Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tar du meg til inntekt for noen "holdninger og taktikker"? En over meg skrev: Problemene vi ser mellom kjønnene i Norge nå, kommer sannsynligvis mye av den såkalte likestillingen.

Vi er sannsynligvis enda lenger "fremme" når det gjelder likestilling enn tilogmed våre naboland.

Dermed blir også problemene med kjønnsrollene større i Norge enn i f.eks Sverige.

Og da spør jeg om han mener at : ...årsaken til at norske kvinner og menn er single er at vi har for mye likestilling? Det hadde blitt bedre om kvinnene var mer kuede i forhold til mennene eller hva mener dere?...

Ergo jeg lurer på hva han mener. Det gir deg ingen rett til å sette noe stempel på meg som verken det ene eller det andre, eller tillegge meg holdninger og taktikker. Og jeg syns det er frekt å si at det er slike holdninger som er skylden i uttallige samlivsbrudd. Hva med å si at årsaken til uttallige samlivsbrudd er at både mannen og kona jobber 100% ute, i tillegg forventer mannen at kona skal ta hovedansvar for mat, husvask, klesvask, barna, sosialt liv, osv? Det er bare å se litt rundt seg og snakke med de man kjenner, det er ikke noe jeg finner opp, det er realiteten i veldig mange samliv. Uten at jeg sier at det er årsaken til alle samlivsbrudd, noe jeg selvfølgelig ikke tror det er.

La oss si det sånn:

Hvorfor jobber kona 100% hvis hun har mindreårige barn?

Det sier seg selv at dette ikke er bra, verken for barn eller mor.

Er det fordi hun kjeder seg ved å gå hjemme?

Er det fordi alle de andre sauene jobber 100% og at paret må konkurrere med alle de andre saue-parene om å ha mest mulig materielt sett?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Passing by
Skrevet

...og noen av oss har rett og slett ikke falt for noen som samtidig har falt for oss. Dermed nix kjæreste.

Ja, ofte er det jo sånn det er, vi får ikke alle vi gjerne vil ha. Det gjelder både kvinner og menn, og da må vi vente til vi finner noen som vil det samme som oss.

AnonymBruker
Skrevet

Dette med folk som har hygieneproblemer og økonomiske,dvs

ikke betaler regninger til fristen har gått ut...

Hva er egentlig dealen der om jeg tør spør?

HVORFOR vil dere jenter ha slike gutter?

Greit nok,de har kanskje andre gode sider ved seg,men allikavel

da,dette kommer til å legge en så kraftig demper på forholdet

at det går galt til slutt...om ikke vedkommende greier å snu

på flisa da,men det etter å ha lest en del tråder her inne

virker det egentlig som det er mer tilfelle av det motsatte...

Dette er ikke diktskriving!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La oss si det sånn:

Er det fordi alle de andre sauene jobber 100% og at paret må konkurrere med alle de andre saue-parene om å ha mest mulig materielt sett?

Kanskje folk faktisk liker jobben sin, også kvinner? Jeg liker jobben min såpass godt at jeg aldri ville vært hjemmeværende, 1 år i permisjon er nok. Om det ikke er "bra" for barna får heller far være hjemme. Men det gidder dere ikke!

• Liker 1
Skrevet

Hvis jenta ser bra ut, eller ok ut, hva er da hovedgrunnene til at hun går rundt og er singel?

Og går vi vekk fra for høye krav. Hvilke personlige issues har den single jenta?

:klemmer:

Jeg er jo også singel, men jeg kan ikke se andre grunner enn at det er noe jeg selv velger. Som den snille personen jeg er, så forsøker jeg å fordele godene litt. Alle skal få!

Skrevet

Hun har vel bare ikke funnet den rette, da, eller hun trives som singel. Behøver det å være noen annen grunn?

Signerer denne

Skrevet

Kanskje folk faktisk liker jobben sin, også kvinner? Jeg liker jobben min såpass godt at jeg aldri ville vært hjemmeværende, 1 år i permisjon er nok. Om det ikke er "bra" for barna får heller far være hjemme. Men det gidder dere ikke!

For det første så blir det som regel ikke helt det samme forholdet mellom far og barn som mellom mor og barn. Av naturlige (biologiske) årsaker.

Og det går an å jobbe i redusert stilling. F.eks 70-80%.

Skrevet

Og det går an å jobbe i redusert stilling. F.eks 70-80%.

Men da taper man pensjonspoeng og man kan jo ikke stole på at mannen vil være der for evig og alltid. Menn har en tendens til å bare gå, så man kan ikke satse på å bli forsørget i alderdommen ;) .

• Liker 4
Skrevet

Men da taper man pensjonspoeng og man kan jo ikke stole på at mannen vil være der for evig og alltid. Menn har en tendens til å bare gå, så man kan ikke satse på å bli forsørget i alderdommen ;) .

Ja, dette er noe samfunnet burde kompensere for.

Ingen grunn til å tape pensjonspoeng fordi man tar seg godt av barna.

Det kaller jeg likestilling.

• Liker 1
Skrevet

Ja, dette er noe samfunnet burde kompensere for.

Ingen grunn til å tape pensjonspoeng fordi man tar seg godt av barna.

Det kaller jeg likestilling.

Kompensasjon for omsorg for barn opp til en viss alder vil man få tilkjent med nytt pensjonsregelverk

Skrevet

La oss si det sånn:

Hjelpe meg, du har virkelig noen STEINA(LDE)R holdninger! Dette her er helt på viddene, og ikke lenger noen som helst sammenheng med hovedinnlegget forøvrig.

Det er like mange grunner for at kvinner er i jobb som menn, du må våkne opp her. 2011 kaller

• Liker 3
Skrevet

Hjelpe meg, du har virkelig noen STEINA(LDE)R holdninger! Dette her er helt på viddene, og ikke lenger noen som helst sammenheng med hovedinnlegget forøvrig.

Det er like mange grunner for at kvinner er i jobb som menn, du må våkne opp her. 2011 kaller

Mener du at det plutselig ble mye bedre for barna at mor jobber 100% i 2011?

Skrevet

Mener du at det plutselig ble mye bedre for barna at mor jobber 100% i 2011?

Det er vel mer diskusjon om hvorvidt det noensinne har vært en ulempe at mor jobber? Husker jeg var skikkelig stolt da min mor gikk ut i jobb igjen da jeg var begynt på skolen. Da hadde ikke jeg en av disse "kjedelige hjemmeværende mammaene", men en moderne mor som jobbet. (Dette var på -70 tallet da det ikke var noen selvfølge at mødre jobbet ute.)

Jeg hadde ingenting i mot å komme hjem til tomt hus og ha litt fred og ro før resten av familien kom, og det gikk faktisk helt greit å komme seg opp og på skolen selv også. Det samme var tilfellet hos mine venninner som hadde utearbeidende mødre.

Ser også mine venninners barn vokse opp i dag. De har hatt utearbeidende mor hele sitt liv, og jeg kan faktisk konstatere at samtlige er blitt skikkelige, hyggelige og ansvarsbevisste ungdommer. Trolig ville de kjedet seg halvt i hjel hvis de hadde vært eneste ungen i gata som måtte "gå hjemme med mor" på permanent basis da de var små.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal snakke klar tale.....dere er rett og slett forpult bortskjemt/forvent , det er DER skoen trykker !

AnonymBruker
Skrevet

En ting til.....dere er faen meg ikke helgener heller saa get down from that f-in horse lol

Skrevet

Det er vel mer diskusjon om hvorvidt det noensinne har vært en ulempe at mor jobber? Husker jeg var skikkelig stolt da min mor gikk ut i jobb igjen da jeg var begynt på skolen. Da hadde ikke jeg en av disse "kjedelige hjemmeværende mammaene", men en moderne mor som jobbet. (Dette var på -70 tallet da det ikke var noen selvfølge at mødre jobbet ute.)

Jeg hadde ingenting i mot å komme hjem til tomt hus og ha litt fred og ro før resten av familien kom, og det gikk faktisk helt greit å komme seg opp og på skolen selv også. Det samme var tilfellet hos mine venninner som hadde utearbeidende mødre.

Ser også mine venninners barn vokse opp i dag. De har hatt utearbeidende mor hele sitt liv, og jeg kan faktisk konstatere at samtlige er blitt skikkelige, hyggelige og ansvarsbevisste ungdommer. Trolig ville de kjedet seg halvt i hjel hvis de hadde vært eneste ungen i gata som måtte "gå hjemme med mor" på permanent basis da de var små.

De fleste mødre i dag er vel allerede tilbake i 100% stilling når ungen er ett år?

Jeg kan ikke se at det er bra for verken barn eller mor.

At det har blitt sånn i dagens samfunn, betyr ikke at det er sunt.

Skrevet

De fleste mødre i dag er vel allerede tilbake i 100% stilling når ungen er ett år?

Jeg kan ikke se at det er bra for verken barn eller mor.

At det har blitt sånn i dagens samfunn, betyr ikke at det er sunt.

Joda, men...så lenge ungene har det bra, mor har det bra og ungene attpåtil skikker seg vel når de blir så gamle at man kan slå det fast med sikkerhet så kan ikke jeg se at det er galt for mor og barn. Ungene vokser opp til rimelig fornuftige ungdommer med et godt forhold til sine foreldre, så hva er problemet?

• Liker 1
Skrevet

Joda, men...så lenge ungene har det bra, mor har det bra og ungene attpåtil skikker seg vel når de blir så gamle at man kan slå det fast med sikkerhet så kan ikke jeg se at det er galt for mor og barn. Ungene vokser opp til rimelig fornuftige ungdommer med et godt forhold til sine foreldre, så hva er problemet?

Jeg kan ikke tenke meg at det er sunt.

Og det er umulig å vite hvordan dette forholdet påvirker den oppvoksende generasjon.

Skrevet

At du ikke kan tenke deg at det ikke er sunt, er ikke det samme som at det er skadelig. På samme måte er det ingen universell sannhet at det går bra med alle ungdommer selv om det har gått bra med alle mine utearbeidende venninners barn (og de er nå såpass store at problemene burde ha kommet).

Men begge deler er subjektive sannheter, ikke allmengyldige.

Hva har forresten dette med hovedgrunnene til at enkelte ikke får seg kjæreste å gjøre? :klo:

• Liker 1
Skrevet

At du ikke kan tenke deg at det ikke er sunt, er ikke det samme som at det er skadelig. På samme måte er det ingen universell sannhet at det går bra med alle ungdommer selv om det har gått bra med alle mine utearbeidende venninners barn (og de er nå såpass store at problemene burde ha kommet).

Men begge deler er subjektive sannheter, ikke allmengyldige.

Hva har forresten dette med hovedgrunnene til at enkelte ikke får seg kjæreste å gjøre? :klo:

Ja, det er umulig å vite hvilke effekter dette kan få. Det vil også være helt individuelt. Uansett, trygghet er bedre enn utrygghet.

Når det gjelder hva dette har med temaet i denne tråden å gjøre, så vil jeg anta at en person som ønsker seg barn - eller som har barn ifra tidligere - samtidig ønsker å se at en ny kjæreste er villig til å prioriterer barnas velvære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...