Gå til innhold

Hva spiller du NÅ?


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Gjest Gunfreak

sitter du fast i fortiden? ;) hahahaha xD jeg bare spøker med deg det var ikke fornærmende ment

Spiller selv DA:O eneste spillet i serien som er noe.

Så spille jeg også Pike and shot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller ingenting nå, men om en uke drar jeg hjem og da skal jeg spille Skyrim hele dagen for å komme i julestemning haha :)



Anonymous poster hash: 23785...a6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rift er gøy! Si ifra hvis du vil spille 2-player :danse:

Det er bare til å adde meg. Holder på å lvl opp en rogue, prøvde meg på tanking ikveld ^^

Kaller meg for Lixii og Jiinx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare til å adde meg. Holder på å lvl opp en rogue, prøvde meg på tanking ikveld ^^

Kaller meg for Lixii og Jiinx.

Jeg har ikke noe figur nå, så jeg må starte en ny en. Pleier ikke gidde å spille alene, siden det er så jævla kjedelig å spille sånt alene, men si ifra om du starter en ny figur som du ikke trenger å spille så ofte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe figur nå, så jeg må starte en ny en. Pleier ikke gidde å spille alene, siden det er så jævla kjedelig å spille sånt alene, men si ifra om du starter en ny figur som du ikke trenger å spille så ofte :ler:

Det skal jeg gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enforcer: Police - Action Crime, eller noe i den dur. Artig indie sak, med 15 år gammel grafikk, elementer fra Police Quest, The Sims og GTA. Kjøtpe det på Steam her om dagen.

Gjentagende oppdrag, men jeg er allikevel ganske hekta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller EVE online, et MMORPG (antar jeg, siden det er utrolig mange spillere, det skjer online og det er en slags rollespill). Det er, uten tvil, det kuleste spillet jeg noen sinne har vært borti, og jeg kan ikke helt se for meg at det vil bli kjedelig.

23000 år inn i fremtiden har menneskeheta utvandret til en stor stjerneklynge i en annen galakse, vi er splittet i flere imperier og korporasjoner som ligger i krig med hverandre, og er spredt utover hundrevis av solsystemer.

Det er en unik spillerdrevet økonomi. Alt som brukes i spillet er bygget av spillerne selv. Romskip, våpen, ammunisjon, forskjellige tekniske innretninger, og en god del av romstasjonene lages av spillerne selv. Det er en fungerende markedsøkonomi, og man kan tjene penger enten ved å ta oppdrag for NPC agenter, stjele fra andre spillere, enten ved å drepe dem, rane dem eller svindle dem, ta det som krigsbytte, eller ved å drive legitim business med gruvedrift, raffinering, produksjon, kjøp/salg og til og med spekulasjon i markedet.

Spillet er abonnementsbasert, men dersom man kommer til et nivå der man klarer å tjene MYE av spillvalutaen, kan man bruke in-game valutaen ISK til å kjøpe forlenget spilletid, sk "Pilot Licence Expansion" eller PLEX. Og det betyr at hvis du er VIREKLIG god, kan du spille GRATIS.

Spillet hadde sin første PvP krig for et par år siden, leste jeg, og der ble det ødelagt romskip for atskillige milliarder ISK (som er spillvalutaen). Det sm ble ødelagt representerte talløse timer av møysommelig oppbygging av en formue stor nok til å kjøpe slagskip i hangarskip-størrrelse, til flere milliarder per stk, utstyre dem med våpen, scannere og alskens dippedutter som kostet minst like mye som skipet, og fylle det med ammo. Slagskip-ammunisjon koster skjorta, det også. Akkurat som IRL.

Det er ikke mulig å kjøpe seg ISK, du må jobbe for det. Hvis du mister et dyrt romskip, så må du jobbe for å erstatte det. Da er det tilbake til enten gruvedrift, produksjon, eksplorering eller hva din favoritt enn er. Og det skjer rett som det er, det er ingen regler mot å drepe noen for å ta det han eller hun har, bare regler for nøyaktig hvor du kan gjøre det.

Man spiller som en sk "Capsuleer", en klonet pilot som kan overføre sin bevissthet til en klone i dødsøyeblikket, og som derfor er udødelig. Imidlertid vil man miste evt implantater som klonen har, og det er en kostbar fornøyelse. Jeg har f.eks implantater verdt 120 millioner ISK eller så, og det tilsvarer vel omtrent halvparten av alt jeg ellers eier i spillet. Og jeg har "budsjett-implantater". Den dyreste klassen av implantater koster flere hundre millioner per stk, og det er mulig å stappe 10 av dem inn i skallen på klonen sin. Hangarskip eller utvidet bevissthet? Tough choice.

Anyway, det beste med spillet er at det dreier seg om den eneste rasjonelle fremtiden for oss mennesker. Vi må ut i rommet. Jeg kommer aldri til å oppleve det, men EVE er omtrent som jeg alltid har tenkt at det burde være. Kanskje med vel mange pirater. Men sånn er jo folk.

Og en stor takk til Yme, som gjorde meg oppmerksom på spillet.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dragon Age: Inquisition

Jeg liker Dragon Age Inquisition som Playthrough. Jeg følger FightingCowboy på youtube, og det er ganske spennende. Bedre enn mye av det som går på TV. FightingCowboy har også et konspet som han kaller "DrinkThrough", dvs at han spiller mens han drikker. Det blir ganske fornøyelig enkelte ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Visste ikke at folk i 40 åra spilte spill

Anonymous poster hash: 5567a...c35

Så himla rart er det ikke. Mange vokste opp med spill.og spiller derfor som voksne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så himla rart er det ikke. Mange vokste opp med spill.og spiller derfor som voksne også.

Men nintendo kom i 1982 og da var mange av de ungdommer, det er vi som er født på 80 og tidlig 90 tallet som har best forhol til spill, de beste spillene kom jo på 90 tallet ;)

Anonymous poster hash: 5567a...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nintendo kom i 1982 og da var mange av de ungdommer, det er vi som er født på 80 og tidlig 90 tallet som har best forhol til spill, de beste spillene kom jo på 90 tallet ;)

Anonymous poster hash: 5567a...c35

Nintendo dukket opp i Norge i 1986, mener jeg å huske, men Atari og Commodore var her noe før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nintendo dukket opp i Norge i 1986, mener jeg å huske, men Atari og Commodore var her noe før det.

Da kom mario bros men selve ned la med donkey kong kom i 1982 :) Jeg brukte å spille nes, snes og n64 pluss gamecube som liten så jeg kunne ikke vært mer fornøyd med de spill minnene jeg sitter igjen, tenk at i dag vil barn bare huske når dem spilte call of duty O:

Anonymous poster hash: 5567a...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Dragon Age Inquisition som Playthrough. Jeg følger FightingCowboy på youtube, og det er ganske spennende. Bedre enn mye av det som går på TV. FightingCowboy har også et konspet som han kaller "DrinkThrough", dvs at han spiller mens han drikker. Det blir ganske fornøyelig enkelte ganger.

Jeg er en av disse få raringene som liker alle tre DA-spillene - ja, inkludert DA2. :laugh:

Jeg ser bare playthrough av spill jeg har spilt før, jeg er veldig glad i å følge Gix når han spiller TES-serien. Eneste LP jeg har sett helt gjennom for et spill jeg ikke kommer til å spille selv er Amnesia. Dark Descent. Steikje ta, så skummelt. :overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...