Gjest Passing by Skrevet 23. juni 2011 #161 Skrevet 23. juni 2011 For å si det sånn; det å ha et såkalt nært vennskap med en eks er i seg selv helt sinnssykt. At noen finner seg i dette, er det samme som å skyte seg selv i foten. Så det er absolutt ingen som helst tvil om hva som må skje når det gjelder tilpasning, i mine øyne. Det finnes ingen unntak. Imidlertid er det viktig å ikke være direkte uvenner når det er nødvendig å samarbeide om felles barn. For deg er det ingen unntak, og det er greit. I dine forhold kan du ha det som du vil og er du heldig så finner du en dame som har samme syn på deg på dette og annet. Jeg, derimot, syns ikke det er riktig av meg å diktere noe før jeg ser hvordan ting fungerer, er det samsvar mellom det en person sier og den måten personen opptrer på så er det ingen grunn til bekymring tenker jeg. Er det ikke samsvar, så må jeg ta det opp og se om dette forholdet er noe for meg. Men det er meg.
Steinar40 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #162 Skrevet 23. juni 2011 (endret) Nei, det er HUN som vil gjøre endringer i livet mitt ved å nekte meg å være sammen med bestevennen min. Ei slik dame kunne jeg ikke tenke meg å være sammen med. Det har med holdninger å gjøre. Ja, det har med dine holdninger å gjøre. Endret 23. juni 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #163 Skrevet 23. juni 2011 For deg er det ingen unntak, og det er greit. I dine forhold kan du ha det som du vil og er du heldig så finner du en dame som har samme syn på deg på dette og annet. Jeg, derimot, syns ikke det er riktig av meg å diktere noe før jeg ser hvordan ting fungerer, er det samsvar mellom det en person sier og den måten personen opptrer på så er det ingen grunn til bekymring tenker jeg. Er det ikke samsvar, så må jeg ta det opp og se om dette forholdet er noe for meg. Men det er meg. Når du først ser hvordan det fungerer - dvs. ikke fungerer - så må du bare regne med at det allerede er for sent.
Stefan Skrevet 23. juni 2011 #164 Skrevet 23. juni 2011 Ja, det har med dine holdninger å gjøre. Det har selvsagt med begges holdninger å gjøre. Lager man dette til et problem, blir det er problem. Jeg er ikke interessert i noen som er så usikker at hun trenger å diktere hvem jeg skal være venner med.
Stefan Skrevet 23. juni 2011 #165 Skrevet 23. juni 2011 Når du først ser hvordan det fungerer - dvs. ikke fungerer - så må du bare regne med at det allerede er for sent. For sent? For hva? Man kan da gå ut av et forhold når man vil.
Gjest Passing by Skrevet 23. juni 2011 #166 Skrevet 23. juni 2011 Ja, jeg vet det. Men det blir ikke noe bedre av å begrave hodet i sanden heller. Men er det noen som gjør det, det er ikke å begrave hodet i sanden at man viser en annen person tillit. Jeg ser an oppførselen og er den grei så er det ingen grunn til å reagere negativt, vi kan aldri sikre oss mot at tillit brytes for det trenger ikke skje i løpet av det første året vi er sammen, det kan skje lenge etter. Å bare omgås vennepar er heller ingen garanti for at man ikke opplever utroskap, se på foreldrene til Ari Behn. Der ble begge sammen med den andre i venneparet, han ble sammen med fruen og hun ble sammen med mannen. Nå er Aris foreldre sammen med hverandre igjen. Vi vil jo bli paranoide hvis vi begynner å tenke på alle de trusler som finnes mot parforholdene der ute i den vide verden.
Gjest KateW Skrevet 23. juni 2011 #167 Skrevet 23. juni 2011 Dessuten finnes det selvfølgelig visse yrkesgrupper som medfører større risker enn andre. F.eks selgere. Utdyp?
Gjest KateW Skrevet 23. juni 2011 #168 Skrevet 23. juni 2011 Det har selvsagt med begges holdninger å gjøre. Lager man dette til et problem, blir det er problem. Jeg er ikke interessert i noen som er så usikker at hun trenger å diktere hvem jeg skal være venner med. Og HVORFOR skulle det være et problem, Steinar? Det er det jeg ikke forstår? Jeg forstår ikke en gang at det trenger være et tema. Du har ei venninne, jeg treffer henne og enten liker jeg henne eller ikke. Sannsynligheten er stor for at jeg liker henne fordi hun er din venninne. At hun har vært eks er irrelevant.
Steinar40 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #169 Skrevet 23. juni 2011 For sent? For hva? Man kan da gå ut av et forhold når man vil. Ja, jeg har faktisk lagt merke til det. Noe som gjør at riskene med et parforhold i dag frister meg mindre enn noen gang. Uten at jeg tror at du forstår noe som helst av hva jeg prater om her.
Steinar40 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #170 Skrevet 23. juni 2011 Utdyp? Har man en jobb som går ut på å treffe mange mennesker, så sier det seg selv at riskene øker.
Gjest Eurodice Skrevet 23. juni 2011 #171 Skrevet 23. juni 2011 Har man en jobb som går ut på å treffe mange mennesker, så sier det seg selv at riskene øker. Det er det sikreste å ha arbeidsplassen hjemme i den utstrekning det går da, og ikke bevege seg lengre ut enn til postkassen og søppeldunkene.
Gjest KateW Skrevet 24. juni 2011 #172 Skrevet 24. juni 2011 Har man en jobb som går ut på å treffe mange mennesker, så sier det seg selv at riskene øker. Og de som spiser mat har større sjans for å bli tykke, enn de som ikke gjør det. 1
Steinar40 Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #173 Skrevet 24. juni 2011 Og de som spiser mat har større sjans for å bli tykke, enn de som ikke gjør det. Det kommer da helt an på hva slags mat og hvor mye mat du spiser. Men ellers er analogien helt tilsvarende, ja. Jo flere kvinner jeg treffer desto større sjanse er det for at jeg treffer ei jeg liker.
Gjest KateW Skrevet 24. juni 2011 #174 Skrevet 24. juni 2011 Det kommer da helt an på hva slags mat og hvor mye mat du spiser. Men ellers er analogien helt tilsvarende, ja. Jo flere kvinner jeg treffer desto større sjanse er det for at jeg treffer ei jeg liker. Nei, det er en tøysete analogi jeg kom med, og en tøysete ting jeg sa. Den eneste safe måten man ikke forelsker seg på er å ikke treffe noen andre folk, og den eneste safe måten man ikke blir tykk på er å ikke spise noe mat. Begge deler forringer livskvaliteten en smule, og det går ikke an å tenke sånn. 1
Steinar40 Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #175 Skrevet 24. juni 2011 Nei, det er en tøysete analogi jeg kom med, og en tøysete ting jeg sa. Den eneste safe måten man ikke forelsker seg på er å ikke treffe noen andre folk, og den eneste safe måten man ikke blir tykk på er å ikke spise noe mat. Begge deler forringer livskvaliteten en smule, og det går ikke an å tenke sånn. Forskjellen er at man må ha mat for å overleve, mens man må vel ikke egentlig ha kontakt med alle ekser som kan krype og gå eller?
Gjest Eurodice Skrevet 24. juni 2011 #176 Skrevet 24. juni 2011 Forskjellen er at man må ha mat for å overleve, mens man må vel ikke egentlig ha kontakt med alle ekser som kan krype og gå eller? Hvor har du det fra at alle, bortsett fra deg selv selvfølgelig, har et uhorvelig antall ekser?
Gjest KateW Skrevet 24. juni 2011 #177 Skrevet 24. juni 2011 Forskjellen er at man må ha mat for å overleve, mens man må vel ikke egentlig ha kontakt med alle ekser som kan krype og gå eller? Dette var som svar på at ved å omgås ANDRE MENNESKER, det var det du skrev. Du skrev at selgere var utro fordi de hadde omgang med mennesker. Jeg påpeker at det er like dumt som å si at man blir tykk av å spise. Omgås man ikke mennesker dør man også. I alle fall de fleste av oss, vi er sosiale vesner. Vi må ha kontakt med andre, og vi må ha mat.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #178 Skrevet 24. juni 2011 Dette var som svar på at ved å omgås ANDRE MENNESKER, det var det du skrev. Du skrev at selgere var utro fordi de hadde omgang med mennesker. Jeg påpeker at det er like dumt som å si at man blir tykk av å spise. Omgås man ikke mennesker dør man også. I alle fall de fleste av oss, vi er sosiale vesner. Vi må ha kontakt med andre, og vi må ha mat. Er ikke venninner også andre mennesker?
Gjest Eurodice Skrevet 24. juni 2011 #179 Skrevet 24. juni 2011 Er ikke venninner også andre mennesker? Hvis din dame skal kunne omgås dem, må det vel fra din side være en forutsetning at de ikke har en mann, som hun kunne risikere å komme i snakk med.
Gjest KateW Skrevet 24. juni 2011 #180 Skrevet 24. juni 2011 Er ikke venninner også andre mennesker? Det var DU som skrev at selgere var oftere utro, fordi de traff folk. Det var DET innlegget jeg siterte til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå