Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Det er jo rom for at jeg har målt feil en eller annen gang her, for 10,5 cm synes jeg høres litt vel mye ut :vetikke: Men noe svinn har det vært, så det er jo gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha, jeg lo høyt og tenkte akkurat det samme som dere :ler: Tenk å være å uheldig at du kikker opp et øyeblikk da..... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, sataychicken in the making :sikle: Det lukter helt avsindig godt her :daane: Typisk nå om legen ringer og sier vi kan komme, for nå er Liten klar for senga :klaske: Han bor utenlands, så når han først er her jobber han til langt på kveld :overrasket: litt sånn rart hele greia, legetime om kvelden og ikke trenger vi å betale heller :fnise: Men han er flink med svigermor (som btw har vært reservebestemor for barna hans alle de årene de bodde her, derav de gratis legetimene :opplyser:) Det er vel det som kalles gjentjenester?! Du er snill mot meg og jeg er snill mot deg (og resten av slekta :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

:daane: 10,5 cm er jo helt fantastisk!! :nigo: Du må nok komme og ta en tur på Pascal med meg igjen! :jepp::lur::fnise:

Håper det går bra med Liten og ha en god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det er godt mulig jeg har målt feil første gangen..men noen cm har jeg mistet uansett, det merker jeg på treningsbuksene mine :jepp: Og en tur på Pascal hadde ikke vært å forakte, men da spiser vi lunsjen et annet sted og kjører kun dessert på Pascal :sjarmor:

Liten sover som en stein, feberen ligger der og lurer på 38 grader...sikkert ørene, for hun driver og tar seg til spesielt det venstre øret - men nekter for at det gjør vondt :roll: Vi får se, om det blir legebesøk i løpet av helga får vi vel svar på det!

Det er så koselig å lese for henne på sengekanten, hun er oppriktig interessert og engasjert! Ikveld leste vi Olivia og kosedyret som forsvant - 3 ganger :fnise: Olivia har en lillebror som heter William, og 3. gangen vi leste om William sier Liten; "eg like ikkje William mamma..han går i barnehagen min, å han e ikkje kjekke! Han dytte meg, å slår meg sånn at eg grine!!" (Her skal det nevnes at William sluttet for 1 år siden........) Jeg sier - for n`te gang (jadda, vi har snakket om ham før :fnise:) - at jeg skjønner at hun ikke liker at William slår og dytter, men at han har sluttet i barnehagen, så hun trenger ikke å være redd lenger :kose: Da ser hun på meg og sier snusfornuftig; "jamen, eg glømme han ikkje forde mamma!! Han va så stygge me meg!!" :overrasket: Lille ungen, han må virkelig ha skremt vettet av henne!! Jeg husker ham jeg også, en liten rabbagast som helt sikkert og garantert fantes ingenting vondt i, men han hadde lagt seg for vane å slå, klype, bite, klore og dytte de andre barna...det var alltid noen som gråt når han var i nærheten :fnise: Stakkar!! Gjorde inntrykk han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så skjønn den der jenta di! Og veldig klok og fin, høres det ut som. Skjønner at du må være stoltemamma!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg også nyter å lese på sengekanten. :hjerte: Men her går det i den samme boken, dag ut og dag inn. Begynner å bli en smuuule lei. :dry: Men koselig, det er det. Når jeg er ekstra trøtt og lei tar jeg bare kortversjonen. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei variasjon er viktig!! Hvilken bok er det A har dilla på??

Ah, lørdag formiddag :hjerte: Frokost og Masha & Mishka med min lille skatt, snart trening og så: ingen planer, bare kos :hoppe: Gotta love it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jason Flytter heter den. Vi fikk den i en happy meal av alke ting, men det er en gammel, originalt svensk bok. Jeg husker nemlig igjen tegningene fra jeg var liten lesehest hos bestemor. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har jeg ikke hørt om..må google litt ;) Liten liker heldigvis å variere litt, og nye bøker er alltid superstas! Her har det gått endel i Olivia-bøkene, Ingrid-bøkene (irriterer meg litt over "babyspråket" i de bøkene :klaske: ) og bøkene om Gubben og katten Findus i det siste :Nikke:

Dødstung men superdigg spinningtime som fikk meg til å føle meg skikkelig vel med meg selv :strix: Det er så utrolig deilig å gå fra trening og føle seg på topp!! En lang god dusj, egg og min nye "dille": gresk yogurt og valnøtter til lunsj - og nå; en kopp cappuccino :sikle: Lørdag er en fin dag!!!

Det bøtter ned ute, iiiskaldt regn slæsj sludd :regn: så været kunne vel absolutt vært bedre..vi hadde tenkt oss på tivoli idag, men det kan du trygt si vi dropper :P Vi finner vel på noe tenker jeg, Liten har ihvertfall 15.000 prosjekter gående samtidig hele tida, så kjedelig har vi det ikke :ler:

Og sist men ikke minst; et stort gratulerer til Mazzi og han godeste med nok ei perfekt lita jente :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elskhater spinninginstruktøren vi hadde idag :hjerte::pls::balltre:

:ler:

FOR en time :daane: Lite visste jeg da jeg etterspurte pyramideintervall, at gårsdagens instruktør kom til å hente inn yndlingsinstruktøren (som egentlig ikke skal ha intervallspin lenger fordi hun har passert 20 uker i graviditeten :sjenert:) bare pga min forespørsel :hoppe: "Såklart jeg kommer og har pyramideintervall for deg, du er jo yndlingen min" sa hun når jeg "beklaget" at jeg hadde etterspurt intervallen hennes :fnise: Hun er fysioterapeut i tillegg til spinning og yogainstruktør, så jeg benyttet sjansen til å spør henne om den vonde hovne ankelen min :sjenert: Mest sannsynlig slimposebetennelse, pga et overtråkk for evigheter siden og overbelastning på trening :sukk: Jeg har fått en "oppskrift" som jeg skal følge i 14 dager, så skal hun se på det igjen, og om det ikke er bedre da så bør jeg gå og få tatt et røntgenbilde av ankelen for å utelukke en annen skade...så imorgen skal det kjøpes støttebandasje og bosu-ball, her skal det kjøres balansetrening for ankler :ler: Jeg fortsetter å trene som jeg gjør nå, bare med støttebandasje!

Det var - unektelig - helt infernalsk tungt å komme høyt opp i puls - og bli der - idag, sikkert både pga spin 2`en igår og sykkelturen jeg hadde tidligere idag med Liten i sykkelvogna..men med gjennomsnittspuls på 82 %, makspuls på 91 % og 698 kcal forbrent er jeg ingenting annet enn dødsfornøyd :jepp: Nå venter en god dusj, myke klær og bang kræsj i sofaen før jeg tar kvelden tidlig etter en lang fin søndag med sol, sykkeltur, to playdates, kjøttkakemiddag og trening på menyen :hjerte: Det er søndagen sin det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du (eller Belle?) komme med noen pulsklokke-anbefalinger? Nå har jeg endelig klart å komme meg opp på minst 2 økter i uka, og med min fascinasjon for tall og grafer tror jeg pulsklokke kan være en god motivasjon :fnise:

Og så skal dere ha det jenter - det er supermotiverende å lese om treninga deres her inne! Mye enklere å be seg selv om å pelle seg på trening når jeg har lest om dere og hvor flinke dere er til å trosse unnskyldninger :ler:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Good for you girl!! Jeg heier på deg :hoppe: Så gøy å være litt motiverende for andre!! Trening er deilig og slitsomt... og enda litt mer deilig - etterpå :fnise:

Jeg (vi..) har Suunto-belte på trening..Suunto er et system treningssenteret vårt har valgt å bruke, med puls på skjerm og "referat" fra treningen med pulsoversikt, kalorioversikt og restitusjonsbehov tilsendt på mail etter endt time! Helt genialt!! Disse beltene og klokkene kan selvsagt kjøpes utenom også :) Flere treningssentre har slike ordninger, det er verdt å sjekke opp i om ditt treningssenter har et sånt system..supermotivasjon! Suunto har også klokker, som jeg har hørt er veldig bra :Nikke: Utenom Suunto-beltet har jeg Polar FT60 som jeg bruker når jeg går tur/ sykler o.l for å følge med for moro skyld :fnise: Vet Belle også har pulsklokke utenom, men husker ikke hvilken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også FT60. :jepp: Jeg har ingen erfaring fra andre pulsklokker (annet enn Suunto-systemet - som forresten anbefales. Mye gøyere å se på storskjerm enn å måtte følge med på håndleddet), men synes denne er helt super. Den har ulike treningsprogram også, hvor du setter deg mål og så sier den fra ved ukens slutt om du må trene mer eller fortsette i samme tralten. Samtidig er den fin å se på, jeg bruker ofte min som vanlig klokke også. :)

Håper ankelen din blir bedre og at du slipper noe mer styr med den! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykla til jobb idag, i strålende sol klokka 7 :nigo: Fuglekvitter og ikke altfor mye trafikk, hvis jeg hadde hatt liiiiittegrann bedre tid kunne jeg nytt det litt også :hoho: Istedet registrerte jeg det i forbifarten mens jeg tråkka som en gal for å nå jobb i tide :fnise: Ankom jobben, andpusten og svett, 1 minutt før jeg skulle begynne ;) Lang fin dag ute i sola på jobb før jeg sykla for å hente Liten i bhg med sykkelvogna! Hun ble - som forventa - helt :bolledeig: når hun skjønte vi skulle sykle hjem, og når jeg sa vi kunne stoppe og kjøpe smoothie på veien var det rett før hun gikk av hengslene av glede :ler: Deilig!! Kom hjem til låst dør og ingen nøkler i veska :roll: her er vi vant til at husnøkkelen henger på samme nøkkelknippet som bilnøkkelen ;) men hva gjør vel det når det er så fint vær?! Flaks!! Heldigvis kom kjære hjem akkurat idet Liten fant ut at hun måtte bæsje - ellers kunne det lett ha utviklet seg til en aldri så liten krise....

Tenkte en liten stund på å trene idag, men disse stakkars mørbanka lårene mine trengte hvile :sjenert: 2 heftige spinningtimer etterfulgt av mer sykling enn jeg har gjort på årevis bare de to siste dagene, gjør v-o-n-d-t :daane: Ankelen klarer seg ganske bra, jeg iset den ned igår kveld og har gjort noen øvelser idag uten at hevelsen eller vondten har blitt verre :) Det må jo være bra ;)

Nå satte jeg meg endelig ned..og kom på at jeg burde spise noe - men nå gidder jeg ikke reise meg opp igjen, så nå sitter jeg og venter på at mannen også skal bli sulten sånn at jeg kan få det servert :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Nå satte jeg meg endelig ned..og kom på at jeg burde spise noe - men nå gidder jeg ikke reise meg opp igjen, så nå sitter jeg og venter på at mannen også skal bli sulten sånn at jeg kan få det servert :hoho:

:fnise: Funka det?

Så flink du er som syklet til jobben! Det har ikke jeg prøvd, da hadde jeg sikkert ikke kommet fram til lunch engang... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...