Gå til innhold

Hva spiller du NÅ?

Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Helt enig! Hvis du vil få ned cooldownen litt, er det bare å pause seg inn i menyen, så gjøre om de korteste komboene sånne at de senker tiden, så må man pause spillet igjen, og få de korteste komboene til å øke helse osv osv...

Hele spillet er et kult konsept med dårlig utførelse. Veldig synd! Settingen er jo så stilig, så det hadde vært tøft om spillet blei bra nok til å bli en franchise.

Takke meg til Metro. Jeg tror jeg spiller det èn gang til, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takke meg til Metro. Jeg tror jeg spiller det èn gang til, jeg.

Er det bra? Hører folk sier at det er litt kort... Har du sett på Eve Online, enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C4r1n3

Skyrim for alle penga, for øyeblikket. Blir nok ny omgang med Red Dead Redemption når jeg er ferdig med spillet, dersom jeg ikke har fått kjøpt meg noen nye spill da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bra? Hører folk sier at det er litt kort... Har du sett på Eve Online, enda?

Nei, jeg har ikke sjekket det ut. Online gaming har aldri vært min greie.

Hvor kort Metro blir, kommer litt an på. Det er fullt mulig å gjøre det unna på ca 12 timer eller mindre. Men man kan godt bruke mer tid, også. Spillet er temmelig lineært, og deler av det foregår i et miljø der man er under tidspress, pga at man må bruke gassmaske mange steder, og er død etter 30 sekunder hvis man ikke har noe nytt filter å smekke på plass.

Andre steder kan man ta seg bedre tid. Spillestilen er nok det som avgjør mest hvor lang tid det tar. Dersom man går for direkte konfrontasjon og skyter ned alt man ser, så er det fort gjort å renske et nivå. De er ikke så store. Men dersom man velger den snikende tilnærmingen og tar hånd om sine fiender stille og rolig, en om gangen (man kan velge mellom å drepe dem eller bare slå dem ned) så tar det mer tid, men det er mer spennende. Og innimellom konfrontasjonene så er det mye muligheter til å utforske miljøet på de forskjellige metro-stasjonene der folk bor.

Det er achievements for en stealth og for å ikke ta livet av folk, og det er achievements og en alternativ slutt knyttet til å hjelpe dem man kan, og for å utforske miljøene, og ikke ta unødige konfrontasjoner.

På de høyere vanskelighetsgradene så er det ganske knapt med ressurser, så man kan fort havne i klisteret med ræva full av tenner og null ammo, hvis man ikke konserverer og er forsiktig.

Det jeg likte best med spillet, var miljøbeskrivelsene og folkelivet, og alle samtalene og de dagligdagse situasjonene man kunne observere. Det var ganske imponerende.

Og miljøbeskrivelsene er ikke bare staffasje, heller. Ganske tidlig i spillet får man, ved å lytte til èn samtale, gode instruksjoner om hvordan man skal komme seg gjennom et område på overflaten som er ganske utfordrende, HVIS man ikke vet hva man skal gjøre. Forsøker man å bare trakke frem der, så havner man i den ene dødsfella etter den andre, og må bruke masse ressurser på å forsvare seg. Vet man hvordan man skal navigere, så går det ganske lett, og man kan faktisk klare det nesten uten problemer, selv om det er et par ekle kryp som stadig vender tilbake og gjør livet surt, uansett hvor forsiktig man er.

Regel nummer èn: I Metro Last Light er man nederst på næringsstigen, og det er greiest å late som man ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde akkurat å laste ned EVE online, men spillet ville ikke kjøre på min maskin. Først fungerte ikke launcheren, og så fungerte ikke repair-programmet, så jeg tror jeg bare skal la det være, inntil videre. Kanskje maskina mi er for gammal. Men jeg skulle tro at et onlinespill som har vært i drift i noen år, skulle kunne kjøres på en fire år gammel maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyrim! Hadde det på xbox 360 før jeg solgte den. Kjøpte meg nylig Legendary Edition til ps3 :) denne gangen spiller jeg som khajit og elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Red Faction Guerilla. Jeg redder Mars fra de slemme jordboerne. Artig spill på mange måter, men jeg suger på bilkjøring, og det er det mye av her. Ikke noen stor historie. Jeg er tydeligvis det eneste aktive medlemmet av Red Faction, i tillegg til en mekaniker og sjefen min. De innfødte gjør sitt innimellom.

Men det er jeg som egenhendig demonterer Earth Defence Force`s krigsmaskin. Tidvis med en svær slegge. Ofte med sprengladninger.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Murica

Guild Wars 2 igjen denne helgen. Pene spillet.

Irriterende jumping puzzles.

Jumping puzzles er jo det som er moro!

Spiller for tiden Guild Wars 2, Diablo 3 og Rift siden det nettop ble F2P.

Litt opphengt i mmo'er akkurat nå merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløver med Sivilisasjon Fem, burde finne meg noe mer engasjerende snart. Tok en runde med XCOM før det, og nå tror jeg jeg trenger noe mer handlingsdrevet. Lurer litt på Dishonored eller Tomb Raider, har jo begge liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller plutselig WoW igjen! Levler en retribution-paladin sammen med kjæresten nå, lvl 44! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MightAndMagic7Box.jpg

Dette MM VII (har hvert eneste Might and Magic spill) og hvert eneste Heroes of might and Magic:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red Faction Armageddon fra 2011. Tenkte det kunne være artig å se hvordan spillet utviklet seg. Det er ikke så verst. Så langt, iallfall. Jeg håper at de har roet ned den endeløse bilkjøringen fra Red Faction Armageddon. For DET var virkelig litt i overkant. På den annen side, jeg ble ganske bra på det, og etter hvert faktisk såpass at jeg kunne gjøre tilnærmede power slides og heve skrens, nesten uten å tenke over det. Kanskje jeg burde få meg en modellbil.

Men det ser iallfall ut til at spillutviklerne har klart å bestemme seg for om de skal lage et skytespill, eller et bilspill, og har valgt å fokusere på skyting og monstere i versjon to.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The last of us. Begynte nettopp,men virker lovende :)

Jeg er misunnelig. Jeg skulle gjerne spilt dette, men jeg har en xbox360, og The Last of Us fins bare for PS3 foreløpig.

Jeg følger med på en playthrough på Youtube på kanalen til TheRadBrad, og det er ganske stilig. Det virker som et bortimot perfekt spill slik jeg ser det, og svært spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket opp The Last of Us i går, og kommet godt i gang med det. Koser meg så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoW igjen; Disc priest lvl 27. For første gang prøver jeg meg på PvP. Spennende.

Litt Diablo 3 blir det og. Deamon hunter på softcore (har alle karakterene i lvl 60, men spiller som oftest på Deamon hunteren min) og en Monk lvl 60 på hardcore. Nervepirrende med hardcore ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...