Gå til innhold

Nå venter vi på nr. 2.


Cobra

Anbefalte innlegg

Heisann Cobra!

Takker for kjempe hyggelig hilsen i dagboken min :D Er visst en god stund siden jeg har skrevet noe i din også, men det er mange dagbøker å lese :oops: Vel vel.. Kjempe morro at vi har fått UL samme dag da. Min kjære gleder seg skikkelig masse til å få bli med å hilse på lille Bebis. Det gjør jeg også, men gruer meg jo litt også. Tenk om ikke alt er som det skal? *grøss og gru* Men jeg prøver å tenke som så at alt er topp, og vi skal bli foreldre til en liten velskapt jente eller gutt :D

Ellers så er kvalmen her hos meg ennå desverre.. Det er verst om morgenen når jeg står opp, men etter jeg har klart å spise går det som regel greit. Det eneste er at jeg eier nesten ikke energi. Blir helt tommelumsk bare av å støvsuge leiligheten :ler: Men nå har jeg heldigvis en utrooolig herlig sambo som gjør nesten hva som helst om dagen, bare jeg slipper å være dårlig. I kveld skal han få litt belønning. Middag og nakke/skulder massasje venter til han kommer hjem fra jobb :wink: Håper han blir fornøyd!

Kos og klem fra Bebis 12+2 og en lykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Bare 1 dag igjen av ferien.*blææhhhh* Har ikke lyst å begynne å jobbe igjen enda. Det har vært så godt å bare slappe av og slippe og stresse med jobb og barnepass hver dag. :(

Har ikke hatt så veldig fint vær de siste 2 ukene her, så nå regner jeg med at sommeren er over for i år. Syns det virker som det begynner å bli høst og kaldere allerede.

Er fortsatt kvalm og spyr av og til om kveldene, ikke noe særlig moro, men, men....

13+5 i dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var ferien over for denne gangen.

Nå har det vært regn og dårlig vær nesten hele ferien min, og tror dere ikke at i dag så skinner sola for fullt. Nesten så jeg blir litt irritert, den kunne ha vist seg litt tidligere. Eneste dårlige været vi har hatt har vært akkurat når jeg har hatt ferie, god timing........ :(

I går var jeg hos mamma å hentet alle baby klærne jeg har lagret der, klær etter lille prinsessa. Måtte bare se på alle, kan ikke huske at hun har vært så lita. Pittesmå bukser og trøyer. Utrolig hvor fort hun vokser og hun er jo bare 2 1/2 år. :o Henta også vogna og bærebagen.

Vi må kjøpe oss stellebord, sprinkelseng, voksipose og selvfølgelig litt nye klær. Er bare nødt..... :wink: Spørs jo om det er en gutt som kommer denne gangen da må vi vel ha litt mere nye klær, kan vel ikke bruke de gamle rosa og røde klærne. :D

Er 14+1 i dag og har allerede kjent litt liv der nede, kjente liv ganske tidlig forrige gang og. Men ikke så tidlig som nå, men nå vet jeg jo hvordan det kjennes ut.

Ellers så har støvsugeren vår tatt kveld, må få tak i en ny del. Håper det går fort sånn at vi ikke støver ned. :D I tillegg har lille prinsessa tømt sjokomelk på den bærbare telefonen vår, så den er bare å kaste. Ikke så lenge siden vi kjøpte den, så jeg kunne egentlig bare kastet de 2000 kronene rett ut vinduet med en gang....

Venter nå bare å få dra på UL bare 4 uker igjen.

Cobra 14+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke har skrevet i dagboka di før, Cobra! :oops:

Er så mange man skal følge med.

Hvordan går det med deg? Er du kommet over kvalmen? :ler:

Jeg går bare å gleder meg til UL den 26. aug. Skal bli deilig å se Pitteliten for første gang. :hoho:

Ha det fint og koz deg med den lille!!! :hoho:

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å få litt bekkenløsning, i kveld etter at jeg kom hjem fra jobb er jeg skikkelig stiv og støl kjennes det ut som.

Tror nok at det skyldes rengjøringsjobben jeg har om ettermiddagene. Kjente med en gang etter at jeg begynte på jobb etter ferien at jeg kjente at noe holdt på å skje i bekken området.

Sambo syns at jeg skal sykemelde meg, han er litt redd for at jeg skal bli sengeliggende. :o Så jeg får se det ann noen dager, om det blir bedre eller ikke. Sist graviditet fikk jeg ikke bekkenløsning før ca uke 21-22, så jeg syns det kunne holde seg borte en stund til.....

I morgen skal jeg på språk kontroll med lille prinsessa vår, så da tenkte jeg at jeg skulle bestille første time hos jordmor med det samme jeg er på helsestasjonen. :D

Cobra 15+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er jeg 17+0, bare 8 dager igjen til jeg skal på UL, den 2. September. Gleder meg. Skal ta med meg videokassett, skal spørre om det er mulighet for å få tatt opp Ul`en å video sånn at pappan får se det også siden han ikke kan være med.

I dag er det fint vær, men det begynner å bli kjøligere om natten. Er litt trøtt, lille prinsessa stod opp klokka 07 i morges..... :o Er ikke noe som heter å sove lenge på søndag her i gården, nei.

I går malte/beiset vi vinduslistene utvendig, jeg måtte stå i skuffen på hjullasteren for å nå opp til de høyeste vinduene, bra jeg ikke har hødeskrekk da. Så i dag må vi vel male resten. Skal også på middag hos sambos mamma, hun skulle lage steik, så det gleder jeg meg til. Godt å slippe å lage middag en dag. :D

Cobra 17+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Cobra!

Ville bare ønske deg lykke til på UL!!!

Det må jo være så spennende!! Vil du/dere vite hvilket kjønn det er eller??? Du får sikkert tatt opp UL på video, slik at pappan kan få se oxo. Trist at han ikke kan være med da!

Vel, forventer full referat av UL når du har fått summet deg litt :lol:

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her i gården er jeg ikke så kvalm lenger bare en sjelden gang. Men til gjengjeld så begynner jeg å få mer og mer vondt i bekkenet, må vel gå til legen å få meg litt sykemelding om en stund, for det begynner å bli veldig tungt å gå på jobb nå. (50 % rengjøringsjobb) :(

Ellers så er det bare få dager til jeg skal på Ul, bare 3 igjen. Har time klokken 11 på mandag, mamma skal være med så vi må vel shoppe litt etterpå mens vi er i den "store" byen.(tromsø) Ser ikke bort i fra at jeg kommer hjem med noen små baby klær. :roll: Er liksom ikke så artig å kjøpe noe til seg selv når man ikke vet hvor lenge de passer, venter heller til etter fødselen da. Men ny vinter sko skal jeg se om jeg finner.

Angel: Ja, jeg har veldig lyst til å vite kjønnet, tror sambo også vil vite det. Må forhøre meg litt nærmere med hva han syns. Forrige gang ventet vi med å få vite det til hun kom ut, men denne gangen har jeg lyst til å få vite det visst det ses. Er litt nysgjerrig...

Er også spent på hva terminen settes til, regner nesten med at den blir satt litt tilbake. Forrige fødsel ble den flyttet med 12 dager.

Cobra 17+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare 2 timer siden jeg kom hjem fra byen nå, jeg og mamma måtte handle litt før bussen gikk hjem. Kjøpte ikke så veldig mye, et par jumpere og klær til lille prinsessa.

Hadde time til Ul klokka 1100, og fikk komme inn på slaget, slapp heldigvis å vente så lenge. Fikk desverre ikke noe video opptak av seansen, det ble bare gjordt visst det var medisinske grunner til det. Men vi fikk 2 bilder av den lille. Heldigvis så var det bare 1 der inne, men den var veldig bestemt på å ikke vise hvilket kjønn den var. Lå med føttene godt trukket opp, som en ball. Så jordmor torde ikke tippe på hva det var. Må vel vente tålmodig til den bestemmer seg for å komme ut. :D

Men det var en fryktelig kaving med armer og bein så det er ikke rart at jeg kjenner spark/dult. Alt stod bra til med den lille, to armer og to bein, osv. Så fire hjerte kammer og klaffene som slo, ryggraden, utrolig hva man kan se på UL. Jordmoren var kjempe grei, forklarte og fortalt hva hun så, sånn at vi skjønte hva vi så.

Ble satt tilbake 1 uke, så nå er jeg bare 17+1 igjen. Men det hadde jeg nesten regnet med så. Den nye terminen ble satt til 10. Februar.

Ble mere virkelig nå som man har sett den lille

Cobra 17+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sett et program på BBC prime om for tidlig fødte babyer. Helt utrolig hvor små babyer de kan redde, den minste de hadde hatt inne på avdelingen var bare 22 uker når den ble født. Tenk bare 22 uker , det var ikke rare kroppen. Rart å tenke på at om bare 4 uker så er min lille så stor. Håper virkelig at min har tenkt å bli i magen en god stund ennå. :D

Jeg har nå fått meg time til legen på onsdag, tror nok jeg blir sykemeldt litt en stund. Er veldig plaget med bekkenet/rygg for tiden og spesielt etter jobben om kvelden. Føler at det er et ork å gå på jobb akkurat nå, må jo nesten ha litt overskudd så jeg kan ta vare på vår 2 1/2 åring. Kan ikke sitte på sofaen å slapp av heller, lille prinsessa har litt for mye hun skulle ha gjort til at det går.

Her går det i turbo stort sett hele dagen.

Ellers så er jeg heldigvis ikke så kvalm lenger bare en sjelden gang, og godt er det.

Cobra 17+6( 18+0 igjen i morgen, litt kjipt å ha måtte gå samme uken om igjen. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen, ble sykemeldt 100% fra den ene jobben min(vaskejobben) helt til 6 oktober. Pga begynnende bekkenløsning. Ikke så veldig morsomt å ha en tung jobb når det er vondt å gå og bøye seg.

Så jeg ble sykemeldt 1 mnd først for å se om jeg blir bedre av det. Fikk så se hva vi skulle gjøre etter det. Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg får ta det litt mere med ro, sånn at jeg slipper å bli så sliten om ettermiddagene.

Den andre jobben min går det kjempe fint ann å gjøre selv om jeg har vondt. Skriver mye på data, skriver ut fakturaer og annet sekretær arbeid for samboers firma. Så da jobber jeg jo hjemmefra, og kan ta pauser så ofte jeg vil. :sjarmor:

Ellers så har babyen i magen begynt å bli veldig livlig, kjenner spark og dult flere ganger om dagen nå. Begynner også å få litt mage. :o

Cobra 18+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Cobra!!!

Takk for hilsenen i dagboka mi :) Snart halvveis i svangerskapet du nå. Spennende med ultralyd i hvertfall, skal du gå flere ganger? Venninna mi fikk med video fra ultralyden, og på den kunne vi se at den lille spiren var en gutt!

Bekkenløsning er kjipe greier. Håper det går fort over. God bedring!!

klem fra Madonna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært til første kontroll hos jordmor, tallene er som følgende:

BT:140/73

Hb: 12,5

Urin: -

Ødem: 0

Fl/min: 140 ( er dette hjertelyden til fostret eller???)

Vekt: Pluss 5 kg tilsammen, hjelp!!!

Symfyse- Fundusmål var på 19 cm, heeeeelt øverst på den grønne streken. Tror nok magen min blir litt større enn forrige gang....

Har fått blodprøvene tilbake er A Rhesus Positiv. Rubella positiv, Hiv,Toxoplasmose Negativ.

Fikk høre fosterets hjertelyd, lille jenta vår var med meg og hun skulle også ligge på benken når jeg måtte, så hun var helt med, brettet opp på magen sin også så hun skulle få lytte på magen sin.

Fikk noen bam blader og noen hefter som jeg nå skal se i. :D

Cobra 19+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært litt treg til å skrive i dagboken i det siste, men det er ikke så mye som skjer her. Jeg er sykemeldt til helgen, skal på nytt lege besøk på fredag for å få forlengt sykemeldingen min. Er ikke bedre av bekkenplagene, det har jo vært litt bedre nå når jeg ikke har jobbet. Men jeg er litt redd for at det skal bli værre med en gang jeg begynner på jobb igjen. Så jeg skal spørre om jeg får enda litt lengre sykemelding.

Ellers så er jeg i fin form, ikke kvalm lengre. Den lille sparker og turner i magen, h*n har vært litt mer rolig de siste dagene, så jeg regner med h*n har snudd seg en annen vei, siden jeg ikke kjenner sparka så godt.

Her begynner det nesten å bli vinter snart, det sluddet faktisk i går. Det er kommet snø i fjellene, så det går vel ikke så lenge for det kommer ned. Vi driver å prøver å få ferdig pipen bak ovnen, vi driver å legger skiferstein på den. Nå har vi bare fuging i mellom steinen og vaskingen igjen. Det værste arbeidet i følge en kompis av sambo som har gjort det før. Så vi gleder oss til at vi blir ferdig og kan begynne å fyre i ovnen.

Sambo har vært på elgjakt i helga så vi har ikke fått gjort så mye da, de har heldigvis bare 1 elg igjen å skyte. Så forhåpentligvis så er den tatt før helga, slik at vi får gjort ovnen ferdig.

Skal på neste legekontroll den 30. Oktober, så det er enda en stund til.

Cobra 21+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos lege nå, ble sykemeldt fra renholdsjobben helt til jeg skal gå ut i permisjon. :o Dette pga bekkenløsning, legen regnet med at jeg ikke ble bedre av det uansett.

Så nå skal jeg bare være hjemme å jobbe litt, blir sikkert litt kjedelig etterhvert. Men nå er det jo jul snart så jeg har god tid til å planlegge julegaver og slikt. Gleder meg som en unge til julen allerede. :sjarmor::sjarmor:

Har laget Lasagne klar til i kveld, så det er bare å hive den i ovnen når vi blir sultne. *nam nam*

Men først må vi ordne litt mer på pipen sånn at det går ann å fyre i vedovnen snart. Jeg skal i allefall ALDRI legge skiferstein på en pipe igjen. Det blir jo veldig fint, men fy for et arbeid det er å fuge imellom steinen og ikke minst vaske steinen etterpå. Må nok bruke enda et par dager på å bli ferdig. :hoho:

Cobra 21+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Perser*

Hei Cobra :)

Jeg vil bare si at håper at vi er like heldig som dere og blir gravid så fort :)

kan du være så snill og sende meg bli gravid viber er du kjempe snill?

Lykke til, og håper at det går bra med bekkenløsningen din, det er helt pyton med bekkenløsning. hadde det sist svangerskap, håper at jeg slipper denne gang (hvis det blir noe da)

Lykke til så masse og koselig dagbok du har :)

Kos og klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, Cobra.

Det var bra du ble sykemeldt. Man blir nok ikke bra av bekkenløsning uansett, når man først har fått det. Spesielt ikke i en rengjøringsjobb, som jo medfører de fleste bevegelsene og stillingene man bør unngå. Så hurra for legen din! :smile:

Håper du tar det pent hjemme også, så langt det lar seg gjøre iallefall.

Har du fått mer julestemning nå som det er passe hvitt på bakken også? :) Regner med at det snødde der du bor på fredagen også? Det gjorde det her, og straks begynte jeg å tenke advent... :lol:

Vel, kos deg hjemme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...