Gå til innhold

To steg frem og ett tilbake

Gjest Daenerys

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Woho!! Så gøy du er igang! Du må skrive hvilke videoer det er, da, så jeg skjønner hvor du er i løypa! Cardio? Ja, det hjelper ofte meg å trene, da kommer all blodsirkuasjon litt i gang!

Focus T25 er det opplegget jeg holder på med, Bond! Daenerys har blitt inspirert av galskapen min, haha!

Jeg babler veldig mye om det i min treningsdagbok hvis du vil ha noen nærmere forklaring. Det er tre nivåer, fem uker Alpha - grunnlaget, fem uker Beta - core focus og fire uker Gamma - styrke. Treneren er han som har Insanity, Shaun T, og han er kul, syns jeg! Og jeg liker system og planer! :hoppe: Jeg er på uke to av gamma, så spent på hva jeg skal gjøre etter det!

Hva syns du, Daenerys? (Det er altså så vanskelig å huske hvordan man skriver nicket ditt!!) Bra gjort med nailed it! Det er jo uansett du selv som setter lista for hva du krysser av på. Noen er helt utrolig strenge med seg selv og mener ikke de har nailed it med mindre de har fulgt tempoet til de i videoen nøyaktig hele veien gjennom. Da blir det tullete, syns jeg!

Trodde jeg skrev det var Cardio jeg :ler: Jaja!

Er ikke garantert at jeg klarer å følge planen, men jeg skal gjøre så godt jeg kan :) Hender jo jeg sliter med smerter, og da lytter jeg til kroppen, men i det store og det hele satser jeg på å gjennomføre :)

Jeg syns det fikk fint jeg, og jeg syns at jeg kan skrive nailed it selv om jeg ikke klarte å holde tempoet hele tiden: For meg handler det om treningen kjennes horribel ut eller overkommelig ut, slik velger jeg å se på det :) Jeg syns den var helt overkommelig, ser ingen grunn til å skrive at det gikk dårlig når jeg syns det gikk fint ut fra dagens forutsetninger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde postponed hvis det var min første dag i måneden. Uff! :P Flink du er da, høres jo ut som det gikk veldig greit! Det var moro også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en veldig bra innstilling!! Jeg skriver nailed it så lenge jeg ikke har måttet stoppe og ta pauser. Som jeg gjør når det er mye planke og pushups og greier. Så lenge man føler det har gått bra er det ingen grunn til å ikke si nailed it! :hoppe:

Syns det er så gøy at du har begynt med det! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg tror jeg hadde postponed hvis det var min første dag i måneden. Uff! :P Flink du er da, høres jo ut som det gikk veldig greit! Det var moro også eller?

Hehe, ja, jeg vurderte å si at "neste uke, da skal jeg starte", men helt ærlig, kommer jo til å ha dårlige dager på ett aller annet tidspunkt uansett ;) Det var moro ja, men kan helt klart oppleves mer moro uten smerter :ler:

Høres ut som du har en veldig bra innstilling!! Jeg skriver nailed it så lenge jeg ikke har måttet stoppe og ta pauser. Som jeg gjør når det er mye planke og pushups og greier. Så lenge man føler det har gått bra er det ingen grunn til å ikke si nailed it! :hoppe:

Syns det er så gøy at du har begynt med det! :danse:

Innstilling har mye å si i hverdagen, hehe. Får se hvordan det blir fremover, jeg mener nok at om jeg opplever treningen som bra og nyttig og ikke ligger rett ut så blir det nailed it :fnise:

Jaa, må bare huske å skrive hver dag da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men jeg har helt ekstreme mensensmerter da. Er nok derfor jeg hadde droppet det. Blir sykemeldt å sånn oftest de første dagene. :daane: så tror ikke jeg hadde klart det i start av den perioden. Så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Det er sant, men jeg har helt ekstreme mensensmerter da. Er nok derfor jeg hadde droppet det. Blir sykemeldt å sånn oftest de første dagene. :daane: så tror ikke jeg hadde klart det i start av den perioden. Så bra!

Det høres ikke bra ut :klem: Jeg kjenner det jo, og prøver å ikke gjøre alt for mye den verste dagen, men er ikke så ille som det der. Mye vi kvinner skal tåle altså!

I dag blir det trening litt senere, skal male litt og da vil jeg ikke være sliten i armene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Sen trening i dag. Jeg har hatt en laaaang dag med maling, kjøring rundt forbi osv. Kom hjem skrubbsulten i 19-tida, lagde middag og bestemte meg for å prøve å trene rundt kl 21 når maten hadde sunket litt. Og når jeg kjente etter så hjalp det godt med middag, så trening ble det :hoppe:

Speed 1 i dag, og den likte jeg veldig godt! Klarte ikke fullt tempo på alt, mye pga den tiden :P men også fordi jeg er så sinnsykt støl i leggene mine etter maling i helga, er vondt å gå liksom :ler:

Men, jeg sier nailed it, for jeg er fornøyd med å ha trent i dag, og syns jeg klarte meg bedre i dag enn i går! :)

Og jeg må legge til - digget litt hooks og slag :P

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lange er de videoene egentlig? Flinka! Du får jo skikkelig trening nå om dagen, både T25 og maling. :ler: Maling er jo et herk for armer, skuldre og div annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter! Derav navnet! :hoppe: De har forska seg fram til hvordan man kan få effektiv trening på 25 minutter. Litt lettere å få tid til når man skal gjøre det hver dag enn en time pluss!

Maling er slitsomt, ja! Du er en tøffing, Daerneys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en video på youtube av en som tok en sånn T25 økt. Det så virkelig slitsomt ut!! Har dere kjøpt disse videoene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Hvor lange er de videoene egentlig? Flinka! Du får jo skikkelig trening nå om dagen, både T25 og maling. :ler: Maling er jo et herk for armer, skuldre og div annet!

25 min som Rainbow skrev :) Ja, hater å male! :fnise:

25 minutter! Derav navnet! :hoppe: De har forska seg fram til hvordan man kan få effektiv trening på 25 minutter. Litt lettere å få tid til når man skal gjøre det hver dag enn en time pluss!

Maling er slitsomt, ja! Du er en tøffing, Daerneys!

Er ikke så flink altså :sjenert:

Så en video på youtube av en som tok en sånn T25 økt. Det så virkelig slitsomt ut!! Har dere kjøpt disse videoene?

Er slitsomt, men overkommelig :) Jeg fikk dem av Rainbow jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

I går var det Total Body Circuit. Den var jeg ikke forberedt på :ler: Jeg måtte lese om andre var enige med meg, og jada. Problemet med denne er at den forventer egentlig at du er god på både planke og armhevinger. Jeg kan fint stå i planke i 1 min, og ta 2-3 strake armhevinger (og mange på kne), men å holde planken i et par minutter MENS man tar på skuldre og gjør alle mulige ting? Nei. Og da er jo problemet - det er ikke noe annet å gjøre imens :ler: Jeg gikk faktisk over til burpees.

Nei, hadde spist litt for lite i går før trening, og formen var ikke på topp, så den der var en barely made it :ler: Skjønner ikke helt hvordan den skal bli bedre heller, for min del tar det tid å bygge kjernemuskulatur og armstyrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Total Body Circuit er noe dritt! Det er vel den folk flest misliker mest av alle workoutene i hele T25! Selv når man velger å ta Gamma Hybrid, som oftest gjøres etter å ha gjennomført Alpha, Beta og Gamma (altså hele 14uker med trening). Hybriden blander alle tre, og mange sliter veldig når TBC kommer tilbake.

Men jo, det blir bedre!! Det føles som et helvete i starten, og egentlig etter hvert også. Men det går lettere for hver gang. Plankearbeid og pushups er mitt svakeste punkt også, jeg sliter veldig med alt som involverer å befinner seg lenge i planke og gjøre rare ting mens man er der! :fnise: Men jeg ble veldig mye bedre på de fem ukene. Første gangen jeg gjorde TBC måtte jeg ta masse pauser, gjøre mesteparten modifisert og ble fullstendig utslitt, siste gangen klarte jeg alle øvelsene uten modifisering og pauser. Men ble enda mer utslitt!

Dessuten øker antall TBC-runder pr uke, så man er bare nødt til å bli bedre! Jeg har fremdeles ikke greid mer enn noen få rette pushups med brystkassa helt ned, men halvveis ned går det da på et vis.

Hvis du skulle ha noen som helst slags interesse av det så er det på side 21, innlegg #403 jeg begynner på Focus T25.

Syns du var tøff som gikk over til burpees!! Ellers hjelper det ofte å holde tempoet litt saktere enn Tanya , men gjøre de øvelesene hun gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ble ikke noe mer trening denne uka, jeg fikk i meg noe jeg ikke tålte på torsdag og har vært kvalm og uggen helt til i dag.

Tror uansett at jeg kommer til å si at kardio i T25 utgår, når jeg nå skal både sykle mer og jogge mer, har sagt meg enig i å jogge en sympati-mil i august :ler: Men skal forsøke å gjennomføre programmet sånn ellers, men nå som mannen har ferie de neste to ukene er det litt vanskelig, spesielt når vi skal reise litt.

Jaujau! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herregud når jeg leser om disse treningene her virker det skikkelig kinesisk... :ler:

visste ikke hva en burpee var en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

:ler: Skjønner hva du mener. Det er cardio én gang i uka, kanskje to, så jeg tenker de utgår for annen kardio-trening. Ellers er det sirkeltrening fra helvete, core-trening og beintrening.

Har du aldri gjort burpees? Kom an, nå MÅ du teste! :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er sikkert er greit at kardioen utgår for den kardiotreningen du allerede holder på med. Ellers blir det vel litt mye.

Burpees er et helvete. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Burpees er ok, så lenge det ikke er armhevinger involvert ;)

Hjemme fra sykkeltur, var litt tungt, sikkert pga dårlig form de siste dagene + vi hadde spist fisk og poteter en time før :sjenert: Men, ble 19 km på 1t30 min. Ifølge pulsklokka, som jeg stoler mer på enn Endomondo (som ikke klarer å registere ordentlig, grrr) hadde jeg gjennomsnittspuls på 152, og brukte 674 kcal. Det tror jeg faktisk på også, det kjennes :ler:

Fornøyd med uka må jeg si, T25 mandag, tirsdag og onsdag, syk torsdag, fredag og lørdag, og sykkeltur i dag. Godkjent i mitt hode! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...