Gå til innhold

er røykere dumme


Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror alle mennesker gjør ting som man vet er dumt innimellom. Noen røyker.
hva med de som røyker hver dag de gjør jo ikke bare noe dumt innimellom..

å dra røyk ned i lungene frivillig er jo virkelig :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At en muligens ikke er av de smarteste når en bevisst drar ned mangfoldig tusen giftstoffer i lungene...? Hvem vil bevisst skade seg selv og andre slik? Og i tillegg betale for det? Samt forringe levedyktigehet og utvikling av celler i kroppen? Vi kan jo anta at de er litt dumme da (de som fortsatt røyker) siden de bare ikke stopper med det tullet!

Det høres enkelt ut, men jeg tror også at røykere bryr seg litt mindre om seg selv enn andre. Uheldig i dette tilfellet. Jeg vil egentlig RØYKE, men siden min mann har lungeproblemer (kollaps og sånt snacks!) så er vi nå sluttet begge to. Han er en måned inn i ikke-røyker modus og jeg henger etter, men nå er det 7 dager uten røyk ...akkurat i dag, og tenker slike tanker sånn 5-78 ganger i timen!!....

Ikke rart man undrer seg....skjønner ikke meg selv.....og vil ikke skjønne når jeg har UPS!!! HADDE sigaretten i hånden. Nå er det å si NEI til seg selv hele tiden.... :o ...Sorry folks! Sporet HELT av der.....

:kul: :o :oops: :sjarmor::roll: :o :kul::kul::kul: :o :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner nok både dumme og smarte røykere, men undersøkelser viser iallefall at det er lavere andel røykere blant de med høyere utdanning. Og jeg vil anta at i gjennomsnitt er de med høyere utdanning smartere enn resten (unntak finnes det selvfølgelig mange av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det intelligens dere snakker om, altså god, gammeldags IQ? I så fall vil jeg gjerne se dokumentasjon på den utrolig forenklete påstanden at røykere er dummere enn ikke-røykere.

Jeg kan godt være med på at det er dumt å røyke, men det er noe helt annet enn at røykere er dumme. Et lite eksempel kan være mannen som ble kåret til Norges smarteste (NRKs "Den store IQ-testen"), er storrøyker.

Røykere er faktisk ikke en egen rase, det er like store forskjeller røykere imellom som ikke-røykere.

Grrr fra Krinoline (ikke-røyker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker og vet det er dumt - men det er ikke så lett å slutte heller.

Og så går det jo an å trøste seg med at da slipper man i alle fall tjuefem år på sykehjemmet sammen med alle ikke-røykerne, mer eller mindre senil og hjelpesløs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg trodde jeg skulle spare så mye penger da jeg sluttet å røyke; men sannheten er jo at jeg bruker pengene mine til dritt og lort alikevel.

Synes ikke d er så fælt at folk røyker, vi andre har da også uvaner som irriterer folk.

Dog, synes jeg d er stygt å se gravide med en sneip i munnviken.'De er nok dummere enn de andre gravide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røyking er en farlig uvane, ja......så det er et fryktelig dumt VALG å beynne å røyke! Intelligens har ingenting m dette å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, røykere er ikke dumme.

Har ingen empirisk forskning å vise til, men det er vel ingen empiri som underbygger at røykere er mindre intelligente enn ikke-røykere heller?

Men at det er dumt å røyke, er det ingen tvil om. Det er steindumt. En dum handling betyr ikke at man er generelt dum.

Jeg syns det er dumt å fordømme andre også....

Jeg begynte faktisk å røyke fordi jeg ikke drakk alkohol jeg... Noe måtte jeg også gjøre liksom. Dessuten syntes jeg det var godt fra første sigarett (selv om alle sier det er feil).

Nå har je gsluttet, og går og ser på alle som røyker,f or å se hvor grå de er i huden, og hvor slapt håret deres er, hvor lite de trener, hvor feil fettfordeling de får etc. Utover at de lukter røyk, kan jeg generelt ikke se forskjell på en røyker og en ikke-røyker jeg (dessverre - det hadde vært et flott argument for å fortsette røykestoppen). Derfor kan jeg ikke helt se at ikke-røykere tar bedre vare på seg selv en røykere? Bortsett fra indre organer selvsagt.

Forøvrig er det nok mange som fortsetter å røyke fordi de er avhengige, ikke fordi de ønsker å være dumme...

~ Sissan som har svangerskaps-røyke-pause (som jeg håper skal gå over i permanent røykestopp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Ja vi er det..... Men den dumheten kan ikke måles i IQ - vi er ikke mindre intelligente - tar bare et dumt valg om igjen og om igjen...

En ting her i livet jeg angrer skikkelig på - gjett hva.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke det går på intelligens og denne "dumhets-teorien", men at det beror mer på om du har indre styrke, standhaftighet og mot.

Å være sta og bestemt hjelper. (Om man vil slutte å røyke.)

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...