Gå til innhold

Min hverdag. ♥

Azalea

Anbefalte innlegg

Så bra at det ordnet seg hos legen denne gangen! Jippi :) Blir nok fint å få målt hcg hver uke, det vil jo betrygge litt når du hører at det stiger! :klemmer:

Hvor langt er du på vei nå?

Ja, det var veldig greit. Og nå sitter jeg og tenker på om jeg kanskje var litt for snar med å bytte fastlege. Nå har jeg jo bare 2 uker igjen hos han før jeg må over til ei ny. :P Hm.. Veldig greit å ha en lege som er i nærheten uten å måtte ta tog eller noe, hos han er det bare en 20 min gåtur. :/

Tror jeg er 6 uker på vei.:) Og kroppen får kjenne det for å si det sånn.. Vondt i ryggen, svimmel og ikke minst kvalm.. Usj, det er så ekkelt å være skikkelig uggen og kvalm hele tiden. Har du mange symptomer eller er du en av de heldige? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du fikk en positiv opplevelse denne gangen!!

Nå trenger du kanskje ikke bytte fastlege likevel? ;)

Han hørtes jo grei ut...kanskje han bare hadde en stressa dag sist gang :)

Fikk bekreftelse på bytte av fastlege i går.. :/ Og jeg vet ikke helt om jeg gjorde det riktige med å skifte. Veldig usikker faktisk! Oups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vi på KG helt samtidig virker det som ;)

Jeg har symptomer, men de er veeeldig svake. Så svake at jeg ofte lurer på om jeg er gravid. Så kan jo si at jeg er en av de "heldige" som ikke er særlig plaget av graviditeten. Så langt hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vi på KG helt samtidig virker det som ;)

Jeg har symptomer, men de er veeeldig svake. Så svake at jeg ofte lurer på om jeg er gravid. Så kan jo si at jeg er en av de "heldige" som ikke er særlig plaget av graviditeten. Så langt hvertfall..

:P

Oh, heldiggrisen. Jeg skulle gjerne ha hatt bare ømme pupper eller noe sånt, for dette er jammen meg slitsomt. :/ Når testet du positivt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vil gjerne følge deg videre og velkommen i "klubben" :lur:

Heihei! Så hyggelig. :) Velkommen til min dagbok.

Ser du er 16 uker på vei, heldiggrisen. Teller dager til jeg er over den skumleste tiden. Hvordan har det vært frem til nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er 17 uker i dag! :)

Det har gått veldig fint så langt.. Hadde ca èn uke med ekstrem kvalme, der sofa`n var min eneste venn og jeg forlot den bare ved nødvendige ærender! :fnise:

Men ellers har alt vært supert..

Var hos jordmor på mandag..Hun fant hjertelyd og alt virket til å være i den skjønneste orden! :rodmer:

Førstkommende torsdag er det UL og jeg gleder meg utrolig masse til det!!

Ukene fram til uke 12 er utrolig laaange og kjedelige..Men så fort du er forbi så flyr tiden av gårde!! Bare vent å se! :jepp:

Hvordan har du hatt det hittil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er 17 uker i dag! :)

Det har gått veldig fint så langt.. Hadde ca èn uke med ekstrem kvalme, der sofa`n var min eneste venn og jeg forlot den bare ved nødvendige ærender! :fnise:

Men ellers har alt vært supert..

Var hos jordmor på mandag..Hun fant hjertelyd og alt virket til å være i den skjønneste orden! :rodmer:

Førstkommende torsdag er det UL og jeg gleder meg utrolig masse til det!!

Ukene fram til uke 12 er utrolig laaange og kjedelige..Men så fort du er forbi så flyr tiden av gårde!! Bare vent å se! :jepp:

Hvordan har du hatt det hittil da?

Oi, du har hatt det veldig greit du da skjønner jeg. ;) Ingenting er bedre enn det! Gleder meg veldig til da jeg får høre hjerteslag fra lille knøttet. <3 Og ikke minst Ul. *drømme,drømme*

Ja, synes ikke at tiden går så veldig fort altså.. :S Jeg har vært litt småuheldig føler jeg, har vært sykmeldt siden 3 november pga ryggsmerter og kvalme. Kvalmen synes jeg bare har blitt verre og verre, er helt grusomt å gå slik. :( Har også hatt noen småblødninger, noe jeg ikke liker. Men var innom legesenteret nå på torsdag og tok en hcg-prøve og fikk beskjed om at den lå på 35000. Og det tror jeg er helt normalt i uke 6. :) Skal tilbake til legen på tirsdag, skal ta en ny prøve + finne ut om jeg skal prøve meg på å jobbe igjen. Lurer på hvordan jeg skal klare å gå på jobb med denne kvalmen.. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig da..Men veldig bra at hcg-nivået er høyt..og litt blødning skal som regel ikke være så farlig, men kjempe fint at du blir fulgt godt opp av legen og sånn! :) Men jeg kan tenke meg at det er skremmende å blø, jeg vet med meg selv at jeg hadde friket ut!hehe.. Men vi krysser fingrene og satser på at alt går bra med lille knøttet ditt! :jepp:

Du må bare være ærlig med legen hvis du ikke føler at du greier å gå på jobb med den kvalmen. Jeg hadde aldri greid det, og sånn er det bare! Du får trøste deg med at det forhåpentligvis går over om noen uker, så hold ut! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig da..Men veldig bra at hcg-nivået er høyt..og litt blødning skal som regel ikke være så farlig, men kjempe fint at du blir fulgt godt opp av legen og sånn! :) Men jeg kan tenke meg at det er skremmende å blø, jeg vet med meg selv at jeg hadde friket ut!hehe.. Men vi krysser fingrene og satser på at alt går bra med lille knøttet ditt! :jepp:

Du må bare være ærlig med legen hvis du ikke føler at du greier å gå på jobb med den kvalmen. Jeg hadde aldri greid det, og sånn er det bare! Du får trøste deg med at det forhåpentligvis går over om noen uker, så hold ut! :klemmer:

Måtte virkelig mase meg til dette altså, for legen har ikke akkurat tatt ting så veldig seriøst frem til nå. Har mistet to ganger og er redd for at det skal skje igjen. Tanken på å vente til januar/februar før evt svangerskapskontroll, eller til uke 18 før ul skremmer meg. MA sist gang og vil virkelig ikke oppleve det igjen.. :(

Om jeg skulle bli sykemeldt igjen, går dette da utover permisjonspenger osv? Lite peiling på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på det der jeg også...Selv har jeg tenkt å ta en telefon til NAV og spørre dem om en del ting. Det kan jo du gjøre også! :)

Syntes ikke legen skal tvile på deg under noen omstendigheter....det er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Oh, heldiggrisen. Jeg skulle gjerne ha hatt bare ømme pupper eller noe sånt, for dette er jammen meg slitsomt. :/ Når testet du positivt? :)

Ja, det virker som du har det ganske slitsomt nå! Håper du blir bedre snart.. Rart det der, for jeg går og ønsker meg litt mer symptomer, bare for å være sikker på at det er noe der.. Men er vel ingen som har direkte lyst til å være veldig kvalm da, så bør jo prise meg lykkelig over mine ømme pupper..

Jeg testet positivt når jeg var 4+2. Husker ikke hvor mange dpo, men var minst et par dager før IKM. Testen var sterk, og det var morsomt, siden alle andre tester bare har vært blendahvite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på det der jeg også...Selv har jeg tenkt å ta en telefon til NAV og spørre dem om en del ting. Det kan jo du gjøre også! :)

Syntes ikke legen skal tvile på deg under noen omstendigheter....det er dårlig.

Ja, jeg burde vel ta en tlf. Skulle egentlig ha undersøkt litt av hvert men sånn som formen er nå så glemmer jeg rett og slett å gjøre det. :/

Synes det er ganske merkelig egentlig, at han ikke prøver å ihvertfall virke litt mer forståelsesfull..

Ja, det virker som du har det ganske slitsomt nå! Håper du blir bedre snart.. Rart det der, for jeg går og ønsker meg litt mer symptomer, bare for å være sikker på at det er noe der.. Men er vel ingen som har direkte lyst til å være veldig kvalm da, så bør jo prise meg lykkelig over mine ømme pupper..

Jeg testet positivt når jeg var 4+2. Husker ikke hvor mange dpo, men var minst et par dager før IKM. Testen var sterk, og det var morsomt, siden alle andre tester bare har vært blendahvite!

Jeg kan jo forstå at du vil ha litt mer symptomer, virker kanskje litt mer realistisk da? Eller, jeg vet ikke. Synes egentlig ikke det er så mye mer realistisk nå enn for 3-4 uker siden. Æsj, jeg kan love deg at det er ikke noe gøy å gå rundt å være kvalm døgnet rundt. Tar lang tid før jeg får til å sove, våkner på natten og er kvalm.. Og er kvalm når jeg våkner om morgenen. Evig runddans. :P Jeg får virkelig håpe at det er verdt det til slutt. :rodmer:

Så gøy. :) Er det din første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, håper kvalmen snart forsvinner hos deg! Jeg kjenner jo selv når jeg har kvalme at jeg er glad jeg ikke har det mer/værre enn jeg har.. :sjenert: For det ødelegger jo mye av dagen! Jeg blir jo som sagt helt fin igjen av å spise litt, så vekten er på god vei oppover her :fnise: Du får bare kjempe deg gjennom disse første ukene, så går det forhåpentligvis gradvis over :)

For meg er ikke graviditeten så veldig "realistisk" ennå nei, men håper det endrer seg når jeg skal på UL på torsdag! :rodmer:

Dette er min første ja! Så alt er veldig nytt og spennende! Vi prøver å forberede oss på en helt ny tilværelse fra juni, men er vanskelig å forestille seg hvordan det vil bli! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper kvalmen snart forsvinner hos deg! Jeg kjenner jo selv når jeg har kvalme at jeg er glad jeg ikke har det mer/værre enn jeg har.. :sjenert: For det ødelegger jo mye av dagen! Jeg blir jo som sagt helt fin igjen av å spise litt, så vekten er på god vei oppover her :fnise: Du får bare kjempe deg gjennom disse første ukene, så går det forhåpentligvis gradvis over :)

For meg er ikke graviditeten så veldig "realistisk" ennå nei, men håper det endrer seg når jeg skal på UL på torsdag! :rodmer:

Dette er min første ja! Så alt er veldig nytt og spennende! Vi prøver å forberede oss på en helt ny tilværelse fra juni, men er vanskelig å forestille seg hvordan det vil bli! :)

Det ødelegger hele dagen. Blir så sliten av å ha det slik hele tiden. Skal til legen i morgen så får spørre om noen tips da. Er forresten veldig spent på hva hcg-nivået ligger på nå, var 35000 på tordag. Da var jeg akkurat 6 uker på vei, og det er vel en grei verdi? Jeg skal kjempe meg gjennom ukene. :)

Skal du på UL? Heldiggrisen! Jeg har så lyst på tidlig UL selv. Vet ikke om jeg har sagt det før(har sikkert det men er så distre for tiden.. :P) men har mistet to ganger, senest nå i januar/februar, og er derfor veldig redd for at det skal skje igjen. Jeg har hatt en del magesmerter og har av og til den siste uka hatt litt blødninger så er derfor redd for at det kanskje er en MA igjen.. :(

Er dette din første? Mulig du har skrevet det tidligere...

Og skal du lage deg ticker etter hvert? :)

Første her og. :) Er veldig spent, mye følelser rundt det hele. Skal fikse det nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for ticker!! Så fint, da blir det enda lettere å følge med i graviditeten din :)

Skjønner godt at du er redd for SA/MA igjen når det har skjedd to ganger før. Da er det bare å mase om oppfølging, og kanskje bestille deg en tidlig UL snart hvis du føler det vil hjelpe litt? :)

Ang hcg-nivå, det har jeg ikke så peiling på.. Ligger en liten tabell på hva det skal ligge på inne i dagboka mi, for tre uker siden eller noe, så du kan jo ta en titt og se om du ligger innen normalen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ticker!! Så fint, da blir det enda lettere å følge med i graviditeten din :)

Skjønner godt at du er redd for SA/MA igjen når det har skjedd to ganger før. Da er det bare å mase om oppfølging, og kanskje bestille deg en tidlig UL snart hvis du føler det vil hjelpe litt? :)

Ang hcg-nivå, det har jeg ikke så peiling på.. Ligger en liten tabell på hva det skal ligge på inne i dagboka mi, for tre uker siden eller noe, så du kan jo ta en titt og se om du ligger innen normalen! :)

Så kos. :)

Jeg har ordnet meg med ny lege fra 1.12, men er redd for at det kanskje var et feil valg.. Jeg vet ikke. :/ Han jeg har nå har ikke tatt meg så veldig alvorlig, men han hørte på meg og jeg fikk tatt hcg-prøver osv. Legekontoret ligger en liten gåtur unna der jeg bor så er enkelt å komme seg dit uansett hvilken form jeg er i. Har ordnet med en kvinnelig lege, må ta tog i 10 min for å komme dit så er ikke krise.. Huff, jeg blir ikke klok. Har jeg valgt feil? Om prøvene er fine er det jo ikke noen grunn til at jeg skal krangle meg til ultralyd, hverken til han eller til henne.. Gruble, gruble.

Jeg var hos legen igjen i dag og tok en ny prøve, får vite svaret på torsdag eller fredag. Nervepirrende! Men han sa jeg hadde en veldig bra score på min forrige prøve og det var uten tvil at dette gikk bra. Så får håpe at det ikke har falt etter blødninger i helga. Fikk en ny sykemelding pga svangerskapskvalme og blødninger, sykemeldt i 14dager.

Sliter litt med dårlig samvittighet ovenfor jobben, de vet jo ikke hvorfor jeg er så mye sykemeldt og føler at de kanskje begynner å bli litt frustrert. Min avdelingsleder er ikke helt 100%, gjort mye feil og har mye å lære. Det han er skikkelig dårlig til er å ta telefoner osv. når vi prøver å få tak i han, prøve å ringe han i dag for å fortelle om en ny sykemelding men han tok ikke tlf.. Så jeg måtte sende han ei mld. Men har enda ikke fått noe svar tilbake. Synes det er så dårlig.. Greit å få en bekreftelse på at han har mottatt beskjeden ihvertfall.

Er sliten, dårlig form og litt hormoner.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...