Gå til innhold

Hovedgrunner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror også problemet er likestilling.

Det er på tide at menn tar sitt ansvar for hus, hjem og barn. Mens vi kvinner får jobbe, og ta de viktige beslutnigene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan være pen men allikevel slite med å få kjæreste. En sjenert person blir oftest sett på som overlegen, og da er det ingen som tør å ta initiativ heller. Hvis du ikke tør å vise interesse tror folk at du har det bra som du er og at du ikke har noe behov for å bli kjent med de, eller at du ikke ser etter kjæreste.

Her har du grunnen til at jeg er singel. Utseende er bra, ironisk nok sier alle jentene at jeg er så heldig som kan få hvem jeg vil. Vel, sannheten er at personlighet og selvfølelsen er viktigere enn et pent ytre. Få gutter tørr ta kontakt med meg, hvertfall edru. Jeg blir garantert oppfattet som overlegen og uinteressert. Det er sårende å høre "Hvorfor sier du ingenting?"

De kjærestene jeg har hatt har jeg møtt enten på fylla (da løsner jeg litt opp og blir mindre sjenert) og på internett (skriftlig er jeg en racer:p).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er så godt å være singel sånn at jeg kan få kose meg med uvanene mine i fred :rodmer: bare tanken på at en mann skulle komme inn i livet mitt og jeg må skjerpe meg det er et ork å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det plutselig ble mye bedre for barna at mor jobber 100% i 2011?

Jeg mener at vi i 2011 har gått bort fra troen på at det ikke er bra for barna at mor jobber 100%.

Og det skjønte du godt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at vi i 2011 har gått bort fra troen på at det ikke er bra for barna at mor jobber 100%.

Og det skjønte du godt

Har "vi" gått bort fra det?

Av hvilken grunn har "vi" gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har "vi" gått bort fra det?

Av hvilken grunn har "vi" gjort det?

Les aviser, spør venner

Vet du hva, dette synes jeg ble helt meningsløst Steinar, det ble med ett veldig klart for meg at jeg skal logge ut av KG for en stund.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hvis jenta ser bra ut, eller ok ut, hva er da hovedgrunnene til at hun går rundt og er singel?

Og går vi vekk fra for høye krav. Hvilke personlige issues har den single jenta?

Hun har fått sine barn og klarer seg fint uten en forstyrrende mann i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått sine barn og klarer seg fint uten en forstyrrende mann i livet sitt.

Det tror du ikke på selv engang? Alle ønsker å finne kjærlighet, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les aviser, spør venner

Vet du hva, dette synes jeg ble helt meningsløst Steinar, det ble med ett veldig klart for meg at jeg skal logge ut av KG for en stund.

Ja, det er jo også en løsning :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Det tror du ikke på selv engang? Alle ønsker å finne kjærlighet, tror jeg.

Men en må ikke ha en mann for å finne kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en må ikke ha en mann for å finne kjærlighet.

Neida, man kan jo elske seg selv, sine barn, musikk og vakker natur. Men man kan ikke sitte i armkroken til seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Neida, man kan jo elske seg selv, sine barn, musikk og vakker natur. Men man kan ikke sitte i armkroken til seg selv!

Det er riktig, men en armkrok kommer ofte med heftelser, historie og uvaner. Vil tro at som oftest så er det større gevinst å velge et liv uten en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men alt kan kjøpes for penger... :skratte: . (Unnskyld, men jeg bare måtte.)

Hehe, fantastisk! Lurer på om jeg ikke må investere i en sånn en, da har jeg jo alt jeg trenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, men en armkrok kommer ofte med heftelser, historie og uvaner. Vil tro at som oftest så er det større gevinst å velge et liv uten en mann.

Da tror jeg du har vært ekstra uheldig med de menn du har møtt på din veg. Elsker man noen så tåler man en heftelse eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ergo jeg lurer på hva han mener.

Tror jeg ikke noe på. Du spør ikke for å få svar, bare for å assosiere ham med kvinneundertrykking.

Og jeg syns det er frekt å si at det er slike holdninger som er skylden i uttallige samlivsbrudd. Hva med å si at årsaken til uttallige samlivsbrudd er at både mannen og kona jobber 100% ute, i tillegg forventer mannen at kona skal ta hovedansvar for mat, husvask, klesvask, barna, sosialt liv, osv?

Du synes altså det er frekt å skylde på "likestilling", mens å skylde på menn er greit. Forresten så tror jeg også at folk som legger årsaken til egne problemer over på andre, aldri vil overkomme problemene sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les aviser, spør venner

Det må være vanskelig å være så konservativ og avhengig av å ha konforme meninger rundt seg at man må logge seg av *KvinneGuiden* fordi noen har meninger om likestilling man ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en mann er så uendelig mye mer enn en armkrok. Og selv om du synes det er fett med en mann for å føle deg komplett, så er det ikke sikkert at en mann finner det like attraktivt å gjennomgå alt styret med annenmanns "gjøkunger" bare for å få seg noe på en middelaldrende dame som allerede har dekket sine behov for avkom.

Han vil dessuten alltid stille i annen rekke bak ungene, noe som kan være kjipt, dog naturlig om det var hans egne. Det er jo flere av naturens hanner som dreper hunnens unger, før han parer seg - hvis de ikke er hans egne.

Kanskje menn tenker litt mer egoistisk enn som så, og ser seg om etter en kvinne som faktisk er verdt alt styret? Verdt på den måten at han i alle fall får litt igjen for sine anstrengelser. Han får jo all den fitten han trenger ute på by'n, så noe mer enn det må tøtta ha å by på.

Oi, det skal bli spennende å se hvor mange nye og rare meninger dere vil prøve å stappe i meg via dette innlegget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være vanskelig å være så konservativ og avhengig av å ha konforme meninger rundt seg at man må logge seg av *KvinneGuiden* fordi noen har meninger om likestilling man ikke liker.

Er ikke det det dreier seg om, folk må få mene akkurat hva de vil. Hva jeg liker og ikke er underordnet. Men man er på KG først og fremst av egeninteresse, ikke primært for å hjelpe andre. Og denne typen diskusjoner/refleksjoner har det vært hundrevis av runder på her og jeg opplever ikke at Steinar egentlig bringer noe nytt tilbords.

Og den typen diskusjoner gidder ikke jeg delta i lenger, derfor logger jeg ut. Jeg har vært på KG i godt over 10 år, jeg begynner å se at temaene gjentar seg i litt for stor grad uten at det dukker opp noe nytt basert på fakta, en hel haug med ren synsing, og da føler jeg at typen diskusjoner som at det er best for barna at mor ikke jobber 100% uten noe som helst mer kjøtt på beinet, det er jeg personlig ferdig med.

Så derfor, God Sommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...