AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #101 Skrevet 20. juni 2011 Jeg går nok rundt som singel fordi jeg har vanskelig med å virkelig falle for noen. Jeg blir betatt, men ikke nok til å se for meg dem som kjærester. I tillegg stiller jeg krav. Kunne aldri falt for noen med lavere utdanning enn meg, en som stemte venstresiden eller en som hadde en annen tro enn meg. Heller ikke en som utseendemessig ikke er attraktiv, som feks overvektig.
Gjest Katten. Skrevet 20. juni 2011 #102 Skrevet 20. juni 2011 Når jeg ble singel forrige gang, så fant jeg ut at den neste skulle være helt perfekt for meg, og jeg skulle være perfekt for henne. Ei som ikke vil endre på meg, men elsker meg for den jeg er - og ei som jeg overhodet ikke vil endre på. Så jeg slo meg ikke til ro før jeg fant henne.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #103 Skrevet 20. juni 2011 Når jeg ble singel forrige gang, så fant jeg ut at den neste skulle være helt perfekt for meg, og jeg skulle være perfekt for henne. Ei som ikke vil endre på meg, men elsker meg for den jeg er - og ei som jeg overhodet ikke vil endre på. Så jeg slo meg ikke til ro før jeg fant henne. Ja, vi har fått med oss at du er fornøyd med dama di
Gjest Katten. Skrevet 20. juni 2011 #104 Skrevet 20. juni 2011 Ja, vi har fått med oss at du er fornøyd med dama di Er du sikker? Tenkte jeg skulle poengtere det i ihvertfall 50 andre tråder!
Steinar40 Skrevet 20. juni 2011 #105 Skrevet 20. juni 2011 Er ikke det det dreier seg om, folk må få mene akkurat hva de vil. Hva jeg liker og ikke er underordnet. Men man er på KG først og fremst av egeninteresse, ikke primært for å hjelpe andre. Og denne typen diskusjoner/refleksjoner har det vært hundrevis av runder på her og jeg opplever ikke at Steinar egentlig bringer noe nytt tilbords. Og den typen diskusjoner gidder ikke jeg delta i lenger, derfor logger jeg ut. Jeg har vært på KG i godt over 10 år, jeg begynner å se at temaene gjentar seg i litt for stor grad uten at det dukker opp noe nytt basert på fakta, en hel haug med ren synsing, og da føler jeg at typen diskusjoner som at det er best for barna at mor ikke jobber 100% uten noe som helst mer kjøtt på beinet, det er jeg personlig ferdig med. Så derfor, God Sommer :-) Når du har vært her i over 10 år så er det jaggu ikke mye rart at du ser det samme om igjen! hehe Og vi lever i en subjektiv verden. Alle ser med andre ord sin verden ganske så ulikt. Noe som fort blir et problem.
HerrNelson2 Skrevet 20. juni 2011 #106 Skrevet 20. juni 2011 Når du har vært her i over 10 år så er det jaggu ikke mye rart at du ser det samme om igjen! hehe Vedder på at hun brukte det "Vi lever tross alt i..."-argumentet den gangen også.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #107 Skrevet 20. juni 2011 Selvbilde tror jeg har mye å si. Jeg har alltid vært singel, har veldig veldig lyst på en kjæreste, men tør aldri å tillate meg selv å hengi meg til det, tørre å slippe meg løs, prøve, eller oppføre meg slik at jeg gjør meg "tilgjenglig" for det på en måte. Er vel ikke den peneste og tynneste, men vil da påstå jeg er helt ok på alle måter. Uansett, mitt krav er å forelske meg, finne en jeg har kjemi med. Det er ikke lett, har møtt èn person så langt som jeg har opplevd slikt med. jeg synes derfor det er litt rart at folk får seg kjæreste i hytt og gevær hele tida, nye kjærester etter kort tid osv, derfor mistenker jeg at vi alle har ganske ulike "krav" for å bli sammen med noen.Kanskje alle vi som er single legger mer i det enn "alle de andre" ?
Jellybean78 Skrevet 20. juni 2011 #108 Skrevet 20. juni 2011 Selvbilde ja.... I mitt tilfelle så er det å få jentene til å få fingeren ut og faktisk tørre og gjøre noe med det. De fleste har ingen betenkeligheter med å lempe hele byrden for slikt opp i fanget mitt nemlig. Noe som er dealbreaker for meg,og har vært det så lenge jeg kan huske.De som sier at dette er mannens 'rolle'/at de ikke føler respekt for han med mindre han gjør dette, prater sprøyt. Eneste de ønsker er å gjøre ting lettest mulig for seg selv, for gud forby om de opplever å bli avvist,da rakner jo hele selvbildet deres....men likestilling på alle fronter ellers skal de ha....
Fønix Skrevet 21. juni 2011 #109 Skrevet 21. juni 2011 Når du har vært her i over 10 år så er det jaggu ikke mye rart at du ser det samme om igjen! hehe Og vi lever i en subjektiv verden. Alle ser med andre ord sin verden ganske så ulikt. Noe som fort blir et problem. Noen fugler er grønne, andre er grå. Og bak skyene, er himmelen blå. Stafett er stafett, og ballen er rund. 1
Steinar40 Skrevet 21. juni 2011 #110 Skrevet 21. juni 2011 Selvbilde tror jeg har mye å si. Jeg har alltid vært singel, har veldig veldig lyst på en kjæreste, men tør aldri å tillate meg selv å hengi meg til det, tørre å slippe meg løs, prøve, eller oppføre meg slik at jeg gjør meg "tilgjenglig" for det på en måte. Er vel ikke den peneste og tynneste, men vil da påstå jeg er helt ok på alle måter. Uansett, mitt krav er å forelske meg, finne en jeg har kjemi med. Det er ikke lett, har møtt èn person så langt som jeg har opplevd slikt med. jeg synes derfor det er litt rart at folk får seg kjæreste i hytt og gevær hele tida, nye kjærester etter kort tid osv, derfor mistenker jeg at vi alle har ganske ulike "krav" for å bli sammen med noen.Kanskje alle vi som er single legger mer i det enn "alle de andre" ? Vi kan nok gå utifra at folk som går single over lengre tid er "særere" enn majoriteten av befolkningen. Årsakene kan sikkert synes individuelle og ha en stor variasjon, men jeg spekulerer i om det ikke bare dreier seg om hvor sterkt styrt man er av egne behov og instinkter kontra bevisst tankevirksomhet. Min erfaring er at jo mer man tenker, desto vanskeligere blir det. Som selvfølgelig har sine fordeler når det gjelder å unngå alvorlige feil. Men man kan fort bli handlingslammet.
Gjest Passing by Skrevet 21. juni 2011 #111 Skrevet 21. juni 2011 Jeg har ikke vært singel så lenge ennå, men jeg er nok særere nå enn jeg da jeg var singel sist, for 15 år siden. Nå vet jeg mer hva jeg vil ha ut av et forhold. Jeg skal ikke ha flere barn så tiden spiller ingen rolle, det har derfor ingen hast med å finne noen og jeg kan bruke tiden min på å finne et bra eksemplar, som også vil se på meg som et bra eksemplar.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #112 Skrevet 21. juni 2011 Hovedgrunnen til at jeg går singel er kanskje at jeg er utenlandsk og menn er skeptiske til utenlandske kvinner.
Gjest MorAase Skrevet 21. juni 2011 #113 Skrevet 21. juni 2011 Hovedgrunnen til at jeg går singel er kanskje at jeg er utenlandsk og menn er skeptiske til utenlandske kvinner. Med tanke på utenlandske kvinner sine mannlige slektninger så er da ikke det så rart.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #114 Skrevet 21. juni 2011 Med tanke på utenlandske kvinner sine mannlige slektninger så er da ikke det så rart. Nettopp! 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #115 Skrevet 21. juni 2011 Selvbilde ja.... I mitt tilfelle så er det å få jentene til å få fingeren ut og faktisk tørre og gjøre noe med det. De fleste har ingen betenkeligheter med å lempe hele byrden for slikt opp i fanget mitt nemlig. Noe som er dealbreaker for meg,og har vært det så lenge jeg kan huske.De som sier at dette er mannens 'rolle'/at de ikke føler respekt for han med mindre han gjør dette, prater sprøyt. Eneste de ønsker er å gjøre ting lettest mulig for seg selv, for gud forby om de opplever å bli avvist,da rakner jo hele selvbildet deres....men likestilling på alle fronter ellers skal de ha.... Å ha lavt selvbilde og å mene at det er mannens jobb å sjekke opp er ikke det samme.
Jellybean78 Skrevet 21. juni 2011 #116 Skrevet 21. juni 2011 Å ha lavt selvbilde og å mene at det er mannens jobb å sjekke opp er ikke det samme. Har jeg aldri sagt heller,isåfall leste du innlegget mitt feil.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #117 Skrevet 21. juni 2011 Vi kan nok gå utifra at folk som går single over lengre tid er "særere" enn majoriteten av befolkningen. Årsakene kan sikkert synes individuelle og ha en stor variasjon, men jeg spekulerer i om det ikke bare dreier seg om hvor sterkt styrt man er av egne behov og instinkter kontra bevisst tankevirksomhet. Min erfaring er at jo mer man tenker, desto vanskeligere blir det. Som selvfølgelig har sine fordeler når det gjelder å unngå alvorlige feil. Men man kan fort bli handlingslammet. Hva mener du med sær? Er man sær bare fordi man ikke har funnet en man vil være sammen med, eller som det har klaffet med? Man har ingen plikt å være sammen med noen, det er jo noe man skal bli hvis man føler det er riktig, at man har tilstrekkelig følelser og kjemi med den andre personen. Derfor syns jeg at det å være sær fordi man ikke er sammen med noen er ganske rart å si.
Steinar40 Skrevet 22. juni 2011 #118 Skrevet 22. juni 2011 Hva mener du med sær? Er man sær bare fordi man ikke har funnet en man vil være sammen med, eller som det har klaffet med? Man har ingen plikt å være sammen med noen, det er jo noe man skal bli hvis man føler det er riktig, at man har tilstrekkelig følelser og kjemi med den andre personen. Derfor syns jeg at det å være sær fordi man ikke er sammen med noen er ganske rart å si. Joda, jeg er enig med deg i dette forsåvidt. Men ifølge mine teorier så er altså de fleste folk styrt av egne behov og instinkter, i en sterkere grad enn at de lar følelser og kjemi komme i veien. De er først og fremst praktisk anlagt. Og ser hovedsaklig på fordelene for seg selv. Dermed vil f.eks en romantiker være sær i forhold til folk flest.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå