Gå til innhold

Nå venter vi på nr. 2.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer.....

Får vel hive meg på den store blå bølgen her ....jeg vil jeg vil...men får jeg det til ??

Lykke til med frøet...

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg aldri sett på maken.... icon_smile.gif

Mange som er blitt vordende mødre her inne jo!!!

Gratulere så mye Cobra icon_smile.gif

Kos deg med spiren i magen icon_smile.gif

Klem fra

Zafir

Skrevet

I dag har jeg ringt å bestilt første time hos lege, så 27 juni skal jeg til første svangerskapskontroll.

Fastlegen min har ferie da, så jeg må til hennes vikar, en mann. Så jeg gruer meg litt til gyn. undersøkelsen, det er liksom så mye lettere å gå til en kvinne, syns nå jeg. Men det går vel greit det og da.

Ellers så har jeg hatt veldig ømme pupper noen dager, er heldigvis ikke så veldig kvalm, bare litt uvell noen ganger.

Håper det går like lett som forrige svangerskap, var nesten ikke kvalm i det hele tatt. Tror jeg spydde 2 ganger i løpet av graviditeten.

Ellers så er vi snart ferdig til å flytte inn i vårt "nye" /oppussete hus. Så mye av tiden går med til å vaske, rydde, pakke og male siste rest. Håper vi er flytteklar til helgen, det skal bli så godt å få seg eget hus.

Klem

5+2

12

Skrevet

Hipp, hipp hurra!!!!''

Hadde ikke fått med meg at du var gravid jeg, det gikk jo knallraskt med dere da!!!'

Lykke,lykke til med svangerskapet!!!

Klem fra pia

Skrevet

GRATULERER SÅÅÅ MYE COBRA!!!!!!!!!

hoppe.gif

Dette var koselig!

Klem fra Lille Håp(6+2) og12

Skrevet

Heisann Cobra!!

Synest det var noe kjent med navnet ditt ja.. Vi er jo begge i februarklubben jo!!

Da er det hele 3 dagbokskrivere inne på februarklubben..

Sant det er stas med egen dagbok!! Selv har jeg vært forferdelig daff med å skrive i det siste. Ingen spes. god unnskyldning, men men..

Håper du vil trives her Cobra.. Regner med at vi skal bli godt "kjent" i de neste 8 mnd.

Mange klemmer fra

Poona

• 2 uker senere...
Skrevet

De siste dagene har det vært så varmt her at det er utrolig, ligget på mellom 25-30 grader.

Nesten så det blir for varmt, men man skal vel ikke klage. Datteren vår på 2 år har badet i bassenget sitt nesten hele tiden, skulle nesten selv ha hatt et basseng som man kunne ha kjølt seg ned i. Så hun syns det er deilig å springe naken rundt, vrenger av seg klærne med en gang hun kommer ut, forståelig nok.

Ellers er vi midt i flyttingen, så nå blir telefonen koblet om, så jeg tenkte jeg måtte skrive noen ord her før jeg mister forbindelsen. Det tar vel noen dager før jeg er online igjen.

Har vært litt kvalm innimellom, det kommer og går. Av og til er jeg kvalm og av og til ikke. Det hjelper jo ikke på så mye at det er så fryktelig varmt heller da. Men ellers så kjennes det ikke ut som jeg er gravid, er litt rart å tenke på at jeg har en liten spire i magen.

icon_smile.gificon_smile.gif

Cobra

6+41212[ Dette Innlegg er endret av: Cobra den 2002-06-13 08:56 ]

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har vi fortalt nyheten til pappa`ns mamma og sambo, pappa og sambo, og bror.

Og så fortalte jeg det til mamma i går, men det var nesten så jeg ikke hadde trengt det. Det hadde hun skjønt allerede, sa hun. Jeg hadde sett så pjuskete ut i det siste og holdt meg til magen.(ubevist) :o

Sist gang jeg og var gravid, da skjønte hun det også før jeg fortalte det, tror hun kjenner meg veldig godt ja!! :)

Er litt kvalm innimellom, det kommer og går hele dagen. Ikke bare om morgenen. Jeg er blitt mye mer trøtt også, kunne sikkert sovet stort sett hele dagen, nesten.

Skal til min første legetime på torsdag, blir spennende å få fastsatt termin, og få sjekket diverse, for å se at det ikke bare er noe jeg innbiller meg. :-?

Cobra

7+6

Skrevet

Takk for hyggelig hilsen! :)

Så flott at du er gravid!!! Det gir håp for alle oss andre som prøver. :D

Kooooooooz deg! :briller:

Skrevet

Gratulerer med graviditeten og lykke til med den.

Takk for hilsen i dagboken min.

Synes det murrer litt i magen i dag, ikke bra. Håper det smitter litt graviditet fra disse sidene :lol:

Skrevet

ja de mødrene ser mer enn vi aner :lol::lol::lol:

Blir spennende og høre hvordan det har gått på leg sjekken på torsdag, er nok ikke noe du innbiller deg :lol:

Lykke til i svangerskapet og graviditeten smitter over på oss andre ikke gravide :sjarmor:

Skrevet

Ja, i dag har jeg vært til første legekontroll. :D

Fylte ut diverse papirer, lyttet på lungene, tok blodprøver, sjekket Hb og blodtrykk. Og tok celleprøver og diverse nedentil.

Legen spurte om jeg brukte å sjekke puppene for kuler, og om han skulle sjekke dette med det samme eller ikke. :o Ble litt paff med en gang, for dette har jeg heldigvis sluppet å gjøre før, har aldri tenkt at det var en mulighet for dette heller.

Så jeg måtte si som sant var at den sjekken klarte jeg meg godt uten for øyeblikket. Kjente at jeg ikke hadde så veldig lyst til å ha noen til å klemme på puppene, som er ømme nok fra før av. :hoho:

Ellers så fikk jeg termin hos legen den 4. Februar 2003., men det tar jeg med en klype salt. Regner med at den blir flyttet på uansett når jeg skal til UL.

Jeg er litt øm nedentil etter prøvene og klemmingen for å kjenne på livmoren. Så jeg er ikke helt i topp form, litt kvalm er jeg og.( mest kvalm om kveldene er jeg) Og jeg er så trøtt ,midt på dagen rett før jeg skal på jobb.

Men ellers så står alt bra til.

Cobra

Gjest Nathalie
Skrevet

Spennende med første legekontroll....

Synes synd på deg, jeg, høres ut som du liksom har fått det "verste" av symptomer under graviditeten din... :-? Håper den kvalmen din og de ømme brystene blir bedre snart, da!

Skjønner godt at du ikke ville legen skulle begynne å klemme på brystene når de liksom var ømme nok fra før...

Det blir spennende å lese videre etterhvert, iallfall! Vet du forresten sånn ca. når du får UL? Gleder meg itl å høre om de forandrer terminen eller ikke!

Lykke til videre!

Skrevet

Så gøy og vært på den første kontrollen da....

Ikke fullt så gøy at legen skulle kjenne på puppene :oops:

:cry: Trist og høre at du ikke er helt i form håper du blir bedre. :wink:

Skrevet

Hei, hei Helene Harefrøken det er meg!

Har ikke vært innom dagboken din før, men det var jammen på tide! Vi har jo tross alt termin i februar begge to! Jeg skal innnom Februarklubben for å bli med der etterpå.

Siden jeg ikke har gjort det før, så må jeg bare gratulere med å være på vei!

Ble ikke akkurat oppmuntret av å høre om legekontrollen din, men jeg har vært så heldig å få en kvinne på den første kontrollen. Fastlegen min er riktignok en mann.... ikke særlig gjennomtenkt!

Lykke til videre. Gleder meg til å følge med hvordan det går med deg!

Helene Harefrøken

Skrevet

Heisann Cobra vinke.gif

Tenkte bare å skrive en liten hilsen til deg, som takk for at du stakk innom dagboka mi :)

Så fint å lese at du allerede er gravid, håper bare kvalmen gir seg etterhvert (det gjør den jo som oftest :tunge1: ) hehe...

Lykke til videre!

-linda-

• 2 uker senere...
Skrevet

I dag er jeg kommet til 10+3, så nå nærmer det seg 12 uker snart. Skal bli godt å komme over 12 uker.

Er enda kvalm og uvell innimellom, men det er mest om ettermiddag og kvelden. Litt kjedelig siden jeg jobber om ettermiddagene. Men nå har jeg bare 3 dager igjen å jobbe før jeg tar ferie.

Skal bli godt å kunne slappe av litt, har blitt mye stress med å finne noen som kan passe 2 åringen mens jeg har vært på jobb. Sambo har måtte jobbe mye overtid i det siste, så det blir godt å slippe å mase på beste og oldeforeldre om de kan passe på lille prinsessa.

De passer henne jo med glede, men jeg liker ikke å måtte mase så mye. Takk og lov for snill og greie beste/oldemødre.

Har enda ikke fått innkalling til UL, går å venter på å få brev i posten. Er litt utolmodig, gleder meg til jeg skal få se den lille i magen. Men enda er det vel noen uker igjen. *uff uff*

:-?

Takk for mange hyggelige hilsner i dagboken min.

Cobra 10+3

Skrevet

I dag fikk jeg endelig brev fra sykehuset. Har fått time til UL den 2. September, det er jo lenge til enda da.

Jeg fikk med et ark om forespørsel om å delta i et forskningsprosjekt.

Der de skulle undersøke blodstrømshastigheten i navlestrengsarterien, en ny UL metode i svangerskapet. Sitat:" Vi undersøker nå verdien av en ny målemetode som kan hjelpe oss å oppdage ufødte barn som trenger behandling." De måler ved hjelp av UL, hastigheten på blodet i navlestrengen. Hastigheten kan fortelle dem noe om morkaken og barnets hjerte og blodsirkulasjon til barnet fungerer.

Så visst jeg melder meg på dette, vil jeg bli undersøkt med UL 4-5 ganger i løpet av svangerskapet.

Men det blir nok til at jeg ikke melder meg på, blir et stress hver gang jeg må på sykehuset. Det tar 2 timer å kjøre til sykehuset hver vei, så det blir litt i lengste laget. Hadde jeg bodd i Tromsø så hadde det vært litt lettere.

Skal i hvertfall bli spennende å få møte den lille på Ul, men det er jo enda 7 uker igjen. :(

I dag er jeg ikke kvalm, ikke enda i alle fall. Sol og varmt er det ute. Vi har vært heldig med sommeren hittil, men jeg begynner på ferie til uken og da blir det vel bare stygge vær. Håper det holder seg fint så vi kan fiske litt i elva, koselig å sitte ved elvekanten og ha bål og spise pølser. Bare kose oss. Har fått litt fiske dilla for tiden, kjøpt ny fiskestang. Så jeg håper vi får litt laks snart, hittil har det vært dårlig med napp. Bare alle de andre som får laks.

:-?

Cobra

Skrevet

Hei Cobra!

Takk for koselig hilsen i dagboken min. Får gratulere deg også med den lille i magen. Det ser ut til at det begynner å bli noen gravide her nå. Får håpe det ikke er så lenge før resten av oss slenger oss på bølgen! :blunke:

Lykke til med lakse-fiske! :P

Koz fra

Leo-girl

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, nå er bursdags feiringen over, jeg fylte hele 24 år i går. :) Hadde noen gjester på besøk, hadde laget is kake og eplehorn. Eplehornene ble faktisk ganske gode, måtte prøve en ny oppskrift jeg fant.

Ellers så har jeg vært kvalm og uvell, spydde 2 ganger i går kveld, så det var ikke noen perfekt avslutning på kvelden. :tunge1: Er mest kvalm om kveldene så det har blitt lite kveldskos med sambo de siste dagene. Men det er heldigvis ikke hver dag jeg er så uvell.

Er veldig trøtt for tiden, så det er godt å ha ferie sånn at det går annt å legge seg å ta en liten høneblund. Har 1 1/2 uke igjen av ferien, denne uken har vi ikke vært så heldige med været, det har regnet en del. Får gjordt litt inne i huset i hvertfall.

Har begynt å brodere på en juleduk jeg tenkte jeg skulle gi til mamma i julegave visst jeg blir ferdig til da!!

Sambo har ikke tid til å være med meg når jeg skal på UL om litt over en mnd, så mamma skal være med. Det var ikke mye nei i hennes munn når jeg spurte om hun kunne være med. :D Så hun skulle ordne seg fri og " svigermor" skulle prøve å ordne seg fri sånn at hun kunne passe på lille prinsessa imens vi er i Tromsø. Flott med så greie besteforeldre. Mamma var med på Ul sist gang jeg var gravid, tror hun syns det var utrolig spennende.

:D :D :D

Er forresten hele 12+3 i dag.

:D :D :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...