AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #41 Skrevet 14. juni 2011 Jeg kjenner en bosnisk jente som kalles Labbi! Men det virkelige navnet er Labionetta eller noe
Gjest Vampen Skrevet 15. juni 2011 #42 Skrevet 15. juni 2011 Nå lurer jeg sinnsykt på hva du heter, merker jeg... Hehe, det verste er at jeg har flere av dem, men det er bare fornavnet som er uvanlig, i Norge vel og merke.
Gjest Nanette Skrevet 15. juni 2011 #43 Skrevet 15. juni 2011 Navnet skjemmer ingen. Unike navn er bare fint syns jeg. 1
spinnwild Skrevet 15. juni 2011 #44 Skrevet 15. juni 2011 Unike navn er jo fint det, men noen/mange av disse gir meg litt chihuahua-følelse 13
camze Skrevet 15. juni 2011 #45 Skrevet 15. juni 2011 Mine barn skal hete navn ifra både isfolket, lysets rike og heksemesteren de! :-) Kanskje noen ifra trollruner også :D
FrøkenJosefine Skrevet 15. juni 2011 #46 Skrevet 15. juni 2011 Plutselig var ikke kleshengerns "Optimusa Primula" så veldig ille allikevel.. Jeg lo ikke av disse navnene, men så mitt eget ansikt i refleksjonen på pcskjermen og jeg så lettere sjokkert ut.. Så utrolig lange,vanskelige navn! Oppropet i klasserommet vil jo bli ren tungegymnastikk! 8
Gjest imli Skrevet 15. juni 2011 #47 Skrevet 15. juni 2011 Ingen av namna var etter min smak, i alle fall Det er jo heilt greit, altså Eg tykkjer berre det er så fælt å setje saman to sinnsvake namn, som absolutt ikkje passar saman. Eit av namna hadde holdt lenge... Og ein kan jo verkeleg lure på korleis heile namneregla høyrast ut, med etternamn. Kreative stavemåtar av forhaldsvis vanlege namn, er noko av det verste eg ser. Viss foreldra tykkjer Kenneth er eit fint namn, så kall ungen Kenneth, då, ikkje Cenneth! Ungen kjem jo garantert til å måtte påpeike at han heiter Cenneth med c, ikkje k, resten av livet. Utruleg unødvendig. For ikkje å snakke om stavemåtar som endrar uttalen av namnet. Eg veit t.d om ei som heiter Charoline Då blir jo uttalen Sjaroline, ikkje Karoline. Det hadde foreldra neppe tenkt på... 6
sophiaM Skrevet 15. juni 2011 #48 Skrevet 15. juni 2011 adriana kiara sebastiano :skratte: haha, ungen din vil verken bli Victoria's secretmodell eller en av verdens beste fotballspillere med de navnene
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #49 Skrevet 15. juni 2011 Jeg synes Evelina er et fint navn. Synes ikke det er så rart at det er noe å gapskratte av heller.
Xaphan Skrevet 15. juni 2011 #50 Skrevet 15. juni 2011 Xander er vel ikke så ille? Tror det er relativt vanlig i USA (ellers har jeg sett for mye på Buffy ), og er en forkortelse av Alexander. Jeg syns det er fint! Bare fordi navnene ikke er typiske norske betyr ikke det at de automatisk er stygge vel? Jeg er sikker på at folk fra Albania ville ledd litt om de møtte en Karianne også. 1
Gjest Vampen Skrevet 15. juni 2011 #51 Skrevet 15. juni 2011 Jeg synes Evelina er et fint navn. Synes ikke det er så rart at det er noe å gapskratte av heller. Xander er vel ikke så ille? Tror det er relativt vanlig i USA (ellers har jeg sett for mye på Buffy ), og er en forkortelse av Alexander. Jeg syns det er fint! Bare fordi navnene ikke er typiske norske betyr ikke det at de automatisk er stygge vel? Jeg er sikker på at folk fra Albania ville ledd litt om de møtte en Karianne også. Mhmmm, gratulerer, dere har begge klart å finne frem til to av dem mer normale navna på lista. Men hva syntes dere om Pandora Ofelia? Her snakker vi ikke bare om LITT pompøst. Det er tross alt den greske mytologi-damen med krukken ganget med damen fra Hamlet! Hva blir det neste? Poseidon Romeo Hansen? 12
Raven Emerald Skrevet 15. juni 2011 #52 Skrevet 15. juni 2011 Mhmmm, gratulerer, dere har begge klart å finne frem til to av dem mer normale navna på lista. Men hva syntes dere om Pandora Ofelia? Her snakker vi ikke bare om LITT pompøst. Det er tross alt den greske mytologi-damen med krukken ganget med damen fra Hamlet! Hva blir det neste? Poseidon Romeo Hansen? Begynner å lure på om jeg burde skifte navn på ungene mine. 1
Gjest Vampen Skrevet 15. juni 2011 #53 Skrevet 15. juni 2011 Begynner å lure på om jeg burde skifte navn på ungene mine. Hvis sønnen din heter Poseidon Romeo Hansen, så syntes jeg du skal vurdere det ja.. 11
Gjest Vampen Skrevet 15. juni 2011 #54 Skrevet 15. juni 2011 Nå skal det faktisk sies at jeg syntes Ofelia kan være et fint navn. Et uvanlig og/eller pompøst navn kan gå. For min er det trenden med å sette to digre og pompøse navn SAMMEN som et problemet. Det blir for mye. Skal man på død og liv ha et dobbeltnavn som inneholder et navn som er veldig pompøse eller uvanlig, så burde man ihvertfall forsøke å finne et litt mer edrulig navn å sette det sammen med. Da blir det liksom ikke fullt så overdødig og overdrevent. 6
Raven Emerald Skrevet 15. juni 2011 #55 Skrevet 15. juni 2011 Hvis sønnen din heter Poseidon Romeo Hansen, så syntes jeg du skal vurdere det ja.. Har ikke sønner. =P Bare døtre. Og ingen av dem heter Poseidon Romeo Hansen, altså.
Gjest Vampen Skrevet 15. juni 2011 #56 Skrevet 15. juni 2011 Har ikke sønner. =P Bare døtre. Og ingen av dem heter Poseidon Romeo Hansen, altså. Ah, jeg tror i grunn Posiedon Romeo Hansen kunne ha blitt et glimrende jentenavn.. 3
Meridian Skrevet 15. juni 2011 #57 Skrevet 15. juni 2011 Hva syns dere om Emerense? Kjenner en jente som heter det, og det syns jeg er et fint navn. Eller hva med Esmeralda? Minner meg litt om en vakker jente som dette
Djungelvrål Skrevet 15. juni 2011 #58 Skrevet 15. juni 2011 Xander er vel ikke så ille? Tror det er relativt vanlig i USA (ellers har jeg sett for mye på Buffy ), og er en forkortelse av Alexander. Jeg syns det er fint! Bare fordi navnene ikke er typiske norske betyr ikke det at de automatisk er stygge vel? Jeg er sikker på at folk fra Albania ville ledd litt om de møtte en Karianne også. Og det uttales Eksander?? Det var det første som slo meg og jeg tror mange kommer til å uttale til slik. Hvordan skal man vite at x staves s. Hvis det er ment at ungen skal hete Sander så for pokker skriv og stav det Sander og spar ungen for bry resten av sitt liv! 12
FoxyFish Skrevet 16. juni 2011 #60 Skrevet 16. juni 2011 Og det uttales Eksander?? Det var det første som slo meg og jeg tror mange kommer til å uttale til slik. Hvordan skal man vite at x staves s. Hvis det er ment at ungen skal hete Sander så for pokker skriv og stav det Sander og spar ungen for bry resten av sitt liv! Hør hør! Da jeg leste navnet for meg selv ble det Ksander, noe som neppe var meningen. Kreativ skrivemåte er noe av det verste jeg ser! Jeg har ei venninne som heter noe så enkelt som Susanne, men uttaler navnet sitt Susann. Bare DET har ført med seg nok problemer på sin vei, og så mye trøbbel unner jeg ikke barna mine. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå