Gå til innhold

hahaha jeg dævver


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Med alle mine fordommer skrudd på max, synes jeg navnelista sier litt om hvem som melder barnet sitt på Lano-konkurransen, jeg. Disse navnene stiller i to klasser:

1. Unge mødre lavt på den sosiale rangstigen

2. Utlendinger

At det er sosiale forskjeller i navnevalg er det jo ingen tvil om.

Samme tenkte jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fireflies

Er helt enig i at mange av navnene var fæle, men likevel klinger de bedre i mine ører enn de eldgamle navnene ala Åslaug, Olga, Gunvor, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Nå har jeg vært medlem på KG i noen uker/mnd?

Og det kommer bare tydeligere og tydeligere frem at noen personer tror forum er laget for å please de personlig.

De gjemmer seg bak det faktum at "lufta er for alle" og "internett er verdenseid".

De tror at det ikke gjør noen ting å håne andre fordi man sitter hjemme eller på jobb, bak sin egen lille skjerm. Hvor de føler et ENORMT behov for å fortelle en liten del av verden om hvor tragisk de synes den er.

Etter noen ukers medlemsskap har jeg forstått at forumet for noen er deres eneste ventil og utslipp for masse oppsamlet frustrasjon.

Folk som er redd for nærhet. Folk som er bitre. Folk med angst. Folk med mye sinne og hat som grunner i gudvethva.

Og jeg forstår dere!!! Jeg FORSTÅR at det et sted i livet deres har gått så skjevt på trynet at dere har noe dere bare MÅ kaste ut og slenge i trynet på andre.

Dere har jo aldri blitt sett og hørt selv!

Da er det jammen meg fint vi har KG. Et forum for de som har lyst til å dele gleder og sorger med andre, skape bekjentskap med folk de synes virkelig trivelige.

Og et forum for de som en gang i livet har mistet noe livsviktig.

KG er flott. Det tillater mennesker og troll å komme sammen på felles arena.

Ingen kan gjøre deg vondt på KG. Du kan si hva du vil!

Du sitter jo tross alt hjemme alene med rævva på kjøkkenstolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(snip)

Off-topic much?

Det er jo klart at man har ulike meninger på hvilke navn man synes er pene og mindre-pene/rare, mange setter også sine meninger på kanten her inne for å lettere få poenget sitt igjennom/tydelig. Og noen har bare store meninger og problemer med/om navn.

Personlig synes jeg de fleste navn funker best når man kjenner personen som heter det. Odd kan være en tøff og ungdommelig fyr, og Iliana trenger ikke være bimbo. Navn har ikke så mye å si, du får det fordi foreldrene dine syntes det passet deg og dem. Har man for store fordommer mot folk med navn du ikke liker, så misser du mest sannsynlig mange fine bekjentskaper i livet.

:)

Endret av spinnwild
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært medlem på KG i noen uker/mnd?

Og det kommer bare tydeligere og tydeligere frem at noen personer tror forum er laget for å please de personlig.

De gjemmer seg bak det faktum at "lufta er for alle" og "internett er verdenseid".

De tror at det ikke gjør noen ting å håne andre fordi man sitter hjemme eller på jobb, bak sin egen lille skjerm. Hvor de føler et ENORMT behov for å fortelle en liten del av verden om hvor tragisk de synes den er.

Etter noen ukers medlemsskap har jeg forstått at forumet for noen er deres eneste ventil og utslipp for masse oppsamlet frustrasjon.

Folk som er redd for nærhet. Folk som er bitre. Folk med angst. Folk med mye sinne og hat som grunner i gudvethva.

Og jeg forstår dere!!! Jeg FORSTÅR at det et sted i livet deres har gått så skjevt på trynet at dere har noe dere bare MÅ kaste ut og slenge i trynet på andre.

Dere har jo aldri blitt sett og hørt selv!

Da er det jammen meg fint vi har KG. Et forum for de som har lyst til å dele gleder og sorger med andre, skape bekjentskap med folk de synes virkelig trivelige.

Og et forum for de som en gang i livet har mistet noe livsviktig.

KG er flott. Det tillater mennesker og troll å komme sammen på felles arena.

Ingen kan gjøre deg vondt på KG. Du kan si hva du vil!

Du sitter jo tross alt hjemme alene med rævva på kjøkkenstolen.

Jøss, ikke verst å trekke så mange teorier og konklusjoner ut av lufta! :jepp:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Nå har jeg vært medlem på KG i noen uker/mnd?

Og det kommer bare tydeligere og tydeligere frem at noen personer tror forum er laget for å please de personlig.

De gjemmer seg bak det faktum at "lufta er for alle" og "internett er verdenseid".

De tror at det ikke gjør noen ting å håne andre fordi man sitter hjemme eller på jobb, bak sin egen lille skjerm. Hvor de føler et ENORMT behov for å fortelle en liten del av verden om hvor tragisk de synes den er.

Etter noen ukers medlemsskap har jeg forstått at forumet for noen er deres eneste ventil og utslipp for masse oppsamlet frustrasjon.

Folk som er redd for nærhet. Folk som er bitre. Folk med angst. Folk med mye sinne og hat som grunner i gudvethva.

Og jeg forstår dere!!! Jeg FORSTÅR at det et sted i livet deres har gått så skjevt på trynet at dere har noe dere bare MÅ kaste ut og slenge i trynet på andre.

Dere har jo aldri blitt sett og hørt selv!

Da er det jammen meg fint vi har KG. Et forum for de som har lyst til å dele gleder og sorger med andre, skape bekjentskap med folk de synes virkelig trivelige.

Og et forum for de som en gang i livet har mistet noe livsviktig.

KG er flott. Det tillater mennesker og troll å komme sammen på felles arena.

Ingen kan gjøre deg vondt på KG. Du kan si hva du vil!

Du sitter jo tross alt hjemme alene med rævva på kjøkkenstolen.

Ser ut som du ikke har fått dine forventninger helt tilfredsstilt siden du kom hit. Er det dumt at verden ikke passer inn i din personlige virkelighetsoppfatning? Jeg mener ikke å spørre for å være arrogant, men fordi det virker som det ligger noe mer bak i det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aliyyah

Er helt enig i at mange av navnene var fæle, men likevel klinger de bedre i mine ører enn de eldgamle navnene ala Åslaug, Olga, Gunvor, osv.

Mange av de navnene som står på s.1 betyr jo ingen betydning, mens de du lister opp har forskjellige betydninger.

Mitt navn er den feminine varianten av ALI som betyr "opphøyet, storartet, utmerket".

Vil man ikke like at navnet sitt skal bety noe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Well, jeg tror ikke det er snakk om konklusjoner, mer om en evne til å se folk. Blir til stadighet sjokkert over hvor mange som slenger dritt og oppfører seg som bedrevitere her inne.

Bitre mannfolk, usikre damer.

Verden er aldri helt til noens fulle tilfredsstillelse. Jeg ble vel egentlig bare overrasket over hvor mange som tydelig bruker forumet for å lufte ut all møkka si. Angripe andre og være stygge i hytt og pine...

Ikke alle er slik. Men noen. En del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Well, jeg tror ikke det er snakk om konklusjoner, mer om en evne til å se folk. Blir til stadighet sjokkert over hvor mange som slenger dritt og oppfører seg som bedrevitere her inne.

Bitre mannfolk, usikre damer.

Verden er aldri helt til noens fulle tilfredsstillelse. Jeg ble vel egentlig bare overrasket over hvor mange som tydelig bruker forumet for å lufte ut all møkka si. Angripe andre og være stygge i hytt og pine...

Ikke alle er slik. Men noen. En del.

Helt i orden å mene det du gjør, men start nå en egen tråd om det istedenfor å avspore de du er inne i.

Som du selv sier: verden er aldri til alles tilfredsstillelse; heller ikke din.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å lo meg igjennom hele tråden, og spessielt det første innlegget. Det betyr ikke at jeg finner det for godt å hverken snakke stygt om andre, eller slenge dritt direkte til andre. Innpå et forum på nett som heter skråblikk og generalisering så mener jeg det må være lov å le litt, og utrykke det.

Men må bare kommentere angående hva slags inntrykk jeg får av foreldre som gir slike navn til ungene sine. Da tenker jeg på de pompøse, rare stavede og gjerne hentet fra isfolketserien. Altså for å være helt ærlig, de som jeg kjener vet om som har gitt barna sine slike navn er ikke de som oser intelligens og kunnskap akkurat...

Det er gjerne de som jobber i kassa på rema hele livet (og for all del, flere kan absolutt trives der, og er ikke dum fordet. Men jeg snakker om de som rett og slett ikke har evner til noe stort annet).

Gjerne litt de "white-trash" (ikke noe pen betegnelse, men i mangel på noe annen beskrivelse) som nevnt tidligere.

Dette er som sagt min oppfatning, etter hva jeg ser i omgangskretsen min/nærmiljøet mitt. Jeg mener for all del ikke at noen må være dum for å gi de de navnene, men må ærlig innrømme at for meg virker det uansett veldig lite gjennomtenk. Altså om de er urnorske da :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fordomsfulle bedrevitere som tar alle under en kam!

-"alle de som har kalt ungene sine sånt er under 20 og alenemødre" =

" alle som ikke var gift før de fikk barn er skjøger",

eller "alle muslimer er terrorister"

Er enig i at det er noen sære sammensetninger og merkelige bokstav plasseringer der, men etter en kjapp research fant jeg ut at flere av foreldrene er utenlandske og har "rare" navn selv.

Og om det så er en blond alenemor på 18 som sitter der mer christabelle josefine,kan du med hånda på hjertet si at du var så mye smartere enn henne da du var 18, basert på hva hun har kalt barnet sitt?! nei hør nå her!

Endret av liseanthus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de navnene som står på s.1 betyr jo ingen betydning, mens de du lister opp har forskjellige betydninger.

Mitt navn er den feminine varianten av ALI som betyr "opphøyet, storartet, utmerket".

Vil man ikke like at navnet sitt skal bety noe?

Jeg har inntrykk av at dette med betydningen av navnet betyr mer i andre kulturer enn det gjør i Norge. Min arabiske halvdel spør støtt og stadig hva norske navn betyr, og blir like overasket hver gang nordmenn ser ut som spørsmålstegn og ikke har peiling på hva navnet deres betyr. Det skjer langt oftere enn at han faktisk møter noen som vet det. :lur: Jeg vet hva navnene mine betyr, men det fordi vi lagde en kalender på barneskolen hvor vi skulle sjekke og skrive betydningen av navnet vårt. Jeg tror neppe det var noe foreldrene mine verken visste om eller la vekt på når de ga meg navn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, jeg tror ikke det er snakk om konklusjoner, mer om en evne til å se folk. Blir til stadighet sjokkert over hvor mange som slenger dritt og oppfører seg som bedrevitere her inne.

Bitre mannfolk, usikre damer.

Verden er aldri helt til noens fulle tilfredsstillelse. Jeg ble vel egentlig bare overrasket over hvor mange som tydelig bruker forumet for å lufte ut all møkka si. Angripe andre og være stygge i hytt og pine...

Ikke alle er slik. Men noen. En del.

Vel, jeg er ikke veldig imponert over observasjonsevnen din. :lur: Når man i tillegg har vandret inn på et underforum som skråblikk og generaliseringer, så tror jeg man må forvente at litt mer sleivspark. Uansett, jeg tror også de fleste her inne kan le av det de oppfatter som rare navn på et forum, uten at det sier noe om verken livet deres eller oppførsel i den virkelige verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange platinablonde alenemødre som er leger, advokater etc etc...

Det finnes NOEN, ikke mange. De er unntaket, ikke regelen. De fleste unge, trashy alenemødrene fullfører ikke vgs engang. Langt mindre blir leger og advokater.

Finnes sikkert en narkoman som har blitt lege også, det betyr ikke at de fleste narkomane ender opp som det, fremfor på gata med ei sprøyte...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at dette med betydningen av navnet betyr mer i andre kulturer enn det gjør i Norge. Min arabiske halvdel spør støtt og stadig hva norske navn betyr, og blir like overasket hver gang nordmenn ser ut som spørsmålstegn og ikke har peiling på hva navnet deres betyr. Det skjer langt oftere enn at han faktisk møter noen som vet det. :lur: Jeg vet hva navnene mine betyr, men det fordi vi lagde en kalender på barneskolen hvor vi skulle sjekke og skrive betydningen av navnet vårt. Jeg tror neppe det var noe foreldrene mine verken visste om eller la vekt på når de ga meg navn.

Enig. Den eneste grunnen til at jeg vet hva navnet mitt betyr er fordi jeg har lest det på et krus. Jeg treog også det har stått noen steder der navnedager blir nevnt. Men foreldrene mine vet det neppe og de tenkte ikke på det da de valgte navnet. Ikke har det noen fin betydning heller. :fnise:

Broren min har nettopp fått barn med en utlending. Barnet har norsk navn og da moren spurte hva navnet betød måtte vi rett og slett google det, for hverken broren min eller noen andre visst det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror ts har gjort seg selv mer til latter, enn hva navnene hun har publisert gjorde.

Skal vedde på at noen synes ditt navn er grisefælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...