Diddles Skrevet 14. mars 2014 Forfatter #2461 Del Skrevet 14. mars 2014 Gah, etter 3 dager og netter i "fangenskap" med et sykt barn kjenner jeg behov for å stikke av Ikke hjalp det at det pøser ned og at jeg måtte avlyse yndlingsspin pga null søvn heller...der røyk den muligheten for å blåse ut litt steam Kjenner jeg irriterer meg over det meste idag T.r.e.n.g.e.r t.r.e.n.i.n.g Men jeg satser på at jeg er med på spin 2 imorgen Belle Mannen har lånt en Nissan Leaf fra bilbutikken *vil ha* El-bil er en annen verden Krysser fingrene for at det blir bestilling, akkurat den modellen og fargen vi vil ha har de på lager også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. mars 2014 #2462 Del Skrevet 14. mars 2014 Æsj bæsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #2463 Del Skrevet 15. mars 2014 Sweet Lord, jeg trenger en hel natts søvn før det blir mandag igjen Hun hoster og hoster stakkar, og er ikke så rent lite intens både dag og natt Godt for alle at jeg fikk tatt meg skikkelig ut på trening idag før jeg smeltet foran øynene på familien min Kort lunte..ja.. Imorgen er det strengt tatt min tur til å sove frempå..nå tipset nettopp mannen meg om frokostplanene sine før han skal ned og klippe svigermor klokka 11 - så da kan jeg vinke farvel til å sove lenger enn til 9 ihvertfall...(dvs jeg kan sove så lenge hvis jeg er heldig, så jeg får vel være takknemlig for det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #2464 Del Skrevet 16. mars 2014 For en fin fin søndag, til tross for noen oppvåkninger inatt og skikkelig møkkavær ute Belle`s lille A sov av seg den skyhøye feberen hun våknet med på natta og de var dermed friske nok til å leke med oss Så vi kledde oss godt og møttes i barnehagen som ligger et steinkast herifra..at vi brukte 1 1/2 time på å kle oss og komme oss dertil har ingenting med avstanden å gjøre Derimot er Liten en liten tur på bunn i fht selvstendighet, hun har nemlig gått fra å klare alt selv til at hun ikke klarer noenting whatsoever Tilslutt, etter å ha prøvd at hun kunne sykle/ sparke/ gå/ sitte i vogna bort kom jeg på den magiske løsningen; mamma kan sykle med deg i sykkelvogna - og da var det bare og latter all the way! Hun elsker den sykkelvogna!! Det ble etterhvert såpass vått ute at vi bestemte oss for å dra tilbake her og leke videre inne, Liten bare grein fordi hun var kald på hendene og jeg hadde tatt med feil (tjukke) votter...så da ble de med hit istedet, og det var kjempekos!! Skravling, lek, latter, kaffe, kakao og babygrøt (!!) er oppskriften på en finfin søndag ettermiddag! Etter Belle og kidsa dro videre laget jeg middag mens kjære og Liten slappet litt av inne i stua Nammete middag; ovnstekt kylling, båtpoteter, rotgrønnsaker og red curry saus Etter et bad og litt barnetv så var den lille skatten klar for senga - hun virket også superfornøyd, tror hun har kost seg skikkelig idag!! Avslapping foran tv ikveld, opplading til jobb og trening imorgen Vi prøver oss på å sende Liten i bhg imorgen..hun hoster litt enda, men ikke noe i nærheten av hvordan det var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. mars 2014 #2465 Del Skrevet 16. mars 2014 Tusen takk for en superkoselig dag! Gleder meg til trening i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #2466 Del Skrevet 17. mars 2014 En hel natts søvn ...og hun sover ennå, selv om jeg både har dusja og laga kaffi vegg i vegg med rommet hennes Dette MÅ jo være et tegn på at hun er frisk Oh joy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 17. mars 2014 #2467 Del Skrevet 17. mars 2014 Det hørtes ut som en deilig søndag (og natt til mandag)! Håper resten av mandagen blir like bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. mars 2014 #2468 Del Skrevet 17. mars 2014 Så deilig! Her prøvde A å stå opp klokken 4:15! Hun SKULLE ned. Heldigvis sovnet hun igjen og sov helt til nesten 7 faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #2469 Del Skrevet 18. mars 2014 Så deilig! Her prøvde A å stå opp klokken 4:15! Hun SKULLE ned. Heldigvis sovnet hun igjen og sov helt til nesten 7 faktisk! Å herre jesus, jeg hadde om Liten ville stått opp så tidlig! Nei, det er nok som mannen sier (atter en gang, hater det når han har rett ) at jeg (slæsj vi...) er litt bortskjemt når Liten vil stå opp kl 8, jeg prøver desperat å overtale henne til å ligge litt til, og blir sur når det ikke funker Bra natt inatt som var også, det er to netter på rad det der hun har sovet rundt og i tillegg i egen seng Det har ikke vært mye av det i det siste..Jeg la meg kl 21.30 igår kveld, helt ferdig etter en ulidelig tung quickspin etterfulgt av funksjonell styrke Prøvde å se litt på en serie på Netflix, våknet når episoden var slutt og skjønte at det ikke gikk Så rimelig greit utsovet idag, våknet av meg selv før (!!! nå står ikke verden til påske!!!) vekkerklokka ringte Det har vel ca aldri skjedd før..! Allikevel har jeg vært helt koko idag, svimmel og kvalm..jeg har sikkert fått sånn, søvnsjokk Så ille var det faktisk i ettermiddag at jeg avlyste yogaen jeg har gledet meg til siden før helga, fordi jeg var redd for å spy når jeg sto oppned - kjære syns det var en fornuftig avgjørelse "fordi det hadde sett så teit ut" Så det har vært en rolig tirsdags ettermiddag - så rolig en superkort ettermiddag kan bli *elsk* Plukket Liten opp hos foreldrene mine etter jobb, skravla litt der før vi kjørte hjem og spiste middag, og så var det armkrok-kos, barnetv og leggetid.. Liten er så utrolig festlig for tida Hun husker så godt (i motsetning til visse andre *kremt*) Vi har jo snakket om Italia-turen vi skal ha i mai, og forklart at vi skal reise når det blir vår! Idag på vei inn til foreldrene mine snakket vi om været ute, og hun spurte meg om det var vinter ennå! Jeg tenkte meg ikke helt om og sa at "nei nå er våren her!" Da stormet jubelen i baksetet: "jaaaaa, jippijippijippiiii - me ska te Italia - Idag!!" Prøv å forklare en reisesyk 2 1/2 åring at våren faktisk er en lenger tidsperiode....vellykka? Not so much Det ble litt hyling ja... Og fantasien hennes har tatt helt av!! Her om dagen matet vi et fantasi-pinnsvin i senga hennes, i nesten en time! Idag har hun kastet ball, headet ball og dabbet ball - fantasiball that is ...og når vi kom hjem måtte hun svømme (!!) over stuegolvet, for der var det sjø! Hnu var på kjøkkenet og smurte kveldsmat med pappaen, jeg gikk inn i stua for å drikke te..så roper hun etter meg: "ikke dett i vatne mamma, de e kokodillar der!!" og kom løpende etter meg for å vise meg hvor det var trygt å gå søta!! Mens hun så Masha og Mishka på Barnetv "moonwalk`et" hun bortover gulvet - herre fred for en søt liten unge Godt hun er søt, for da slipper jeg å fokusere så mye på at jeg ikke eiger hukommelse og heller ikke er i nærheten av å nå noen mål sånn rent kroppsmessig whatsoever Nå har jeg trent 3-4 ganger i uka siden januar, synes godt det kunne skjedd noe snart Men, fortsatt like kompakt hrrrmpfff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 19. mars 2014 #2470 Del Skrevet 19. mars 2014 Liten er så søt!! Håper en rolig kveld gjorde susen og at formen er bedre i dag! Jeg er enig med deg i at det var en god ting å avlyse treningen, om enn ikke bare med samme argument som mannen din brukte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. mars 2014 #2471 Del Skrevet 19. mars 2014 Jeg tror søvnsjokk er en helt reell ting jeg altså! Jeg husker fremdeles den natten, for kanskje en måned siden, hvor jeg fikk 12 timers søvn. Da var jeg svimmel og uggen hele dagen! Liten er superfin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 19. mars 2014 #2472 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Jeg tror søvnsjokk er en helt reell ting jeg altså! Jeg husker fremdeles den natten, for kanskje en måned siden, hvor jeg fikk 12 timers søvn. Da var jeg svimmel og uggen hele dagen! Liten er superfin. Det er nok fordi kroppen får mulighet til å kjenne etter hvor sliten den faktisk er, istedenfor å bare fortsette i den vante tralten på lite søvn og ingen mulighet til å ta en pust i bakken... Det er jo en grunn til at de fleste blir syke når det er tid for langhelg/ferie og lignende... Edit: i overkant mye "faktisk" faktisk Endret 19. mars 2014 av Neferet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 19. mars 2014 #2473 Del Skrevet 19. mars 2014 "Søvnsjokk" er helt vanlig. De anbefaler ikke småbarnsforeldre til å "sove ut" når det er helg, for da får man ofte vondt i hodet og blir uggen/kvalm. Jeg er like trøtt uansett hvor mange timer jeg sover om natta jeg. Lillesnupp har jo sovet natta gjennom i lang tid nå, men jeg kan ikke si at jeg merker at jeg selv er så mye mindre trøtt enn før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #2474 Del Skrevet 19. mars 2014 Aha - så søvnsjokk er et kjent fenomen?! Da er det det jeg har hatt - for inatt var vi tilbake til oppvåkning og kroppsjunkie-unge - ergo redusert søvn, og jeg føler meg mye bedre Rare kroppen!! 7200 kr igjen på skatten Det blir endel for det!! Det er supersalg i Italia når vi reiser ned dit i juli, det er bare å glede seg Liten har endelig og omsider vært i bhg - èn stakkars dag - og nå har vi helg Men da fikk hun ihvertfall frest fra seg littegranne, hun var helt ferdig når jeg henta henne stakkar Nå sover hun søtt i senga, jeg har en oppryddingsjobb foran meg på kjøkken før sofaen og de siste episodene av Masterchef venter på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 20. mars 2014 #2475 Del Skrevet 20. mars 2014 Hurra for skattepenger og Liten i barnehage og allerede helg for dere (*grumle grumle* ) Håper dere får en knallfin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. mars 2014 #2476 Del Skrevet 20. mars 2014 Jeg fikk 7 timer i strekk i natt, helt på grensen til søvnsjokk tror jeg. Åh, deilig med penger igjen! Her var det ''bare'' litt over 3000, men jeg hadde ikke regnet med mer heller siden jeg har tabelltrekk og at BSU'en min er full. De 3000 er faktisk takket være mammapermen, jeg pleier å ligge ganske jevnt på null utenom BSU-pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #2477 Del Skrevet 21. mars 2014 Se der ja, feberen er på plass igjen Er det mulig?! Mannen skal kjøre mammaen sin til legen i.l.a ettermiddagen, så da skal vi spør om han kan ta en real sjekk på Liten med det samme, for her er det noe den andre legen ikke har fått med seg! Hun har ikke vært i form på ukesvis :bond:Kjære og svigermor har samme fastlegen, så han pleier å ta inn ungene også uten å mukke heldigvis Nå sitter hun og ser Karsten og Petra mens jeg stryker navn i nye sokker, strømpebukser og ullklær (salg på Obs 40 % avslag på ull er gull ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. mars 2014 #2478 Del Skrevet 21. mars 2014 Se der ja, feberen er på plass igjen Er det mulig?! Mannen skal kjøre mammaen sin til legen i.l.a ettermiddagen, så da skal vi spør om han kan ta en real sjekk på Liten med det samme, for her er det noe den andre legen ikke har fått med seg! Hun har ikke vært i form på ukesvis :bond:Kjære og svigermor har samme fastlegen, så han pleier å ta inn ungene også uten å mukke heldigvis Nå sitter hun og ser Karsten og Petra mens jeg stryker navn i nye sokker, strømpebukser og ullklær (salg på Obs 40 % avslag på ull er gull ) Nei, huttemegtu, stakkar Liten! Håper de finner ut av det. Kjedelig for både liten og stor at det skal være sånn! Jeg var innom Obsen for å kjøpe lunsj i dag (fredagstradisjon ) og fant fort ut at jeg må tilbake for å shoppe ull! Jeg hadde ''dessverre'' med meg en kollega som ikke er interessert i sånt. Trening i morgen forresten, om du vil være med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #2479 Del Skrevet 21. mars 2014 Jepp, jeg er med imorgen Har ikke vært verken torsdag eller idag jeg heller så da trenger jeg å spinne fra meg litt imorgen Jeg har forresten minket med 10,5 cm siden jeg begynte å trene i januar, så til tross for at vekta står stille så blir jeg ihvertfall mindre og strammere Kjære kommenterer det også, at han ser tydelige endringer..jeg får prøve å tro på ham da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. mars 2014 #2480 Del Skrevet 21. mars 2014 10,5 cm er jo enormt mye! Det skal du være fornøyd med altså, ellers kommer jeg og slår deg! Men ja, jippi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå