Gå til innhold

Greit å skjære i gutters kjønnsorganer?


Gjest Olivi

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vi kan jo bare kutte av babyene ørene for de brukes jo ikke til noe,og så blir det mer estetisk... Eeh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Så du er egoist og driter i hvordan han led i mange uker som nylig omskåret bare så du skal få ta for deg. Så fint og sympatisk av deg.

Tviler på at han led så veldig og husker så mye av det :filer: Dessuten blir han jo mer attraktiv og gir bedre sex senere så jeg tror ikke han har mye å klage på. Vekk med forhuden gutta :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at han led så veldig og husker så mye av det :filer: Dessuten blir han jo mer attraktiv og gir bedre sex senere så jeg tror ikke han har mye å klage på. Vekk med forhuden gutta :jepp:

helt ærlig, så syns jeg menn uten forhud er frastøtende :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er for omskjering. Sexen blir bedre da. :rodmer:

Hva slags empirisk grunnlag har du for å påstå dette? Har du mye erfaring med å ha sex med menn før og etter omskjæring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at han led så veldig og husker så mye av det :filer: Dessuten blir han jo mer attraktiv og gir bedre sex senere så jeg tror ikke han har mye å klage på. Vekk med forhuden gutta :jepp:

Så dersom det gir bedre sex for gutter at jenta er omskjært så er det bare å sette i gang å omskjære henne.... Artig du. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes menn bør omskjæres ja. Det er noe helt annet enn å omskjære jenter, og så ser det finere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes menn bør omskjæres ja. Det er noe helt annet enn å omskjære jenter, og så ser det finere ut.

Det er mange menn som mister deler av følsomheten eter å ha blitt lemlestet der nede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes menn bør omskjæres ja. Det er noe helt annet enn å omskjære jenter, og så ser det finere ut.

Ser veldig fint ut med omskjærte jenter også... så kjør på og skjær kjønnsorganene av de????? Er det det du mener?

Du er med på å rettferdiggjøre kjønnslemlestelse av både gutter og jenter. Du er klar over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omskjæring er horribelt.

En voksen mann med forhud som ønsker han hadde blitt omskåret som barn, kan likevel velge å gjøre det som voksen.

En voksen mann uten forhud som ønsker han ikke hadde blitt omskåret som barn.. Vel. Han ble fratatt det valget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omskjæring av gutter burde selvsagt være like forbudt som omskjæring av jenter.

Enhver unnskyldning og relgiøse referanse hører ingensteds hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest voksen mann

Jeg ble ved en misforståelse skåret en 6 cm splitt i forhuden. Slik at innmaten faller ut og det oppleves som en form for omskjæring. Følelsene nedentil blir mer eksponert, jeg bruker alltid gasbind og det hjelper. Det blir ingen eller liten glidning sant endret utseende. Siden jeg er godt voksen ble denne forandring så sterk for meg at jeg først fikk en psykisk reaksjon. Jeg føler noe og det jeg føler er like sterkt, men det er andre følelser en det jeg er vant til. Det er friksjon og stramt skinn og ikke mykhet og glidning som før. Jeg har berettiget håp om å få forhuden sydd sammen igjen og håper det ikke vil gi for store bivirkninger. Smerter har jeg ikke. For voksne menn kan det komme en psykisk reaksjon, for et barn er det trolig annerledes, men det er i alle fall et inngrep med konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det burde være ulovlig å omskjære gutter, med mindre det er av medisinske årsaker. Kan ikke se noen argumenter for omskjæring som er gode nok til at det rettferdiggjør det å gjøre et medisinsk inngrep på et menneske som ikke er i stand til å selv si hvorvidt han ønsker det eller ei.

Endret av Tonje!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er for omskjering. Sexen blir bedre da. :rodmer:

Er du muslim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du muslim?

Jøder og (kristne) amerikanere omskjærer også rutinemessig, hvorfor velger du å spørre om vedkommende er muslim? Er det et forsøk på stigmatisering?

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jøder og (kristne) amerikanere omskjærer også rutinemessig, hvorfor velger du å spørre om vedkommende er muslim? Er det et forsøk på stigmatisering?

:heks:

Det var ikke jeg som skrev innlegget du sikter til, men jeg synes at spørsmålet er relevant, siden det i Norge stort sett bare er muslimer som omskjæres. Jøder fins det bare en håndfull av, og hvor mange av dem, samt amerikanere skriver på dette forumet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Rannveig Svendby skriver i Aftenposten at omskjæring av gutter bare er "én av tusenvis av sprø praksiser som voksne påfører barn på grunn av sin religiøse overbevisning eller kulturelle tradisjon":

http://blogg.aftenposten.no/svendby/2011/06/26/ikke-omskj%C3%A6r-gutter/

Hva syns du?

jeg syns det skulle være forbudt å gjøre slikt på barn. dette er noe som bør gjøres etter mannens eget ønske når han selv er gammel nok til å bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Omskjæring av gutter gjør meg like fly forbanna som omskjæring av jenter. Å prøve å unnskylde det med religiøse hensyn holder bare ikke, sorry. Å kutte av friske kroppsdeler uten personens samtykke er helt hinsides.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig fint ut med omskjærte jenter også... så kjør på og skjær kjønnsorganene av de????? Er det det du mener?

Du er med på å rettferdiggjøre kjønnslemlestelse av både gutter og jenter. Du er klar over det?

Enig med brukeren. Hvorfor er det så mye bedre at staten får bestemme over barna, enn at foreldrene får det? Hvorfor skal barna være statens eiendom?

Foreldrene burde få lemleste barn alt de lyster. Og omskjæring av jenter burde også vært lov. Jeg vil bare ikke tvinges til å betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Enig med brukeren. Hvorfor er det så mye bedre at staten får bestemme over barna, enn at foreldrene får det? Hvorfor skal barna være statens eiendom?

Foreldrene burde få lemleste barn alt de lyster. Og omskjæring av jenter burde også vært lov. Jeg vil bare ikke tvinges til å betale for det.

Javel så da mener duforeldre burde få lov å slå og mishandle ungene sine alt de lyster på andre måter også? For herregud staten kan jo ikke bestemme at det ikke skal være lov?

Barna er ikke foreldrenes eiendom heller. De er ikke ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med brukeren. Hvorfor er det så mye bedre at staten får bestemme over barna, enn at foreldrene får det? Hvorfor skal barna være statens eiendom?

Foreldrene burde få lemleste barn alt de lyster. Og omskjæring av jenter burde også vært lov. Jeg vil bare ikke tvinges til å betale for det.

Tja, hvorfor begrense det til barn egentlig. Skal vi først ha litt ordentlig moro, bør lovverket endres så man fritt kan lemleste litt etter en artig tur på byn f.eks. Samekniv og ører på tilfeldig forbipasserende er jo en god start. Man gjør det jo på reinsdyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...