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker bulgarske utfall! :hjerte: Sikkert fordi jeg får trent rumpa uten at jeg får vondt i kneet. Det er liksom ikke så mye annet jeg har prøvd som har hatt den effekten. Min tidligere strategi har vært fin rumpe = vondt i kneet, skitt au, og jeg gjør jo det fremdeles til en grad. Men ikke med utfall. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det så fint ut! Vi får se hva det blir til, om det i det hele tatt blir noe, eller om vi skal ta en ''kjedelig'' Norgesferie i år også.

Vi har ikke sjans til å drasse med oss to svære bilseter ihvertfall, men mulig vi tar med til M. Jeg får vel bare høre om hvordan jeg gjorde det i Indonesia. Der stod ikke sikkerheten i høysetet for å si det sånn. Hyklersk? Bare litt. Jeg er derimot skeptisk til 5-punktssele fremovervendt. A er tung nok til å bruke beltestol (faktisk! store jenta vår!), men det er ikke M enda. Hmmm. Dilemma!

Du er superflink som trener hjemme! Det har ikke jeg selvdisiplin til ihvertfall!

Norge trenger slett ikke å være kjedelig!! Og jeg skjønner dere godt om dere velger å holde dere her til lands, det er jammen ikke bare-bare å reise med disse kidsa heller...alt det stæsj man (jeg *kremt*) føler man (...) må ha med seg, skulle jo tro de ikke hadde småbarn utenlands :fnise:

Bulgarske utfall er fandens oldemor!!!! Jeg gjorde også det i går, i split-sett med step-ups.. Heldigvis ikke like støl nå som første uka, da gikk jeg ikke normalt på dagesvis!!

Jeg elsker bulgarske utfall! Sikkert fordi jeg får trent rumpa uten at jeg får vondt i kneet. Det er liksom ikke så mye annet jeg har prøvd som har hatt den effekten. Min tidligere strategi har vært fin rumpe = vondt i kneet, skitt au, og jeg gjør jo det fremdeles til en grad. Men ikke med utfall.

:fnise:

Æsj, jeg har et intenst love/ hate-relationship til bulgarske utfall :bond: Jeg vet de gjør underverker, men fytti helvete så vonde de er når det står på - lårene mine skriiiker omtrent! :daane: Hadde det ikke vært for at jeg måtte ta en dusj sammen med Liten for å skrubbe henne ren før sengetid så skulle jeg tatt en økt nå ikveld også...men jeg gidder ikke dusje en gang til :rolleyes:

Finefine tirsdagen :strix: Det er ett eller annet med meg og sol altså, jeg blir liksom så...ekstremt lykkelig :ler: Jeg har stått med ryggen mot sola i hele dag og plantet i plantekassene på jobb - med bryterrygg-singlet......sa noen solbrent? Skiller? Herifra til Kautokeino :hakeslepp: ...og jeg som HATER skiller, jeg fikk nesten pustestopp når jeg kom hjem og kikket bakpå skuldrene mine :fnise: Plutselig skjønte jeg hva fyren i bhg til Liten mente når han spurte meg om jeg hadde stått med ryggen mot sola idag!! Jeg har klint på enorme mengder Aloe Vera og krysser nå alt jeg har for at det blir brunt og ikke flassete :pls:

Når vi kom hjem (og jeg hadde komt over sjokket jeg fikk når jeg kikket i speilet...) fant vi frem plaskebassenget til Liten og fylte det med deilig lunka vann :hjerte: Hun hviiinte av fryd, og storkoste seg oppi der - i 2 minutt, før hun skulle føyse, og hoppe på trampolinen, og sparke, og spise is, og gå på besøk til nabojenta ogogog :hoho: Herreminhatt for et tempo!!! Vi kom oss igjennom alt, vi gikk tilogmed tur med vovvis før vi endte opp hos nabojenta der vi spiste kvelds ;) De er like gamle, bare et par mnd skiller dem i alder, så det er kjempestas at de har funnet tonen :jepp: Det er nok ikke lenge til de løper på besøk til hverandre uten at vi trenger å følge etter!!

...jeg.må.rydde.men.har.ikke.lyst...

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Jeg er forsåvidt enig med deg i love/hate-forholdet til bulgarske utfall. De er effektive som fy, men det er jo så vondt når det står på!! :daane:

Håper :sol: skinner for deg i dag også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetåker-laging på dagtid, rydde/ommøblere pause-og arbeidsrom på kveldstid..dette blir en lang og veldig aktiv dag :trene: det er torden i lufta og kidsa er elektriske...tro om det henger sammen?! :fnise:

Pausetid akkurat nå (med verdens tregeste mobilnett) og kruttsterk kaffi i koppen :hjerte: I love my job!!! Lurer på høsten, hvordan det blir, når jeg skal være inne hver dag :overrasket: jeg kommer til å få klaus :ler:

En fin dag til dere som måtte finne på å stikke nesa innom her :) jeg skal ut i molda igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetåker-laging på dagtid, rydde/ommøblere pause-og arbeidsrom på kveldstid..dette blir en lang og veldig aktiv dag :trene: det er torden i lufta og kidsa er elektriske...tro om det henger sammen?! :fnise:

Pausetid akkurat nå (med verdens tregeste mobilnett) og kruttsterk kaffi i koppen :hjerte: I love my job!!! Lurer på høsten, hvordan det blir, når jeg skal være inne hver dag :overrasket: jeg kommer til å få klaus :ler:

En fin dag til dere som måtte finne på å stikke nesa innom her :) jeg skal ut i molda igjen!!

Høres njuuudelig ut! :rodmer:

Men ingen trening på deg ikveld da? :( Favorittspinn! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen trening idag nei :( Denne uka er vanskelig, for mannen er mye vekke på kveldstid! Men neste uke er bedre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg fryktelig streng som ikke syns at 12 åringen skal ha med seg Ipod'en på skolen? :klo: Den ligger i ranselen, de har ingen skap å låse ting inn i..hun bruker den på bussen hjem sier hun, og det er fair enough..men jeg tenker den lett kan bli stjålet, en Ipod er jo noe "alle" vil ha men kansje ikke har :sjenert: Storebror opplevde jo at hans ble stjålet..jeg tenker hun heller kan laste inn musikk på mobilen, den har hun jo med seg på skolen (avslått, med pinkode) Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg fryktelig streng som ikke syns at 12 åringen skal ha med seg Ipod'en på skolen? :klo: Den ligger i ranselen, de har ingen skap å låse ting inn i..hun bruker den på bussen hjem sier hun, og det er fair enough..men jeg tenker den lett kan bli stjålet, en Ipod er jo noe "alle" vil ha men kansje ikke har :sjenert: Storebror opplevde jo at hans ble stjålet..jeg tenker hun heller kan laste inn musikk på mobilen, den har hun jo med seg på skolen (avslått, med pinkode) Hva tenker dere?

Jeg er enig med deg. Men altså...hun har vel ikke så veldig lang vei til skolen? Eller? :klo: Hadde det vært min 12-åring hadde mobil med musikk vært mer enn nok. Men så er vi så kjedelige og treige som ikke har ipad engang. :ler:

:klaske: Nå leste jeg ipad og ikke ipod. Men fremdeles enig med deg. Musikk på mobilen er mer enn nok.

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke lang vei hjem med buss nei, men hun er heeelt inni musikkens verden for tida og kan omtrent ikke gå uten å ha musikk i ørene :fnise: Det er massevis av lagringsplass på mobilen, jeg tror det bunner mer i at hun synes det er kult å ta pod`en med seg, fordi det har ikke "alle andre"...Hun mener også hun "bør" ha egen Ipad, mens jeg synes hun kan bruke den som er alle sin...Jeg vil jo ikke hun skal sitte med nesa nedi en eller annen duppedings hele tida heller, men så er hun jo i den alderen :vetikke: æsj, det er ikke lett med sånne halvstore barn heller gitt :tunge1:

Ah, idag kommer de nye skapene våre :hoppe: Ulempen er bare:

1. det høljeregner, og skapene er i olja eik :haar: Spent på om de dekker de til før de bærer dem inn!!

2. vi får ikke solgt kinosofaen vår - så den står her, VELDIG i veien - nettopp der skapene skal stå :sur:

3. jeg hadde helt glemt at skapene kom idag og har ikke ryddet vekk bøkene i bokhyllene som henger på veggen der skapene skal stå :bond:

Altså - jeg har litt å gjøre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...