Gå til innhold

Hva spiller du NÅ?


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hesten har blitt drept på veien, det tenkte jeg ikke over at den kunne bli. Er det eventuelt noen måte jeg kan finne den igjen på?

Et annet aspekt med BotW er bugs - eller mangelen på disse. Selv om jeg kjøpte spillet med en gang det kom ut, har jeg ikke opplevd en eneste bug jeg kan komme på i farta, og i alle fall ingen som har gjort at jeg må gå tilbake en save. Noe av det første som skjedde da jeg tok opp Skyrim igjen var at jeg satte meg fast i et fjell. I alle rundene jeg har spilt har det vært side quests jeg ikke har kunnet fullføre på grunn av bugs, en gang også en hovedquest. Et spill som har vært på markedet i så mange år burde ikke ha så mange bugs sammenlignet med et som nettopp kom ut! 

Jeg grugleder meg til ES 6, det har potensiale til å bli bra, men har ikke for store forhåpninger basert på Skyrim problemene og Fallout-fadesen som dukket opp nå. ES 6 må vel bli hypet like bra som BotW, i og med at det er såpass lange intervaller mellom spillene. Hvilket område tror/håper dere ES 6 blir lagt til? De har ikke kommet med noen hint om det enda som jeg har fått med meg?

Jeg har faktisk ikke spilt noen av de tidligere ES spillene, hvordan er de å spille i dag? Jeg så Oblivion bli nevnt positivt lengre opp, vil det fungere like godt for en ny spiller tro?

Anonymkode: 4486f...085

Vanlige hester dør ganske lett, men Shadowmere er seig, så hun tusler sikkert rundt et sted. :) Dukker hun opp hvis du bruker fast travel? Hvis ikke ville jeg ha sjekket utenfor skjulestedet til The Dark brotherhood, der du først fikk henne.

Zelda, og Nintendo, har aldri slitt noe særlig med bugs. Nintendo er et av de selskapene med mest respekt for egen tittel, så de slipper ikke spillene før de er ferdig. BotW ble jo utsatt flere ganger. Bethesda derimot, er vel kjent for tre ting: ES, Fallout og bugs som de ikke gidder å fikse. Modderne har tradisjonelt fikset problemene deres, men modds er først og fremst på PC. De har kommet unna med det fordi spillene til syvende og sist har vært gode. Men jeg tror de har undervurdert det faktum at de ikke lenger er i 2011. I dag er det så mange spill som er på høyde med ES, uten bugs. The Witcher 3 er vel regnet for å være et av tidenes beste open world, og det har ikke nevneverdig mange bugs. Og nå må ikke Bethesda bare konkurrere med The Witcher og CD projekt reds kommende Cyber punk, men også spill som God of war, BotW, Red dead, Horizon zero dawn og en hel haug med andre. Og da er ikke buggete lapskaus lenger godt nok. Jeg synes også den nye retningen til Assassins creed er god.  Lista ligger høyt, både mtp historie, skuespill, grafikk, og gameplay. Og Fallout 76 gjør meg bekymret mtp om Bethesda faktisk har forstått det. ES 6 må være på høyde med nevnte spill, om det skal klare å leve opp til hypen etter Skyrim. 

Jeg har ikke så mange meninger om område, men har fått med meg at mange tror Hammerfell eller High rock. De kan velge hvilket som helst område for min, så lenge det er en one player med god historie, tidsriktig grafikk og få bugs. Min eneste preferanse i så måte er at jeg håper det ikke er i sumpen, men det ser jo ikke akkurat slik ut. :ler: Også kan de gjerne roe litt ned på dwemer-ruinene, for de er bare pain. Også håper jeg at valg og fraksjoner får flere konsekvenser. Det er jo litt teit at man kan tusle bort til en vakt i Dark brotherhood-outfit, uten at de prøver å kutte deg ned på flekken. Der kan de godt lære litt av feks Dragon age, som jeg forøvrig også er bekymret for. :ler: Valg må gi konsekvenser, og gjerne være vanskelige ubehagelige. Så ja, jeg er mer opptatt av det meste annet enn område. :) 

For meg blir ES 1-4 litt for langt tilbake i tid mtp grafikk og gameplay, men det er en personlig preferanse. Spillene er gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Winza skrev:

Har du sett greenleaf hvor Keith spiller i nå? Så alle 3 sesongene på en uke :P

Fallout NV er mitt favoritt spill, og det er Obsidian sitt arbeid så kanskje de burde lage flere spill for Bethesda 😄 Elsket å vandre rundt på new vegas strip osv :) Og digger at godt kjente skuespillere hadde stemmene i spillet, i 3 så hadde Liam Neeson stemmen til faren våres. I 4 så var der ingen store kjente som hadde stemmer i spillet men gikk fint :) Jeg likte best Nick Valentine i 4, til å være en synth så hadde han en unik og kul personlighet :) Men uff, er veldig glad for at The Institute ikke finnes på ekte og erstatter mennesker med synth versjoner med de samme minnene :haar:

Med Broken Steel dlc i fallout 3 så kan man fortsette etter slutten

Nei, den har gått meg hus forbi. Er den på Flixer'n? :)

Ah, da var det vel etter at de kutta ut at det begynte å gå nedover da. Hadde kanskje hjulpet å få dem tilbake, ja. ;)
Husker Neeson i 3, ja. Det er jo ikke helt blottet for kjentfolk i ES spillene heller, i Oblivion finner vi jo bl.a. Patrick Stewart og Sean Bean, og i Skyrim er Christopher Plummer med, artig når såpass kjente skuespillere bidrar. ^^
Høres rimelig god-dystert ut det der ja. :P

Ah, skal ha det i minnet om jeg tar frem Fallout 3 igjen en dag. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Vampen skrev:

Vi får se. :) Katastrofen som er Fallout 76 har vært langt mer enn et uferdig spill. Det har vært et langt shitshow for Bethesda siden spillet kom ut, med den ene smellen etter den andre. Fra støy rundt micro transactions, til elendig kundeservice, misvisende markedsføring, en tvilsom launcher, skanning av PC-er, utestengelse, forbud mot modding og en hel masse annet. Det har vært fascinerende å se dem gå så inderlig på trynet, og gjøre det verre og verre for hver dag. Inntrykket de har gitt mange de siste månedene er nok at de har gått fra å være et respektert selskap, til å bare bry seg om profitt, uten tanke på kvalitet eller de som kjøper produktene deres. 

Bethesda har litt av en jobb foran seg, om det i det hele tatt skal bli et Fallout 5. Syklusen deres tilsier vel at de to neste spillene er Starfield og ES 6. Om Starfield flopper, eller har noen av de samme problemene, så har de et problem. Jeg krysser fingerne for ES 6, men jeg liker ikke utviklingen. Spesielt ikke iom at de har hatt noen uttalelser i retning av at ES 6 også vil ha samme motor. Det har kommet såpass mange gode spill siden Skyrim, de har ikke lenger råd til å slippe spill fulle av bugs, på utdatert motor. Nå har de heller ikke all den tilliten de har hatt, så det er på tide å komme seg opp på samme nivå som feks Cd projekt red. 

Jeg har 100% tro på at det kommer et Fallout 5 og at det overgår Fallout 4. Fallout 76 er som sagt noe annet som ikke har noe med hovedtitlene å gjøre. Blir mye det samme som ES online. Det er og noe annet enn Skyrim og Oblivion.

Bethesda kommer ikke til å tulle med flaggskipene. Som de sa når de ble spurt om når de begynte å jobbe med Fallout 4: "Den dagen vi slapp Fallout 3"

ES 6 kommer også til å bli fantastisk:-). Både ES-serien og Fallout-serien har legendestatus.

Anonymkode: 90d73...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FrankDrebin skrev:

Nei, den har gått meg hus forbi. Er den på Flixer'n? :)

Ah, da var det vel etter at de kutta ut at det begynte å gå nedover da. Hadde kanskje hjulpet å få dem tilbake, ja. ;)
Husker Neeson i 3, ja. Det er jo ikke helt blottet for kjentfolk i ES spillene heller, i Oblivion finner vi jo bl.a. Patrick Stewart og Sean Bean, og i Skyrim er Christopher Plummer med, artig når såpass kjente skuespillere bidrar. ^^
Høres rimelig god-dystert ut det der ja. :P

Ah, skal ha det i minnet om jeg tar frem Fallout 3 igjen en dag. :)

 

Sean Bean sin karakter dør vel også? Han dør jo i alle filmer og serier han er med i :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 100% tro på at det kommer et Fallout 5 og at det overgår Fallout 4. Fallout 76 er som sagt noe annet som ikke har noe med hovedtitlene å gjøre. Blir mye det samme som ES online. Det er og noe annet enn Skyrim og Oblivion.

Bethesda kommer ikke til å tulle med flaggskipene. Som de sa når de ble spurt om når de begynte å jobbe med Fallout 4: "Den dagen vi slapp Fallout 3"

ES 6 kommer også til å bli fantastisk:-). Både ES-serien og Fallout-serien har legendestatus.

Anonymkode: 90d73...c62

Det er jo sånt at når man har et populært online spill så vil man heller bruke tid på å oppdatere og lage til dlc der. Bare se på gta 5, er over 5 år siden og vi har ikke hørt noe om når neste gta kommer ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Winza skrev:

Det er jo sånt at når man har et populært online spill så vil man heller bruke tid på å oppdatere og lage til dlc der. Bare se på gta 5, er over 5 år siden og vi har ikke hørt noe om når neste gta kommer ut

Gta 5 var ment å ha onlinedel fra starten. Det gjelder ikke Fallout 3 og 4. For det andre har RD2 tatt mye av fokuset hos Rockstar og det er uklokt å slippe såpass store titler tett etter hverandre. RD2 har også onlinedel.

I tillegg vet vi ikke om GTA 6 skal slippes på ps4 eller ps5. Dette gjelder også Fallout 5 og ES 6. Mulig alle skal slippes på ps5, mulig ikke.

Anonymkode: 90d73...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gta 5 var ment å ha onlinedel fra starten. Det gjelder ikke Fallout 3 og 4. For det andre har RD2 tatt mye av fokuset hos Rockstar og det er uklokt å slippe såpass store titler tett etter hverandre. RD2 har også onlinedel.

I tillegg vet vi ikke om GTA 6 skal slippes på ps4 eller ps5. Dette gjelder også Fallout 5 og ES 6. Mulig alle skal slippes på ps5, mulig ikke.

Anonymkode: 90d73...c62

Jeg håper på Bully 2 som neste rockstar spill, hadde det så morro med bully :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winza skrev:

Jeg håper på Bully 2 som neste rockstar spill, hadde det så morro med bully :P

Ah. Vet om det, men kan ingenting om dette spillet, da det er langt unna det jeg vanligvis spiller:-)

Anonymkode: 90d73...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ah. Vet om det, men kan ingenting om dette spillet, da det er langt unna det jeg vanligvis spiller:-)

Anonymkode: 90d73...c62

Det er som en ungdomsversjon av gta 😛 Det som er artig er når man starter mer enn 1 forhold og hvis hun ene ser deg kysse den andre så begynner de å slåss 😹 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Winza skrev:

Det er som en ungdomsversjon av gta 😛 Det som er artig er når man starter mer enn 1 forhold og hvis hun ene ser deg kysse den andre så begynner de å slåss 😹 

Ikke noe for meg, mao😂

Anonymkode: 90d73...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe for meg, mao😂

Anonymkode: 90d73...c62

Liker du gta så er det en god sjanse du liker bully :) Hvis du klarer å komme over den gamle utdaterte grafikken 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Winza skrev:

Sean Bean sin karakter dør vel også? Han dør jo i alle filmer og serier han er med i :P 

Jepp, han slipper ikke unna her heller. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.1.2019 den 19.11, Vampen skrev:

Oi, det er liv i denne tråden ennå! Artig! 😁

Samme her. :) Men jeg har egentlig spilt gjennom det meste, så jeg spiller egentlig bare når det kommer nytt innhold. Nå venter jeg på del to av Secrets of the first blade. Så i tillegg har jeg startet en fil med New game+ på Witcher 3. 

Hehe 😄 Jeg har fortsatt MYE igjen av kartet jeg ikke har sett, og unngår i all hovedsak story-oppdragene til jeg har tatt alle locationene. Er vel oppe i 90 timer, og har igjen mesteparten av områdene på fastlandet å utforske 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

White Day: A labyrinth called school. Skulle visst være et av de skumleste spillene, men etter man blir vant til det er det ikke mer skummelt enn en standard skrekkfilm (så klart, nå liker jeg skrekk og har sett og spilt mye så det kommer jo selvfølgelig an på personen), men er fremdeles moro med diverse puzzles og slippe unna en som lusker rundt på skolen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...