bluebird Skrevet 15. november 2003 #21 Skrevet 15. november 2003 Ja, røykere er dumme. De har tatt et dumt valg og de får klærne mine til å stinke etter en tur på byen. At de ødelegger for seg selv bryr jeg meg ikke om.
Joplaya Skrevet 15. november 2003 #22 Skrevet 15. november 2003 Vel, ikke-røykere klarer å være sosiale uten å røyke.
Tusenfryd Skrevet 15. november 2003 #23 Skrevet 15. november 2003 Jeg har røykt i mange år - nei, ikke nå lenger. Å røyke er dumt - men det gjør meg ikke dum! Dvs at mennesker som ikke er dumme, likevel kan gjøre dumme ting! Men likevel - ja, jeg var dum som røykte. Hmmm.. definisjonsspørsmål dette.
Gjest lurven Skrevet 15. november 2003 #24 Skrevet 15. november 2003 kanskje det er menneskene som er dumme mens dyra er smarte har aldrisett et dyr røyke
chimp Skrevet 15. november 2003 #25 Skrevet 15. november 2003 For å si det sånn: Dumme folk tror jeg finnes jevnt fordelt blant røykere og ikke-røykere. Det spørs bare hva slags dumskap det er snakk om! Røyking i seg selv er ikke det smarteste man gjør.....men en røyker kan uten tvil være et meget klokt menneske på de fleste andre områder. De fleste røykere tror jeg sliter m ganske dårlig samvittighet forrresten......
Mann 40 Skrevet 15. november 2003 #26 Skrevet 15. november 2003 Utover at de lukter røyk, kan jeg generelt ikke se forskjell på en røyker og en ikke-røyker jeg (dessverre - det hadde vært et flott argument for å fortsette røykestoppen). På unge mennesker kan man ikke se det, men etter noen ti-år syns og høres(hoste) det på en del røykere. Derfor kan jeg ikke helt se at ikke-røykere tar bedre vare på seg selv en røykere? Bortsett fra indre organer selvsagt. Det med indre organer er ikke helt uvesentlig. Har selv prøvd å begynne å røyke utallige ganger, men får det ikke til. Det er ikke til å komme forbi at det ser enormt stilig/tøft/kult ut å røyke.
Gjest Turi Skrevet 15. november 2003 #27 Skrevet 15. november 2003 Det med indre organer er ikke helt uvesentlig. Har selv prøvd å begynne å røyke utallige ganger, men får det ikke til. Det er ikke til å komme forbi at det ser enormt stilig/tøft/kult ut å røyke. Nei - indre organer er ikke uvesentlig. Men det er det vi klarer å rasjonalisere bort når vi røyker. Eller jeg ihvertfall. Og derfor er det så ubehagelig med sånne kampanjer som vi hadde her i våres. Og derfor er det så deilig når noen finner ut at de var helt feil. Er forøvrig sikker på at du ser like stilig ut (minst) uten sneipen i kjeften - så bare slutt å prøve du. Har du ikke klart å starte til nå, burde du få deg et annet mål
Bø Skrevet 15. november 2003 #28 Skrevet 15. november 2003 Har selv prøvd å begynne å røyke utallige ganger, men får det ikke til. Det er ikke til å komme forbi at det ser enormt stilig/tøft/kult ut å røyke. Du er genial! Men husk at du kan bli tynnere av å røyke.
Veslejenta Skrevet 15. november 2003 #29 Skrevet 15. november 2003 Røykere er mer sosiale? Vel.. Røykere gjør meg usosial. Jeg tåler ikke røyk (astma), så hver gang jeg er i et selskap, på fest, står sammen med noen som fyrer opp en røyk, så må jeg forsvinne. Jeg mener at enkelte røykere er mindre intelligente enn andre, fordi de ikke tenker på andre. Slik som på perrongen på Oslo S. Hvis jeg er tidlig ute og sitter på benk der og venter på et tog, hender det stadig at det kommer en dame (nesten alltid en dame) og setter seg ved siden av meg og fyrer opp en røyk. Noe som medfører at jeg må reise meg og prøve å finne et sted å stå hvor det ikke er noen røykere i nærheten. Og alle de som står rett utenfor utgangsdører og røyker. Virker ikke som det har slått dem at det finnes folk som ikke tåler/liker røyk og som er nødt til å gå inn den inngangsdøra de står ved. Jeg driter i hva røykere gjør med seg selv, men de burde kanskje tenkt på andre. Slik som pårørende til de som får lungekreft og som må se på moren/faren sin ligge i en sykeseng og kjempe. Det er ikke noe morro.
Crazee Skrevet 15. november 2003 #30 Skrevet 15. november 2003 Hmmm - lurar på kor mange gongar eg har sett røykarar stå under luftinntaket for friskluft og røyke - rett attmed skiltet som seier "røyking forbudt"... (Kva er forresten kiloprisen for tobakk - nokon som veit?)
Mann 40 Skrevet 15. november 2003 #31 Skrevet 15. november 2003 Er forøvrig sikker på at du ser like stilig ut (minst) uten sneipen i kjeften - så bare slutt å prøve du. Har du ikke klart å starte til nå, burde du få deg et annet mål Må innrømme at jeg ga opp for tre-fire år siden. Har til og med blitt så tiltaksløs at jeg nesten ikke gidder å festrøyke.
Gjest mattahara Skrevet 16. november 2003 #32 Skrevet 16. november 2003 At det stinker.... ja ok men dere ikke røykere stinker dere å Dynger dere ned med parfyme så en annen stakkar ikke kan gå på kafe for det er for kvalmt.... urg....
Gjest Malena Skrevet 16. november 2003 #33 Skrevet 16. november 2003 Det går ikke an å påstå at røykere er mindre intelligente uten å legge fram fakta-opplysninger. Akkurat det tror jeg ingen av dere klarer - rett og slett fordi de ikke finnes. At en person røyker til tross for at alle vet hvor skadelig det er har jeg en grei teori om hvorfor. For det første så unngår de fleste røykere å ta innover seg opplysninger om skadevirkningene ved røyking. Hvor skremmende er det om det står "Røyking dreper" på pakkene ? Hva nytter det å vise skrekk-filmer på TV om hvordan lungene til en røyker ser ut, når røykeren snur seg vekk eller skifter kanal ? Det at det finnes så utrolig mange anti-røykere (inkludert helseministeren) gjør bare at røykere får mindre lyst til å slutte. Og til slutt - noe som faktisk er vitenskaplig bevist - det er at de stadig finner nye tilsetningsstoffer å ha i tobakken slik at vi skal bli fortere og enda mer avhengig av dritten. Men hvis dere vil la røykerne forbli røykere så bare fortsett hetsingen - det er ingenting som virker bedre i det henseendet. Jeg har vært røyker i over 20 år - røykfri i 1 1/2 år og vet hvordan fokuseringen må være for at flere skal slutte. Siden det ikke nytter å la folk gå med lungene på utsiden, så må det fokuseres mye mer på det positive ved å være en ikke-røyker - Allen Carr har greid akkurat det i boken "Endelig ikke-røyker"... Røykere tror nemlig ikke at en ikke-røyker kan ha et fullverdig og bra liv - det må det fokuseres på - fokusen må for all del vekk ifra at "røykere er mindre intelligente" - for dere er vel ikke så dumme at dere virkelig tror på det utsagnet selv ? Så må dere, "Lurven" og flere andre innskrivere tenke litt over at selvom røyking langt ifra er sunt, så er det veldig mange som tror at fordi de ikke røyker så kan de gjøre hva de vil ellers. De er jo liksom så "sunne", selvsom de: Spiser fet, salt eller veldig mye søt mat. Lever i singel-tilværelse (det er bevist at single personer lever i gjennomsnitt 5 år kortere enn de som bor sammen med andre. Ikke holder kroppen sin i form ved daglig trim. Det er faktisk veldig mange personer som ikke bryr seg særlig om ovennevnte punkter - men ingen tør "hetse" dem for det.
Gjest Malena Skrevet 16. november 2003 #34 Skrevet 16. november 2003 Vil forresten legge til at jeg tror ikke det er så veldig sunt å sitte "pal" foran PC`en flere timer daglig heller. Lurer litt på hvordan de som skriver gjennomsnittlig 25-30 innlegg pr. dag på Kvinneguiden kan heve seg over andre så til de grader. Bruk heller tiden litt mer fornuftig selv. Kom deg ut i frisk luft, les en bok, gjør det rent og pent rundt deg eller rett og slett vær sammen med familien
Gjest lurven Skrevet 16. november 2003 #35 Skrevet 16. november 2003 hva hjelper det med en tur i frisk luft hvis man røyker
Gjest Malena Skrevet 16. november 2003 #36 Skrevet 16. november 2003 Det å være i form å røyke er bedre enn å være ikke-røyker i dårlig form. Du kan jo se på Myggen som er en av de beste fotballspillerne som Norge har fostret.
Donnie Darko Skrevet 16. november 2003 #37 Skrevet 16. november 2003 Ja, røykere er dumme! Like dumme som de som er overvektige.. Hvorfor spiser de mer og mer når de vet at de blir fetere og øker sjangsen for hjerteinfarkt? Røykerne er også like dumme som akoholikere. Hvorfor drikker de enda mer når de vet det er farlig? De er like dumme som narkomane! Hvorfor kan ikke bare narkomane slutte med stoff? det er jo farlig!? ...Nei dette blir for dumt!!!!
Gjest lurven Skrevet 16. november 2003 #38 Skrevet 16. november 2003 Ja, røykere er dumme! Like dumme som de som er overvektige.. Hvorfor spiser de mer og mer når de vet at de blir fetere og øker sjangsen for hjerteinfarkt? Røykerne er også like dumme som akoholikere. Hvorfor drikker de enda mer når de vet det er farlig? De er like dumme som narkomane! Hvorfor kan ikke bare narkomane slutte med stoff? det er jo farlig!? ...Nei dette blir for dumt!!!! hehe skjønner jo at det ikke er lett å slutte når man har begynt.. men uansett så er det jo aldri srlig smart å begynne med diss tingene.. og det finnes hjelp å få hvis man vil slutte
Gjest Fighter Skrevet 16. november 2003 #39 Skrevet 16. november 2003 Er cola-drikkere dumme? Er folk som ikke kler seg skikkelig om vinteren dumme? Er folk som ikke bruker hjelm når de sykler/står slalåm/ kjører rollerblades dumme? Alle gjør ting som de vet ikke er helt fornuftig. Tror ikke røyking har noe med dumhet å gjøre. Er selv ikke-røyker, men tror ikke at alle som røyker er dummere enn meg. Jeg drikker cola og kaffe. Sunt? Neppe. Men jeg er ikke dum for det.
Mann 40 Skrevet 16. november 2003 #40 Skrevet 16. november 2003 Det at det finnes så utrolig mange anti-røykere (inkludert helseministeren) gjør bare at røykere får mindre lyst til å slutte. Men hvis dere vil la røykerne forbli røykere så bare fortsett hetsingen - det er ingenting som virker bedre i det henseendet. Dette har du vel ikke belegg for. Jeg tror i hvert fall at hetsingen kan føre til at færre begynner å røyke. Har inntrykk av at det i en del miljøer begynner å bli ut (taperaktig osv) å røyke. Med tanke på hvor mange snobber det er, tror jeg dette vil føre til færre røykere. Har hørt at blant bidé-eiere er det ekstremt få røykere. Det finnes tungt statistisk materiale på at det inngås veldig få ekteskap mellom ikke-røykende bidé-eiere og røykere uten bidé. De få ekteskapene som inngås mellom disse gruppene, ender i 99,9 % av tilfellene med opprivende skillmisser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå