Saeria Skrevet 15. oktober 2011 #281 Del Skrevet 15. oktober 2011 Kan forresten anbefale ammeinnlegg i bambus. De er varme som ull, antibakterielle, holder på MYE væske og kan vaskes på 60 grader. Samme med bambushåndklær, bambuskluter. De er MYE mykere enn bomull og MYE mer miljøvennlig enn bomull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 15. oktober 2011 #282 Del Skrevet 15. oktober 2011 Kan forresten anbefale ammeinnlegg i bambus. De er varme som ull, antibakterielle, holder på MYE væske og kan vaskes på 60 grader. Samme med bambushåndklær, bambuskluter. De er MYE mykere enn bomull og MYE mer miljøvennlig enn bomull. Hvor får man tak i sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 15. oktober 2011 #283 Del Skrevet 15. oktober 2011 Butikker som selger tøybleier har sånt, og jeg tipper bleieboden.no og krusedull.net har bra utvalg. Jeg lakk ingenting sist, bank i bordet. Men jeg var tungmelket og pumping var umulig, så alt har en pris. Allikevel ammet jeg i to år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. oktober 2011 #284 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg kjøpte mine hos krusedull.. Ammeinnlegg: http://www.krusedull.net/index.php?main_page=product_info&cPath=38_42&products_id=285 KJøpte kluter der også, men de er tom akkurat nå. Deilige kluter er det hvertfall. Bleieboden har cheekywipes som man kan få i bambusfrotte: http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=49&prodid=3970 De tror jeg er flotte. 25 stykker i en pakke, og da har man sikkert en grei mengde til stell. Får man en gulper er det jo oftest naturlig å bruke brettebleier/flanellsbleier/gasbleier som gulpeunderlag og skulderklut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 16. oktober 2011 #285 Del Skrevet 16. oktober 2011 (...) og der var bilsetet i box Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. oktober 2011 #286 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hvilket utstyr kjøper dere brukt og hva kjøper dere nytt? Her blir vogna kjøpt ny, men ellers er vi usikre på hva som kan være greiest å gjøre. Ser at mange bilstoler ligger ute til en grei pris på finn, men er vel gjerne litt risky å kjøpe det brukt? Skal dere ha stellekommode eller stellebord til den lille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. oktober 2011 #287 Del Skrevet 16. oktober 2011 Vi kjøpte ny vogn og nytt bilsete + ny seng. Kjøpte en Bedside crib. Den var grei med nedsnkbar side, slik at det bare var å ta han til meg om natta for amming. Dessuten var den smal og liten, akkurat slik nyfødte liker å ha det. Litt tett og godt rundt seg. Skulle egentlig kjøpe brukt vogn, men fikk noen kroner ekstra til vogn av mamma slik at vi kunne kjøpe ny. Nå var ikke G noen vogngutt, og det skjønner jeg jo så gjerne. Det er jo mye tryggere og nærere å bli båret i sjal eller meitai/formsydd ergonomisk sele, enn å ligge flatt i en stor vogn og titte i lufta. Sportsdelen har han likt da. Det jeg ikke ville kjøpt brukt uansett, er bilsete. Ei heller madrass. Det anbefales heller ikke da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. oktober 2011 #288 Del Skrevet 16. oktober 2011 Vi kommer til å kjøpe ny vogn, bilsete og seng. Ellers kommer jeg til å kikke på nett etter andre nødvendige ting.. Når det gjelder stellekommode/bord så kommer jeg antageligvis til å kjøpe et stellebord de har på Ikea som man henger på veggen. Den er veldig plassbesparende for vårt forholdsvis lille bad og etter min mening veldig praktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. oktober 2011 #289 Del Skrevet 16. oktober 2011 Vi har to ikea baderomskommoder vi har ungen på når vi vasker han om kvelden. Vi skrudde rett og slett skapene sammen. Det var den beste løsningen for vårt lille, flislagte bad. Var greit å ha skuffene også med tøybleiene i, kluter og litt tøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. oktober 2011 #290 Del Skrevet 16. oktober 2011 Kanskje det er en like god løsning ja! Jeg har også fliser på vegg og golv så blir kanskje vanskelig å feste det stellebordet jeg har lyst på i veggen... har ikke sjekka hvilke måter man kan gjøre det på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. oktober 2011 #291 Del Skrevet 17. oktober 2011 Siden vi har en toåring, har vi det meste av utstyr i boks allerede. Vi har vegghengt stellebord på badet nå (Brio Wall), og det har vært supert helt fram til nå, faktisk. Vi flytter om en måned, og da har vi tenkt å innrede vaskerommet i kjelleren med dusj og toalett, og henge stellebordet der. Det er varmekabler på gulvet, og godt og varmt. Oppe på hovedbadet har vi tenkt å bruke stellematte og stelle rett på gulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #292 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Vi har som Honesty en toåring fra før, så det er ikke så mye vi trenger å kjøpe. Nå blir det jo til og med samme kjønn, så da blir det nok enda mindre. Har lånt bort det meste, men det dukker vel opp igjen når fødsel nærmer seg. Kanskje med litt renter? Men vi kommer nok til å kjøpe en ny sprinkelseng, for Vesla sover så urolig at hun skal få ha sin så lenge det går. Må også ha ny vogn. Den vi hadde til Vesla var en tung gammel Simo, og den bruker vi nå som sovevogn i barnehagen. Tenker litt på å kjøpe søskenvogn, enten Phil&Teds (mannens favoritt) eller Baby Jogger City Select (min favoritt så langt). Blir noe dyrere, men utrolig praktisk OM Vesla faktisk vil sitte i vogn fremdeles hun også. Endret 17. oktober 2011 av Klematis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. oktober 2011 #293 Del Skrevet 17. oktober 2011 Her har frøkna (født i slutten av juli 09) nektet å sitte i vogn siden lenge før sommeren, så vi kan bare glemme søskenvogn. For tida er det faktisk umulig å ha henne med på tur enten til fots eller på sykkel, også, for vi har (vilter) fuglehund, og hun blir rasende dersom hun ikke får holde i båndet. Det går selvsagt som det må gå, og hun blir enda mer rasende. Jeg må presisere at hun selvsagt ikke får holde båndet, men holde i det sammen med oss. Jeg tror vi skal kjøpe en ny trille, for vi har brukt den vi har masse, og hadde nok kjøpt en mer solid versjon dersom vi hadde visst hvor mye den ville bli brukt. Jeg vurderer Quinny Zapp eller Babyjogger City Mini. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #294 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg tror vi skal kjøpe en ny trille, for vi har brukt den vi har masse, og hadde nok kjøpt en mer solid versjon dersom vi hadde visst hvor mye den ville bli brukt. Jeg vurderer Quinny Zapp eller Babyjogger City Mini. Vi har en Quinny Zapp, og vi har egentlig ikke brukt den så mye etter vi sluttet å feste bilstolen på den, for det går ikke an å legge ned ryggen på den. Sitter veldig oppreist! Men kanskje de litt nyere modellene har litt flere justeringsmuligheter? Vi angrer hvertfall på at vi ikke gikk opp en modell. Det med at den er så liten sammenslått at vi kan ta den med som håndbaggasje på fly (som var et stort argument når vi kjøpte den), har vi kun benyttet oss av en gang... Vi har derimot arvet en billig reisetralle (en eldre og enklere versjon av denne) som vi har brukt utrolig mye. Denne sover hun fremdeles veldig godt i, og her om dagen insisterte hun på å sove dagluren sin i den inne på vaskerommet istedenfor i senga som hun pleier Den har sikkert vært med på over 20 flyturer og er like hel (men ikke like fin, den er lys beige...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 17. oktober 2011 #295 Del Skrevet 17. oktober 2011 Her er det mye som kjøpes nytt da det er første barn, og vi har planer om å få flere. Like greit bare kjøpe inn tenker vi. Likevel er sengen kjøpt brukt på Fretex og pusset opp slik at den fremstår som helt ny. Det var et kupp på en gammel antikk seng som jeg bare MÅTTE ha. Hadde planer om å kjøpe nytt bilsete, men en vennine av meg (som jeg VET er utrolig nøyen på ALT!) skulle selge sitt, og da kjøpte vi det. Null slitasje, "best i test" og VET at det ikke har vært i noen kollisjon. Hadde aldri kjøpt brukt viss jeg ikke visste hvem jeg kjøpte det fra, og at det var trygt. Vi har verdens minste bad, så vurderer å kjøpe stellebord til å henge på veggen. Viss ikke det går får vi stelle på gulvet med matte. Begge er heldigvis myke så bør gå fint uansett hva det blir. Tenkte litt over fordelen ved å stelle på gulvet; da er en garantert at babyen ikke faller ned :gjeiper: pluss at det er varmt og godt med gulvvarme. Vogn blir ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 17. oktober 2011 #296 Del Skrevet 17. oktober 2011 Kjøpte en nydelig Emmajunga vogn i beige skinn brukt i sommer. Bilsete kjøper vi nytt og på onsdag skal vi på Ikea å kjøpe litt forskjellig til barnerommet samt stellebord og slike ting. Sprinkelseng har vi fra før av. Koselig med redebygging gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 20. oktober 2011 #297 Del Skrevet 20. oktober 2011 I morgen skal vi på UL Bare 27 timer igjen. Måtte de gå FORT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 20. oktober 2011 #298 Del Skrevet 20. oktober 2011 Gratulerer masse med gutt i magen Agurk og Lucky? Vi var på ordinær UL i dag, og alt sto bra til. Termin ble satt til den 21 mars, så da er det bare å fortsette å vente da Spurte om de kunne se kjønn i dag også, og slik som sist sa de også nå at de trodde det var ei lita jente inni der Vi har igrunn handlet alt for mye med tanke på at vi bare er i uke 18 enda. - Emmajunga city cross vogn som vi fikk kjøpt brukt med stelleveske. - Brystpompe som vi fikk kjøpt brukt. - Babygym som vi fikk kjøpt brukt. - Sprinkelseng som vi fikk gratis på finn.no - En god del klær, noe arvet og noe kjøpt nytt. - To dyner og puter samt dynetrekk og laken. - Bilstol kjøpt ny, på supersalg for mange uker siden. Stellekommode og dagseng skal vi få av svigermor, så da mangler vi igrunn bare utstyr til stell, samt bæresele og vugge. Blir veldig lenge å vente på att lillejenta skal komme når vi har kommet så godt igang med shoppinga Men men, man kan da alltids kjøpe litt mer klær, og ikke minst pusse opp barnerommet. Masse lykke til på UL i morgen Charlie28! Det er en fantastisk opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 20. oktober 2011 #299 Del Skrevet 20. oktober 2011 Gratulerer sååå mye med jente blåbærmuffin Godt å lese at det ikke bare er jeg som går amokk med redebyggingen her. Tusen takk. Gleder meg masse. (Håper bare å få sove i natt :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. oktober 2011 #300 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Gratulerer med jenta, Blåbærmuffin! Skal si du har fått inn de store tingene. Ser dere vil ha bæresele. Jeg ville anbefalt dere å styre unna baby bjørn, da den ikke er bra for barnet, og heller prøve ut en Ergo evt. Beco butterfly 2. Vi er veldig glade i becoen vår! Den fås stort sett på nett, men bor dere i/nær Oslo, fører Bæreglede disse. Ergo selges blant annet på Barnas hus. Endret 20. oktober 2011 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå