Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ser at mine venninner sliter med er iallefall at de er for kresne på "små" ting, ting som man lett kan endre eller tilpasse seg dersom man går inn for det.

For å nevne noen typiske eksempel som jeg har sett her flere ganger; hygiene og økonomi. Det finnes mye bra menn som "bare" sliter med dårlig hygiene, og det er tydeligvis nok til å skremme bort damene. Min kjære pusset tenner for første gang på 20 år første gangen jeg lå over hos ham - og det har han fortsatt med hver dag siden. For min skyld. han sluttet forøvrig også å røyke innen første måneden og det tok ikke mange ukene før han skjønte at nå som han hadde samboer så måtte han ta skikkelig tak i privatøkonomien og slutte å sløse i alle himmelretninger. Med andre ord, jeg fant meg (og falt for) en mann som hadde noen "startfeil" som de fleste av mine single venninner har fortalt meg at ville vært grunn til å dumpe ham, for dem. Men etter bare 2 måneder i et seriøst forhold var han ikke til å kjenne igjen på enkelte områder. Om jeg hadde dumpet ham for så lite, ville jeg jo ha gått glipp av verdens beste mann kun på grunn av filleting!

Han skjønnte ikke at dette kan være et sjakktrekk selv om en ikke

har kjæreste da?,enn når han sitter på do, tørker han seg bak etterpå eller er'n ikke så nøye på det?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jenta ser bra ut, hva er da hovedgrunnene til at hun går rundt og er singel?

Og går vi vekk fra for høye krav. Hvilke personlige issues har den single jenta?

Vi skal gå vekk fra "høye krav også"? Og hun ser bra ut?

Vel, da gjenstår for eksempel oppvekst og barndom, vil jeg si.

Kanskje hun har blitt neglisjert, og andre søsken har fått mye mer oppmerksomhet. Kanskje hun ikke fikk oppmerksomhet og i tillegg var litt sjenert, og dermed ikke fikk så stor tro på seg selv.

Mange må derfor jobbe litt ekstra, og de blomstrer ofte senere! Selv om de altså ser vakre ut og har friare uti garde.

:)

Skrevet

Innlegg #8!

Selv om det var en dame, men jeg tror at menn også har lyst til å føle seg spesielle? At de er den som blir "utpekt", av alle de milliarder mennene som finnes. :P

Men det jeg synes er litt rart med det, er at menn ikke oppfører seg som om damer er så spesielle? Nå har jeg ikke all verdens erfaring med menn, men jeg skjønner meg ikke så godt på dem heller. Mystiske skapninger. Disse spillene man må spille. :P Jeg behersker ikke det.

Selvfølgelig ønsker menn å føle seg spesielle.

Hvorfor skulle jeg ikke det?

Jeg har ikke noe bruk for ei dame som like godt kunne velge en hvilken som helst annen fyr.

• Liker 2
Skrevet

Det jeg ser at mine venninner sliter med er iallefall at de er for kresne på "små" ting, ting som man lett kan endre eller tilpasse seg dersom man går inn for det.

For å nevne noen typiske eksempel som jeg har sett her flere ganger; hygiene og økonomi. Det finnes mye bra menn som "bare" sliter med dårlig hygiene, og det er tydeligvis nok til å skremme bort damene. Min kjære pusset tenner for første gang på 20 år første gangen jeg lå over hos ham - og det har han fortsatt med hver dag siden. For min skyld. han sluttet forøvrig også å røyke innen første måneden og det tok ikke mange ukene før han skjønte at nå som han hadde samboer så måtte han ta skikkelig tak i privatøkonomien og slutte å sløse i alle himmelretninger. Med andre ord, jeg fant meg (og falt for) en mann som hadde noen "startfeil" som de fleste av mine single venninner har fortalt meg at ville vært grunn til å dumpe ham, for dem. Men etter bare 2 måneder i et seriøst forhold var han ikke til å kjenne igjen på enkelte områder. Om jeg hadde dumpet ham for så lite, ville jeg jo ha gått glipp av verdens beste mann kun på grunn av filleting!

Artig! hehe

Og jeg tror nok at det er rimelig vanlig at dama må dressere sin nye mann til en viss grad :smoke:

Problemene oppstår først hvis det viser seg å være umulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innlegg #8!

Selv om det var en dame, men jeg tror at menn også har lyst til å føle seg spesielle? At de er den som blir "utpekt", av alle de milliarder mennene som finnes. :P

Men det jeg synes er litt rart med det, er at menn ikke oppfører seg som om damer er så spesielle? Nå har jeg ikke all verdens erfaring med menn, men jeg skjønner meg ikke så godt på dem heller. Mystiske skapninger. Disse spillene man må spille. :P Jeg behersker ikke det.

Morsomt, jeg er nemlig både innlegger #8 og den som spurte hva du baserte slutningen din på :ler: Men ja, det blir vel en måte å si det samme på ja :) Men absolutt mer enn å føle meg spesiell, trenger jeg å føle at mannen velger meg, for den jeg er. Og jeg vil velge ham for samme grunner. Men sånn jeg opplever det, så trengs det litt tid for å kjenne hverandre godt nok til å vite om man egentlig liker hverandre.

Vel.. Jeg var gift med en som hadde store hygiene- og økonomiproblemer. På slutten av forholdet dusjet han MAX en gang i uken (samtidig som han klaget over at sexfrekvensen var gått ned :roll: ) og hadde ikke betalt en eneste regning på over et halvt år. Som gift er man medansvarlig for hverandres gjeld, og i og med at han flyttet inn i min leilighet og alt stod i mitt navn, og han forduftet uten å oppgi ny adresse og nytt tlfnr, ble den lykkelige vinner av gjelden: - meg.

Liten ting for deg. Dealbreaker for meg. Jeg går ikke gjennom det der en gang til.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av disse som alltid har vært singel(er snart 30). For mitt tilfelle er det definitivt psykisk. Jeg har null selvtillitt, er deperimert+ null erfaring. Jeg skulle gjort alt for å være i ett forhold, men det er kun mørke skyer. Jeg har heller aldri lært meg "spillet".

Skrevet

Selvfølgelig ønsker menn å føle seg spesielle.

Hvorfor skulle jeg ikke det?

Jeg har ikke noe bruk for ei dame som like godt kunne velge en hvilken som helst annen fyr.

Okey, jeg synes bare dette var litt rart, i og med at menn gir heller ikke noe inntrykk av at jeg er så unik heller. Min erfaring er at menn klår med en gang, og jeg kler meg ikke tacky eller noe. Ganske vanlig og ikke minst påkledt (dvs, ikke noe fremheving av pupper og masse naken hud)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at teorien om selvfølelse har en stor betydning når det kommer til å finne seg en kjæreste. ikke at jeg er noen ekspert, men noe virker mer logisk for meg enn noe annet.

Du kan være pen men allikevel slite med å få kjæreste. En sjenert person blir oftest sett på som overlegen, og da er det ingen som tør å ta initiativ heller. Hvis du ikke tør å vise interesse tror folk at du har det bra som du er og at du ikke har noe behov for å bli kjent med de, eller at du ikke ser etter kjæreste.

Hvis man prøver for hardt kan det også slå feil ut, og for bra selvtillit er jo heller ikke bra. Virker man desperat og overivrig blir folk lett skremt.

Det gjelder å finne en mellomting som du merker virker på andre. Det handler ikke om å fake personligheten, men man må tilpasse seg etter hva som fungerer og ikke.

• Liker 1
Skrevet

Dette med folk som har hygieneproblemer og økonomiske,dvs

ikke betaler regninger til fristen har gått ut...

Hva er egentlig dealen der om jeg tør spør?

HVORFOR vil dere jenter ha slike gutter?

Greit nok,de har kanskje andre gode sider ved seg,men allikavel

da,dette kommer til å legge en så kraftig demper på forholdet

at det går galt til slutt...om ikke vedkommende greier å snu

på flisa da,men det etter å ha lest en del tråder her inne

virker det egentlig som det er mer tilfelle av det motsatte...

Skrevet

Dette med folk som har hygieneproblemer og økonomiske,dvs

ikke betaler regninger til fristen har gått ut...

Hva er egentlig dealen der om jeg tør spør?

HVORFOR vil dere jenter ha slike gutter?

Greit nok,de har kanskje andre gode sider ved seg,men allikavel

da,dette kommer til å legge en så kraftig demper på forholdet

at det går galt til slutt...om ikke vedkommende greier å snu

på flisa da,men det etter å ha lest en del tråder her inne

virker det egentlig som det er mer tilfelle av det motsatte...

Det er lett å ta for store sjanser i kjærligheten.

Skrevet

Hun har vel bare ikke funnet den rette, da, eller hun trives som singel. Behøver det å være noen annen grunn?

Skrevet

Okey, jeg synes bare dette var litt rart, i og med at menn gir heller ikke noe inntrykk av at jeg er så unik heller. Min erfaring er at menn klår med en gang, og jeg kler meg ikke tacky eller noe. Ganske vanlig og ikke minst påkledt (dvs, ikke noe fremheving av pupper og masse naken hud)

For det første er ikke alle menn like.

For det andre så må du skille på menn som er ute etter et seriøst parforhold, og menn som bare er ute etter uforpliktende sex.

Er man bare ute etter sex så betyr stort sett det overfladiske alt. Med andre ord hvordan du ser ut og oppfører deg der og da.

Vil man ha en kjæreste så blir dette helt annerledes. Fortsatt betyr det overfladiske mye, men langt ifra alt.

Og da betyr altså det at du behandler mannen som spesiell veldig mye. Med andre ord at du er trofast.

Hva kvinner egentlig mener når de sier at de ønsker å føle seg "spesielle", det vet jeg ikke helt hehe

Men for en mann vil jeg altså påstå at det å være "spesiell" er veldig mye det samme som at dama er trofast.

• Liker 1
Gjest Passing by
Skrevet

Men så er det det der med å skille mellom dem som er overfladiske og seriøse da, når kanskje begge sortene tar seg den friheten å "klå". For inni klåern kan det være en seriøs livspartner hvis man tar sjansen og graver litt dypere, det kommer selvfølgelig litt an på mer om det er interessant. En klåer som schnøvler og griseprater er ikke noe jeg føler for å grave i, men det kan være fullt mulig å treffe en seriøs mann på byen også.

Hygiene må være på plass før jeg dater en kar, jeg skal slippe å be en mann om at han må begynne å pusse tennene hvis vi skal kline. Ryddig økonomi er også et "krav", da mener jeg orden i økonomien i form av null betalingsanmerkninger og lite forbrukslån, han trenger ikke tjene mer enn det jeg gjør. Trofast forventer jeg at han er men jeg vil jo ikke finne ut om han er det før vi har vært sammen en stund selv om jeg har gitt uttrykk for hva som forventes. Jeg tror vi alle ønsker å være den "utvalgte" og er enig med den som skrev at det ikke var noe spesielt når gutten gikk rett fra avslag til å sjekke opp venninnen.

• Liker 1
Skrevet

Men så er det det der med å skille mellom dem som er overfladiske og seriøse da, når kanskje begge sortene tar seg den friheten å "klå".

Javisst, her ligger det store problemet for dere kvinner.

Altså å kunne skille klinten ifra veten.

Dessuten finnes det heller ingen garanti for at en fyr som ikke klår er seriøs.

• Liker 1
Gjest Passing by
Skrevet (endret)

Javisst, her ligger det store problemet for dere kvinner.

Altså å kunne skille klinten ifra veten.

Dessuten finnes det heller ingen garanti for at en fyr som ikke klår er seriøs.

Nei, det eneste som er sikkert er at det ikke finnes garantier for noe. Jeg vil våge å påstå at det ikke er lettere for dere menn å skille mellom de seriøse og de useriøse damene, i hele tatt er det vanskelig å finne den "rette".

Hovedgrunnen til at jeg fortsetter å være singel nå er fordi jeg ikke har begynt å jakte ennå. For at jeg skal "ta sjansen" på en mann så må det være noe der i utgangspunktet som gjør meg interessert i å bli kjent med han.

Endret av Passing by
Skrevet

Nei, det eneste som er sikkert er at det ikke finnes garantier for noe. Jeg vil våge å påstå at det ikke er lettere for dere menn å skille mellom de seriøse og de useriøse damene, i hele tatt er det vanskelig å finne den "rette".

Ja, i dagens samfunn har det dessverre blitt slik.

I tidligere tider hadde kvinner en annen oppdragelse enn mannfolk, og dermed var det lettere å finne seriøse kvinner.

Nå derimot, har den såkalte likestillingen medført at kvinner ikke oppfører seg noe bedre enn mannfolk.

Dette var dessverre et steg i fullstendig feil retning.

Skrevet

Men så er det det der med å skille mellom dem som er overfladiske og seriøse da, når kanskje begge sortene tar seg den friheten å "klå". For inni klåern kan det være en seriøs livspartner hvis man tar sjansen og graver litt dypere, det kommer selvfølgelig litt an på mer om det er interessant. En klåer som schnøvler og griseprater er ikke noe jeg føler for å grave i, men det kan være fullt mulig å treffe en seriøs mann på byen også.

Hygiene må være på plass før jeg dater en kar, jeg skal slippe å be en mann om at han må begynne å pusse tennene hvis vi skal kline. Ryddig økonomi er også et "krav", da mener jeg orden i økonomien i form av null betalingsanmerkninger og lite forbrukslån, han trenger ikke tjene mer enn det jeg gjør. Trofast forventer jeg at han er men jeg vil jo ikke finne ut om han er det før vi har vært sammen en stund selv om jeg har gitt uttrykk for hva som forventes. Jeg tror vi alle ønsker å være den "utvalgte" og er enig med den som skrev at det ikke var noe spesielt når gutten gikk rett fra avslag til å sjekke opp venninnen.

Har alltid vært litt fascinert med gutter som greier å gjøre slikt,

dvs.bli avvist en plass og sekunder senere søke lykken en annen..

Har en bestekompis som var Veldig sånn før,han er gift den dag i dag,men når han var ute på byen,kunne han glatt prøve seg på 5-6 ulike damer,helt til han omsider fikk 'napp'.

Dette er jo selvfølgelig en 'smart' måte å gjøre det på om en

har som formål å sløse minst mulig med tid og krefter da...men

om du leter etter den 'rette' er ihvertfall jeg mer tvilende..

AnonymBruker
Skrevet

For det første er ikke alle menn like.

For det andre så må du skille på menn som er ute etter et seriøst parforhold, og menn som bare er ute etter uforpliktende sex.

Er ikke dette to sider av samme sak, Steinar?;)

Skrevet

Er ikke dette to sider av samme sak, Steinar?;)

Forsåvidt, men jeg bare poengterte at det finnes to ulike sider av denne saken ;)

De seriøse og de useriøse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsåvidt, men jeg bare poengterte at det finnes to ulike sider av denne saken ;)

De seriøse og de useriøse.

Mm.. Egentlig så poengterte du med ta menn er ulike, for så å følge opp med at menn er ulike ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...