Gå til innhold

Nå venter vi på nr. 2.


Cobra

Anbefalte innlegg

Er en stund siden jeg har skrevet noe her nå, men det er ikke så mye som skjer. I dag snør det litt, er faktisk blitt litt hvitt på bakken. Så nå får jeg litt sånn koselig julestemning, og gleder meg til det bllir jul.

Ellers så skal vi på legekontroll den 30. Oktober, og det er jo enda en stund til. Den lille i magen sparker og turner, ikke like aktiv hver dag, men hver kveld når jeg legger meg er det full aktivitet.

Driver å lager grøt til middag, lille jenta vår har funnet ut at hun skal hjelpe så hun har peppret grøten litt med pepper kvernen. Spennende å se hvordan den blir å smake..... :o

Cobra 23+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Er veldig treg til å oppdatere dagboken min i forhold til andre her. *fy* Men det er så mange andre dagbøker å følge med i, og her skjer det jo ikke så fryktelig mye.

I dag har jeg vasket hele huset, *phu* så nå slapper jeg bare av etter at jeg har vært så flink. :D Så nå kjenner jeg at jeg er blitt stiv og støl i bekkenet. :(

Venter på at samboer skal komme hjem, så jeg får laget middag, begynner å bli litt sulten nå. Tenkte at jeg skulle lage Big 1 hamburger med ost, bacon, salat og chips til, lenge siden vi har spist det nå. Er sååååå lei av å finne på hva vi skal spise til middag, blir helt tom i hodet når jeg er å handler. Må finne på noen nye middagsretter snart tror jeg.

Ikke så lett når sambo er kresen i matveien, han spiser ikke noe grønnsaker. :o Så når han er bort passer jeg på å lage noe jeg liker....

Den lille i magen begynner å bli større og større nå, leste på barnimagen at den er hele 32 ca nå. :o Ellers så sparker den ganske mye til tider, men den er litt rolig av og til, nesten sånn at jeg må dulte borti magen for å se om det er noe liv. *hallloooo er det noen der * :D

Skal til lege kontroll i morgen klokken 11, så jeg får skrive mer da.

Cobra 25+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Det hørtes godt ut det dere ska ha :)

Kjempe koselig dagbok du har forresten, jeg er heller ikke så flink å skrive i min! men men sånn er det ;)

Kos deg masse med babyen i magen og jeg gleder meg til å komme like langt så deg :)

Kjempe kos i fra meg til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen, *Perser*

Har vært til legekontroll idag, og tallene er som følgende:

Uke: 25+3

Vekt: +1-2 kg (Tils: 6-7 kg)

Blodtrykk:135/71

Hb: 12,3

Urin: -

Ødem: -

Fl./min: 147

Symfyse/Fundus: 27 cm?!?!?!

Var hos en turnus kandidat, tror ikke han visst helt hva han skulle gjøre, men, men. Nesten så jeg måtte forklare hva som skulle gjøres. Kunne jo nesten ha tatt kontrollen selv. :D

Ellers så var alt bra. Godt at jeg skal til jordmor neste 2 ganger, hun er veldig grei å prate med. Selv om det ikke er så mye jeg lurer på, så er det godt å ha noen som vet hva de driver på med. :D

I dag snør det store snø flak her, håper det kommer litt snø sånn at sambo tjener seg litt penger.

Pussig det egentlig før jeg ble i lag med han så var det sånn at man håpet at det ikke kom så mye snø om vinteren. Men nå håper jeg at det kommer masse snø, helst godt fordelt over månedene. :D

Cobra 25+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia cobra!

Tusen takk for den koselige hilsnen i dagboka mi!! :D Koselig at noen gidder å stikke innom for å se hvordan det går!

Ellers så synes jeg du har en veldig koselig dagbok - kjempeartig å lese om utviklingen med deg og barnet!!! :D :D :D

Lykke til videre!

Kos.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei og hopp.

Kjeder meg litt for tiden, er ikke så mye som skjer. Lille i magen sparker mindre for tiden, regner med at det begynner å bli mindre plass. Må nesten legge meg ned for å kjenne om den er der, for når jeg ligger å slapper av så bruker h*n å sparke en del.

I dag tenkte jeg skulle ta meg en tur på butikkene å handle litt julegaver, har faktisk ikke så mange igjen. :D Men må se om samboer har tid til å være hjemme med lille pia, har ikke ork til å ha henne med når jeg skal se etter julegaver. For å si det sånn, hun er veeeelllldig lite interessert i å gå i lag med meg å se rolig på ting. Så det blir bare stress, er litt godt å kunne gå alene og ta det med ro.

Slipper å tenke ut julegave til samboer heldigvis, for vi skal spleise på å kjøpe oss digital kamera. Men har enda hans foreldre og bror å finne ut hva vi skal kjøpe til dem. :-?

Ellers så håper jeg at det kommer litt masse snø snart, er litt stusselig nå når det ikke er noe særlig. Det er mest bare glatt ute. :(

Er endelig ferdig med å brodere ferdig juleduken som jeg skal gi til mamma i julegave, må bare stryke den først. Har brukt noen mnd på den ja, begynte i slutten av juli....

Nå gleder jeg meg bare til jul, 40 dager igjen nå. :o Syns det er blitt enda mer koselig nå som man har barn, så vi skal bake litt kaker til jul og kose oss. Vi har faktisk bakt kransekake allerede, måtte være snar å fryse ned det meste, sambo var snar til å spise. :hoho::hoho:

Cobra 27+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har ikke vært helt den store dagen idag. :(:(

I morges tømte sambo asken ut av ovnen, og i farten hengte han posen ute på veggen og glemte den helt av. Ja, og så dro jeg på butikken en tur, når jeg kom hjem møtte jeg brannbilen i oppkjørselen. :cry: Da hadde det tatt fyr/glødet på veggen der posen hadde hengt, så brannvesen og sambo hadde hugd ned deler av veggen for å få det slukket ordentlig. Jeg ble litt irritert over at sambo hadde hengt ut asken på veggen sånn da, ja.

Så gikk det 10 minutter så ringer faren til sambo og sier at han ser røyk bak huset vårt igjen, og da har det jammen blusset opp/tatt fyr igjen rett under taket. Sånn passe panikk, sambo i full fart ut med motorsagen for å få bort panelet. Jeg kler på lille jenta boble klær, er 17 minus ute. Kjører henne opp til oldemoren, så hun får være der imens. Brannbilene kommer igjen og enda mer kledning på veggen må bort.

Men de får nå slukket det.

Så nå har jeg måtte vaske gang, trapp + diverse etter at det har blitt tråkket opp og ned. Har hatt alt av vinduer og dører på fullt gap for å lufte ut røyk lukt og lukten etter brannslokningsapparatet. Fy for en lukt det er av pulverapparat.

Så nå springer vi ut og inn og ser om det blusser opp igjen, må sitte oppe på skift i natt for å være sikker på at det ikke blusser opp igjen. Så det kan bli en lang natt Håper bare det har gitt seg nå. :)

Ellers så er jeg skikkelig stiv i bekkenet igjen etter all løpingen og vaskingen.

Håper morgen dagen blir bedre. :)

Cobra 28+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bakt som bare det, nesten litt stolt. :sjarmor:

Har bakt fine og grove rundstykker, fikk plutselig ånden over meg. Og så har jeg vasket klær, lurte litt på om jeg skulle vaske opp baby klærne etter lille jenta. Men jeg tror jeg skal klare å vente litt til. :lol:

Har det ikke så travelt enda, tror jeg. Panikken kommer vel for fullt etter jul. :hoho:

Nå har vi en snekker her som tetter igjen veggen etter samboers bragder på lørdag. :hoho::hoho: Han har vært litt borte vekk hele helgen etter at det brant, tror ikke han har hatt det så bra, vært veldig stresset og bekymret. Men nå går det bedre, synes synd på han stakkars.

I morgen skal jeg til kontroll hos jordmoren for andre gang, må prøve å få med meg urinprøven. Sist gang kom jeg på at jeg skulle ha det med meg bare en halvtime før jeg skulle dra, og det var jo selvfølgelig akkurat når jeg hadde vært på do at jeg husket det. :o

Gleder meg til helgen for da er det jo første desember allerede, huff hvor fort tiden går. Skal henge opp jule stjernene og julegardinene. Her i huset er det ikke bare litt pynt. :oops: :oops: Men jeg har bestandig vært vant til det hjemme hos mamma, syns det er koselig med masse pynt. :D

Cobra 29+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jordmor for andre gangs kontroll.

Tallene var i dag:

- Uke 29+4

- BT:132/66

- Hb: 12,5

- Leie: Den lå med hodet ned og føttene å sparket i ribbeina mine på høyre side.

- Fl./min: 150

- Symfyse-Fund: 29 cm(tilbake på den grønne streken.

- Vekt: +3 kg!!!!!!!! Tilsammen 10 kg nå....

Så jeg måtte passe på litt. :oops:

Jordmoren regnet med at denne babyen ble litt større enn lille jenta vår(hun var bare 2990g), hun trodde at h*n kunne bli rundt 3500-4000g, visst jeg gikk til terminen. :o :o

Cobra 29+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært å fått kjøpt ferdig en del julegaver, har 5 igjen nå. Men det er de værste også, hans familie, de visste ikke hva de ønsket seg. Håper de kommer på noe, for jeg er helt tom for ideer nå.

Lille i magen turner og styrer på der nede, nesten litt voldsomt til tider. Komisk å se på magen som buler til alle kanter. Er fortsatt øm på høyre side under ribbeina, er blitt litt dårlig plass der, h*n kunne godt ha variert litt på stillingene sine.

Ellers så har jeg en del kynner e nå, ikke vonde bare litt ekkelt når det strammer sånn.

Vi slipper heldigvis å kjøpe oss sprinkelseng til babyen , vi fikk låne den lille jenta vår lå i, men vi må kjøpe ny madrass.

Så da mangler vi bare madrass til senga, stellebord, bilstol og "voksipose" til den lille i magen alt det andre har vi fra før. Klær har vi også i nøytrale farger, så vi må vente til vi vet hva det er før vi skal kjøpe noe mer evnt.

Jeg har hengt opp julestjerner og julegardiner nå, så det er så koselig allerede.

I kveld skal vi se Men in Black 2 og kose oss, måtte bare inn på Rema 1000 å kjøpe den når den stod i reklame heftet deres. :oops: Også måtte jeg kjøpe meg en smaksprøve av coca colaen med vanilje smak, håper den er drikkende. :D

Cobra 30+3 (allerede, tiden går fort dere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Cobra.

Takk for hilsen i dagboken min.

Skikkelig artig å lese om alt som foregår med deg og den lille.

God helg fra Håper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i dagboka mi! Det er så koselig å få, særlig nå når jeg er gravid og helt "gira". Har lyst til å rope det ut fra nærmeste fjelltopp!

Flott å se at dere har det bra, du og den lille. Blir spennende å følge nedtellingen.

Kos dere godt, hele familien! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige hilsner i dagboken min, Håper og Jen.

I dag har jeg bakt brød til jul og kokosmakroner, spørs bare hvor lenge det går for de blir spist opp av samboer og lille jenta. De har begynt allerede så....

Har også bakt berlinerkranser, havreflarn, og krumkaker de siste dagene.

I dag har det pøsregnet her, nesten ikke noe snø igjen. :( Håper det kommer noe snart ellers blir det ikke hvit jul her i år. Og det må være lenge siden det har vært så lite snø. Please send litt snø hit......

Lille i magen har begynt å hikke veldig mye, et par gang om dagen, litt pussig å kjenne. Husker lille jenta vår hikket mye også.

Snart ferdig med julegavene, bare 4 igjen. :D

Cobra 31+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Johoho, nå snør det i bøtter og spann.

:D :D :D

Håper det fortsetter en stund til, får skikkelig julestemmning nå. Håper bare det ikke slår over til regn, for det er +1 grad ute.

I morgen skal sambo for å se på ny bil, han har plutselig bestemt seg for at vi må bytte. Det er jo ikke all verdens plass i en pick-up, så det er kanskje like godt. Så nå blir det forhåpentligvis en ny Toyota Rav4. Med plass til 2 barn ++++ :D :D

Her i gården holder vi oss til 4 hjulstrekk, må nesten ha det for å komme seg fram. Men kommer til å savne god bilen vår da.....

Ellers så skal jeg på ny jordmor kontroll på torsdag og på fredag skal jeg til frisøren og klippe og stripe håret litt. Skal bli godt å få det litt kortere. :D

Cobra 32+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at mamma har vært så snill å kjøpe madrass til sprinkelsengen. Hun hadde også sett på stellebord, men de hadde bare hatt utstillingsmodellen igjen når de var der og den ville de ikke selge til henne. :(

Men hun sa at vi skulle få penger til stellebord hos henne sånn at vi kunne kjøpe det selv, visst de ikke skulle tilbake dit etter jul.

Snill mamma syns jeg, ble kjempe glad og takknemlig for å ha en så snill mamma.

Spurte henne om hun kunne være barnevakt når jeg måtte på føden, og hun sa at i helgene var det ikke noe problem. Så da er det bare å finne noen som kan passe lille pia visst babyen skulle komme midt i uken mens mamma er på jobb. Men hun kunne kanskje ordne en annen til å jobbe for seg visst det ble helt nødvendig. Skal først spørre sambos bestemor om hun er ledig da, hun jobber ikke, så det er bare å håpe at hun ikke har andre planer akkurat da det skjer.

Cobra

Cobra 32+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos jordmor igjen og her er dagens tall:

Uke: 32+4

BT: 116/71

Hb: 12,5

Urin: L+1 ( Hun trodde det bare var forurensning av prøven, pga utflod e.lign.) Så hun mente alt var bra.

Leie: Hode ned, bevegelig.

Fl./min: 150

Symfyse: 32 cm

Vekt: Minus 1 kg siden sist, tilsammen 9-10 kg nå. ( Glad for at jeg ikke har lagt på meg mer)

Ellers alt bra, skal til ny time hos jordmor den 2. Januar 03.

Cobra 32+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vasket og ryddet ferdig alt, begynner å bli temmelig stiv og støl i bekkenet nå kjenner jeg. Så nå skal jeg bare ta det med ro, har bare juletreet igjen å pynte, men det gjør jeg i kveld.

Det luktet så sterkt syrlig av juletreet vårt, nesten som syragress. Så vi håper det gir seg, visst ikke må vi hente inn et annet tre. :(

Så nå kan jula bare komme. Sambo skal levere de siste julegavene i morgen tidlig, mens jeg skal begynne på middagen.

Lille jenta vår er helt i hundre over alle julegavene vi har fått til nå, jeg har måtte gjemme de vekk på loftet. Så i morgen når de legges fram så blir det vel fart i gården antar jeg. Blir morro til neste år når de er 2 om det. :o

Ønsker alle en riktig god jul og et godt nytt år. Jeg klarer sikkert ikke å holde meg helt borte fra pc`en, men jeg kan jo liksom ikke sitte forann den i hele jula.... :o

Stor juleklem fra

Cobra 33+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Siden jeg sitter her alene på jobb (nesten i hvertfall) så må jeg jo få ønske deg en fortsatt God Jul siden vi ennå er i romjula og et riktig godt nyttår med alt som kommer med 2003. :D

16+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...