Gå til innhold

er røykere dumme


Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Dette har du vel ikke belegg for. Jeg tror i hvert fall at hetsingen kan føre til at færre begynner å røyke. .

Jah, for alle gode ting begynner med hetsing.

Tror økt bevissthet ved hjelp av anti-røyking kampanjer, absloutt er veien å gå hvis man vil få folk til å slutte å røyke (evt. ikke begynne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes tungt statistisk materiale på at det inngås veldig få ekteskap mellom ikke-røykende bidé-eiere og røykere uten bidé. De få ekteskapene som inngås mellom disse gruppene' date=' ender i 99,9 % av tilfellene med opprivende skillmisser.[/quote']

:hoho: Kan jeg få kildehenvisning? Kanskje jeg kan får meg bide nå som jeg har sluttet å røyke? Har hørt om mye den kan brukes til et annet sted her på sidene. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ga opp for tre-fire år siden. Har til og med blitt så tiltaksløs at jeg nesten ikke gidder å festrøyke.

:hakeslepp:

Tuller du? Men drikke gjør du vel fremdeles? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At en muligens ikke er av de smarteste når en bevisst drar ned mangfoldig tusen giftstoffer i lungene...? Hvem vil bevisst skade seg selv og andre slik?

Hva mener du med "ikke av de smarteste"? Hvor er det bevist at IQ har en klar sammenheng med røyking?

Vi kan jo anta at de er litt dumme da (de som fortsatt røyker) siden de bare ikke stopper med det tullet!

Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Å bare slutte, mener jeg?

Det høres enkelt ut, men jeg tror også at røykere bryr seg litt mindre om seg selv enn andre.

Ja, ikke bare høres det enkelt ut, men også veldig dumt! Sorry...

Ja, røykere er dumme!  

Like dumme som de som er overvektige.. Hvorfor spiser de mer og mer når de vet at de blir fetere og øker sjangsen for hjerteinfarkt?  

Røykerne er også like dumme som akoholikere. Hvorfor drikker de enda mer når de vet det er farlig?  

De er like dumme som narkomane! Hvorfor kan ikke bare narkomane slutte med stoff? det er jo farlig!?

Et godt poeng, og jeg er så enig!

Røyking ER dumt! Det er da ingen tvil om det. Det er MASSE annet som er dumt også! Da jeg var 14 år, nysgjerrig, og opptatt av å føle samhørighet til noen, stjal jeg en røyk fra en voksen og løp ned i skogen for å prøve. Jeg kan ikke si at det var noe særlig godt, men jeg husker at det var utrolig spennende. Og for min del, så var dette starten på min "karriere" som røyker. I den alderen slo det meg ikke hverken at jeg kunne bli avhengig eller hvor farlig røyking faktisk var/er. Jeg kunne jo "bare slutte" når jeg hadde funnet ut hva dette med røyking handlet om. TRODDE jeg!

Idag, 28 år gammel, sitter jeg med skjegget i postkassen, og forbanner meg selv for hvor teit jeg var den dagen jeg løp ned i skogen med en stjålet sigarett. Jeg ønsker meg et røykfritt liv, men det er ikke det samme som å ha viljestyrke og lyst til å slutte. JA, jeg vet hvor farlig det er, og min far har nettopp sluttet fordi han ble liggende våken om nettene med hjertebank og "prikking" i tærne. Men vær så snill, alle ikke-røykere; ikke fortell meg at "du kan jo bare slutte", for det er noe av det dummeste jeg hører. Omtrent like dumt som å si det samme til en narkoman. Jeg mener faktisk at en ikke-røyker IKKE KAN ikke uttale seg om dette.

Og det å virkelig mene at røykere faktisk er dummere i hodet, og bryr seg mindre om seg selv, høres helt idiotisk ut for meg. Det føles ikke bare fornærmende for min egen del, men også ovenfor noen av de fineste menneskene jeg kjenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konlusjonen blir at røykere ikke er dumme..

men at det er en dum ting å røyke..

men jeg tror at en som røyker kan slutte bare den har viljestyrke nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er det ingen ikke-røkere som kan uttale seg om, lurven.

Donnie Darko skrev det veldig treffende, du kan nemlig ikke bare nevne røykere i denne sammenhengen uten å ta med alkoholikere, folk som er blitt feite og syke av feil kosthold, narkomane, osv... Hvorfor skriver du ikke at feite folk er dumme ? Det er jo like farlig det - spesielt gale er det med feite folk som ikke trimmer ... Enslige mennesker lever i snitt 5 år kortere enn mennesker i parforhold - hvorfor tar du ikke opp det også ?

Jeg vet hvorfor - det er fordi det på en måte er lov å hetse røykere, mens narkomane, feite, enslige og alkoholikere kritiserer man ikke... Hvorfor er det slik ? Det er faktisk er mye mer interessant spørsmål enn spørsmålet om røykere er dumme ... Venter spent på svar ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Jeg vet hvorfor - det er fordi det på en måte er lov å hetse røykere' date=' mens narkomane, feite, enslige og alkoholikere kritiserer man ikke... Hvorfor er det slik ? Det er faktisk er mye mer interessant spørsmål enn spørsmålet om røykere er dumme ... Venter spent på svar ...[/quote']

Og jeg er kjempespent på hvorfor du trekker inn enslige i denne sammenhengen, Malena. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at de i uken som gikk presenterte en underøkelse i nyhetene. Denne undersøkelsen var ganske oppsiktsvekkende - de konkluderte med at noe av det farligste vi mennesker kan gjøre er å leve alene. Singel-tilværelsen forkorter våre liv med omtrent 5 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Fordi at de i uken som gikk presenterte en underøkelse i nyhetene. Denne undersøkelsen var ganske oppsiktsvekkende - de konkluderte med at noe av det farligste vi mennesker kan gjøre er å leve alene. Singel-tilværelsen forkorter våre liv med omtrent 5 år...

Litt usikker på om du er seriøs eller ikke her nå...

Siden jeg ikke ser noe smiley går jeg ut i fra at du mener det du sier ( :o ) - og du har absolutt ingen tanker om at det er en "litt" annen sak enn alkohol, nark, fedme og røyking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du hadde fulgt med på nyhetene så hadde du forstått at det ikke var en aprilspøk, men en seriøs undersøkelse.

Her er det vel snakk om å gjøre farlige ting - ting som forkorter livet, og/eller fører til alvorlige sykdommer... eller har jeg misforstått ?

Jeg og endel andre (som ikke tar det som en spøk) synes det er oppsiktsvekkende funn som er gjort når man finner ut at det å leve som singel faktisk forkorter livet ditt - og 5 år er ganske mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er det ingen ikke-røkere som kan uttale seg om, lurven.

Donnie Darko skrev det veldig treffende, du kan nemlig ikke bare nevne røykere i denne sammenhengen uten å ta med alkoholikere, folk som er blitt feite og syke av feil kosthold, narkomane, osv... Hvorfor skriver du ikke at feite folk er dumme ? Det er jo like farlig det - spesielt gale er det med feite folk som ikke trimmer ... Enslige mennesker lever i snitt 5 år kortere enn mennesker i parforhold - hvorfor tar du ikke opp det også ?

Jeg vet hvorfor - det er fordi det på en måte er lov å hetse røykere, mens narkomane, feite, enslige og alkoholikere kritiserer man ikke... Hvorfor er det slik ? Det er faktisk er mye mer interessant spørsmål enn spørsmålet om røykere er dumme ... Venter spent på svar ...

neivel

kanskje du kan fortelle meg hvorfor det er vanskelig å slutte da?

his det ikke går på viljestyrke mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Jeg sikter ikke til undersøkelsen i seg selv Malena.

Jeg sikter til at du sammenligner det å ikke være i et forhold, med å "ikke klare" å slutte med røyk, nark og alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurven: Fordi man blir utrolig fysisk avhengig av røyk. Tobakksindustrien jobber som galne for stadig å finne nye tilsetningsstoffer som øker avhengigheten... Jeg har selv røykt i mange, mange år og har utallige slutte-forsøk bak meg før jeg lyktes. Enda - selv etter 13 måneder uten ett eneste trekk av en sigarett så kjenner jeg suget etter røyk i visse situasjoner. Jeg vet med meg selv at jeg aldri mer kan ta en sigarett - det er akkurat som alkoholikere - en gang alkoholiker, alltid alkoholiker.

Kanskje disse ordene mine gir deg en liten indikasjon på hva slags avhengihetsskapende stoffer man har med å gjøre her - det er faktisk ikke bare en persons vilje det kommer an på - det er UTROLIG vanskelig og krever UTROLIG mye av en person å kutte dette avhengighetsforholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lekeball skrev:

Jeg sikter ikke til undersøkelsen i seg selv Malena.

Jeg sikter til at du sammenligner det å ikke være i et forhold, med å "ikke klare" å slutte med røyk, nark og alkohol.

Og poenget mitt var at det bestandig er røykere som hetses - hvorfor ? Røykere er ikke de eneste som lever farlig og usunt - det var derfor jeg nevnte single personer - fordi de presenterte en undersøkelse på Dagsrevyen som sa at enslige personer dør 5 år før personer i parforhold. Det var ment som et eksempel - mest fordi jeg er drittlei av fantatiske ikke-røykere som setter seg selv så høyt og som tror og mener at røykere er den gruppen mennesker som fortjener hets og forfølgelse - det er liksom helt lovlig i enkeltes øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Synes det var et utrolig dårlig eksempel.

Skader av røyking er noe man påfører seg selv, det å være single kan ikke akkurat sammenlignes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...