Gå til innhold

klipte for mye på den ene kloa til hunden min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det må da gjøre vondt for pelsen å få klipt nerva?? Tenk deg om noen skulle klippe neglene dine og tok fingertuppen istedet, vet hvertfall at jeg ville blitt temmelig nervøs :fnise:

Jeg har tatt nerva en gang, og da viste jeg veldig godt at det ikke var meningen, ved å ignorere det og holde på som ingenting var skjedd vil vel bare forsterke frykten for å klippe klør? Potetmel funket hvertfall bra her i gården. Hos tidligere eier måtte det en ekstra person til for å holde han nede mens en annen klipte klørne. Nå ligger han tålmodig på ryggen og lar klørna bli klippet uten oppstyr, hjelper så klart med godbit etter at han er ferdig :)

Kan da ikke sammenligne med å klippe fingertuppen.. men har du brukket en negl litt nedpå noen gang?

Akkurat.. du gjorde som ingenting.. og dermed ble ikke pelsen stresset..

Er fast klipper av hundene til mine venninner.. ( ett par av de har brukt å gå til dyrlege å dope pelsen for å få det til) NÅ står pelsdyra deres på rekke når jeg kommer med saka...

tålmodighet,bestemt og trygghet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... og jeg kan ikke få sagt det mange nok ganger - ei GOD saks er alfa omega! Bytt ut eller få skjerpet den gamle saksa når den begynner å bli sløv. Å nærmest måtte knekke av ei klo er superubehagelig, du skal kunne skjære av tynnetynne skiver med god kontroll. Får ikke saksa til det, så bytt den ut. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi.. her var det kommet masse svar siden jeg kikka sist.. har ikke fått vært inne her før nå.. men tusen takk for mange tips, skal huske på de til neste gang jeg skal klippe.. :) han blør i hvertfall ikke lengre og det er bra.. :)

Endret av frøken gurine:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, å klippe feil er aldri morsomt. Klippet for nærme nerven på en voksen hund som var vant til å bli klippet av meg gjennom flere år (min hund) og det blødde litt, men hun var rolig og la seg ned og stresset ikke rundt, var som sagt voksen.

Var verre da jeg klippet feil på en ung shæfervalp, hun hadde lopper i blodet og hele kjøkkengulvet var blodflekkete. Men jeg klippet på kvelden og heldigvis roet hun seg og sovnet. Neste morgen blødde hun ikke mer og virket heller ikke redd for labbene sine. Det så bare så voldsomt ut når hun blødde utover gulvet.

Tror det går bra. Ville ikke bandasjert eller smurt inn med noe. Det er bedre å roe ned hunden, evt legge seg for å demonstrere at det er tid for å ta det rolig nå.

Edit: Glemte skrive at neste dag bør man både for sin egen del og hundens del klippe litt forsiktig på den andre labben /de andre klørne (hvis man ikke traff feil på siste klo) - eller late som man steller labben og gir massasje. Har hunden gått for lenge uten å bli klippet skal man aldri ta mye, da er det bedre å ta litt av gangen, alle kan klippe feil. En sløv klosaks bør man kvitte seg med. Har hatt samme saks i over 30 år, men det var kanskje bedre kvalitet på ting i gamle dager.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, å klippe feil er aldri morsomt. Klippet for nærme nerven på en voksen hund som var vant til å bli klippet av meg gjennom flere år (min hund) og det blødde litt, men hun var rolig og la seg ned og stresset ikke rundt, var som sagt voksen.

Var verre da jeg klippet feil på en ung shæfervalp, hun hadde lopper i blodet og hele kjøkkengulvet var blodflekkete. Men jeg klippet på kvelden og heldigvis roet hun seg og sovnet. Neste morgen blødde hun ikke mer og virket heller ikke redd for labbene sine. Det så bare så voldsomt ut når hun blødde utover gulvet.

min reagerte heller ikke stort når jeg klippet for langt.. han skulle ikke opp å gå rundt han ble faktisk bare liggende rolig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...