Azalea Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #161 Del Skrevet 27. desember 2011 Tiden går forhåpentligvis fort fram til uke 12 nå! Det er jo jul og greier, og jeg synes i hvertfall at julen alltid går unna så fort! Jeg skal også annenhver gang til lege og jordmor. Skal til første ordentlige legetime i dag faktisk, så jeg er også over 13 uker på første svangerskapskontroll. Deretter er det jordmor i midten av januar Greit å vite at det ikke er bare meg som får det så sent da. Synes alle rundt meg har fått prinsessebehandlig av legen sin og jeg har hatt maks uflaks når det gjelder det meste rundt graviditeten. Hvordan har gått i jula? Fin feiring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 2. januar 2012 #162 Del Skrevet 2. januar 2012 Så spennende at du allerede er forbi 12 uker, Angel-A! Tida går jammen fort!! Plutselig er knøttet her!! Blir gøy med kontroll på torsdag, da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #163 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Så spennende at du allerede er forbi 12 uker, Angel-A! Tida går jammen fort!! Plutselig er knøttet her!! Blir gøy med kontroll på torsdag, da!! Tiden har på en måte gått veldig tregt, men igjen gått veldig fort! Jeg er så glad for at jeg har kommet til uke 12, eller straks 13. Endelig! Kan slappe av litt mer nå. Håper bare at alt står bra til med knøttet. Har ikke vært på ul eller hørt hjerteslag, men det kommer straks det og. Jeg har ingen forventninger til kontrollen på torsdag, ser egentlig for meg at han bare kommer til å ta blodprøver osv. Han har vært veldig slapp frem til nå så. Bare jeg får søkt på fødeplass, ul og får kontaktet jordmor så er jeg fornøyd. Iiik, som jeg gleder meg til å vite når jeg skal på ul! Jeg er sååå spent på hva testen din sa i dag jeg da. Jeg har trua! Ellers har jeg vel ikke jublet for å ha kommet til den magiske uken! Endret 3. januar 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 3. januar 2012 #164 Del Skrevet 3. januar 2012 Hvem vet - kanskje legen slår til og gir kjempeservice..! Testen min var positiv, den så om 8 uker er det kanskje jeg som skriver om kontroll hos lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #165 Del Skrevet 4. januar 2012 Hvem vet - kanskje legen slår til og gir kjempeservice..! Testen min var positiv, den så om 8 uker er det kanskje jeg som skriver om kontroll hos lege Jeg er sååå glad på dine vegne! Gratulerer så mye Kameline! Ja, det hadde vært noe det! Men jeg har lite trua altså, ihvertfall etter alle de gangene jeg har vært der. Men er jo lov å håpe. Ja, nå er det din tur Kameline. Hvordan føles det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #166 Del Skrevet 4. januar 2012 Endelig er jeg 13 uker på vei! Er utrolig merkelig å tenke på at denne uken endelig har kommet. Knøttet har faktisk blitt hele 8,5 cm i følge babyverden. Ikke rart jeg har fått en pitteliten bulk nederst på magen. Jeg sliter fremdeles med kvalme, grøss.. Fikk kvalmen i uke 4 så har nå gått i 9 uker med konstant kvalme. Kjenner at dette begynner å ta på, det er helt grusomt å være så dårlig over lengre tid. Har kommet dit at jeg klarer å dra på butikken å handle mat og det er så deilig! Blir ikke lange turene, men jeg kommer meg ut døra og det synes jeg er så befriende. Er sykemeldt ut den 15.01, kjenner jeg er veldig spent på om formen har blitt så bra at jeg kan begynne å jobbe igjen. Krysser fingrene for det. Litt om 13 uker: OM BARNET Fosteret er i begynnelsen av denne uken 11 uker gammelt. Hjernen vokser videre, og spesielt forhjernen vokser seg større for å dekke over de andre hjernestrukturene. Inndelingen forblir den samme. Fosterets beinmarg, lever og milt produserer blodceller. Fosteret har begynt på sin store vokseperiode og spreller rundt i livmoren. Selv om du ikke kjenner det sparke ennå, vil fosteret kunne kjenne deg. Om du dytter forsiktig mot livmoren, vil fosteret bevege seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 4. januar 2012 #167 Del Skrevet 4. januar 2012 Gratulerer med 13 uker!! Håper formen bedrer seg nå som du er over de første 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #168 Del Skrevet 5. januar 2012 Tusen takk Selma_. Krysser fingrene for at formen blir super innen kort tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 5. januar 2012 #169 Del Skrevet 5. januar 2012 Hurra for 13 uker!!! :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 8. januar 2012 #170 Del Skrevet 8. januar 2012 Gratulerer med 13 uker Tenk du er over den magiske grensa! Har du fortalt det til alle nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #171 Del Skrevet 8. januar 2012 Hurra for 13 uker!!! :klemmer: Tuuusen takk! Gratulerer med over halvveis til deg og! Vokser magen for fullt? Gratulerer med 13 uker Tenk du er over den magiske grensa! Har du fortalt det til alle nå? Ja, tenkt at jeg endelig har kommet dit! Fjoh! Så da er det bare å håpe på at knøttet holder seg inne til sommeren og kommer sunn og frisk ut til oss. Nei, her er det kun 4 venninner, mamma, min største lillesøster, , mormor, pappa og hans samboer på min side som vet det. Tror "hele" familien til samboer vet det, men stoler på at de ikke sier noe videre enda. Jeg har ikke så veldig lyst til å dele det med alle sammen enda, tror mye av grunnen er fordi jeg har vært veldig syk frem til nå + hatt blødninger. På en måte først nå jeg kan begynne å kose meg med nyheten så da vil jeg nyte det en liten stund før alle og enhver vet om det. Jeg må si fra til 2 av sjefene på jobben etter helga, men kommer til å si at de ikke skal si noe videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #172 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Snart 14 uker på vei, nå som formen har blitt mye bedre + jeg endelig har kommet over "den magiske grensen" så begynner faktisk dagene å gå litt fortere. Endelig! Var på første svangerskapskontroll torsdag forrige uke, fikk målt blodtrykk(110/60, som er bra) og fikk helsekortet. Jeg må tilbake denne uken å ta blodprøver da disse må tas fastende, gruer meg litt til det da jeg vet at kvalmen kommer mye raskere om morgenen om jeg venter med å spise. :/ Skal også ordne så vi får søke om ultralyd + fødeplass. Tror jeg og samboer til tross for mye stress mot fødsel kommer til å flytte opp til Trondheim i juni. Rett og slett fordi jeg er redd for å gå alene her om dagene når samboer er på jobb. Flytter vi opp til Trondheim vil jeg gå ut i permisjon sammen med min beste venninne som venter sin nr.2 i slutten av april. Også synes jeg det er greit å ha min familie i nærheten da vi kan få litt mer hjelp der om vi skulle trenge det. Jeg vil både frem mot fødsel og etter fødsel være veldig streng på at jeg og samboer får tid til å være alene, få tid til å være kjærester. Har ikke vi det godt, vil barnet merke dette. Første leveåret hos et barn er for alle mødre og fedre et hardt år og jeg skal gjøre alt jeg kan, uansett hvor tungt det må bli, for at jeg og samboer skal holde på forelskelsen. Så derfor synes jeg det er greit å ha venner og familie i nærheten som kan hjelpe oss med å passe på ungen i noen timer en kveld bare så jeg og samboer får tid for oss selv når det trengs. Det er ikke bare-bare å ta dette valget vi gjør. Vi må flytte et ganske så stort flyttelass opp til Trondheim, finne leilighet som passer oss og samboer må klare å få seg jobb. Mye kan kræsje og det gjør meg litt nervøs. Men jeg håper at alt er verdt det til slutt. Om noen der ute har noen tips til oss så er det bare å rope ut. --------- Sendte forresten en mail til en av sjefene i går om graviditeten, veldig greit egentlig. Han sa han var veldig takknemlig for at jeg fortalte det til han og gratulerte meg masse. Så nå gjenstår det å si det til avdelingsleder(liker ikke han så veldig godt..merkelig fyr) slik at han forstår situasjonen min han og. Jeg har enda ikke fortalt det til "hele verden" og kommer nok til å vente med det så lenge det lar seg gjøre. Jeg har vært såpass syk frem til nå så er først nå i uke 13/14 jeg endelig kan begynne å glede meg litt over det som skjer. Og i tillegg føler jeg at graviditeten er veldig personlig og forstår egentlig ikke hvordan folk kan dele det med "hele verden" såpass tidlig. Om jeg klarer å skjule graviditeten så lenge som til ordinær ul så kommer jeg mest sannsynlig til å gjøre det. Magen har enda ikke vokst noe særlig, bare en pitteliten kul der men den er det nok bare jeg og samboer som ser. Gleder meg veeeldig til ultralyd, håper virkelig at alt står bra til med knøttet. Tar det lang tid før ønsket om ultralyd blir sendt inn til man får brev om time i posten?? Endret 10. januar 2012 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 11. januar 2012 #173 Del Skrevet 11. januar 2012 Så rart at du må ta blodprøvene fastende, det måtte ikke jeg.. Deilig å ha fortalt det til sjefen da. Men er enig med deg,det er skummelt å skulle fortelle det til hele verden! Jeg gruet meg skikkelig, og har egentlig ikke sagt det til så mange. Men folk har fått lov å si det videre til de jeg ikke har behov for å si det til selv, så føles vel som at "hele verden" vet det nå.. Jeg fikk UL-time ca en uke etter jeg hadde vært hos legen tror jeg, kanskje fortere.. Gikk i hvertfall rimelig fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #174 Del Skrevet 12. januar 2012 Så rart at du må ta blodprøvene fastende, det måtte ikke jeg.. Deilig å ha fortalt det til sjefen da. Men er enig med deg,det er skummelt å skulle fortelle det til hele verden! Jeg gruet meg skikkelig, og har egentlig ikke sagt det til så mange. Men folk har fått lov å si det videre til de jeg ikke har behov for å si det til selv, så føles vel som at "hele verden" vet det nå.. Jeg fikk UL-time ca en uke etter jeg hadde vært hos legen tror jeg, kanskje fortere.. Gikk i hvertfall rimelig fort Hm.. Så merkelig. :/ Kanskje jeg ble lurt igjen. Har jo ikke akkurat hatt flaks med mine legetimer så hadde ikke overrasket meg. Jeg klarte meg overraskende bra da, men måtte hjem å sove i noen timer etterpå. Både ja og nei, det er greit å ha sagt det så de forstår situasjonen mye bedre. Men så synes jeg det er litt skummelt ettersom at jeg ikke vet hvordan det står til med knøttet.. Men, men. Din måte å si det til "hele verden" på tror jeg jeg skal gjøre selv. Bare si til familie og venner at det ikke er hemmelig lengre, så tar det sikkert ikke lange tiden før alle vet det. Håper jeg får tilbakemld på henvisningen allerede neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 12. januar 2012 #175 Del Skrevet 12. januar 2012 Så spennende med evt flytting til Trondheim!! - tror ikke dere kommer til å angre på å ha familie i nærheten, akkurat Fint å fått gjort unna svangerskapskontrollen? Gleder meg til jeg kommer så langt... Kanskje blodprøvene må tas fastende for å utelukke svangerskapsdiabetes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 13. januar 2012 #176 Del Skrevet 13. januar 2012 Kanskje blodprøvene må tas fastende for å utelukke svangerskapsdiabetes? Svangerskapsdiabetes måles vel fra urinen så vidt jeg har forstått, så kan ikke være det.. Du ble sikkert lurt! neida, eller så er det bare sånn at legene har forskjellig praksis på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #177 Del Skrevet 13. januar 2012 Så spennende med evt flytting til Trondheim!! - tror ikke dere kommer til å angre på å ha familie i nærheten, akkurat Fint å fått gjort unna svangerskapskontrollen? Gleder meg til jeg kommer så langt... Kanskje blodprøvene må tas fastende for å utelukke svangerskapsdiabetes? Sendte inn søknad om fødeplass på onsdag, og torsdag fikk samboer jobbtilbud under jobbintervju. En godt betalt jobb, så nå er jeg plutselig veldig usikker på om vi skal flytte igjen. Skal ikke være enkelt dette altså. En del av meg vil veldig gjerne være med min familie og mine gode venninner som har barn selv, også vil jeg være her nede pga grei leilighet og samboers jobb + jeg har fast jobb jeg kan komme tilbake til etter permisjon. Iiik.. Hjelp meg! Jeg vet ikke hva som er det beste valget. :/ Svangerskapsdiabetes måles vel fra urinen så vidt jeg har forstått, så kan ikke være det.. Du ble sikkert lurt! neida, eller så er det bare sånn at legene har forskjellig praksis på dette Hahaha, jeg har nok blitt lurt for jeg fikk ikke beskjed om å levere urinprøve. Huff, legen min er ikke helt med virker det som. Skal ringe jordmor til uka tror jeg, håper jeg får time hurtigst. Greit å få den info-en en skal ha. :gjeiper: --------- I dag kom min kjære samboer hjem doppler, jippi! Endelig har jeg hørt hjertelyden til lille knøttet. Prøvde noen ganger før vi fikk fanget opp lyden men plutselig var den der. "Der!" sa jeg overrasket og begynte å gråte. Jeg har vært så nervøs og redd for at jeg hadde mistet denne gangen og, men så hørte vi verdens beste lyd. Jeg er sååå lettet og glad at jeg ikke får til å beskrive det. Lykkerus!! Nå gleder jeg meg masse til ultralyd og til magen begynner å vokse for fullt. For jeg skal nemlig bli mamma..! Dette var en herlig start på min siste frihelg før jeg skal på jobb igjen på mandag! God helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. januar 2012 #178 Del Skrevet 13. januar 2012 Sendte inn søknad om fødeplass på onsdag, og torsdag fikk samboer jobbtilbud under jobbintervju. En godt betalt jobb, så nå er jeg plutselig veldig usikker på om vi skal flytte igjen. Skal ikke være enkelt dette altså. En del av meg vil veldig gjerne være med min familie og mine gode venninner som har barn selv, også vil jeg være her nede pga grei leilighet og samboers jobb + jeg har fast jobb jeg kan komme tilbake til etter permisjon. Iiik.. Hjelp meg! Jeg vet ikke hva som er det beste valget. :/ Hahaha, jeg har nok blitt lurt for jeg fikk ikke beskjed om å levere urinprøve. Huff, legen min er ikke helt med virker det som. Skal ringe jordmor til uka tror jeg, håper jeg får time hurtigst. Greit å få den info-en en skal ha. :gjeiper: --------- I dag kom min kjære samboer hjem doppler, jippi! Endelig har jeg hørt hjertelyden til lille knøttet. Prøvde noen ganger før vi fikk fanget opp lyden men plutselig var den der. "Der!" sa jeg overrasket og begynte å gråte. Jeg har vært så nervøs og redd for at jeg hadde mistet denne gangen og, men så hørte vi verdens beste lyd. Jeg er sååå lettet og glad at jeg ikke får til å beskrive det. Lykkerus!! Nå gleder jeg meg masse til ultralyd og til magen begynner å vokse for fullt. For jeg skal nemlig bli mamma..! Dette var en herlig start på min siste frihelg før jeg skal på jobb igjen på mandag! God helg jenter! Så fantastisk det må ha vært for deg å høre at det faktisk slår et hjerte inni magen din!! Jeg ble også rørt til tårer, men vil tro det ble ekstra sterkt for deg som har opplevd å miste før.....og nå, endelig, skal ditt store ønske oppfylles!! Nå kan du bare se framover, koooose deg masse og nyte svangerskapet fullt ut!! GOOOOOOD HELG!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 14. januar 2012 #179 Del Skrevet 14. januar 2012 Åååå....så deilig å høre hjertebank!!! Tror ikke jeg tør å kjøpe doppler noengang, jeg - er så redd jeg ikke skal finne lyden - og så tenke det aller verste!! Kan bli noen opp og nedturer da, ja...! Har du begynt å få litt kul på magen, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #180 Del Skrevet 15. januar 2012 Så fantastisk det må ha vært for deg å høre at det faktisk slår et hjerte inni magen din!! Jeg ble også rørt til tårer, men vil tro det ble ekstra sterkt for deg som har opplevd å miste før.....og nå, endelig, skal ditt store ønske oppfylles!! Nå kan du bare se framover, koooose deg masse og nyte svangerskapet fullt ut!! GOOOOOOD HELG!! Når en har mistet før så blir det på en måte litt mer urealistisk at det faktisk går greit.. Er vel en måte å beskytte seg selv på om det skulle gå galt. Så jeg er superlettet! Jeg visste godt at jeg ville reagere da jeg forberedte meg på å legge doppleren på magen, men jeg visste ikke at det skulle være så sterkt. Såå mye følelser på en gang, hadde ikke sjans til å holde tårene tilbake. Samboer ble bekymret der han satt med doppleren på magen min. Han har ikke være redd for å miste på samme måte som meg, han har alltid visst at det var en lite knøtt i magen min. Nå er han stolt, og gleder seg skikkelig til ultralyd. Nå skal jeg bare nyte hvert eneste sekund av det å være gravid. Kvalmen har nesten gitt seg nå og da er det lettere å være positiv! Åååå....så deilig å høre hjertebank!!! Tror ikke jeg tør å kjøpe doppler noengang, jeg - er så redd jeg ikke skal finne lyden - og så tenke det aller verste!! Kan bli noen opp og nedturer da, ja...! Har du begynt å få litt kul på magen, da? Du aner ikke hvor deilig det var! Helt ubeskrivelig faktisk. Jeg ventet så lenge jeg klarte(noe jeg er glad for) før vi fikk tak i doppler og var fullt klar over at det ikke var sikkert at vi fant hjertelyden. Det er vanskelig å finne, brukte laaang tid på å finne lyden første kvelden. Litt lettere i går men fremdeles litt vanskelig å finne, ligger jo så godt gjemt der inne. Nå har jeg og samboer hørt hjertelyden 3 dager på rad og jeg er kjempefornøyd! Tror ikke vi kommer til å høre på den hver dag som mange andre gjør. Så lenge at jeg føler at ting er i orden så stresser jeg ikke så mye mer med det. Deilig å kunne slappe av og nyte det hele. Ja, begynte å kjenne forskjell i uke 11. Da begynte den å bule litt ut på en måte, men følte meg heller tykk.. Nå er det en liten kul under navlen uansett tid på døgnet, og det er så kos! Men tror ikke noen andre enn meg og samboer ser at det er en liten babykul for den er veldig liten. Er greit å ikke bli kjempestor med en gang synes jeg, men skal ærlig si at jeg gleder meg til å få en litt mer markert babykul. Får se om jeg legger ut noen bilder når magen har vokst litt. --- Ellers så sitter jeg og samboer og venter på å få brev i postkassen om time til ultralyd! Håper virkelig ikke at jeg må vente til uke 20 eller noe, det blir plutselig så lenge til. Får jeg i uke 18 er det 3,5 uke igjen bare, så krysser fingrene for vi er så heldige! Tidligere jo bedre. Har hatt en veldig rolig og koselig helg sammen med samboer, greit å bare slappe av den siste helga før jobb. Kjenner jeg gruer meg til å komme tilbake da noen av de jeg jobber med er veldig ung i hodet, om jeg kan si det pent. Bare tull og dårlig stemning. Det har holdt på slik nå i 6 mnd og det har enda ikke blitt bedre, virker ikke som om de på jobben har tenkt å gjøre noe med det heller. Kjenner at det frister veldig lite å komme tilbake dit etter endt permisjon, selv om det er greit å vite at jeg har en jobb å dra til.. Blæh. Såå.. Trondheim eller ikke. Må vel til en ringerunde igjen i kveld til mine venninner å spørre etter tips. Håper dere har hatt en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå