Gjest KateW Skrevet 20. juni 2011 #61 Skrevet 20. juni 2011 (endret) For å si det på en annen måte - du tror ikke at et mannfolk som har massevis av såkalte venninner og ekser - vil kunne ha en større tilbøyelighet til å kunne være utro? Nei, har man ikke pult en kompis man har hatt i tjue år, så gjør man det ikke når man er i et forhold heller. Det å være sivil mot en eks, viser at man er ferdig med vedkommende. I tillegg vil et menneske som er vant til å omgås folk av ulik bakgrunn og begge kjønn ha et langt bedre utgangspunkt når det gjelder å ha utviklet sympati, empati og medmennesklig forståelse. Endret 20. juni 2011 av KateW 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #62 Skrevet 20. juni 2011 For å si det på en annen måte - du tror ikke at et mannfolk som har massevis av såkalte venninner og ekser - vil kunne ha en større tilbøyelighet til å kunne være utro? Rent logisk sett ville jeg ikke tro det. Utroskap avhenger jo av mange faktorer. Men mangel på annerkjennelse/oppmerksomhet/bekreftelse er satt som en stor årsak til utroskap. En mann som er vant til å ha sosial kontakt med motsatte kjønn vil jeg tro er mindre tilbøylig til å være utro, da hans behov for dette blir oppfyllt gjennom vennskapelig kontakt. Mens en mann som har fått lite oppmerksomhet fra kvinner vil la seg lettere rive med om sjangsen byr seg. Jeg merker det selv nå som jeg er i et forhold. Jeg er vant til å få oppmerksomhet og mye kontakt med det motsatte kjønn som singel. Men nå i et forhold synes jeg oppmerksomhet fra motsatte kjønn er fullstendig uvesentlig. Jeg har blitt mett på det, rett og slett... Og føler derfor ingen tvang til å få oppmerksomhet fra noen andre enn kjæresten min.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #63 Skrevet 20. juni 2011 Rent logisk sett ville jeg ikke tro det. Utroskap avhenger jo av mange faktorer. Men mangel på annerkjennelse/oppmerksomhet/bekreftelse er satt som en stor årsak til utroskap. En mann som er vant til å ha sosial kontakt med motsatte kjønn vil jeg tro er mindre tilbøylig til å være utro, da hans behov for dette blir oppfyllt gjennom vennskapelig kontakt. Mens en mann som har fått lite oppmerksomhet fra kvinner vil la seg lettere rive med om sjangsen byr seg. Jeg merker det selv nå som jeg er i et forhold. Jeg er vant til å få oppmerksomhet og mye kontakt med det motsatte kjønn som singel. Men nå i et forhold synes jeg oppmerksomhet fra motsatte kjønn er fullstendig uvesentlig. Jeg har blitt mett på det, rett og slett... Og føler derfor ingen tvang til å få oppmerksomhet fra noen andre enn kjæresten min. TRANG, ikke tvang.
Gjest Eurodice Skrevet 20. juni 2011 #64 Skrevet 20. juni 2011 Det å være sivil mot en eks, viser at man er ferdig med vedkommende. Unnskyld at jeg sporer av litt. Dette ordet sivil har jeg sett blitt brukt flere ganger. Hva betyr det i denne sammenhengen? Er det en kortform for å opptre sivilisert?
Gjest KateW Skrevet 20. juni 2011 #65 Skrevet 20. juni 2011 Unnskyld at jeg sporer av litt. Dette ordet sivil har jeg sett blitt brukt flere ganger. Hva betyr det i denne sammenhengen? Er det en kortform for å opptre sivilisert? Ja, jeg bruker det på samme måte som jeg bruker "civil" på engelsk. Sivilisert, hyggelig og veloppdratt....
Steinar40 Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #66 Skrevet 20. juni 2011 (endret) Det å være sivil mot en eks, viser at man er ferdig med vedkommende. Når man er ferdig med en eks så er det på hue og ræva ut, vekk og bort for godt! Endret 20. juni 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #67 Skrevet 20. juni 2011 Rent logisk sett ville jeg ikke tro det. Utroskap avhenger jo av mange faktorer. Men mangel på annerkjennelse/oppmerksomhet/bekreftelse er satt som en stor årsak til utroskap. En mann som er vant til å ha sosial kontakt med motsatte kjønn vil jeg tro er mindre tilbøylig til å være utro, da hans behov for dette blir oppfyllt gjennom vennskapelig kontakt. Mens en mann som har fått lite oppmerksomhet fra kvinner vil la seg lettere rive med om sjangsen byr seg. Logisk sett? Er det ikke lettere å være utro hvis man har mulighetene? For det første må man da ha en god kontakt med det annet kjønn. Ellers blir det faktisk vanskeligere. Og hva har vennskapelig kontakt med å være utro å gjøre mener du? Får man mindre lyst på sex fordi man har sosial kontakt med det annet kjønn, mener du? Kvinnfolk og logikk, tenker jeg da hehe
Gjest Eurodice Skrevet 20. juni 2011 #68 Skrevet 20. juni 2011 Logisk sett? Er det ikke lettere å være utro hvis man har mulighetene? For det første må man da ha en god kontakt med det annet kjønn. Ellers blir det faktisk vanskeligere. Og hva har vennskapelig kontakt med å være utro å gjøre mener du? Får man mindre lyst på sex fordi man har sosial kontakt med det annet kjønn, mener du? Kvinnfolk og logikk, tenker jeg da hehe Der kom det igjen. Tror du virkelig for ramme alvor at logikk er forbeholdt bare menn? Da kan jeg like gjerne påstå at (noen) menn er dumme som brød. De maser og maser, gir seg ikke, selvom de forlengst burde innsett at interessen hos den utvalgte ikke er til stede.
Gjest MorAase Skrevet 20. juni 2011 #69 Skrevet 20. juni 2011 Det er en uting å ha kontakt med ekser en ikke har barn med. 1
Ethereal Skrevet 20. juni 2011 #70 Skrevet 20. juni 2011 Hvorfor det, egentlig? Hva er galt med at et forhold er over og lagt dødt? Det er jo som naturen også har ordnet seg; det vokser til og gror, blomstrer, lager frukt og så dør det igjen og blir til mull. En kan ikke tviholde på levende minner og mennesker til evig tid. Fortiden er fortid,- la det være med det. Når en dør lukkes åpnes en annen, og det syns jeg er en grei ting å tenke på med eks-mennesker også, kontra nye. Jeg finner det ganske unaturlig å skulle invitere alle eksene i mitt eventuelle neste bryllup, bare for å vise hvor romslig jeg er. Det er ingenting galt i å erklere et forhold over og dødt, for så å gå videre uten kontakt. Det er heller ikke noe galt i å fortsette kontakten. Hva som funker for hver enkelt person må nesten den enkelte personen finne ut av selv
Stefan Skrevet 20. juni 2011 #71 Skrevet 20. juni 2011 Når man er ferdig med en eks så er det på hue og ræva ut, vekk og bort for godt! Det fungerer bra for deg, så da kan du gjerne fortsette slik. Du kan allikevel ikke påberope deg den aller ytterste sannhet for menneskeheten av den grunn. Jeg har en fin dynamikk med noen ekser, uten at det er fare for at det kommer til å skje noe som helst en gang i fremtiden.
Gjest Eurodice Skrevet 20. juni 2011 #72 Skrevet 20. juni 2011 Når man er ferdig med en eks så er det på hue og ræva ut, vekk og bort for godt! Du eller hun? Så simpelt og udannet du skriver her. Er "din" dame blitt en eks nå, forresten?
Steinar40 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #73 Skrevet 21. juni 2011 Det fungerer bra for deg, så da kan du gjerne fortsette slik. Du kan allikevel ikke påberope deg den aller ytterste sannhet for menneskeheten av den grunn. Jeg har en fin dynamikk med noen ekser, uten at det er fare for at det kommer til å skje noe som helst en gang i fremtiden. Poenget er at du kan ikke regne med at en ny kjæreste kommer til å sette pris på din nære omgang med dine ekser. Da tror du på julenissen
Gjest Passing by Skrevet 21. juni 2011 #74 Skrevet 21. juni 2011 (endret) For å si det på en annen måte - du tror ikke at et mannfolk som har massevis av såkalte venninner og ekser - vil kunne ha en større tilbøyelighet til å kunne være utro? Han var utro med damer han ble kjent med på jobben, damer han ikke var venner med i utgangspunktet, kun kolleger! Venner er sunt, året rundt Endret 21. juni 2011 av Passing by
Steinar40 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #75 Skrevet 21. juni 2011 Han var utro med damer han ble kjent med på jobben, damer han ikke var venner med i utgangspunktet, kun kolleger! Venner er sunt, året rundt Ja, men dette dreier seg da om sosial omgang med det annet kjønn. Min påstand er altså at folk som har et større behov for sosial omgang med det annet kjønn, samtidig utgjør en større risiko for å være utro (før eller senere). Dette er bare sunn fornuft (og sannsynlighetsberegning).
Gjest KateW Skrevet 21. juni 2011 #76 Skrevet 21. juni 2011 (endret) Når man er ferdig med en eks så er det på hue og ræva ut, vekk og bort for godt! Så om man treffer hverandre på gaten, eller har samme omgangskrets, så later man som om det menneske ikke finnes? Og har man barn sammen så? Menn som snakker så ufint, og bruker sånne utrykk som det om eksen sin, viser bestemt at de ikke er ferdig med ham/henne. Mennesker som omtaler eksene sine høflig og pent, samme hvorfor de er en eks, har jeg langt mer respekt for. Masse sinne, vitner om masse følelser, likegyldighet vitner om at man er ferdig. Endret 21. juni 2011 av KateW
Gjest KateW Skrevet 21. juni 2011 #77 Skrevet 21. juni 2011 Ja, men dette dreier seg da om sosial omgang med det annet kjønn. Min påstand er altså at folk som har et større behov for sosial omgang med det annet kjønn, samtidig utgjør en større risiko for å være utro (før eller senere). Dette er bare sunn fornuft (og sannsynlighetsberegning). Nei, har man ikke pult en kompis man har hatt i tjue år, så gjør man det ikke når man er i et forhold heller. I tillegg vil et menneske som er vant til å omgås folk av ulik bakgrunn og begge kjønn ha et langt bedre utgangspunkt når det gjelder å ha utviklet sympati, empati og medmennesklig forståelse, noe som igjen vil være bra i et forhold. Jeg er sosial, jeg har aldri vært utro.
Go'jenten Skrevet 21. juni 2011 #78 Skrevet 21. juni 2011 Hm. Jeg har ingen kontakt med mine ekser. Han første jeg var sammen med såvidt da jeg var 17 kan jeg godt hilse på og gi en klem, han er en snill gutt som jeg fortsatt er glad i. Men jeg tilbringer ikke tid sammen med han, da det ikke faller naturlig for noen av oss. Han andre ønsker jeg overhodet ikke kontakt med, da han behandlet meg forferdelig og slo opp på en særdeles unødvendig og stygg måte. Jeg liker han virkelig ikke. Sambo har kun en eks, som var notorisk utro og ustabil, så han har ikke kontakt med henne heller.
Gjest Passing by Skrevet 21. juni 2011 #79 Skrevet 21. juni 2011 (endret) Ja, men dette dreier seg da om sosial omgang med det annet kjønn. Min påstand er altså at folk som har et større behov for sosial omgang med det annet kjønn, samtidig utgjør en større risiko for å være utro (før eller senere). Dette er bare sunn fornuft (og sannsynlighetsberegning). Jeg har mye sosial omgang med andre folk, også det annet kjønn men jeg har ennå ikke vært utro, bare for å bruke meg selv som eksempel. Du påstår at det å omgås ekser og venner av det annet kjønn vil føre til mer utroskap, og nå er det plutselig sosial omgang i hele tatt, også med damer og menn som ikke er venner eller ekser, som fører til utroskap. Så det du sier er at menn og kvinner bør ikke omgås da det vil føre til utroskap? Jeg har ikke mye kontakt med mine ekser, det er ikke så mange ekser heller for den del. Jeg krysser ikke gaten når jeg ser en eks komme mot meg, vi hilser og kanskje vi slår av noen ord hvis det passer seg sånn. Den ene eksen min er gift med venninnen min og vi er derfor venner, men det er mange år siden det var noe romantikk inne i bildet der. Jeg tror ikke det er så mange av oss som har mange ekser som venner egentlig. Endret 21. juni 2011 av Passing by 1
Stefan Skrevet 21. juni 2011 #80 Skrevet 21. juni 2011 Poenget er at du kan ikke regne med at en ny kjæreste kommer til å sette pris på din nære omgang med dine ekser. Da tror du på julenissen Så derfor skal jeg la andre diktere hvem jeg skal ha som venn? Ikke alle er som deg, og liker å bli kontrollert. Du ville blitt overrasket over hvor få ganger dette er en issue når jeg går inn i et nytt forhold. Kanskje jeg bare er en god menneskekjenner, slik at jeg holder meg unna de med størst usikkerhet og behov for kontroll? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå