AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Søsteren min er under barnevernet ... og bor på en instusisjon. Idag hadde de hjemmebesøk mens mamma var på jobb. Jeg satt hjemme for å lese til eksamen. Jeg er voksen, mens søsteren min er 15. Jeg syns det er rart at de kom hjem uten at mamma var her. De satt på stua, og jeg turte ikke gå inn på kjøkkenet for da må jeg gjennom stua først ... Jeg turte egentlig ikke vise meg i det hele tatt. Men er det ikke rart at de kommer på hjemmebesøk til en 15 åring uten at mamma var tilstede?
LovelyMonroe Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Jo, men BV gjør mye rart de. Bare å passe seg for dem.. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #3 Skrevet 14. juni 2011 En som er 15 år har rett til å tale egen sak når det gjelder barnevernet. Her tipper jeg BV har gjort en avtale med søsteren din. Kan jo hende at moren din også vet om dette. Uansett så har søsteren din rett til å prate med BV uten foresatter til stede. 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #4 Skrevet 14. juni 2011 Jo, men BV gjør mye rart de. Bare å passe seg for dem.. Vet ikke om det var selve barnevernet, men de jobber på denne instutisjonen som er i samarbeid med barnevernet. Er litt usikker igrunn, men søsteren min er iallfall under barnevernet. De dro nå, og søsteren min ble med de tilbake til instutisjonen. De hadde ringt å avtalt med søsteren min at de skulle komme idag, mens mamma visste ikke noe, så hun ble veldig forvirra over at hun ikke skulle være der.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #5 Skrevet 14. juni 2011 Men var søsteren din hjemme da? Siden du skriver at hun bor på institusjon. Eller kom de bare inn og gikk i huset uten at noen hadde sluppet dem inn?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #6 Skrevet 14. juni 2011 Men var søsteren din hjemme da? Siden du skriver at hun bor på institusjon. Eller kom de bare inn og gikk i huset uten at noen hadde sluppet dem inn?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #7 Skrevet 14. juni 2011 En som er 15 år har rett til å tale egen sak når det gjelder barnevernet. Her tipper jeg BV har gjort en avtale med søsteren din. Kan jo hende at moren din også vet om dette. Uansett så har søsteren din rett til å prate med BV uten foresatter til stede. Det visste jeg ikke, tror ikke moren min visste det heller. Hun trodde at søsteren min måtte bli 16 først. Mamma vasket og støvsugde hele huset igår, og hun virket veldig lei seg da hun dro på jobb idag tidlig. Tror hun trenger å prate med noen også, men det fins kanskje ikke noe hjelpeapparat for familien til det barnet som er under BV? Syns det er rart at de ikke prater med alle i familien, for moren min sitter bare på sidelinjen og vet ikke hva som skjer. Og hun er alene om alt, og føler at de ofte går til angrep på henne. Så må jeg være støtte hjemme, men jeg har mer enn nok med meg selv. Alt er så slitsomt... vet ikke om det er noen der ute som forstår?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #8 Skrevet 14. juni 2011 Men var søsteren din hjemme da? Siden du skriver at hun bor på institusjon. Eller kom de bare inn og gikk i huset uten at noen hadde sluppet dem inn? Søsteren min er hjemme hver helg, og nå skulle hun være hjemme til idag siden de skulle komme på besøk. De dro tilbake til instutisjonen sammen med søsteren min for en liten stund siden. Det var hun som slapp de inn, mens jeg satt på rommet mitt og leste.
LovelyMonroe Skrevet 14. juni 2011 #9 Skrevet 14. juni 2011 Jeg forstår deg/dere godt. Har god kjennskap til BV og jeg har ærlig talt ingenting positivt å si om dem. Jada, de henter kanskje barn og flytter dem i fosterhjem fordi de trenger det noen ganger, men veldig veldig ofte henter de barn som har det fint, henter timer gamle(Ja....på fødestua) babyer på sykehuset og tar dem, uten at moren får se sin egen unge, OG GRUNNEN min kjære venner; Jo det er at moren til denne ungen selv har vært under barnevernet, og hun kan være en super mor med mann, barn og økonomi... men hun har vært under BV og da tar de ungen.... da snakker de jammen rundt seg selv. Herregud. La oss få ordentlig BV i norge, det som er nå er folk som kidnapper unger, ødelegger familier og skaper et rent helvette for flere flotte familier rundtom. Blir helt oppgitt.. 6
Gjest Tirkes Skrevet 14. juni 2011 #10 Skrevet 14. juni 2011 ...henter timer gamle(Ja....på fødestua) babyer på sykehuset og tar dem, uten at moren får se sin egen unge, OG GRUNNEN min kjære venner; Jo det er at moren til denne ungen selv har vært under barnevernet, og hun kan være en super mor med mann, barn og økonomi... men hun har vært under BV og da tar de ungen.... What. Du kødder nå? Ikke vondt ment mot deg, men nå er jeg sjokkert nok til å ville falle av stolen. Dette har jeg aldri hørt om før. Nå blir jeg nesten litt redd for å få barn, mannen min hadde endel med BV å gjøre i sin barndom, men dæven døtte sånt skal da ikke bety noe? Noen linker til artikler/nyheter/regler eller leserhistorier om dette?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #11 Skrevet 14. juni 2011 Jeg forstår deg/dere godt. Har god kjennskap til BV og jeg har ærlig talt ingenting positivt å si om dem. Jada, de henter kanskje barn og flytter dem i fosterhjem fordi de trenger det noen ganger, men veldig veldig ofte henter de barn som har det fint, henter timer gamle(Ja....på fødestua) babyer på sykehuset og tar dem, uten at moren får se sin egen unge, OG GRUNNEN min kjære venner; Jo det er at moren til denne ungen selv har vært under barnevernet, og hun kan være en super mor med mann, barn og økonomi... men hun har vært under BV og da tar de ungen.... da snakker de jammen rundt seg selv. Herregud. La oss få ordentlig BV i norge, det som er nå er folk som kidnapper unger, ødelegger familier og skaper et rent helvette for flere flotte familier rundtom. Blir helt oppgitt.. Grunnen til at søsteren min er under barnevernet var at hun mistrivdes på skolen. Hun mistrivdes så fælt at hun nektet å gå på skolen. Hun grudde seg hver dag og fikk vondt i magen, fordi jentene på skolen var så slemme mot henne. Hun hadde lyst til å bytte skole til en skole hvor hun hadde mange gode venner. De på skolen koblet inn barnevernet fordi de trodde at søsteren min hadde det fælt hjemme... Så ble det bare en skikkelig huskestue! og søsteren min ble innlagt på ungdomspsykiatrisk avdeling. For å si det slik, det er ingen som skjønner hvorfor søsteren min er under barnevernet. Hun skjønner det ikke selv engang. Søsteren min ville bare bytte skole til en skole hvor hun hadde mange venner, men det fikk hun ikke lov til... Dette problemet kunne fint ha vært ordnet opp i hjemmet uten å ta henne bort hjemmefra. I vårt hjem har vi det bra, det er bare mamma jeg og søsteren min, og vi har et godt forhold alle sammen. I Canada går barnevernet inn i familier og tar roten ved problemet, og alle i familine får hjelp og støtte slik at de blir en skikkelig familie igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #12 Skrevet 14. juni 2011 LovelyMonroes framstilling er i beste og aller mest velvillige fortolkning en forvrenging av virkeligheten. Det hun omtaler som vanlig (å ta nyfødte barn) er unntak, og det hun omtaler som unntak (plassering i fosterhjem) er vanligere, men det barnevernet gjør aller mest er veiledning i hjemmene. 24
LovelyMonroe Skrevet 14. juni 2011 #13 Skrevet 14. juni 2011 What. Du kødder nå? Ikke vondt ment mot deg, men nå er jeg sjokkert nok til å ville falle av stolen. Dette har jeg aldri hørt om før. Nå blir jeg nesten litt redd for å få barn, mannen min hadde endel med BV å gjøre i sin barndom, men dæven døtte sånt skal da ikke bety noe? Noen linker til artikler/nyheter/regler eller leserhistorier om dette? Ja, det er helt sant. Jeg vet nettopp om en sak som var om dette, skal prøve å finne artikler jeg kan linke deg til 1
LovelyMonroe Skrevet 14. juni 2011 #14 Skrevet 14. juni 2011 Grunnen til at søsteren min er under barnevernet var at hun mistrivdes på skolen. Hun mistrivdes så fælt at hun nektet å gå på skolen. Hun grudde seg hver dag og fikk vondt i magen, fordi jentene på skolen var så slemme mot henne. Hun hadde lyst til å bytte skole til en skole hvor hun hadde mange gode venner. De på skolen koblet inn barnevernet fordi de trodde at søsteren min hadde det fælt hjemme... Så ble det bare en skikkelig huskestue! og søsteren min ble innlagt på ungdomspsykiatrisk avdeling. For å si det slik, det er ingen som skjønner hvorfor søsteren min er under barnevernet. Hun skjønner det ikke selv engang. Søsteren min ville bare bytte skole til en skole hvor hun hadde mange venner, men det fikk hun ikke lov til... Dette problemet kunne fint ha vært ordnet opp i hjemmet uten å ta henne bort hjemmefra. I vårt hjem har vi det bra, det er bare mamma jeg og søsteren min, og vi har et godt forhold alle sammen. I Canada går barnevernet inn i familier og tar roten ved problemet, og alle i familine får hjelp og støtte slik at de blir en skikkelig familie igjen. Akkurat. Huff, det der var veldig trist å høre... Det kan da ikke være kjekt for en oppegående og flott jente(eller noen i det hele tatt) å bo på barnevernsinstituisjon. Håper det går bra med henne og familien deres. Dere er jo et godt eksempel på at BV gjør slike ting som jeg beskrev over.. Huff, det er helt kvalmt altså... Og til deg AB: Det er ikke noe untak at BV river og røsker barn utav familier(bokstavelig talt...) uten grunn. Utdyp gjerne svaret ditt.. 3
LovelyMonroe Skrevet 14. juni 2011 #15 Skrevet 14. juni 2011 LovelyMonroes framstilling er i beste og aller mest velvillige fortolkning en forvrenging av virkeligheten. Det hun omtaler som vanlig (å ta nyfødte barn) er unntak, og det hun omtaler som unntak (plassering i fosterhjem) er vanligere, men det barnevernet gjør aller mest er veiledning i hjemmene. Og veil. for pokker... det er da ikke veiledning og ta en jente som TS beskriver her, som blir mobbet på skolen som vil bytte skole pga dette, og har det kjempeflott hjemme.. å plassere henne i et fosterhjem.... er det det??? 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #16 Skrevet 14. juni 2011 Hva med at moren din ringer BV og sier at hun trenger å snakke om dette? Til LovelyMonroe: Jeg synes nå at foreldrenes rett ofte stiller sterkere enn barnas. Har sett det mange ganger som ped.leder. Vi kan ha barn med store problemer hjemme, men ingenting (eller alt for lite) blir gjort. Men hver sak er unik og krever ulik behandling. 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #17 Skrevet 14. juni 2011 What. Du kødder nå? Ikke vondt ment mot deg, men nå er jeg sjokkert nok til å ville falle av stolen. Dette har jeg aldri hørt om før. Nå blir jeg nesten litt redd for å få barn, mannen min hadde endel med BV å gjøre i sin barndom, men dæven døtte sånt skal da ikke bety noe? Noen linker til artikler/nyheter/regler eller leserhistorier om dette? Hei, jeg vet ikke om saken jeg kan fortelle om har vært i avisen eller media, men kan fortelle det jeg vet, og ikke tror. Kjenner til ett tilfelle der en baby som ikke har vært et døgn en gang ble hentet av barnevernet fordi mor var under barnevernets oppfølging selv om hun var over 18. Grunnen til at barnevernet så seg nødt til å hente barnet er fordi at når moren ble gravid så ble BV varslet så de kunne ta en helhetsvurdering av mor. I denne saken var det ganske klart under svangerskapet at mor ikke var helt skikket til å ta seg av seg selv i en normal hverdag. Mor sa nei takk til hjelp om mødrehjem og oppfølging av BV, og hun flyttet også ut fra foreldrene sine for å bo med kjæresten sin som heller ikke ble vurdert helt skikket. Ingen av de hadde jobb, de visste ikke hva et sunt kosthold innebar, de hadde bare rusk og cola i kjøleskapet, de hadde ikke skikkelig begrep om personlig hygiene, de vasket ikke hjemme hos seg osv. Da babyen var født, ville ikke BV la de ta barnet med hjem, og sørget for beredskapshjem, så fastere fosterhjem inntil mor og far ville ta seg sammen og få oppfølging under barnevernet. De har ikke takket ja til det, og har nylig vært i sin 2 rettsak for å få overta omsorgen igjen. De har ikke fått medhold. Så det at barnevernet tar babyer kan skje ja, dersom mor under hele svangerskapet har vist at hun ikke er skikket eller i stand til å ta seg av seg selv og barnet. Jeg synes det blir feil å se hardt ned på barnevernet fordi de gjør det, for det er ikke grunnløst og de går veldig langt for å forene barn og foreldre så langt det lar seg gjøre, i allefall i denne saken. 9
LovelyMonroe Skrevet 14. juni 2011 #18 Skrevet 14. juni 2011 Barnevernets ødeleggelse av familier Ruskarieren hos barn starter nettopp når de er under BV Les det som står på denne siden, foreksempel. Link til nettside " I midten av mai ble et foreldrepar i Kristiansand fratatt deres to år gamle datter. Jenten ble tatt av barnevernet mens hun var i barnehagen, dette skjedde på jentens fødselsdag. Barnevernet tok jenten og plasserte henne i beredskapshjem (fosterhjem) hos fremmede mennesker. Kontakten med foreldrene ble kuttet og den kontakt som var ble overvåket av barneverntjenestens ansatte. " står det bl.a inne på denne siden. Skal prøve å finne link til den saken(eller de...) der babyen ble hentet av BV på fødestua... forferdelige greier.. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #19 Skrevet 14. juni 2011 Du må husker på det LovelyMonroe at media bare viser en side av saken, vi vet ingenting om den andre. 7
LovelyMonroe Skrevet 14. juni 2011 #20 Skrevet 14. juni 2011 Og tenk så greit for de som er fosterforeldre da... tjener 40.000 i måneden på å ha en unge der?? huffameg. Veldig mange overgrep skjer også i beredskapshjemmene, og på intitusjonene, og jeg kjenner en som ble voldtatt flere ganger av forskjellige folk på BV intstuisjon og i fosterhjem. Fy faen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå