Gå til innhold

Greit å skjære i gutters kjønnsorganer?


Gjest Olivi

Anbefalte innlegg

Så du er egoist og driter i hvordan han led i mange uker som nylig omskåret bare så du skal få ta for deg. Så fint og sympatisk av deg.

Nå er det litt forskjell på gutteomskjæring og jenteomskjæring.

Tror ikke guttene lider så mye fordi de får bedøvelse, og de skjærer bort hud, ikke kjønnet.

Tror du ikke jenten har det mye værre der de faktisk skjærer bort indre og ytre kjønnslepper og klitoris uten bedøvelse? Hvor jævla vondt og følsomt det er der?

Også syr de sammen uten bedøvelse?

Og når de blir giftet bort presser mannen penisen sin gjennom det lille igjennsydde hullet!

Og de fjerner tråden når hun må føde, og etter fødsel syr de sammen igjen.

Må være et helvetes lang liv med tortur ... disse kvinnene nyter ikke sex. De gruer seg sikkert til smertehelvete hver natt!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det beste eksempelet på at omskjæring bør bli forbudt.

Men dette er et vanskelig område. Vi må til en viss grad være sensitive til folks religiøse behov og tradisjoner og ikke fremstå som rasister, eller enda verre antisemitter.

Jeg har derfor et brukbart kompromissforslag; vi forbyr omskjæring av barn under 18 år, men tillater at praksisen med rituell cunnilingus får fortsette. Da setter vi foten ned for en praksis som er direkte skadelig, men viser forståelse for kulturelle og religiøse behov som ikke er skadelige. Det er tross alt ingen som er blitt skadd eller har dødd av en blowjob, selv om den ble utført av en rabbiner!

Nå er det andre gang at jeg ser deg bruke uttrykket "rituell cunnilingus", og jeg føler at jeg bør si fra, før du sier det til noen som veit hvem du er.

Cunnilingus ER oralsex, men på en kvinne. Så nå vet du det. En vakker dag når du blir kvitt de verste utbruddene av kviser, og kommer over stemmeskiftet, så åpner det seg kanskje en mulighet for å teste det ut for deg også. Pun intended.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kanskje det beste eksempelet på at omskjæring bør bli forbudt.

Men dette er et vanskelig område. Vi må til en viss grad være sensitive til folks religiøse behov og tradisjoner og ikke fremstå som rasister, eller enda verre antisemitter.

Jeg har derfor et brukbart kompromissforslag; vi forbyr omskjæring av barn under 18 år, men tillater at praksisen med rituell cunnilingus får fortsette. Da setter vi foten ned for en praksis som er direkte skadelig, men viser forståelse for kulturelle og religiøse behov som ikke er skadelige. Det er tross alt ingen som er blitt skadd eller har dødd av en blowjob, selv om den ble utført av en rabbiner!

Ikke sant... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå er det andre gang at jeg ser deg bruke uttrykket "rituell cunnilingus", og jeg føler at jeg bør si fra, før du sier det til noen som veit hvem du er.

Cunnilingus ER oralsex, men på en kvinne. Så nå vet du det. En vakker dag når du blir kvitt de verste utbruddene av kviser, og kommer over stemmeskiftet, så åpner det seg kanskje en mulighet for å teste det ut for deg også. Pun intended.

Du er med andre ord tilhenger av praksisen med oralsex på guttebarn slik det her beskrives av rabbineren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er med andre ord tilhenger av praksisen med oralsex på guttebarn slik det her beskrives av rabbineren?

Jeg vet ikke helt hvordan du klarte å lese DET ut av innlegget mitt. Særlig ettersom jeg er veldig konsistent i min fordømmelse av omskjæring av både jenter og gutter. Senest for et par poster siden i denne tråden.

Men for ordens skyld: Jeg svarer "Nei!"

Min intensjon var bare å gi en saksopplysning til den sørgelig uvitende gjesten som ikke var klar over at "cunnilingus" er det samme som å slikke fitte. Oralsex på et hankjønn heter "fellatio" på fint.

Så det rabbinerne driver med, kunne altså beskrives som "rituell fellatio".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det litt forskjell på gutteomskjæring og jenteomskjæring.

Tror ikke guttene lider så mye fordi de får bedøvelse, og de skjærer bort hud, ikke kjønnet.

Tror du ikke jenten har det mye værre der de faktisk skjærer bort indre og ytre kjønnslepper og klitoris uten bedøvelse? Hvor jævla vondt og følsomt det er der?

Også syr de sammen uten bedøvelse?

Og når de blir giftet bort presser mannen penisen sin gjennom det lille igjennsydde hullet!

Og de fjerner tråden når hun må føde, og etter fødsel syr de sammen igjen.

Må være et helvetes lang liv med tortur ... disse kvinnene nyter ikke sex. De gruer seg sikkert til smertehelvete hver natt!!!!

Bare for ordens skyld, og jeg håper virkelig at ingen oppfatter dette som hverken støtte eller aksept til noen form for omskjæring: Det er forskjellige former for kvinnelig omskjæring, og noen av dem innebærer ikke mer enn at man tar bort hertten over klitoris, eller deler av kjønnsleppene. Sånn sett skiller det seg ikke nevneverdig fra mannlig omskjæring.

Det du snakker om, kalles også infibulering, og er den ekstreme varianten av kvinnelig omskjæring. Den kunne antakelig sidestilles med kastrering av en mann, siden det innebærer at man fjerner alle utvendige kjønnsorganer. Det er selvsagt dette vi hører mest om, siden det er så dramatisk og skadelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Få det i hodet på religiøse tullinger da.

Det er mye større sjans for at Dovre faller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Jaja det er jo helt greit å skjære i pikken til folk selvfølgelig! Spesielt om det er mot egen vilje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe

Jeg vet ikke helt hvordan du klarte å lese DET ut av innlegget mitt. Særlig ettersom jeg er veldig konsistent i min fordømmelse av omskjæring av både jenter og gutter. Senest for et par poster siden i denne tråden.

Men for ordens skyld: Jeg svarer "Nei!"

Min intensjon var bare å gi en saksopplysning til den sørgelig uvitende gjesten som ikke var klar over at "cunnilingus" er det samme som å slikke fitte. Oralsex på et hankjønn heter "fellatio" på fint.

Så det rabbinerne driver med, kunne altså beskrives som "rituell fellatio".

For meg så det ut som du ville mye mer enn å komme med en ren saksopplysning i det innlegget. Men nå som du oppklarer det så ser jeg jo at det var saksopplysning preget av din personlighet. Og da blir jo resultatet slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Nå er det litt forskjell på gutteomskjæring og jenteomskjæring.

Tror ikke guttene lider så mye fordi de får bedøvelse, og de skjærer bort hud, ikke kjønnet.

Tror du ikke jenten har det mye værre der de faktisk skjærer bort indre og ytre kjønnslepper og klitoris uten bedøvelse? Hvor jævla vondt og følsomt det er der?

Også syr de sammen uten bedøvelse?

Og når de blir giftet bort presser mannen penisen sin gjennom det lille igjennsydde hullet!

Og de fjerner tråden når hun må føde, og etter fødsel syr de sammen igjen.

Må være et helvetes lang liv med tortur ... disse kvinnene nyter ikke sex. De gruer seg sikkert til smertehelvete hver natt!!!!

Det finnes som andre påpeker her, flere former for kvinnelig omskjæring. Det at man fjerner kjønnslepper og hetten over klitoris er "vanlig" og dette er veldig sammenlignbart med omskjæring av gutter. Det er hårreisende at dette er forbudt på jenter, men tillatt når det gjelder gutter. Gutter burde få det samme rettsvernet som jenter har!

Selv om de får bedøvelse så er det fortsatt veldig smertefullt. Du kan jo prøve å tenke deg selv hvordan det er å ha et stort sår på tissen, som ligger og gnir inni bleia, og som blir gjennomtrukket av urin når du tisser..Det svir! At noen utsetter forsvarsløse spedbarn for unødvendige smerter på dene måter en barbarisk, og for meg fullstendig uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så det ut som du ville mye mer enn å komme med en ren saksopplysning i det innlegget. Men nå som du oppklarer det så ser jeg jo at det var saksopplysning preget av din personlighet. Og da blir jo resultatet slik.

Du mener at det ble brukt en og annen innskutt bisetning, og at det forvirret deg?

Det er OK. No hard feelings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omskjæring av gutter er ikke det samme som omskjæring av jenter. Det skader ikke på noen måte. Så hva er galt med det?

Jo noen gutter får skader og minket sexuel nytelse av det og det finnes til og med tilfeller av guttebarn som har dødd av omskjæring.

Og det er heller ikke slik at all omskjæring av jenter er skadelig. En form for omskjæring av jenter er f.eks bare at de fjerner klitoris hetten. Dette blir egentlig nøyaktig det samme som man gjør på guttene når man fjerner deres forhud, men på jenter er all omskjæring ulovelig, mens på gutter er det av en eller annen grunn fullt lovelig med omskjæring.

Nå er det litt forskjell på gutteomskjæring og jenteomskjæring.

Tror ikke guttene lider så mye fordi de får bedøvelse, og de skjærer bort hud, ikke kjønnet.

Det er veldig vanlig å gjøre omskjæring av gutter uten bedøvelse.

Og det meste av omskjæring av jenter er ikke noe mer enn forrhudsfjerningen på gutter. Den type omskjæring av jenter hvor kjønnet sys igjenn eller store deler fjernes tilhører en ekstremt liten minoritet. Det meste av jente-omskjæring er kun fjerning av klitoris hetten eller noe av kjønnsleppene og dette er helt sammenliknbart med å skjære bort forhuden til gutter.

Du viser her total mangel på kunnskap om omskjering AB. Du kunne vel ihvertfall ha tatt et lite raskt googlesøk før du postet?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes omskjæring av gutter gjort på ordentlige stykehus er helr greit.

Selvsagt er det ikke greit. Man driver ikke unødvendig og farlig kirurgi på småbarn. Skal man liksom begynne å kjøpe silikonbryster til babyer også nå?

Og skrekkhistorier at de må bruke glidemiddel under onani og ikke kan ha sex eller onenere på ordentlig måte er bare tull.

Nei, det er det ikke. Mange får permanente skader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Men om foreldrene allikevel da omskjærer barna svart?

Det er forbudt å slå barn her i Norge også. Men hva om foreldrene likevel slår barna sine? Skal vi da tillate dette for å få barnemishandlingen inn i "ordnede former"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omskjæring av religiøse grunner bør bli forbudt å gjøre mot gutter og. Guttene kan vel selv bestemme hvilken religion de skal ha når de blir eldre og hva de vil gjøre med kroppen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...