Gå til innhold

klipte for mye på den ene kloa til hunden min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg var uheldig og klipte for mye på den ene kloa til hunden min i dag.. og det blør ennå.. hvis han er oppe å går kan det begynnte å blø ganske mye.. har hatt han i dusjen for å spyle med kaldt vann, men han tråkker så mye på beinet at det begynner bare å blø igjen etter en liten stund..

hva kan jeg gjøre for å stoppe blødningen?? noen som har tips eller erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Potetmel. Det funket med vår hund..

Ta potetmel i en teskje, og "dytt" på kloa. Vi måtte gjøre det et par ganger.. Men det funket :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet potetmel blir brukt på undulater om de blør etter å ha fått klipt klørne. Kanskje det funker på hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ska jeg prøve det etterpå.. :) nå ligger han å sover.. men kan det lønne seg å bandasjere i natt.. i tillfelle det skulle begynne blø i natt.. har sånn gassbind eller hva det heter som jeg kan bruke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at å tenne en fyrstikk, blåse den ut, og så trykke den på nerven, skal stoppe blødningen. Prøv å google det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger det. Hvis han sover nå, gror det nok til, innen han våkner. Om du bandasjerer kan han tygge på bandasjen og irritere kloa igjen.??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du trenger det. Hvis han sover nå, gror det nok til, innen han våkner. Om du bandasjerer kan han tygge på bandasjen og irritere kloa igjen.??

det er sant.. tok på potetmel nå.. får håpe det hjelper.. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at å tenne en fyrstikk, blåse den ut, og så trykke den på nerven, skal stoppe blødningen. Prøv å google det.

det høres skummelt ut.. men ska google og se hva jeg finner.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det funka med potetmel! Og at han ikke blir redd av det. Vår familiehund ble klippa for langt inn et par ganger som valp, og etter det var det umulig å klippe dem hjemme. Han freaka helt ut og løp enten for å gjemme seg, ble helt hysterisk og prøvde å stikke av eller ble agressiv. Så da måtte vi inn til veterinær bare for å klippe, noe som var veldig styrete når han var livredd veterinæren også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det funka med potetmel! Og at han ikke blir redd av det. Vår familiehund ble klippa for langt inn et par ganger som valp, og etter det var det umulig å klippe dem hjemme. Han freaka helt ut og løp enten for å gjemme seg, ble helt hysterisk og prøvde å stikke av eller ble agressiv. Så da måtte vi inn til veterinær bare for å klippe, noe som var veldig styrete når han var livredd veterinæren også...

ser ut som det kan funke ennå.. men nå ligger han jo helt rolig.. får bære han til sengs så han slipper å gå noe særlig mer på det i dag.. men han fikk ikke spes vondt ell noe.. så kanskje ikke klipt noe i nerva.. får håpe han ikke er redd blitt ja.. men blitt redd sjøl for å klippe for langt inn igjen en annen gang..

uff, ja det hørtes styrete ut med deres hund.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Det er lettere hvis du sitter så du kan holde kloa opp mot en lampe, da ser du nerven bedre og du slipper å klippe i den så det begynner å blø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

TS, du bør nok ta høyde for at neste kloklipp ikke nødvendigvis vil komme til å finne sted helt frivillig.

Dette da det faktisk er skikkelig vondt for hunden/katten når man er uheldig å klippe for langt inn :tristbla:

Trikset med varmt fystikkhode synes jeg minner mer om en torturmetode enn om et bra triks for å stanse blødning.... (varme mot åpent, blødende sår....) Det viker nok siden man vil brenne blodårene til lukket tilstand, men jeg kjenner i magen min at jeg egentlig ikke liker det forslaget...

Potetmel er enormt absorberende, så det vil fungere. Alternativt kan flytende spray plaster fungere.

Når det gjelder klippemetode så har uAnonymBruker gitt meget gode råd :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du bør nok ta høyde for at neste kloklipp ikke nødvendigvis vil komme til å finne sted helt frivillig.

Dette da det faktisk er skikkelig vondt for hunden/katten når man er uheldig å klippe for langt inn :tristbla:

Trikset med varmt fystikkhode synes jeg minner mer om en torturmetode enn om et bra triks for å stanse blødning.... (varme mot åpent, blødende sår....) Det viker nok siden man vil brenne blodårene til lukket tilstand, men jeg kjenner i magen min at jeg egentlig ikke liker det forslaget...

Potetmel er enormt absorberende, så det vil fungere. Alternativt kan flytende spray plaster fungere.

Når det gjelder klippemetode så har uAnonymBruker gitt meget gode råd :)

neida.. det er sant.. gjenstår å se hvordan neste klipp går..

har ikke brukt noen brenne metode heller.. :) hadde nok ikke klart å gjort det..

hunden min har jo svarte klør så er ikke lett å se noe nerver der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja fysj.. det blør noe sinnsykt.

Men neste gang du skal klippe klør så gjør du som du gjorde i dag.. Ikke tenk - være nervøs eller noe. Ta hunden på fanget eller det du bruker å gjøre, Om h*n skulle prøve på noe, så med rolig bestemt stemmer forklarer du at sorry vennen, DETTE må vi gjøre og Dette går såå bra.. no fuzz.

De fleste tilfeller er det VI hundeeiere som er nervøse og redde for å gjøre feil, og dette merker selvsagt hunden. Det er ikke krise å klippe så det blør, og de får sjelden vondt.. Det er bare blør noe sinnsykt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gjør deg ferdig med den labben du holder på med, ikke stopp å klippe fordi om du treffer nerven, ellers er blodstopp en fin ting :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ha alltid en liten pakke blodstopp liggende i skapet i tilfelle. Er en sånn typisk kjekk ting å ha liggende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er litt engstelig for å klippe igjen (særlig når hunden har svarte klør), men om du klipper bittelitt om gangen vil du etterhvert se en mørkere, litt fuktig flekk i midten av neglen. Denne flekken forteller deg at nå har du klippet nok. Jeg har klippet for langt inn et par ganger selv, men siden jeg tar såpass lite om gangen er det snakk om en kvart dråpe blod.

Det kan selvsagt gjøre vondt for hunden dersom man klipper for langt inn, men det er mye verre for den å gå rundt med for lange klør. Hos dyrlegen kan du få en slags salve som stopper blødningen. Den inneholder også litt smertestillende, og er fin å bruke om man har klippet så langt inn at hunden får vondt. Ellers fungerer de andre rådene gitt i denne tråden også helt fint. Kaldt vann kan også brukes, men ikke spyl i dusjen - putt heller labben i et glass eller en bolle med kaldt vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da gjøre vondt for pelsen å få klipt nerva?? Tenk deg om noen skulle klippe neglene dine og tok fingertuppen istedet, vet hvertfall at jeg ville blitt temmelig nervøs :fnise:

Jeg har tatt nerva en gang, og da viste jeg veldig godt at det ikke var meningen, ved å ignorere det og holde på som ingenting var skjedd vil vel bare forsterke frykten for å klippe klør? Potetmel funket hvertfall bra her i gården. Hos tidligere eier måtte det en ekstra person til for å holde han nede mens en annen klipte klørne. Nå ligger han tålmodig på ryggen og lar klørna bli klippet uten oppstyr, hjelper så klart med godbit etter at han er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jeg har hørt at å tenne en fyrstikk, blåse den ut, og så trykke den på nerven, skal stoppe blødningen. Prøv å google det.

Denne metoden har jeg brukt mange ganger. Fyrstikker er gull verdt!

Har en hund som napper/rykker i potene når jeg klipper henne, og derfor hender det at jeg kommer borti nerva.

Tenner en fyrstikk, blåser den ut og legger på nerva. Ellers går hun jo å blør i flere timer etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...