Steinar40 Skrevet 16. juni 2011 #41 Del Skrevet 16. juni 2011 Mm.. Egentlig så poengterte du med ta menn er ulike, for så å følge opp med at menn er ulike Ja, en god ting kan ikke sies for ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #42 Del Skrevet 16. juni 2011 Ja, en god ting kan ikke sies for ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerrNelson2 Skrevet 17. juni 2011 #43 Del Skrevet 17. juni 2011 Okey, jeg synes bare dette var litt rart, i og med at menn gir heller ikke noe inntrykk av at jeg er så unik heller. Min erfaring er at menn klår med en gang, og jeg kler meg ikke tacky eller noe. Ganske vanlig og ikke minst påkledt (dvs, ikke noe fremheving av pupper og masse naken hud) Du skriver(implisitt) i et annet innlegg her at du er villig til å "date" nær sagt hvem som helst; hva slags menn tror du at du har størst sjanse for å få befatning med da, og hvem tror du styrer unna deg? Erfaringene dine med menn er antakelig bare en refleksjon av deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerrNelson2 Skrevet 17. juni 2011 #44 Del Skrevet 17. juni 2011 Nå derimot, har den såkalte likestillingen medført at kvinner ikke oppfører seg noe bedre enn mannfolk. Ja, er det noe feminismen virkelig har fått til, så er det å gjøre det sosialt akseptabelt for kvinner å oppføre seg som svin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #45 Del Skrevet 17. juni 2011 Største grunnen er vel at jeg bor her i Norge. Synd å si det men skal noe til å være god nok for de damene som finnes her. Man skal ha en ganske uslåelig kombinasjon av mange faktorer i varierende grad. Stor forskjell bare på de svenske og norske når det gjelder de viktigste personlighets trekkene. Stor fordel Sverige sånn sett uheldigvis. Er langt fra så bortskjemte og lite jordnære som hva snittet her til lands viser. Tråden her oppsummerer mange eksempler på det allerede. Ikke noe å hente sånn sett av kvalitet her hjemme. Damer her hjemme har aldri trengt å utvikle ei heller finne sitt unike talent for å komme videre. Aldri trengt å bli skikkelig god til noenting som helst. Ting har kommet altfor lett, de har vokst opp i et samfunn hvor det egentlig aldri oppstår vansklige situasjoner. Så lenge de passer på å holde en 4-5 mannfolk på grei nok mellom distanse så får de hjelp til alt de trenger til enhver tid. Nå er det såvidt jeg gidder å forholde meg til dem, aldri mer enn jeg må iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 17. juni 2011 #46 Del Skrevet 17. juni 2011 Største grunnen er vel at jeg bor her i Norge. Synd å si det men skal noe til å være god nok for de damene som finnes her. Man skal ha en ganske uslåelig kombinasjon av mange faktorer i varierende grad. Stor forskjell bare på de svenske og norske når det gjelder de viktigste personlighets trekkene. Stor fordel Sverige sånn sett uheldigvis. Er langt fra så bortskjemte og lite jordnære som hva snittet her til lands viser. Tråden her oppsummerer mange eksempler på det allerede. Ikke noe å hente sånn sett av kvalitet her hjemme. Damer her hjemme har aldri trengt å utvikle ei heller finne sitt unike talent for å komme videre. Aldri trengt å bli skikkelig god til noenting som helst. Ting har kommet altfor lett, de har vokst opp i et samfunn hvor det egentlig aldri oppstår vansklige situasjoner. Så lenge de passer på å holde en 4-5 mannfolk på grei nok mellom distanse så får de hjelp til alt de trenger til enhver tid. Nå er det såvidt jeg gidder å forholde meg til dem, aldri mer enn jeg må iallefall. Har møtt motgang nok for ett helt liv innen jeg fylte 30, både på jobb og privat. Er vel heller det som gjør meg kresen enn det at alt har gått så lett for seg. Med kresen tenker jeg på følelser, ikke egenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 18. juni 2011 #47 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Største grunnen er vel at jeg bor her i Norge. Synd å si det men skal noe til å være god nok for de damene som finnes her. Man skal ha en ganske uslåelig kombinasjon av mange faktorer i varierende grad. Stor forskjell bare på de svenske og norske når det gjelder de viktigste personlighets trekkene. Stor fordel Sverige sånn sett uheldigvis. Er langt fra så bortskjemte og lite jordnære som hva snittet her til lands viser. Tråden her oppsummerer mange eksempler på det allerede. Ikke noe å hente sånn sett av kvalitet her hjemme. Damer her hjemme har aldri trengt å utvikle ei heller finne sitt unike talent for å komme videre. Aldri trengt å bli skikkelig god til noenting som helst. Ting har kommet altfor lett, de har vokst opp i et samfunn hvor det egentlig aldri oppstår vansklige situasjoner. Så lenge de passer på å holde en 4-5 mannfolk på grei nok mellom distanse så får de hjelp til alt de trenger til enhver tid. Nå er det såvidt jeg gidder å forholde meg til dem, aldri mer enn jeg må iallefall. Det er lett å skjønne hva du mener. Men problemet skapes like mye av de 4-5 mannfolka du nevner over her. Endret 18. juni 2011 av Steinar40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #48 Del Skrevet 18. juni 2011 Ja det har du helt rett i Steinar. Liker dårlig den utvklingen jeg ser må jeg si. Stadig mer fokus på å måle den ene opp mot den andre iforhold til variabler som ikke forteller noe om egentlig kjemi i det hele tatt. Snakker da om inntekt, utsende (ned til minste detalj) antall facebook venner, type jobb osv osv osv....ettersom all informasjon er tilgjennelig blir det forferdelig mye tåpelig forhåndsdømming på helt feil premisser. En ting er sikkert, jeg skal aldri ut på facebook. Noe som nok vil bety at statusen min aldri vil forandre seg men greit det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 18. juni 2011 #49 Del Skrevet 18. juni 2011 Ja det har du helt rett i Steinar. Liker dårlig den utvklingen jeg ser må jeg si. Stadig mer fokus på å måle den ene opp mot den andre iforhold til variabler som ikke forteller noe om egentlig kjemi i det hele tatt. Snakker da om inntekt, utsende (ned til minste detalj) antall facebook venner, type jobb osv osv osv....ettersom all informasjon er tilgjennelig blir det forferdelig mye tåpelig forhåndsdømming på helt feil premisser. En ting er sikkert, jeg skal aldri ut på facebook. Noe som nok vil bety at statusen min aldri vil forandre seg men greit det. Så du mener at den norske kvinnen er for ego, for kravstor og for overfladisk? Det kan ikke være så enkelt som at du har prøvd deg på "feil" kvinne da? Eller mener du at enhver kvinne eller mann skal ta den første som "byr seg fram"? Hvis de kvinnene du har prøvd deg på har avvist deg, hvordan kan du vite at det var pga manglende FB eller annet av det du nevner som status? Og hvorfor prøvde du deg på akkurat henne? Er vel kvinner som ikke akkurat nedrennes av interesserte menn også her i landet? Hvorfor prøvde du deg ikke på en slik en istedenfor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 18. juni 2011 #50 Del Skrevet 18. juni 2011 Ja det har du helt rett i Steinar. Liker dårlig den utvklingen jeg ser må jeg si. Stadig mer fokus på å måle den ene opp mot den andre iforhold til variabler som ikke forteller noe om egentlig kjemi i det hele tatt. Snakker da om inntekt, utsende (ned til minste detalj) antall facebook venner, type jobb osv osv osv....ettersom all informasjon er tilgjennelig blir det forferdelig mye tåpelig forhåndsdømming på helt feil premisser. En ting er sikkert, jeg skal aldri ut på facebook. Noe som nok vil bety at statusen min aldri vil forandre seg men greit det. Er ikke på facebook selv, og har ingen planer om å være der jeg heller. Problemene vi ser mellom kjønnene i Norge nå, kommer sannsynligvis mye av den såkalte likestillingen. Vi er sannsynligvis enda lenger "fremme" når det gjelder likestilling enn tilogmed våre naboland. Dermed blir også problemene med kjønnsrollene større i Norge enn i f.eks Sverige. Norske mannfolk blir nok nødt til å sette ned foten snart, og slutte å dulle med alle hysteriske og bortskjemte kvinnfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 18. juni 2011 #51 Del Skrevet 18. juni 2011 Mener du Steinar40 at årsaken til at norske kvinner og menn er single er at vi har for mye likestilling? Det hadde blitt bedre om kvinnene var mer kuede i forhold til mennene eller hva mener dere? Jeg tror at folk som legger årsaken til egne problemer over på andre, aldri vil overkomme problemene sine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 18. juni 2011 #52 Del Skrevet 18. juni 2011 Mener du Steinar40 at årsaken til at norske kvinner og menn er single er at vi har for mye likestilling? Det hadde blitt bedre om kvinnene var mer kuede i forhold til mennene eller hva mener dere? Jeg tror at folk som legger årsaken til egne problemer over på andre, aldri vil overkomme problemene sine. Noen lengter tilbake til 50-tallet da mannen var sjef ene og alene fordi han var mann. En tid som er idealisert av enkelte som tror alt var bare idyll den gangen, men også på den tid var det utroskap og det til tross for at de fleste ikke hadde telefon og mobil og data ikke var oppfunnet. Eller kanskje de lengter til land hvor kvinner ikke får lov til å kjøre bil alene eller i hele tatt får lov til å bevege seg utenfor hjemmet uten følge av mannen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #53 Del Skrevet 18. juni 2011 Hun trives med singeltilværelsen kanskje? Mange av oss er faktisk frivillig single, fordi vi elsker friheten til å gjøre hva vi selv vil uten å måtte ta hensyn til en annen person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. juni 2011 #54 Del Skrevet 18. juni 2011 ...og noen av oss har rett og slett ikke falt for noen som samtidig har falt for oss. Dermed nix kjæreste. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #55 Del Skrevet 18. juni 2011 Dårlig selvtillit, høye krav og mannfolk som ikke skjønner at jenter liker å jakte like mye som dem selv. det pleier å være hovedgrunnene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #56 Del Skrevet 18. juni 2011 har selv prøvd å ikke ha høye krav. i lengden funker det ikke, fordi man må ha kjemi. jeg klarer ikke å forelske meg i personligheten til noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 18. juni 2011 #57 Del Skrevet 18. juni 2011 ...og noen av oss har rett og slett ikke falt for noen som samtidig har falt for oss. Dermed nix kjæreste. Enig. Og noen av oss er ikke så usikre på oss selv at vi må ha en mann for å gi oss bekreftelse. Så det så. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerrNelson2 Skrevet 18. juni 2011 #58 Del Skrevet 18. juni 2011 Noen lengter tilbake til 50-tallet da mannen var sjef ene og alene fordi han var mann. En tid som er idealisert av enkelte som tror alt var bare idyll den gangen, men også på den tid var det utroskap og det til tross for at de fleste ikke hadde telefon og mobil og data ikke var oppfunnet. Eller kanskje de lengter til land hvor kvinner ikke får lov til å kjøre bil alene eller i hele tatt får lov til å bevege seg utenfor hjemmet uten følge av mannen. Det hadde blitt bedre om kvinnene var mer kuede i forhold til mennene eller hva mener dere? Klassisk brønnpissing. Slike holdninger og taktikker er også karakteristisk for feminismen, og antakelig kilde til utallige samlivsbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 18. juni 2011 #59 Del Skrevet 18. juni 2011 Klassisk brønnpissing. Slike holdninger og taktikker er også karakteristisk for feminismen, og antakelig kilde til utallige samlivsbrudd. Tar du meg til inntekt for noen "holdninger og taktikker"? En over meg skrev: Problemene vi ser mellom kjønnene i Norge nå, kommer sannsynligvis mye av den såkalte likestillingen. Vi er sannsynligvis enda lenger "fremme" når det gjelder likestilling enn tilogmed våre naboland. Dermed blir også problemene med kjønnsrollene større i Norge enn i f.eks Sverige. Og da spør jeg om han mener at : ...årsaken til at norske kvinner og menn er single er at vi har for mye likestilling? Det hadde blitt bedre om kvinnene var mer kuede i forhold til mennene eller hva mener dere?... Ergo jeg lurer på hva han mener. Det gir deg ingen rett til å sette noe stempel på meg som verken det ene eller det andre, eller tillegge meg holdninger og taktikker. Og jeg syns det er frekt å si at det er slike holdninger som er skylden i uttallige samlivsbrudd. Hva med å si at årsaken til uttallige samlivsbrudd er at både mannen og kona jobber 100% ute, i tillegg forventer mannen at kona skal ta hovedansvar for mat, husvask, klesvask, barna, sosialt liv, osv? Det er bare å se litt rundt seg og snakke med de man kjenner, det er ikke noe jeg finner opp, det er realiteten i veldig mange samliv. Uten at jeg sier at det er årsaken til alle samlivsbrudd, noe jeg selvfølgelig ikke tror det er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #60 Del Skrevet 18. juni 2011 Det jeg ser at mine venninner sliter med er iallefall at de er for kresne på "små" ting, ting som man lett kan endre eller tilpasse seg dersom man går inn for det. For å nevne noen typiske eksempel som jeg har sett her flere ganger; hygiene og økonomi. Det finnes mye bra menn som "bare" sliter med dårlig hygiene, og det er tydeligvis nok til å skremme bort damene. Min kjære pusset tenner for første gang på 20 år første gangen jeg lå over hos ham - og det har han fortsatt med hver dag siden. For min skyld. han sluttet forøvrig også å røyke innen første måneden og det tok ikke mange ukene før han skjønte at nå som han hadde samboer så måtte han ta skikkelig tak i privatøkonomien og slutte å sløse i alle himmelretninger. Med andre ord, jeg fant meg (og falt for) en mann som hadde noen "startfeil" som de fleste av mine single venninner har fortalt meg at ville vært grunn til å dumpe ham, for dem. Men etter bare 2 måneder i et seriøst forhold var han ikke til å kjenne igjen på enkelte områder. Om jeg hadde dumpet ham for så lite, ville jeg jo ha gått glipp av verdens beste mann kun på grunn av filleting! Gode gud, dette er "småfeil" som hadde resultert i at jeg aldri ville blitt sammen med denne mannen.. Ville aldri kysset noen som ikke pusset tennene sine, og som samtidig røyker! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå